2019-10-16, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Har du någon länk eller verifierad uppgift på att någon anställd inte fått sin lön? Eller varför hävdar du att facket kommer begära hennes bolag i kk pga det?
Jag är också väldigt intresserad av varför MUF skulle engagera sig i det här, och varför qutm tror att just MUF är rätt organisation att förhandla med facket... Känns kanske inte som världens bästa kombo.
Citera
2019-10-16, 15:22
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Jag är också väldigt intresserad av varför MUF skulle engagera sig i det här, och varför qutm tror att just MUF är rätt organisation att förhandla med facket... Känns kanske inte som världens bästa kombo.
Prankeborg
Sett till hur ofta folk klagar och säger att du missuppfattar, sa är du den dummaste i tradens historia
Skriver man MUF, MUF, MUF sa haglar anmälningar in ifrån dig, jag har inte anmält ett enda av dina dumskalle-inlägg
Jag har inte skrivit att "MUF skulle engagera sig i det här", att "MUF är rätt organisation att förhandla med facket"
Du hittar pa medvetet eller ar helt sjuk i skallen
Jag skiter fullkomligt i MUF MUF MUF och har ingen asikt om den organisationen, mer än att den knäppaste i skolan, nar jag gick pa en viss samskola, var MUF-are, det kanske har påverkat mig
Alla andra var moderater, men den knappaste skulle engagera sig
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 15:28.
Citera
2019-10-16, 15:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Det star tydligt att kallan ar Aftonbladet som tydligen refererar till hennes blogg
Jobba lite själv, jag har jobbat och bidragit med listor pa konkurser och nedlagda projekt, som jag som jag uppdaterar och aterpostar om fler bolag satts i konkurs och projekt laggs ner

DET STÅR DOCK INGENTING OM ATT NÅGON ANSTÄLLD INTE FÅTT SIN LÖN ELLER ATT FACKET SKA BEGÄRA HENNES BOLAG I KONKURS VILKET DU SPEKULETAR I / PÅSTÅR GÅNG PÅ GÅNG!

FRAM MED ETT CITAT ELLER EN LÄNK DÄR DET FRAMGÅR ATT NÅGON ANSTÄLLD INTE FÅTT UT SIN LÖN I NÅGOT AV BLONDINBELLAS BOLAG!
Citera
2019-10-16, 15:39
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag kan inte gräva fram uppgifter på obetalda löner i hennes bolag eftersom hon har betalt alla löner och inte har någon löneskuld!
Tror alla som läser här utom du delar den uppfattningen! Lite trollvarning av dig att ljuga/gissa ihop saker och sedan ska det vara upp till mig att bevisa att DU har rätt när du uppenbarligen har fel!
Du riktar dig aggression mot helt fel person skriv och klaga till aftonbladets reporter eller anmäl Aftonbladet till pressombudsmannen eller klaga hos kronofogdemyndigheten som tar emot konkursansökningar ifrån privatpersoner
Jag har helt klart refererat till Aftonbladets uppgifter och i övrigt refererat till lagar och fordringar
Vad som ar min bedömning framgår tydligt
Hej da, citera inte mina inlagg igen
Inte ens Prankeborg ar pa min ignore-lista du ar den enda eftersom du ar för aggressiv
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 15:51.
Citera
2019-10-16, 15:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Du riktar dig aggression mot helt fel person skriv och klaga till aftonbladets reporter eller anmäl Aftonbladet till pressombudsmannen eller klaga hos kronofogdemyndigheten som tar emot konkursansökningar ifrån privatpersoner
Jag har helt klart refererat till Aftonbladets uppgifter och i övrigt refererat till lagar och fordringar
Vad som ar min bedömning framgår tydligt
Hej da, citera inte mina inlagg igen
du ar den enda pa min ignore-lista eftersom du ar för aggresiv

Jag är inte aggresiv för att jag påpekar det felaktiga i ditt påstående att Blondinbellas bolag skulle ha en löneskuld till någon eller några av sina anställda!

Någon annan här i tråden som läst något om denna av qutm påstådda löneskuld? Eller är den rent av någon som delar min uppfattning att qutms påstående är nonsens / fria fantasier?

I aftonbladet står det i vart fall ingenting om någon löneskuld / obetalda löner!
Citera
2019-10-16, 16:08
Medlem
Citat:
...Flattered AB
https://www.allabolag.se/5569369027/bokslut
Flattered AB gjorde en förlust pa -4,972,000 kronor under 2018 och har mer eller mindre garanterat tvingats upprätta en kontrollbalansräkning
Bolaget ser inte ut att klara 2019, om inte trenden vande redan i början ar aret
...

OK, hata på BB-tråden, men ändå. Flattereds omsättning har ökat varje år, 2018 från 11 till nästan 18 miljoner. 8,8 miljoner i tillgångar.
75% soliditet. Med dessa siffror kan jag inte se något som skulle tyda på att de "garanterat tvingats upprätta en kontrollbalansräkning"?

Berätta gärna hur du kommer fram till "Ser inte ut att klara 2019". Jag är genuint nyfiken.
Citera
2019-10-16, 17:24
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
OK, hata på BB-tråden, men ändå. Flattereds omsättning har ökat varje år, 2018 från 11 till nästan 18 miljoner. 8,8 miljoner i tillgångar. 75% soliditet.
Hon har byggt upp en koncern kring 'Löwengrip'
Det negativa sentimentet kring 'Löwengrip' ar monumentalt, forst forlorade hon Flashback, sen kom Alex, Expressen, Aftonbladet och dom andra, och idag fullkomligt exploderar Twitter av negativ sentiment (Wed Oct 16 nedan), det okar enormt sedan igar
Speciellt denna tweet retweetas om och om igen, ett 40-tal ganger
Wed Oct 16 14:29:05 +0000 2019 'RT @BengtHojer: ”Isabella Löwengrip går igenom en djup ekonomisk kris och är i full färd med att lägga om sitt liv. ↵Nu avslöjar hon på sin…'
Aven en hel del nya tweets, alla med negativt och inte en enda tweet idag med positivt sentiment:
Wed Oct 16 14:57:52 +0000 2019 'RT @OldCruiser58: Tänk om man kunde gå in på Expressen utan att behöva läsa om BlondinBella Löwengrip? Vad i helvete fyller hon för funktio…'
Wed Oct 16 14:54:13 +0000 2019 'RT @BengtHojer: ”Isabella Löwengrip går igenom en djup ekonomisk kris och är i full färd med att lägga om sitt liv. ↵Nu avslöjar hon på sin…'
Wed Oct 16 14:32:04 +0000 2019 'RT @OldCruiser58: Tänk om man kunde gå in på Expressen utan att behöva läsa om BlondinBella Löwengrip? Vad i helvete fyller hon för funktio…'
Wed Oct 16 14:14:44 +0000 2019 'Tänk om man kunde gå in på Expressen utan att behöva läsa om BlondinBella Löwengrip? Vad i helvete fyller hon för funktion?'
Wed Oct 16 13:43:13 +0000 2019 'Har dålig koll på Isabella Löwengrip men tycker det verkar vara väldigt många som gläds över att hon har det tufft… https://t.co/FBeHldPoQh'
Wed Oct 16 13:20:56 +0000 2019 '@Aftonbladet Jag är så jävla trött på vissa kändisar, som den här Isabella Löwengrip!!! Hon har väl kommit fram via… https://t.co/W3Mb5eRdZq'
Wed Oct 16 11:42:04 +0000 2019 'Hahaha. Hatar inte Bella alls men... ”Nyligen berättade Isabella Löwengrip att hon har det kärvt ekonomiskt. Nu ber… https://t.co/NvUTyFeQGI'
Wed Oct 16 11:36:12 +0000 2019 'Isabella Löwengrip gör sig av med personal https://t.co/UXlMvKBEwm'
Wed Oct 16 11:01:25 +0000 2019 'går inte en dag utan att jag saknar gabrielle löwengrip så det gör ont i hjärtat'
Wed Oct 16 10:12:33 +0000 2019 '@annmarimaukonen @BengtHojer @Bashflak Isabella Löwengrip har aldrig bott i Monaco?'
Wed Oct 16 09:55:00 +0000 2019 '@larsson1981 Jag får känslan att den som skriver nästan driver med Löwengrip.↵Eller är 15 år gammal och helt utan s… https://t.co/y6rEciuR7T'
Wed Oct 16 09:32:32 +0000 2019 '@BengtHojer Är det kocken i Stockholm eller New York som får sluta. Kanske kocken veckopendlat till New York tillsammans med Löwengrip.'
Wed Oct 16 07:11:09 +0000 2019 '@BengtHojer Löwengrip har betald cock ? Tror jag säkert .Enda chansen för henne att få nå´t i sej .🤮'
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 17:55.
Citera
2019-10-16, 17:36
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
OK, hata på BB-tråden, men ändå. Flattereds omsättning har ökat varje år, 2018 från 11 till nästan 18 miljoner. 8,8 miljoner i tillgångar
75% soliditet. Med dessa siffror kan jag inte se något som skulle tyda på att de "garanterat tvingats upprätta en kontrollbalansräkning"?
Berätta gärna hur du kommer fram till "Ser inte ut att klara 2019". Jag är genuint nyfiken.
Det står på www.allabolag.se att Flattered ABs Resultat efter finansnetto 2018 -4,972,000 kronor
Det verkar vara mer an halva kapitalet, star Eget kapital 6,548,000 kronor har
https://www.allabolag.se/5569369027/flattered-ab
Kontrollbalansräkning skall som sagt upprattas vid misstanke om att halva aktiekapitalet är forbrukat
Har postat länk med paragrafer innan orkar inte aterposta era lata nissar
Till alla Isabellas postitiv-postare paverka Expressen, Aftonbladet, Allabolag.se och tweeta pa Twitter i stallet jag ar inte källan utan länkar bara till offentlig information
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 18:21.
Citera
2019-10-16, 17:53
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Det står på www.allabolag.se att Flattered ABs Resultat efter finansnetto 2018 -4,972,000 kronor
Det verkar vara mer an halva katitalet, star bara Summa tillgångar 8,809,000 pa
https://www.allabolag.se/5569369027/flattered-ab
Kontrollbalansräkning skall som sagt upprattas vid misstanke om att halva aktiekapitalet är forbrukat
Har postat länk med paragrafer innan orkar inte aterposta era lata nissar
Till alla Isabellas postitiv-postare paverka Expressen, Aftonbladet, Allabolag.se och tweeta pa Twitter i stallet jag ar inte källan utan länkar bara till offentlig information
Flattered kan knappast beskrivas som en succé. De bommade prognoserna förra året och gick med förlust, trots att Spiltan gått in med kapital.
https://www.breakit.se/artikel/20931/miljonsmall-for-isabella-lowengrips-sko-startup-kom-inte-som-en-chock
Återstår att se hur 2019 slutar.
Citera
2019-10-16, 17:54
Medlem
När flyttar hon till Gbg?
Citera
2019-10-16, 17:57
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Flattered kan knappast beskrivas som en succé. De bommade prognoserna förra året och gick med förlust, trots att Spiltan gått in med kapital.
https://www.breakit.se/artikel/20931/miljonsmall-for-isabella-lowengrips-sko-startup-kom-inte-som-en-chock
Återstår att se hur 2019 slutar.
Veckans Affärers pris-motivering var att Isabella hade flyttat hemifran då hon var 14 och konkursat 8 av 12 bolag fore 30 , men det kan bli fler innan 30
Jag utnämner härmed Veckans Affärers anonyma jury till Sveriges dummaste och mest utskämda jury genom tiderna
Eller så kan man konspirera och mena att den anonyma juryn har lurat kvinnor att serie-konkursa bolag
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 18:43.
Citera
2019-10-16, 18:10
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Veckans Affarers pris-motivering var att Isabella hade flyttat hemifran då hon var 14 och konkursat 8 av 12 bolag fore 30 , men det kan bli fler innan 30
Jag utnämner härmed den anonyma Juryn till Sveriges dummaste och mest utskämda jury genom tiderna
Eller så kan man konspirera och mena att den anonyma juryn har lurat kvinnor att serie-konkursa bolag
VA håller på att läggas ned

Jag hoppas att journalister kommer att kolla upp alla Bellsans påståenden framöver istället för att bara basunera ut dem.
Expressen skrev t ex om den inställda stiftelsemiddagen uppenbarligen utan att kontrollera om stiftelsen faktiskt existerar.
https://www.expressen.se/noje/lowengrip-staller-in-viktiga-middagen-efter-avslojandet/
Så vitt vi vet finns stiftelsen enbart i Bellsans megalomana fantasi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in