2019-10-14, 14:51
Medlem
Jag måste ta urinprov på mitt nästa läkarbesök för min adhd-medicin och eftersom de inte tagit urinprov de senaste åren så har jag återgått till att röka gräs i princip dagligen. Inte särskilt smart, men gjort är gjort.

Min fråga är: Har någon av er erfarenhet av att fuska på ett övervakat prov? Vilken metod använde ni? Hur gick det? Är det lönt?

En fråga till: Om man åker dit på ett prov i sjukvården, får det konsekvenser för körkortet?

Lite småstressad över situationen och försöker helt enkelt skjuta upp det så länge det går.

btw: Vet någon vad sjukvården har för cut-off på sina stickor?
Senast redigerad av Bozwreck 2019-10-14 kl. 15:08. Anledning: tilläggsfråga
Citera
2019-10-14, 20:23
Medlem
Var inne på pissprov igår som skickades iväg för analys.
Tog runt 0.8g kola för 11 dagar sen, kommer dom kunna se det på analys?

Värt att nämna att jag var ren efter 5 dagar på stickan (drogtest för hemmabruk) men vet att dom använder en lägre cut-off gräns vid analys.

Jag har enbart tagit kola vid fåtal tillfällen...
Citera
2019-10-15, 12:25
Medlem
Jag och lämnar urinprov som skickas på analys regelbundet

Dom söker efter Cannabis , Kokain , Morfin.

Min fråga är om Tramadol syns på ett sånt här test. Eller måste dom söka enskilt efter detta? Eller är det safe att bruka?
Citera
2019-10-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linusebest
Jag och lämnar urinprov som skickas på analys regelbundet

Dom söker efter Cannabis , Kokain , Morfin.

Min fråga är om Tramadol syns på ett sånt här test. Eller måste dom söka enskilt efter detta? Eller är det safe att bruka?
Jag lämnar också urinprov som skickas på analys regelbundet. På lappen dom skickar med i samband så finns det rutor för THC, Amfetamin/Ecstasy, Heroin/Morfin, Kokain, Benso.
Sen finns det även tomma rutor där dom kan kryssa i och skriva andra substanser. I mitt fall så brukar dom skriva dit Tramadol också. Så jag tolkar det som att dom måste beställa särskild analys på det, men ska inte lova något.
Citera
2019-10-15, 20:41
Medlem
Fluffass avatar
https://www.bildtagg.se/bild/hl6p1cnli99kpwavkmp3l7vo

Är det positivt på nr 6 (BUP)?
Senast redigerad av Fluffas 2019-10-15 kl. 20:43.
Citera
2019-10-16, 10:25
Medlem
makduis avatar
Syns 3-mmc på pissprov??? Nån som vet?
Citera
2019-10-16, 14:09
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Kan kratom ge korsreaktion? Verkar som vissa påstår att det kan ge utslag på tramadol? Stämmer det eller blandar dessa personer ihop kratom med krypton?
Citera
2019-10-16, 14:16
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffas
https://www.bildtagg.se/bild/hl6p1cnli99kpwavkmp3l7vo

Är det positivt på nr 6 (BUP)?
Jag ser bara 1 streck på bilden, så ja
Senast redigerad av StoffeAPBT 2019-10-16 kl. 14:23.
Citera
2019-10-16, 16:13
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orilandoo123
Var inne på pissprov igår som skickades iväg för analys.
Tog runt 0.8g kola för 11 dagar sen, kommer dom kunna se det på analys?

Värt att nämna att jag var ren efter 5 dagar på stickan (drogtest för hemmabruk) men vet att dom använder en lägre cut-off gräns vid analys.

Jag har enbart tagit kola vid fåtal tillfällen...
Nej det ska inte synas.
Citera
2019-10-16, 16:42
Medlem
Tog små mängder av cbd+thc olja för 7 dagar sen sist (2-3 droppar). Hade innan det fått i mig oxå.
Testade med sticka hemma och det blev negativt idag. Senare idag ska jag pissa och det ska skickas till labb tydligen. Vad tror ni kan hända?
Citera
2019-10-16, 17:35
Medlem
Tja! det är såhär att jag har (FÖRMODLIGEN) ett pissprov imorgon då det handlar om ett läkarintyg för att behålla mitt B körkort och förnya mitt C körkortstillstånd för att jag har adhd. Det jag är lite orolig över är att jag rökte för 3 veckor sedan men köpte hem ett stickprov som visades negativt för ungefär 1 vecka sedan, men grejen är att jag har varit i miljöer då mina polare har rökt en del och det har alltid varit inne i en liten 1a med hyfsad luftkonditionering men jag har varit i kontakt med röken.

Så min fråga är, kan detta påverka/ att jag blir positiv på testet imorgon
Citera
2019-10-16, 18:38
Medlem
luftklubbas avatar
Tjena alla! Det är nämligen så att min vän fick lämna ett oförberett salivtest som skall skickas på analys.
Hon hade ca 30 min tidigare intagit ”cbd-olja” under tungan som hon fortfarande kände smaken av när salivtestet gjordes. Gjordes inom sjukvården.
Kan detta test isåfall bli positivt pga detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in