2019-10-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasilisacat
Den lilla kultingen skärde sönder däcken? Han ska fan få se på ett jävla liv ifall detta inte löser sig på ett rättsligt sätt.

Du vill alltså anmäla för skadegörelse när de kan kontra med 2 fall(kanske 3) av misshandel?
Om jag vore dig skulle jag nog sitta still i båten och hoppas på att inte bli anmäld för misshandel.
Citera
2019-10-16, 19:25
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Testa läsa det du skrev högt så hör du hur dum du kanske låter?

Du måste förstå att det inte direkt låter trovärdigt när du skriver som du gör.
Mitt råd är att du ringer polisen och beskriver situationen.
Citera
2019-10-16, 19:28
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Du vill alltså anmäla för skadegörelse när de kan kontra med 2 fall(kanske 3) av misshandel?
Om jag vore dig skulle jag nog sitta still i båten och hoppas på att inte bli anmäld för misshandel.

Kolla snubbens posthistorik, är väl något socialt experiment eller trollning?
Edit*
Jaha det var samma tråd som det här från 2015... Ja, jag fattar knappast vad som pågår här men inte kan juridik forumet vara till för att psykfall ska fråga hur man kommer undan att åtalas för misshandel?
Edit igen, jaja det kanske kan va till för det när jag tänker efter men det är knappast en juridisk diskussion som förts i majoriteten av den här tråden. Skål!
Senast redigerad av Cashew 2019-10-16 kl. 19:31.
Citera
2019-10-16, 19:31
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Kolla snubbens posthistorik, är väl något socialt experiment eller trollning?

Om du har levt i skumma kretsar så vet du att detta inte är något märkvärdigt. Du anar inte hur sjuka människor det finns. sen får du tro vad du vill också men va gärna seriös
Citera
2019-10-16, 19:32
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Om du har levt i skumma kretsar så vet du att detta inte är något märkvärdigt. Du anar inte hur sjuka människor det finns. sen får du tro vad du vill också men va gärna seriös

Ja, har levt i en del skumma kretsar, inte i någon där kvinnomisshandel var ok dock. Det har du rätt i.
Ring polisen och berätta det du skrivit i tråden då, om du tror att du har rätt i saken,
Citera
2019-10-16, 19:42
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Ja, har levt i en del skumma kretsar, inte i någon där kvinnomisshandel var ok dock. Det har du rätt i.
Ring polisen och berätta det du skrivit i tråden då, om du tror att du har rätt i saken,

Jag är oskyldig tills rätten har bestämt att jag är skyldig jag skiter fullständigt i lagen ifall den inte faller mig i behov av att använda den till mitt egna syfte.
Citera
2019-10-16, 20:48
Medlem
vasilisacats avatar
UPDATE #2 Nu har detta eskalerat. Efter hela incidenten åkte jag och min kusin hem till han och bestämde oss för att göra upp en plan. Efter en stunds planerande bestämde vi oss för att käka något. Jag gick och duscha för att tänka och reflektera över dagen och tänka ut en lösning medans min kusin gick och skulle hämta pizzan. När jag står i duschen så hör jag att det knackar som fan på dörren och ring klockan ringde som ett alarm. Jag blev väldigt uppskrämd och undrade vem det kunde va. Instinktivt så sprang jag fort till dörren och kolla i kikhålet och ser min kusin liggandes blodig i svalen men han var i full medvetande. Grannen ringde på dörren och jag öppnade och han sa att det var 3 killar som hade hoppat på honom. Givetvis hade jag mina misstankar om vem det kunde vara och fick det bekräftad av kusinen då han sa att det var brorsan och hans 2 polare som hade dabbat på honom. Det var tur att grannarna va uppmärksama och agerade fort då de sa att det va ett jävla liv och massa skrik i svalen. Hade inte dem hört och jag stod i duschen hade det hela kunnat ha ett väldigt tragiskt slut. nu har vi alltså 3 grannar som är vittnen till det hela men ingen har tillkallat polisen. Är detta nog för att kontra det som har hänt eller ska jag avvakta längre?
Citera
2019-10-18, 19:32
Medlem
vasilisacats avatar
UPDATE #3 Jag har varit hos polisen och gjort en anmälan samt att min kusins grannar gjorde detsamma. Det slutade med att de 3 GM blev frihetsberövade enligt min föredetta fästmö. Jag är tillbaka i min lägenhet då jag kastade ut henne och sa att hon va en illojal hora. Hon började be massa om ursäkt och att hon borde tagit min sida men jag vet dock inte om jag kan förlåta henne för detta sveket mot mig. Det ska bli intressant att se hur detta slutar. Jag hoppas på att få skadestånd för bilen samt att min kusin får sin del av kakan också.
Citera
2019-10-18, 20:28
Medlem
Citat:
UPDATE #2 Nu har detta eskalerat. Efter hela incidenten åkte jag och min kusin hem till han och bestämde oss för att göra upp en plan. Efter en stunds planerande bestämde vi oss för att käka något. Jag gick och duscha för att tänka och reflektera över dagen och tänka ut en lösning medans min kusin gick och skulle hämta pizzan. När jag står i duschen så hör jag att det knackar som fan på dörren och ring klockan ringde som ett alarm. Jag blev väldigt uppskrämd och undrade vem det kunde va. Instinktivt så sprang jag fort till dörren och kolla i kikhålet och ser min kusin liggandes blodig i svalen men han var i full medvetande. Grannen ringde på dörren och jag öppnade och han sa att det var 3 killar som hade hoppat på honom. Givetvis hade jag mina misstankar om vem det kunde vara och fick det bekräftad av kusinen då han sa att det var brorsan och hans 2 polare som hade dabbat på honom. Det var tur att grannarna va uppmärksama och agerade fort då de sa att det va ett jävla liv och massa skrik i svalen. Hade inte dem hört och jag stod i duschen hade det hela kunnat ha ett väldigt tragiskt slut. nu har vi alltså 3 grannar som är vittnen till det hela men ingen har tillkallat polisen. Är detta nog för att kontra det som har hänt eller ska jag avvakta längre?

Vad menar du med "kontra" det som hänt?
Deras brott tar inte bort ditt, det är helt separata brott.

Om det du skriver är sant så har de begått misshandel mot din kusin och du har begått misshandel 2 gånger mot ditt ex bror och en gång mot ditt ex.
1 fall av misshandel var för dessa 3 individer och 3 fall av misshandel av dig.
Citera
2019-10-19, 02:38
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Vad menar du med "kontra" det som hänt?
Deras brott tar inte bort ditt, det är helt separata brott.

Om det du skriver är sant så har de begått misshandel mot din kusin och du har begått misshandel 2 gånger mot ditt ex bror och en gång mot ditt ex.
1 fall av misshandel var för dessa 3 individer och 3 fall av misshandel av dig.

Ja men det får myndigheterna bevisa helt enkelt kan de inte lägga fram de bevisen så är jag så gott som ren.
Citera
2019-10-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ja men det får myndigheterna bevisa helt enkelt kan de inte lägga fram de bevisen så är jag så gott som ren.

Samma gäller med dina däck. Det lär läggas ned direkt om han inte erkänner(om polisen ens bryr sig om att hålla förhör).
Citera
2019-10-21, 15:30
Medlem
Cashews avatar
Citat:
UPDATE #3 Jag har varit hos polisen och gjort en anmälan samt att min kusins grannar gjorde detsamma. Det slutade med att de 3 GM blev frihetsberövade enligt min föredetta fästmö. Jag är tillbaka i min lägenhet då jag kastade ut henne och sa att hon va en illojal hora. Hon började be massa om ursäkt och att hon borde tagit min sida men jag vet dock inte om jag kan förlåta henne för detta sveket mot mig. Det ska bli intressant att se hur detta slutar. Jag hoppas på att få skadestånd för bilen samt att min kusin får sin del av kakan också.

Har ni polisanmält det än då? Låter som du bitit av mer än du och din kusin klarar om ni inte ringer snuten. Det kan ju dock ses illa i vissa kretsar, det låter som du och din kusin kanske åtminstonde vill vara delaktiga i kriminella kretsar?
Fick kusinen några synbara skador av misshandeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in