2019-10-16, 20:04
Medlem
Nå har jeg studert et bilde av hagens eiendom og det er nylig rullet ut ferdigplen på utsiden av huset, man ser tydelig skjøtene mellom rullene av gress fra et dronebilde. Fra bakkenivå kan jeg tenke meg at de er usynlige.

Her er nettadressen men beklagligvis så virker ikke linken etter den er postet her
https://smp.vgc.no/v2/images/11d35955-6700-41f0-946b-e70daac38c03?fit=crop&h=1266&w=1900&1e838f93
Citera
2019-10-16, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Förstod vem du menade som skulle fota bilen. Granne i blokk fotar och loggför, en annan åker fram och tillbaka till fjälls, en tredje hade uppdrag hos Hagen och en fjärde är hans far som haft krypto-nerd inhyst. Klart man funderar.

Om man har tunnelsyn på att TH är GM, så tidigt i processen, på en så tunn grund - statistik och rykten.

När självaste GW dumförklaras, för att han håller inte med - på trots av att samma personane såg framåt till hans uttalande.

Ja, då tänker man sitt...

Varför inte ta det lite längre och titta lite snett på andra än familjen?

Nä, det är förtal...
Citera
2019-10-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Om man har tunnelsyn på att TH är GM, så tidigt i processen, på en så tunn grund - statistik och rykten.

När självaste GW dumförklaras, för att han håller inte med - på trots av att samma personane såg framåt till hans uttalande.

Ja, då tänker man sitt...

Varför inte ta det lite längre och titta lite snett på andra än familjen?

Nä, det är förtal...

För att det antas att det skulle vara den enklaste lösningen. Fast GW sa väldigt lite om saken. Man skulle nästan tro att det var inspelat i januari......
Jag håller en knapp på att det är nån utanför familjen, men som ändå står i nån slags relation, vad det nu kan handla om. Svårt att förstå vad motivet skulle vara.
Citera
2019-10-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det var en her som stod familien nær som skrev at TH startet sin karriere som arkitekt, en bygningsingeniør kan selvsagt tegne hus og jeg antar at TH selv har tegnet sitt eget hus.

Hvis en ser på bilder tatt ovenfra av Hagens hus og huset ved siden av, og det ved siden av det igjen, er de nesten like. Jeg tenker at husene kanskje er samme modell fra samme byggvarekjede, men at det har vært mulig for hver enkelt å tilpasse husene litt etter egne ønsker og behov. Lurer på om byggvarekjeden/firmaet kan være Block Watne?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GG8KL9/politiet-om-loerenskog-forsvinningen-maal-om-aa-loese-saken-i-loepet-av-2019?utm_source=vgfront&utm_content=row-32
Senast redigerad av univers123 2019-10-16 kl. 20:28.
Citera
2019-10-16, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ok, ser noen også har lagt ut lenke om dette. Har lest om trusselbrevet og kodene, hadde bare ikke fått med meg at bitcoin var nevnt.
Den senaste kommunikationen sägs ha varit med en krypterad e-posttjänst.
Citera
2019-10-16, 20:24
Medlem
På den tiden huset ble bygd hadde Norge en del til felles med kommunismen: man fikk først valget mellom 3-4 kommunale tomter som var til salgs. I neste omgang fikk man 2 skisser til husmodell osv som skulle passe inn i bebyggelsen forøvrig. Skulle man ha et arkitekttegnet og veldig spesielt hus var dette både omfattende og svært kostbart rent søknadsmessig.
Citera
2019-10-16, 20:29
Bannlyst
Citat:
Det var en her som stod familien nær som skrev at TH startet sin karriere som arkitekt, en bygningsingeniør kan selvsagt tegne hus og jeg antar at TH selv har tegnet sitt eget hus.

Ja, ikke utenkelig at han har tegnet huset sitt selv. Det er i seg selv ikke et krav at man må ha fagbrev som arkitekt for å få plantegninger godkjent.
Vet ikke hva man kom fram til her, om det var byggeingeniør TH utdannet seg til.
Trodde man måtte gå arkitekthøgskolen for å få fagbrev som arkitekt, med det er mulig at utdannelse som byggeingeniør dekker dette, eller at han har gått arkitekthøgskolen i tillegg.
Citera
2019-10-16, 20:31
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Utdannet ingeniør. Tror broren hans er arkitekt?
Citera
2019-10-16, 20:57
Bannlyst
Citat:
Hvis en ser på bilder tatt ovenfra av Hagens hus og huset ved siden av, og det ved siden av det igjen, er de nesten like. Jeg tenker at husene kanskje er samme modell fra samme byggvarekjede, men at det har vært mulig for hver enkelt å tilpasse husene litt etter egne ønsker og behov. Lurer på om byggvarekjeden/firmaet kan være Block Watne?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GG8KL9/politiet-om-loerenskog-forsvinningen-maal-om-aa-loese-saken-i-loepet-av-2019?utm_source=vgfront&utm_content=row-32

Det kan minne litt om BW-hus, men tror at THs hus er eneste av sitt slag. Muren i første etasje, og vinduene der er spesielle, og jeg har aldri sett noe serieprodusert hus som ser slik ut.
De tre husene ser litt like ut ovenfra, men hvis man går til bakkeniva og ser på de tre husene, så ser dem helt forskjellige ut.
https://www.google.no/maps/@59.9329469,10.9663327,3a,75y,202.69h,81.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1s593mPsmuMOY3f6ctL75gKQ!2e0!7i1 3312!8i6656
Citera
2019-10-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
På den tiden huset ble bygd hadde Norge en del til felles med kommunismen: man fikk først valget mellom 3-4 kommunale tomter som var til salgs. I neste omgang fikk man 2 skisser til husmodell osv som skulle passe inn i bebyggelsen forøvrig. Skulle man ha et arkitekttegnet og veldig spesielt hus var dette både omfattende og svært kostbart rent søknadsmessig.
Ja, dette var typisk for åtti-tallet. Jeg har googlet noen hus-modeller fra 80-tallet og byggvarefirmaer, men klarer ikke finne noen som er like Hagens. Men det finnes kanskje andre her som klarer det? Noen som har vært veldig opptatt av hus, dører og vinduer her den siste tida . Hvis man finner husmodellen kan en kanskje også finne plantegninger for hvordan rommene i huset er fordelt. Men ikke nødvendig å dele alle spekulasjoner og antagelser rundt dette, det blir uinteressant
Citera
2019-10-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ja, dette var typisk for åtti-tallet. Jeg har googlet noen hus-modeller fra 80-tallet og byggvarefirmaer, men klarer ikke finne noen som er like Hagens. Men det finnes kanskje andre her som klarer det? Noen som har vært veldig opptatt av hus, dører og vinduer her den siste tida . Hvis man finner husmodellen kan en kanskje også finne plantegninger for hvordan rommene i huset er fordelt. Men ikke nødvendig å dele alle spekulasjoner og antagelser rundt dette, det blir uinteressant
Øl-damen er google spesialist så hvis ikke hun finner det så er hagens hus unikt
Citera
2019-10-16, 21:08
Medlem
Citat:
Øl-damen er google spesialist så hvis ikke hun finner det så er hagens hus unikt
Ja, støtter deg der!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in