2019-10-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag tror Hanna mår väldigt dåligt av överdosen eftersom hon hostar blod, hon dör inte då, utan plågas så O går in och "hjälper" henne. Förmodligen hade Hanna dött även utan Oskars hjälp men för honom var det alldeles för plågsamt att se henne i våndor. Detta chockar O och han rusar förvirrad ut till garaget för att hämta kabelvindan.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Mycket trovärdigt. I min teori lever inte föräldrarna så länge efter att barnen är döda. Jag tror att de själva avled kort därefter. Har svårt att tänka mej att föräldrarna frivilligt skulle vara vid liv någon längre stund. Men man vet aldrig.

Det haltar lite. Men nåt sånt tror jag det var. Kanske de inte var uppe så länge som jag tror. Jag tänker att de kanske hade lite svårt att skiljas - ville dra ut på det lite. Men med två döda flickor på ovanvåningen kanske det känns lite brutalt. Men att begå självmord är slutgiltigt och hur gärna de än vill så kan det vara svårt att ta det slutgiltiga steget. Men detta är bara teorier. Ingen vet hur lång tid allt tog.
Citera
2019-10-15, 17:04
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det haltar lite. Men nåt sånt tror jag det var. Kanske de inte var uppe så länge som jag tror. Jag tänker att de kanske hade lite svårt att skiljas - ville dra ut på det lite. Men med två döda flickor på ovanvåningen kanske det känns lite brutalt. Men att begå självmord är slutgiltigt och hur gärna de än vill så kan det vara svårt att ta det slutgiltiga steget. Men detta är bara teorier. Ingen vet hur lång tid allt tog.

De måste ha varit totalt avtrubbade när de skred till verket att döda sina barn annars hade det inte gått. Tror som Meggie att de levde säkerligen inte speciellt länge när de väl dödat flickorna så någon "egen" tid var de nog inte upplagda för.

Jisses Picasso det är inte Romeo och Julia
Citera
2019-10-15, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
De måste ha varit totalt avtrubbade när de skred till verket att döda sina barn annars hade det inte gått. Tror som Meggie att de levde säkerligen inte speciellt länge när de väl dödat flickorna så någon "egen" tid var de nog inte upplagda för.

Jisses Picasso det är inte Romeo och Julia
Alternativet är att de tog stilnoct INNAN barnen dödades. Sen petade hon i sig ännu mer, lite för mycket för magen dock. Gick och lade sig, ströps och han hängde sig efter att ha strypt Hanna när hon somnat.

Romeo och Julia - kan man inte få vara lite romantisk i eländet?
Citera
2019-10-15, 17:11
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Det låter inte orimligt. Det enda jag har en fundering på är just detta att H skulle ha hållit i medan O kvävde/ströp. Jag antar att man får hålla ner armar/kropp hårt och borde inte det ha synts även efter döden? Blåmärken efter ett hårt grepp? Eller räcker det kanske att det finns ett täcke emellan och håller fast på så vis?
Citera
2019-10-15, 17:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Alternativet är att de tog stilnoct INNAN barnen dödades. Sen petade hon i sig ännu mer, lite för mycket för magen dock. Gick och lade sig, ströps och han hängde sig efter att ha strypt Hanna när hon somnat.

Romeo och Julia - kan man inte få vara lite romantisk i eländet?

Säkerligen hade de knaprat piller till middagen.
Citera
2019-10-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Det låter inte orimligt. Det enda jag har en fundering på är just detta att H skulle ha hållit i medan O kvävde/ströp. Jag antar att man får hålla ner armar/kropp hårt och borde inte det ha synts även efter döden? Blåmärken efter ett hårt grepp? Eller räcker det kanske att det finns ett täcke emellan och håller fast på så vis?
Det kanske fanns blåmärken, men att man inte går ut med det? Sen är det två vuxna mot en flicka. Det är väldigt mycket maskat i rättsläkarens protokoll. Avd.9 uppmärksammade mig också på att varje persons rättsläkarprotokoll är på ganska många sidor, så det står en hel del i dom som inte kommit till vår kännedom. Vi får bara slutsatsen, en massa att-satser - som dessutom är maskade.
Citera
2019-10-15, 17:38
Bannlyst
Det faktum att poliserna inte rapporterade om några avvärjningsskador trots en mycket detaljerad och öppenhjärtig beskrivning av bägge liken Hanna och Oskar i tidningen Polis och i intervju med Elisabet, stärker din uppgift om att de hjälptes åt att döda båda barnen. Skulle vid närmare eftertanke i skenet av all annan information vi har om ärendet, säga att det bevisar det.

Vi får en beskrivning om Oskars kläsdsel, hans svullna och missfärgade händer och fötter. En beskrivning av att det vilade något lugnt och fridfullt över honom och huset. Har svårt att se att de skulle kunna uppleva det så om de funnit riv- och klösmärken på honom efter att någon hade försökt att freda sig ifrån en flera minuter lång strypning som det kan ha handlat om.

Samma detaljerade bild ges av Hanna där man rapporterar om små, små blodstänk på kudde och täcke, som vid analys visar sig vara en upphostning av de frätskador som den stora mängden sömnmedel som hon stoppat i sig åsamkade henne. Samma sak här som med Oskar, inga riv- eller klösmärken från avvärjningar som hade uppträtt om hon ensam försökt att strypa barnen.

Det går alltså från ovanstående information att sluta sig till att det mest sannolika är att paret hjälptes åt, en höll ner barnen, medan den andra ströp/kvävde det.

Det är heller ingen högoddsare med tanke på att polisen efter forensiska analyser och en 11-månader lång utredning konstaterar att paret gemensamt och i samförstånd dödat sina barn och att de båda är lika misstänkta för mord.

Citat:
Tidsspann: (spekulation och gissningar)

Under sept-dec har paret groomat sig själva inför vad som komma skulle. Man har intalat sig, diskuterat, förberett. De har därmed också förändrat sitt eget sätt att tänka. Och blivit avtrubbade. I diskussioner har de jämfört fördelar och nackdelar med morden/självmorden.

Under december har de filat på avskedsbrev, testamente, praktiska detaljer till anhöriga, och ev en film som man spelat in under en längre tid. Många inspelningar med småsnuttar som sedan blivit en längre video på en kvart. Filmen kan finnas på USB-minnet. Denna film dök upp tidigt i tråden och det är stor möjlighet att den faktiskt finns.

Fredag 5:e jan: Man äter middag tillsammans. Barnen nattas runt 21.00. . Det ena barnet har fått lite stilnoct och somnar efter en kort stund. Och O sitter sedan hos det andra barnet. Vid 21.30-tiden får O, som sitter hos flicka nr 2, ett sms från H som är på nedervåningen med förfrågan "hur går det?". Han svarar inte utan går ner eftersom barn nr 2 har somnat.

De sitter ett par timmar och pratar. Mitt i natten. Till slut går de gemensamt upp och dödar barnen. Hanna håller i och O stryper ett barn. Sen upprepar de proceduren med barn nr 2. De drar upp täckena på barnen, tänder var sin liten lampa och låter dörrarna stå på glänt. De går gemensamt ner i huset igen. De fortsätter prata stor del av natten. Till slut är alla ord sagda. H krossar en näve tabletter med en hammare och sköljer ner med ett glas vatten. När hon börjar känna sig sänkt, efter nån halvtimme, så går hon och lägger sig efter att de kramat om varandra länge. O vankar runt i huset. Klockan börjar smyga sig mot morgontimmarna Han tittar till Hanna - som oförtrutet fortsätter andas. Då gör han det de kommit överens om - han hjälper henne att dö genom att strypa/kväva henne. När hon är död, drar han upp täcket upp till hakan, släcker och går ut - ställer dörren på glänt. Nu stoppar han i sig den resterande Stilnoct som finns kvar. Han går runt i huset, ser till att allt är låst, drar ner rullgardiner/drar för gardiner. Därefter går han och hämtar kabelvindan som han hämtat ur garaget tidigare under dagen. Han drar ut en lagom längd, knyter fast den längst upp i trappräcket, fixar till en ögla och hänger sig utan några vidare procedurer.

Alternativt väntar han till det är ganska ljust - hämtar kabelvindan på lördagmorgonen och går direkt in och hänger sig.
Citera
2019-10-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det faktum att poliserna inte rapporterade om några avvärjningsskador trots en mycket detaljerad och öppenhjärtig beskrivning av bägge liken Hanna och Oskar i tidningen Polis och i intervju med Elisabet, stärker din uppgift om att de hjälptes åt att döda båda barnen. Skulle vid närmare eftertanke i skenet av all annan information vi har om ärendet, säga att det bevisar det.

Vi får en beskrivning om Oskars kläsdsel, hans svullna och missfärgade händer och fötter. En beskrivning av att det vilade något lugnt och fridfullt över honom och huset. Har svårt att se att de skulle kunna uppleva det så om de funnit riv- och klösmärken på honom efter att någon hade försökt att freda sig ifrån en flera minuter lång strypning som det kan ha handlat om.

Samma detaljerade bild ges av Hanna där man rapporterar om små, små blodstänk på kudde och täcke, som vid analys visar sig vara en upphostning av de frätskador som den stora mängden sömnmedel som hon stoppat i sig åsamkade henne. Samma sak här som med Oskar, inga riv- eller klösmärken från avvärjningar som hade uppträtt om hon ensam försökt att strypa barnen.

Det går alltså från ovanstående information att sluta sig till att det mest sannolika är att paret hjälptes åt, en höll ner barnen, medan den andra ströp/kvävde det.

Det är heller ingen högoddsare med tanke på att polisen efter forensiska analyser och en 11-månader lång utredning konstaterar att paret gemensamt och i samförstånd dödat sina barn och att de båda är lika misstänkta för mord.
Jag tror inte poliserna ens SKULLE rapportera om några avvärjningsskador ens om de sett några. Damerna i huset var nedbäddade, så där kunde de inte se något. Men Oskar hade t-shirt så där borde man sett. Men jag tror inte de hade sagt något till Elisabeth om det. Rättsprotokollen är sekretessbelagda. Jag tror att killarna noga gått igenom med sitt befäl vad som får sägas till Elisabet och vad som absolut inte får sägas.

Hur som helst så tvivlar jag starkt på att en person klarat av att döda döttrarna. En sprattlande unge är inte så önskvärt kan jag tänka. Och jag tror man tog den som inte hade sömnmedel först.
Citera
2019-10-15, 17:51
Bannlyst
Avvärjningsskador kommer på händer, armar och ansikte. Hannas ansikte var väl synligt för poliserna, precis som Oskars. Med tanke på att de var så detaljerade med andra uppgifter om hur paret såg ut - även kroppsliga beskrivningar - så har jag svårt att förstå varför de just skulle utesluta riv- och klösmärken om de hade funnit det på dem.
Citat:
Jag tror inte poliserna ens SKULLE rapportera om några avvärjningsskador ens om de sett några. Damerna i huset var nedbäddade, så där kunde de inte se något. Men Oskar hade t-shirt så där borde man sett. Men jag tror inte de hade sagt något till Elisabeth om det. Rättsprotokollen är sekretessbelagda. Jag tror att killarna noga gått igenom med sitt befäl vad som får sägas till Elisabet och vad som absolut inte får sägas.

Hur som helst så tvivlar jag starkt på att en person klarat av att döda döttrarna. En sprattlande unge är inte så önskvärt kan jag tänka. Och jag tror man tog den som inte hade sömnmedel först.
Citera
2019-10-15, 17:53
Medlem
Citat:
Avvärjningsskador kommer på händer, armar och ansikte. Hannas ansikte var väl synligt för poliserna, precis som Oskars. Med tanke på att de var så detaljerade med andra uppgifter om hur paret såg ut, så har jag svårt att förstå varför de just skulle utesluta riv- och klösmärken om de hade funnit det på dem.
Ansiktet tänkte jag inte på, enbart armar. Klart det måste finnas skador på ansiktet också. Tack!
Citera
2019-10-15, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ansiktet tänkte jag inte på, enbart armar. Klart det måste finnas skador på ansiktet också. Tack!

Ja, med en ensam GM så hade det varit det mest sannolika.
Citera
2019-10-15, 20:47
Medlem
develis avatar
Citat:
.

Förtal? FÖRTAL? Du är inte lite dum i huvudet Elisabet!
Du pratar om en människa som bevisligen - med forensiska bevis - planerat för och gemensamt och i samförstånd dödat sina egna barn! En mor som tillsammans med sin make är mordmisstänkt på sina egna barn! Och du pratar om FÖRTAL? Menar du på fullt allvar att du inte har bättre saker att göra än att helt grundlöst skydda en kvinna som polisen på mycket goda grunder misstänker för mord? PÅ SINA EGNA BARN!!

Den enda som utövar förtal här är du, Elisabet. Förtal utan några som helst bevis. Till Hannas försvar har du en kvinna i djup sorg som känner familjen ytligt, utan någon som helst insyn i polisutredningen och ytterligare en kvinna som visat sig inte har några moraliska betänkligheter vad hon än tagit sig för och hennes påstådda telefonsamtal med en en åklagare - något som inte ens finns i målet.

Det är så skamfullt och smaklöst att man baxnar!
Nu fattade jag inte riktigt. Är det citat ur boken eller vad?
Det har ju diskuterats identiskt samma på sopstationen flashback:

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in