Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-15, 22:51
  #5977
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Många exportföretag i UK har förberett sig för Brexit, fick jag veta av ett brittiskt tillverkningsföretag. Och det lät som en realistisk plan. Lite listig plan måste jag säga. De kommer kunna fortsätta skicka varor till EU. Det kommer bara ta några extra dagar. Sen kan ju EU försöka stoppa det. Men då får man andra problem och måste ta till mycket drastiska åtgärder som påverkar andra samarbeten. Dock tror jag att man nu kommer lyckas få ihop en kompromiss.

Vad snackar du om? Ingen utanför England pratar om att stoppa handel. Diskussionerna handlar om att de extremt förmånliga villkor som alla EU-länder har givetvis inte längre kommer gälla britterna eftersom de inte längre vill vara med.
Citera
2019-10-15, 22:54
  #5978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vad snackar du om? Ingen utanför England pratar om att stoppa handel. Diskussionerna handlar om att de extremt förmånliga villkor som alla EU-länder har givetvis inte längre kommer gälla britterna eftersom de inte längre vill vara med.


Precis. Du vet inte vad jag snackar om. Men jag skrev en ledtråd. Se om du kan lista ut hur man får in handel i EU till samma villkor som tidigare. Jag fick också bara en ledtråd men fatta sen. Se om du fattar.
Citera
2019-10-15, 22:59
  #5979
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Precis. Du vet inte vad jag snackar om. Men jag skrev en ledtråd. Se om du kan lista ut hur man får in handel i EU till samma villkor som tidigare. Jag fick också bara en ledtråd men fatta sen. Se om du fattar.

Det kan man inte om inte britterna kapitulerar. Punkt.

Tro mig, jag kan det här extremt mycket bättre än du.

PS! Mina kontakter i London hörde av sig idag och frågade om Brexitflytten gått bra...
Citera
2019-10-15, 23:05
  #5980
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Ohhhh. Jamen då så. Du kan det extremt mycket bättre. Ja, då får jag ju vika ner mig.

(Du vet du är en fjant. Särskilt om du inte vet hur britterna förberett sig)

Öh,
till skillnad mot dig dyker jag inte upp yrvaket i oktober 2019 och tror att britterna har en plan.

Uppenbarligen har du inte koll på grundläggande saker som inre marknaden, tullunioner och så vidare.

Lika uppenbart vet du inte att britterna redan bett om uppskov en gång för att slippa lämna EU för att man inte ens funderat på hur man skulle planera för livet utanför EU. Den här gången försöker de i alla fall.
Citera
2019-10-15, 23:09
  #5981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Öh,
till skillnad mot dig dyker jag inte upp yrvaket i oktober 2019 och tror att britterna har en plan.

Uppenbarligen har du inte koll på grundläggande saker som inre marknaden, tullunioner och så vidare.

Lika uppenbart vet du inte att britterna redan bett om uppskov en gång för att slippa lämna EU för att man inte ens funderat på hur man skulle planera för livet utanför EU. Den här gången försöker de i alla fall.


Att du orkar. Uppskov innebär bara mer tid och att britterna kan bättre förbereda sig för en hård Brexit. Och många företag har redan hittat en lösning.

Nog med dig nu. Du tror dig veta eller kunna. Tiden kommer visa. Du kan inte ens lista ut hur man kan komma runt en fortsatt frihandel. När du klarar göra det är du värdig att fortsätta en diskussion med mig. Inte innan.
Citera
2019-10-15, 23:12
  #5982
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Nog med dig nu. Du tror dig veta eller kunna. Tiden kommer visa. Du kan inte ens lista ut hur man kan komma runt en fortsatt frihandel. När du klarar göra det är du värdig att fortsätta en diskussion med mig. Inte innan.

Hoho,
om det fanns något sätt skulle inte Johnson stå med mössan i hand just nu.

Det blir bara pinsamt när du totalt ignorerar fakta.
Citera
2019-10-15, 23:21
  #5983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Hoho,
om det fanns något sätt skulle inte Johnson stå med mössan i hand just nu.

Det blir bara pinsamt när du totalt ignorerar fakta.


Det är egentligen rätt enkelt när man fått vinken. Men jag tvivlar på att du kan räkna ut hur man gör. Skulle imponera på mig om du kan. Men bara lite. För så svårt var det inte för räkna ut det för mig med vinken jag fick. Tro mig. Det finns ett sätt. Boris står inte med mössan i handen. Snarare är det EU med hjälp av Nordirland som nu försöker hitta en lösning, utifrån ett förslag från britterna. jag skulle snarare kalla det en tillfällig kompromiss. Du har inte rätt på någon punkt just nu din pajas. När du börjar har rätt ska jag börja respektera dig.
Citera
2019-10-15, 23:35
  #5984
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Det är egentligen rätt enkelt när man fått vinken. Men jag tvivlar på att du kan räkna ut hur man gör. Skulle imponera på mig om du kan. Men bara lite. För så svårt var det inte för räkna ut det för mig med vinken jag fick. Tro mig. Det finns ett sätt. Boris står inte med mössan i handen. Snarare är det EU med hjälp av Nordirland som nu försöker hitta en lösning, utifrån ett förslag från britterna. jag skulle snarare kalla det en tillfällig kompromiss. Du har inte rätt på någon punkt just nu din pajas. När du börjar har rätt ska jag börja respektera dig.

Du fattar fortfarande inte. Det du säger går inte. Jag är 100 procent säker på att antingen du, din källa eller båda inte fattar grundläggande begrepp som inre marknaden eller tullunion. Med hård brexit kommer den som importerar brittiska varor få betala tull. Punkt!

Det är den där oviljan att acceptera fakta som är gemensam för alla som vill ha Brexit. Du vet väl att Nordirland är en del av Storbritannien? Johnson förhandlar för dem också...

Nu är styrkeförhållandena sådana att det är britterna som kommer backa så får vi se om britterna stannar i inre marknaden(med fri invandring såklart) eller om de lämnar tullunionen. EU kommer inte behöva kompromissa. Vill inte britterna backa så blir det hård brexit med tullar för importen från ditt engelska tillverkningsföretag.
Citera
2019-10-16, 01:33
  #5985
Medlem
Hört argumentet att EU kan ändra sig, för de sa att whitdrawel agreement inte kunde omförhandlas osv. Men jag tror EU sa det på uppmaning av May way or the highway, för att parlamentet skulle rösta för hennes överenskommelse.
Citera
2019-10-16, 02:02
  #5986
Medlem
I-van-Toers avatar
Så här lät det i mars i år. Ni har säkert sett det men det tåls att länka till igen.

Brexit: What's the f**k is going on?
https://www.youtube.com/watch?v=-IL2XwSkFJQ

Jag säger det igen, Boris Johnson, om ditt liv är värt något, ta Storbritannien ut ur EU, hårt, och bli en ledstjärna. You have that power right now. Don't throw it away.
__________________
Senast redigerad av I-van-Toer 2019-10-16 kl. 02:14.
Citera
2019-10-16, 02:04
  #5987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Så här lät det i mars i år. Ni har säkert sett det men det tåls att länka till igen.

Brexit: What's the f**k is going on?
https://www.youtube.com/watch?v=gOWBzfX9hTw

Jag säger det igen, Boris Johnson, om ditt liv är värt något, ta Storbritannien ut ur EU, hårt, och bli en ledstjärna. You have that power right now. Don't throw it away.
Redan glömt the Benn act?
Citera
2019-10-16, 02:07
  #5988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag är tveksam...



...eftersom parlamentet redan har godkänt en lag som gör EU-lag till UK-lag.

https://en.wikipedia.org/wiki/Europe...awal)_Act_2018

Så på vilket sätt trumfar EU-lag UK-lag när UK-lag redan har ersatt EU-lag? Det får Jacob Real-Smug förklara.
Withdrawel act, som redan är brittisk lag, har den här effekten.


Så Jacob Real-Smug får eat his words...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback