Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Ja, jag tycker det är märkligt om det är så att SD hotat och kommit med grova kränkningar mot LW och det hon anmäler är en situation som hon provocerar fram själv. Hon försökte inte ens dölja att hon försökte tvinga sig kvar i bilen, ungefär som att hon skulle haft uppfattning att hon har rätt till det om hon känner för det.
Det tycker jag ser märkligt ut, det är inte särskilt vanligt normalt (i ordets rätta betydelse) beteende. Därav mina tankar om att LW kanske inte mådde något vidare under den perioden, om anmälningarna är uttryck för annat missnöje, ilska eller liknande.
Jag jobbar dessutom i en verksamhet där man då och då råkar på rättshaverister.
Jag kan tänka att L*enas version av bilincidenten stämmer ganska bra med uppfattningen, om hon i sin version även berättar om sådant som kan uppfattas som negativt för henne. Det ökar trovärdigheten.
Människor kan må dåligt på olika sätt i sina liv, utan att det behöver betyda att man inte klarar av det dagliga livet med familj, jobb och fritid på ett "good enough" sätt.
L*enas sätt att geocacha frenetiskt
kan vara ett sätt att hantera vardagen. Det
kan vara ett sätt att hantera illabefinnande. Andra kanske hemfaller åt missbruk av sprit, eller andra destruktiva vanor.
Nu säger inte jag att L*ena mådde dåligt, det kan jag inte veta.
Men att bli utsatt för misshandel, kränkningar av olika slag, det ökar inte välbefinnandet hos någon.
Det mönster som hon uppvisar, att trots kränkningar så kan hon inte ta sig ur förhållandet är typiskt. Tillbakatagna anmälningar...
@dahliabelle och @Sh.Holmes och även @mirdidjul666 är tråddeltagare som vittnar om att det kan ha legat till på det vis att L*ena försökte ta sig ur det, men inte klarade av det. Det är ett typiskt reaktionssätt som personer som lever i sådana destruktiva förhållanden uppvisar. Bortförklaringar och förminskande av händelser, aggression när andra ifrågasätter är typiska reaktioner för personer som är i destruktiva relationer som inkluderar våld, kontroll och kränkningar.