Citat:
Ursprungligen postat av
Whatdoweknow
Man får ju också hålla i minnnet att allt det här yada-yada-yada-spara-pengar-köret som påstås pågå i Blondbellas blogg kan ha en annan bakgrund.
Säg att det snart kommer fram kontrollerbara siffror från hennes verksamheter som tydligt visar att hon inte haft råd med sin lyxkonsumtion. I det läget kommer förstås i princip alla att tro det man väl egentligen redan misstänker, att det är Balder Balle som stått för fiolerna och Blondinbella framstår då som någon som fått betalt för fysiska tjänster, so to speak. Ingen kul sak, särskilt inte om man som hon tvärsäkert hävdat att man minsann alltid betalar för sig själv.
Balder Balle är säkert inte heller road av en sådan sak, han har nog inte varit beredd på alla de öknamn man gett honom eller på hur illa omtyckt Blondinbella faktiskt är. Hans ställning i svenskt näringsliv påverkas inte, det är han för stark för. Men det betyder inte att han och hans familj inte far illa i den situation som uppstått. Det är garanterat inte roligt att hängas ut som ett otroget svin som skiter i sina barn och den skadan är ju iofs redan skedd. Men om det därutöver framkommer att han pyntat massor för att få knulla kan det säkert kännas och bli ännu värre för honom.
Bättre då att försöka att åtminstone delvis mota Olle i grind. Om man redan skrivit om hur ansträngt det ekonomiska läget är kanske man slipper så mycket granskning. Dessutom kan Blondien slå flera flugor i en smäll. Då kan hon motivera att NYC läggs ner, något hon säkert velat ett längre tag i alla fall. För en kvinna som hon är det ju farligt värre att lämna en miljardär alldeles obevakad och Balder Balle själv vill säkert ha fritt fram i knullfilen - hon ska finnas till hands när han är kåt, helt enkelt. Det där har ju visat sig tidigare. Jag minns att de på Bloggbevakning skrev om ett tillfälle då hon bodde på hotell men helt plötsligt lät barnen, som var med, sova hos en barnflicka i rummet intill. Det verkade ju helt rubbat för en normal förälder men förkaringen kom snart - Balder Balle hade varit på besök. Och när han vill knulla, då får barnen stå tillbaka. Det är precis som med Anna Anka i Hollywoodfruar som på sin tid sa att "Vill din man att du ska suga av honom, ja, då får du göra det. Det är priset du betalar för att leva som jag gör."
Hon kan också motivera en försäljning av huset - som hon sedan kanske hoppas kan bli en ihopflyttning.
Av alla de här orsakerna tycker jag att det ska bli intressant när siffror från de olika bolagen börjar trilla in.
Nästan ingenting av det du skriver här är sant eller vettigt.
1. Ingen kan veta om Bella ”har råd med sin lyxkonsumtion” eller inte. Eller ja, det är rätt tydligt att den inte är hållbar i längden, men hon har tjänat pengar i 15 år, det är i princip helt säkert att hon har sparkapital som hon kan leva lyxliv för. Och då bortser vi ifrån att hennes lyxliv i verkligheten är väldigt mycket lånta fjädrar. Det finns ingenting i hennes medier som indikerar att hon bränt mer än 1.5-2 miljoner på alla lägenheter och sånt, antagligen mycket mindre. Och även om vi alltså är generösa och antar att hennes lyxliv inte är bluff, så har hon ändå råd med det på förra årets utdelning. Hon behöver alltså inte ta av sparkapitalet, än mindre be om pengar från Erik.
2. Erik har säkert bjudit henne på resor och annat, det är normalt om man är rik och förälskad. Och ja, det är litet äckligt att han är så mycket äldre, men det är väldigt långt mellan att bjuda en tjej man gillar på dyra saker och att gå till en hora. I princip alla män i hela världshistorien vill imponera på och ta hand om sina älskarinnor eller vad det nu kan vara. Det är inte äckligt eller konstigt. Det finns ingenting alls som tyder på något slags uttalat quid pro quo. Och som jag sagt massa gånger förut så vore det bisarrt att välja Blondinbella om man bara vill köpa sex. Inte för att jag för en sekund tror att hon skulle gå med på det. Du kan nog köpa miss universum för en miljon, eller ett helt harem av lyxeskorter. Självklart är det inte bara sex han är ute efter med Bella, det är så dumt att påstå det.
3. Ingen av oss vet om Erik varit ”otrogen”. Det är fullt möjligt, och ganska troligt, att de separerade långt innan han träffade Blondinbella. Om du inte heller har något som tyder på att han fortfarande bodde ihop med frun förstår jag inte varför du envisas med de här anklagelserna.
4. Erik har bara ”öknamn” i den här tråden, det är en ganska begränsad del av världen. Tror inte han bryr sig så mycket om det.