2019-10-15, 16:56
Medlem
Man får m3u länk om man frågar efter den, vilket är svårt så här i efterhand när de inte finns tillgängliga för support.
Skillnaden är att med m3u länk som innehåller lösen och pass så kan du använda vilken iptv app som helst som stöder m3u länkar. Har man använt tex Smart IPTV så kopplas istället din tv:s macadress till abonnemanget via deras server. Börjar Smart IPTV appen att tjorva så är man körd.
Med det sagt, allt funkar fortfarande klockrent för mig, både på Smart IPTV och mobil via m3u... Tror det beror på om man hamnade på ny eller gammal server när man blev kund.
2019-10-15, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktafingrarna
Antar att om dom aktiverar åt en så kan dom även stänga av om man är dryg i chatten. Har man länken kanske man har mer egen makt eller?
De kan stänga ner ditt abonnemang även via m3u. Länken innehåller användarnamn och lösenord. Inga problem att avaktivera det heller....
2019-10-15, 19:49
Medlem
Riktiga jävla lallare. Signade upp mig för 1 år, betalade via någon Swish/bitcoin historia och haft det i knappt två månader.

Chattade med de innan idag och de sa att jag ”måste ha fått ett ordernr” vilket jag aldrig fick. Sedan dess fungerar inte deras chatt och mina kanaler har inte fungerat på över en vecka.
2019-10-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryllestav
Riktiga jävla lallare. Signade upp mig för 1 år, betalade via någon Swish/bitcoin historia och haft det i knappt två månader.

Chattade med de innan idag och de sa att jag ”måste ha fått ett ordernr” vilket jag aldrig fick. Sedan dess fungerar inte deras chatt och mina kanaler har inte fungerat på över en vecka.

vilka pratar du om. har du chattat med nordiciptv idag ????

var någonstans
2019-10-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryllestav

vill du vara snäll och meddela hur du kom i kontakt med dem .

har samma problem som dig .

tack på förhand
2019-10-15, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke
Någon mer som upplever att det laggar och att bilden blir svart med typ 2-3min intervaller?

Är inne på mitt tredje år nu och har funkat klockrent för det mesta.

Som vanligt. Testa stäng av wifi på din mobil och testa i någon app :P
Det är så vitt jag vet ok att fråga "Är xXXx nere?" i denna tråd och få svar utan de blir borttaget.
2019-10-15, 21:33
Medlem
Vilka hjältar vikingiptv är . kontaktade dem angående att min nordiciptv ej fungera och blivit av med min url. dem löste det på 0 tid !!!!
2019-10-15, 22:20
Medlem
Shommerinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Funkade det. Kunde dom hjälpa dig.

Har mailat dem på Vikingiptv nu. Inte varit hemma så tänkte inte på att dem stängde supporten vid 22.00. Personen ovanför verkar dem ha löst problemet för så vi får se om dem lyckas lösa mitt imorgon kanske. Uppdaterar så fort jag fått svar av dem. Håller tummarna. Tack alla för hjälp och tips. Förhoppningsvis blir det löst.

Edit: Precis när jag skrev "förhoppningsvis blir det löst" så mailar dem tillbaka till mig och frågar om vad för mail jag använde när jag registrerade mig samt MAC adressen för min tv.
Dem verkar villiga att hjälpa till faktiskt. Uppdaterar så fort det är löst (eller ej löst).
2019-10-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariinel
Vilka hjältar vikingiptv är . kontaktade dem angående att min nordiciptv ej fungera och blivit av med min url. dem löste det på 0 tid !!!!

Vadå löste det? Menar du att de gratis ordnade din iptv som du haft hos nordic? De borde väl vara mer intresserade av att du inte får igång ditt nordic abonnemang, då kanske de istället får sälja ett nytt abb till dig?
2019-10-16, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariinel

Detta kommer upp på Vikingiptv hemsidan:

Citat:
Hej!
Vi beklagar men med anledning av att Xtream-codes servrar ligger nere så kan vi inte skapa gratis 24h tester eller fixa kanaler då det sköts via deras programvara. En del av våra kanaler påverkas också men vi räknar med att det ska vara löst inom 1-2 veckor.
Du kan nu istället köpa ett 10 dagars abonnemang för bara 100 kr eller köpa något av våra ordinarie abonnemang enligt nedan då detta inte påverkats.
1 Månad - 200kr 3 Månader - 499kr 6 Månader - 899 kr 12 Månader - 1399kr
Värvar du 5 personer som köper 12 Månader av oss så bjuder vi dig på ett 12 månaders abonnemang.
Extra anslutningar till 6 samt 12 Månaders går att köpa Pris för detta: 6 Månader: 400 kr/anslutning 12 Månader: 600 kr/anslutning
Bästa Hälsningar Supporten

Men fixa abonnemang som Nordiciptv sålt klarar dom?
Dyra abonnemang dessutom.
2019-10-16, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Vadå löste det? Menar du att de gratis ordnade din iptv som du haft hos nordic? De borde väl vara mer intresserade av att du inte får igång ditt nordic abonnemang, då kanske de istället får sälja ett nytt abb till dig?

Precis det jag menar ,

Är ju inte säkert jag hade valt dem . Kommer dock nu att nästa period välja dem helt klart vilken service . Cred och heder till dem
2019-10-16, 12:26
Medlem
Shommerinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shommerino
Har mailat dem på Vikingiptv nu. Inte varit hemma så tänkte inte på att dem stängde supporten vid 22.00. Personen ovanför verkar dem ha löst problemet för så vi får se om dem lyckas lösa mitt imorgon kanske. Uppdaterar så fort jag fått svar av dem. Håller tummarna. Tack alla för hjälp och tips. Förhoppningsvis blir det löst.

Edit: Precis när jag skrev "förhoppningsvis blir det löst" så mailar dem tillbaka till mig och frågar om vad för mail jag använde när jag registrerade mig samt MAC adressen för min tv.
Dem verkar villiga att hjälpa till faktiskt. Uppdaterar så fort det är löst (eller ej löst).

Mailat med dem ett tag nu och dem säger att dem behöver kvitto på köpet. Kvitto? Nån annan som fått ett kvitto? Dem säger nämligen att dem inte kan aktivera mitt abb om jag inte skickar in kvittot också.. Dem verkar dock kunna se att jag har ett abonnemang då dem skriver "vi ser ett aktivt abb på dig" men tänker inte aktivera utan kvitto...

Jag ger upp. Chansade på Nordic och det verkar vara bluff. Vikingtv verkar hjälpa till när dem känner för det, vilket inte verkar vara idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in