Citat:
Ursprungligen postat av
zabut
Har redan varulager plus att det bara bor typ 10 000 i min stad. Så om jag fokuserar på kvalité kommer jag överleva på stammisarna. Förhoppningvis kan jag cykla eller glida runt på en elscooter, eventuellt en eumoppe. Lådsystem? Tar det i väskan typ eller någon fjällvandrarväska med stabila fack. Gerillamarknadsföring och mun till mun som sprider ordet + använda min humor i sammanhanget. Har många idéer på det lilla extra. Folk kommer beställa bara för att det är roligt. Vadå kostnad för adminstration? Jag bara drar hem en beställning från matsmart och sen säljer jag tjänsten och de varorna till ett pris som gynnar mitt företag. Kör mitt privata mobilabonnemang och det kan jag ju göra till företagsabonnemang så sparar jag ju istället pengar då eventuellt på mina privata kostnader? (Om man vänder förmånerna så att säga om det nu finns sådana detaljer också).
Jag fyller på, det går bra, klockan är snart 05. Jag levererar lika mycket i detta framtida eventuella företag som jag engagerar mig att ta vara på varje inlägg i tråden. Mvh
Idéer på vad tjänsten kan heta?
Om du har en moppe kan du ju fixa en med någon form av större förvaringsutrymme så att du kan köra flera beställningar samtidigt. GPS kan vara bra att skaffa om du inte har en vettig smartphone.
Lite uppstartskostnader som jag kommer på på rak arm;
Hemsida (beroende på hur kunnig du är kan kostnaden bli 500-10000, gissningsvis runt 1-2k med lite eget jobb - I princip kan du sätta upp en sajt som klarar det du behöver med bara WP), bolagisering (Tex AK är ingen kostnad i sig, återigen beror det på hur mkt jobb du vill lägga ner själv, har du moppe kan du använda denna + ev dator som del av AK). Bokföring kan du fixa med ett gratisprogram, kör du webbshop via WP kan du exportera en CSV från WP direkt till de flesta programmen.