2019-10-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så när det inte är roligt eller magiskt längre
så är det fruns ansvar att hjälpa älskarinnan
att slippa mannen?
Dumheter!

Det kvittar ju vad LW gjorde så försvarar du henne.

Det är ingen tävling om vem som var värst; SD eller LW.
Båda gjorde fel.
Men om HD älskade SD så kanske hon förlät honom.
Hon hade ingen anledning att älska eller förlåta LW.

Jag försvarar inte LW för hennes affär, det kan du inte säga, hon gjorde fel, ett svårt fel. Jag säger att SD var den som var gift, han sprang runt i grannskapet som en kåt hankatt med ballen utanför byxorna.

Jag förstår inte varför det i alla dessa otrohetsaffärer så ska skulden läggas primärt på kvinnan, medans mannens ansvar viftas bort. Som att män inte kan tänka med annat än ballen.
Ofta lovar mannen guld och gröna skogar, han ska skilja sig osv men i själva verket trivs han bra med en äkta hälft som sköter hemmet och en leksak han kan utnyttja för sex.

Om HD förlät SD för dessa ständiga lögner och otrohet under 6 års tid är hon helt korkad. Likadant för älskarinnorna som vill gifta sig med mannen de har en affär med!
Så otroligt korkat, förstår de inte vilket kräk han är, att han kommer bete sig likadant mot henne när de gifter sig. Likadant åt andra hållet såklart, men män är värre, och det här affären slutade med ett brutalt mord.
Tror du HD förlåter SD för det också?
Citera
2019-10-16, 16:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske var det så att hon hade samvete nog att sluta som pastor när hon inledde förhållandet med SD - men hade inte samvete eller vett nog att ha just ett förhållande med SD?

Iaf blev det en minst sagt ödesdiger historia med mycket hat. Vrede. I mina ögon, utan att känna någon av dem, så var väl den som bar på mest hat HD. SD kände nog stor irritation över LW men inte nog för att mörda henne. Men kan ha varit HD behjälplig med arrangemanget efteråt.

Det är vad jag tror.

Och om det visade sig att förhållandet med SD inte utvecklas något vidare, fanns det något som kanske gjorde sig tillkänna? . Jag tänker mig att pastor-/prästyrket inte är som vilket yrke som helst, så kanske besvikelse att LW gav upp pastorskragen för "ingenting?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-16 kl. 17:10.
Citera
2019-10-16, 17:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack för länk! Nu slipper jag kolla NA och Norrköpingstidningen varje dag.
Jag tänkte först att begravning sker i stillhet med endast de närmaste och har även kollat av olika "hitta graven"-sajter.
Anledningen till att jag är lite nyfiken på annons är att jag fått indikationer på att LW återgick till en relation med UW i samband med hans skilsmässa från MH. OM så är fallet kan vi lägga ännu en relation till listan.

Hittade ett gammalt inlägg.
Det skulle kunna vara förklaring till anmälan
om trakasserier och knoggnuggning.¨
Att UW fick reda på det och uppmuntrade
henne att anmäla.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-16 kl. 17:07.
Citera
2019-10-16, 17:27
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ingen aning, någon som bor kanske han gå förbi och kolla där.
Är det polisens blåa band runt hennes bostadsrätt så är det avspärrat.
Kanske hon är i deras fastighet Gullspångsälven 14 då som verkar ligga i Örebro.

Finns inget som heter så i Örebro.
Citera
2019-10-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
[/b]
Enligt Lantmäteriet så heter fastigheten så.
Jag har kollat med den.
Citera
2019-10-16, 17:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag har kollat med den.

Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Gullspångsälven 14 är tomtbeteckningen på fastigheten Betesvägen 14 i Nya Hjärsta.
Citera
2019-10-16, 17:46
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:

Citat:
Jag har kollat med den.
Fastigheten HD bor i alltså? För det finns ingen väg i Örebro som heter så.
Citera
2019-10-16, 17:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78

Jo.
Det är fastighetsbeteckningen för Betesvägen 14B.
Kicka på tomten så kommer beteckningen upp:

https://kartor.eniro.se/?c=59.292260,15.181505&z=20&l=aerial&q=%22%C3%B6re bro%22;geo&som=0:%27se_realestate:GULLSP%C3%85NGS% C3%84LVEN:14%20(1):1880:%C3%96REBRO%27
Citera
2019-10-16, 17:55
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo.
Det är fastighetsbeteckningen för Betesvägen 14B.
Kicka på tomten så kommer beteckningen upp:

https://kartor.eniro.se/?c=59.292260,15.181505&z=20&l=aerial&q=%22%C3%B6re bro%22;geo&som=0:%27se_realestate:GULLSP%C3%85NGS% C3%84LVEN:14%20(1):1880:%C3%96REBRO%27
Ja, fastigheten betesvägen. Finns ingen VÄG som heter så. Trodde nån trodde att HD flyttat till ny adress hastigt och lustigt.
Citera
2019-10-16, 18:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Hittade ett gammalt inlägg.
Det skulle kunna vara förklaring till anmälan
om trakasserier och knoggnuggning.¨
Att UW fick reda på det och uppmuntrade
henne att anmäla.
Vad jag förstått så blev hela fam, Wesström (läs UW) medvetna om LW,s megasvek iom, misshandelsanmälan eftersom det är ett obligatorium för sociala att förhöra barnen då ett våldsbrott anmälts. Och att detta (att UW fick veta)var orsaken till att LW förgäves försökte ta tillbaka hämdanmälan.

Ett inte ovanligt beteende är det konstiga att det uppenbart känns bättre att lägga skulden på den kåta som inte står en så nära utan på frestaren/fresterskan som lockat den nära till köttets lustar.

Som förmodligen HD lagt knull-skulden på LW givet UW också la hela knull-skulden på SD. Så galet kan det se ut.

Edit: så LW gick tillbaka till UW efter skilsmässan mer MH?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-16 kl. 18:11.
Citera
2019-10-16, 18:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad jag förstått så blev hela fam, Wesström (läs UW) medvetna om LW,s megasvek iom, misshandelsanmälan eftersom det är ett obligatorium för sociala att förhöra barnen då ett våldsbrott anmälts. Och att detta (att UW fick veta)var orsaken till att LW förgäves försökte ta tillbaka hämdanmälan.

Ett inte ovanligt beteende är det konstiga att det uppenbart känns bättre att lägga skulden på den kåta som inte står en så nära utan på frestaren/fresterskan som lockat den nära till köttets lustar.

Som förmodligen HD lagt knull-skulden på LW givet UW också la hela knull-skulden på SD. Så galet kan det se ut.

Edit: så LW gick tillbaka till UW efter skilsmässan mer MH?

Jag tror att LW ville ha bort MH från familjen
eftersom MH ifrågasatte LW och ville att UW
skulle säga ifrån och sätta gränser för henne.
Vi har ju fått höra att LW inte kunde ta ett "nej"
så hon uppskattade säkert inte MH.
Hon kan ha manipulerat UW till att begära skilsmässa
från MH och hintat att hon kunde tänka sig att
komma tillbaka till honom.
Citera
2019-10-16, 18:41
Medlem
Citat:
Jag tror att LW ville ha bort MH från familjen
eftersom MH ifrågasatte LW och ville att UW
skulle säga ifrån och sätta gränser för henne.
Vi har ju fått höra att LW inte kunde ta ett "nej"
så hon uppskattade säkert inte MH.
Hon kan ha manipulerat UW till att begära skilsmässa
från MH och hintat att hon kunde tänka sig att
komma tillbaka till honom.
Du tror väldigt mycket med tanke på att du inte tycks känna någon inblandad i denna mordhistoria. Och i så gott som varje inlägg lyckas du utmåla LW som en värsta sortens människa, hur är det fatt med dig börjar man ju undra. Varför denna bitterhet mot just LW?
Hon är enligt dig tydligen den som har lyckats med allt ont bland sina medmänniskor, du glömmer ofta bort att det är SD som sitter på sannolika och LW är den som ligger under jord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in