2019-10-16, 17:19
Medlem
zabuts avatar
Hej i min stad stänger allt från ca 21-06. Om jag ändå är uppe den tiden och sitter vid datorn och eftersom jag bor på källarplan med ett fönster ut mot en gata där det lätt går stanna med bilen. Vad hindrar mig från att ha ett sortiment här som typ helghungriga människor är sugna på?

Typ att man swishar för att slippa bli rånad, att folk måste aktivera mobilt bankid innan man öppnar luckan osv osv.

Kan ju sälja allt från korv till vad nu folk vill ha och har utrymme för ett litet snackslager.
Citera
2019-10-16, 17:29
Medlem
AoE3#1s avatar
Troligtvis ditt förhalande.
Citera
2019-10-16, 17:35
Medlem
zabuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Troligtvis ditt förhalande.

Om folk kan se sortimentet i förväg digitalt och betalar/beställer innan de kommer så är jag förberedd.
Citera
2019-10-16, 17:35
Bannlyst
Finns ingenting men antagligen är du för slapp och lat.
Citera
2019-10-16, 17:38
Medlem
Det fanns i min stad för några år sedan, men tror de la ner pga dålig med kunder. Tror det blir svårt.
Citera
2019-10-16, 17:41
Medlem
zabuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Finns ingenting men antagligen är du för slapp och lat.

Ja men vafan jag sitter ändå uppe på nätterna, staden är inte extremt stor. Därför kan jag ju bara när det plingar till lägga ihop sakerna i en påse öppna fönstret och tacka.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfettet
Det fanns i Örebro för några år sedan, nattkiosk hette det. Körde ut lite smått och gott, PCB-papper var väl det som vägde tyngst sådär kl 03 på natten

Okej, vad tyckte du om nattkiosken, vad fick folk att gå dit? Okej dom hade hemleverans också? Okej ja papper och godis och sådant kan jag tänka är en målgrupp som vill ha. Jag själv festar ju inte och sådär. Så skulle ju kunna ställa upp för andra krigare.
Vad skulle du önska att den nattkiosken gjorde bättre, eller säg mer vad dom gjorde som var bra please.
Citera
2019-10-16, 17:55
Medlem
franges avatar
Vad har du tänkt ha för svar på frågan om bokföring och att du skall betala in momspengar på allt du sålt - när Skatteverket kommer och knackar på dörren och ställer frågor om din uppenbara näringsverksamhet?
Citera
2019-10-16, 18:04
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad har du tänkt ha för svar på frågan om bokföring och att du skall betala in momspengar på allt du sålt - när Skatteverket kommer och knackar på dörren och ställer frågor om din uppenbara näringsverksamhet?

Han har nog troligen tänkt göra det på lagligt sätt?
Citera
2019-10-16, 18:09
Medlem
zabuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Om jag t.ex. säljer 4edelars pizza som redan är köpta från en pizzeria som skattar. Behöver jag också då skatta ifall vi har ett samarbete?
Om jag köper in godispåsar för 10 kronor styck, chipspåsar för 15 kronor styck och säljer godisarna för 20 kronor och chipsen för 25. Då klarar jag väl ändå att skatta?
Citera
2019-10-16, 18:10
Medlem
zabuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Han har nog troligen tänkt göra det på lagligt sätt?

Ja sålänge jag egentligen tjänar 80-100 kronor själv i timmen så är jag ju nöjd. Dessutom finns det behov för detta i stan. Sen kan jag utöka utbudet utefter vad folk vill ha. Har flertalet tomma utrymmen här nere i källaren jag skulle kunna låna/hyra av hyresvärden. Bor redan billigt då vi gjorde om ett gammalt förråd till en fin etta som bara skräpade annars. Peace
Citera
2019-10-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zabut
Om jag t.ex. säljer 4edelars pizza som redan är köpta från en pizzeria som skattar. Behöver jag också då skatta ifall vi har ett samarbete?
Om jag köper in godispåsar för 10 kronor styck, chipspåsar för 15 kronor styck och säljer godisarna för 20 kronor och chipsen för 25. Då klarar jag väl ändå att skatta?

Med det resonemangen så behöver väl ingen affär skatta alls på vinsterna

Eller vänta, kanske det var just vinsterna man ska skatta på
Citera
2019-10-16, 18:17
Medlem
zabuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Med det resonemangen så behöver väl ingen affär skatta alls på vinsterna

Eller vänta, kanske det var just vinsterna man ska skatta på

Aa jag är ganska noob, så hjälp mig gärna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in