2019-10-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Øl-damen er google spesialist så hvis ikke hun finner det så er hagens hus unikt
Hadde jeg bare visst hva jeg skulle skrive inn i google for å finne det
Takk! Jeg finner dessverre ikke noe hus som ligner litt en gang. Denne 2-etasjes eneboligen har mur i 1. etasje. Det er vel den eneste likheten.
https://notar.no/eiendom/DB1C72B7-AD25-4480-899A-56FC3D4C4470/innholdsrik-enebolig-med-5-soverom-i-barnevennlig

Men dere er jo flere som er gode til å finne dokumenter på nettet Kan en av dere finne byggetegningene til Hagens hus?

Hagens hus fra en vinkel jeg ikke har lagt merke til før nå. Det er noen ganske små vinduer på veggen i 2. etasje rett over garasjetaket. Det kan jo kanskje stemme med at det er et hovedbad der?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QoKaQR/anne-elisabeth-hagens-familie-vurderer-dusoer
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-16 kl. 22:10.
Citera
2019-10-16, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ja, dette var typisk for åtti-tallet. Jeg har googlet noen hus-modeller fra 80-tallet og byggvarefirmaer, men klarer ikke finne noen som er like Hagens. Men det finnes kanskje andre her som klarer det? Noen som har vært veldig opptatt av hus, dører og vinduer her den siste tida . Hvis man finner husmodellen kan en kanskje også finne plantegninger for hvordan rommene i huset er fordelt. Men ikke nødvendig å dele alle spekulasjoner og antagelser rundt dette, det blir uinteressant
Jag håller inte med dig!

Allt om huset är intressant!

I alla fall jämfört med den oändliga skitbaserade rykte-snakkis som har varit. De är inte trovärdiga och direkt motsägelsefulla om man går dessa i sömmarna. Vissa källor (främst finns endast en) har inte ens kommit överens med sig själv.

Nej, här i den här tråden argumenterar man om vem som har mest status, dvs om någon vågar vara oenig.

Om man inte vill bli dumförklarad som en envis åsna eller en envis tennsoldat, så måste man hålla munn.

Resultatet är då - ingen beräkning - som en tippkupong...

Helt ointressant!
Citera
2019-10-16, 23:06
Medlem
Torp på NRK1 intervjuer avtroppende riksadvokat Tor Aksel Busch nå i kveld, like etter kveldsnytt. Om få minutter. Busch skal blant annet omtale forsvinningssaken på Lørenskog.

Også saken mot samboeren til tidligere justisminister Tor Mikkel Wara skal omtales.

Edit
Intervjuet hos Ole Torp varer i en halv time, fra 23:15 til 23:45.
Senast redigerad av kornblomst 2019-10-16 kl. 23:15. Anledning: Edit
Citera
2019-10-16, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Torp på NRK1 intervjuer avtroppende riksadvokat Tor Aksel Busch nå i kveld, like etter kveldsnytt. Om få minutter. Busch skal blant annet omtale forsvinningssaken på Lørenskog.

Også saken mot samboeren til tidligere justisminister Tor Mikkel Wara skal omtales.

Edit
Ingenting nytt i denne saken der.
Citera
2019-10-16, 23:38
Medlem
Citat:

Edit

Så det nå. Riksadvokaten virket forsiktig optimistisk om oppklaring. Han forteller han er overasket at politiet melder om mulig oppklaring i 2019. Visstnok gjenstår en lang liste tidkrevende etterforskningsoppgaver som må utføres før de kan trekke trådene sammen.
Citera
2019-10-16, 23:49
Medlem
Jeg lurer på om det varslede møtet mellom politiet og statsadvokaten inkluderer vurdering av beviser, om de holder til fellende dom ?
Citera
2019-10-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ingenting nytt i denne saken der.

Busch fortalte at politiet og statsadvokaten skal møte hos ham 25. oktober og orientere om status for etterforskningen. Han la til at han var glad for at politiet fremholdt at "kanskje trådene kunne samles" og etterforskningen avsluttes i løpet av inneværende år. Denne informasjonen hadde også Tor Aksel Busch fra mediene. Virket det som.

Noe nytt var det, en konkret dato for dette møtet. Vi kan kanskje håpe på en ny pressebrief fra Brøske etterpå.
Citera
2019-10-16, 23:55
Medlem
GM bør iallefall være nervøs nå når politiet har varslet at han mest sannsynlig er innenfor murene før nyttår.
Citera
2019-10-16, 23:56
Medlem
Citat:
Busch fortalte at politiet og statsadvokaten skal møte hos ham 25. oktober og orientere om status for etterforskningen. Han la til at han var glad for at politiet fremholdt at "kanskje trådene kunne samles" og etterforskningen avsluttes i løpet av inneværende år. Denne informasjonen hadde også Tor Aksel Busch fra mediene. Virket det som.

Noe nytt var det, en konkret dato for dette møtet. Vi kan kanskje håpe på en ny pressebrief fra Brøske etterpå.
Møtet er på selveste bryllupsdagen

Kan vi vente en siktelse på samme dag ? Etterforskningen vil ikke være ferdig selv om GM blir siktet og arrestert i god tid før nyttår.
Senast redigerad av Gassa 2019-10-16 kl. 23:59.
Citera
2019-10-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Så det nå. Riksadvokaten virket forsiktig optimistisk om oppklaring. Han forteller han er overasket at politiet melder om mulig oppklaring i 2019. Visstnok gjenstår en lang liste tidkrevende etterforskningsoppgaver som må utføres før de kan trekke trådene sammen.

Synes det er gode nyheter, håper det stemmer. At vi vil få en full oppklaring av forsvinningen og at vi får svar på hva som skjedde med Anne Elisabeth og hvor hun er blitt av.
Citera
2019-10-17, 00:29
Medlem
Dette sitatet fra VG for ett par dager siden

Citat:
VG har tidligere omtalt at politiet sitter på flere tekniske funn fra åstedet, blant dem spor som kan indikere at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for voldshandlinger i boligen.

... "ble utsatt for voldshandlinger i boligen" ...

Kan det bety at politiet har funnet spor etter flere voldshandlinger flere forskjellige steder i huset ...? Blod er vanskelig å vaske bort fullstendig. Kan politiet ha funnet spor etter mishandling, som kanskje går mange eller flere år, eller tiår, tilbake i tid? Politiets teknikere kan vel finne spor av blod, fra mange år tilbake.

Eller dreier det seg om kun ett tilfelle av "voldshandlinger", da hun ble drept. Politiet tror at hun kan ba blitt drept i boligen.

Kilde VG 14.oktober 2019
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GG8KL9/politiet-om-loerenskog-forsvinningen-maal-om-aa-loese-saken-i-loepet-av-2019
Citera
2019-10-17, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jag håller inte med dig!

Allt om huset är intressant!

I alla fall jämfört med den oändliga skitbaserade rykte-snakkis som har varit. De är inte trovärdiga och direkt motsägelsefulla om man går dessa i sömmarna. Vissa källor (främst finns endast en) har inte ens kommit överens med sig själv.

Nej, här i den här tråden argumenterar man om vem som har mest status, dvs om någon vågar vara oenig.

Om man inte vill bli dumförklarad som en envis åsna eller en envis tennsoldat, så måste man hålla munn.

Resultatet är då - ingen beräkning - som en tippkupong...

Helt ointressant!
Både enig og litt uenig med deg. Alt om huset er ikke like interessant. Men hvor badet der overfallet skjedde er, er interessant. Dette med tanke på hvordan GM har beveget seg, hvor mye tid som er brukt på å komme seg fra badet med AEH og til utgangen og hvordan dette kan ha foregått. Noen her vet mer enn andre fordi de kanskje bor i nabolaget til Hagen eller kjenner til familien på et eller annet vis. Og for meg som aldri har vært i dette nabolaget er informasjon de måtte ha, selvsagt mer interessant enn andre ting som blir diskutert her. Jeg og du og kanskje et par til, er blant fåtallet som IKKE tror TH er GM i denne saken, og når all diskusjon innimellom dreier seg om handlinger med TH som utpekt GM, blir det for meg uinteressant å delta i diskusjonen. Og ja, ser som deg at noen mener at vi som ikke tror det samme som flertallet, må være mindre smarte. Men gidder ikke bruke tråden her på å diskutere IQ. Jeg leser det som er interessant, kommenterer når jeg føler for det, og synes som andre her at for mye smileys o.a. kan gjøre tråden uinteressant. Heldigvis er det mitt valg om jeg vil lese her eller ikke, og hvis jeg synes det blir for mye fjas er det fremdeles noe ulest bakover i tråden, eller andre forum, å lese.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in