2019-10-15, 16:38
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Jag har dykt ner i statistiken och kan hälsa att läget är jävligt allvarligt, på så många sätt. Jag har undersökt tidsperioden 2002-2018 (årtalen 2002, 2006, 2012, och 2018), och så här har läget förändrats på 16 år, alltså under fyra fucking mandatperioder:

Utrikes födda har ökat med 86% (från 1050000 till 1960000), alltså nästan en fördubbling. De utgjorde 2002 11,8% av befolkningen, idag är siffran 19,1%

Inrikes födda med två utländska föräldrar har ökat med 93% (från 305000 till 588000), också nära en fördubbling. Det betyder en ökning från 3,4% till 5,7% som andel av befolkningen.

Inrikes födda med en svenskfödd och en utlandsfödd förälder har ökat med 39% (från 554000 till 768000). De utgör nu 7,5% av befolkningen, mot 6,2% 2002.

Inrikes födda med två svenskfödda föräldrar har minskat med 2% (från 7030000 till 6920000). Vi har därmed minskat i andel från 78,6% 2002 till 67,6% idag.

Svenskar, i ordets ursprungliga mening, är alltså den enda grupp som minskat sedan 2002. Katastrofalt i sig, men om man går ner och studerar olika ålderskategorier så visar det sig vara än värre.

Jag delade upp i åldersgrupperna 0-4, 5-14, 15-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55-64, 65-74, 75-84, 85-94, 95+. Det visade sig att inom de tre kategorierna med utländsk påbrå fanns det bara en enda liten grupp som minskat (inrikes födda med en svensk och en utlandsfödd förälder, 35-44 år), från 95000 till 85800, eller -10%. Alla andra kategorier och grupper ökar. Utrikes födda, 0-4 år, ökar med 125%. 5-14 år ökar med 135%. 25-34 år ökar med 113%. De äldsta utrikes födda ökar ännu mer, 167% för 85-94 år och 177% för 95+. När det gäller inrikes födda med två utlandsfödda föräldrarna blir siffrorna än mer absurda. 0-4 är ungefär som för utrikes födda, 132%, men 45-54 sticker ut lite med en ökning på 151%. Sedan blir det helt galet: 55-64 har ökat med 870%, 65-74 med 2507%, och 75-84 med 3467%. Det fanns 2002 bara 18 personer i den senare kategorin (inrikes födda med två utländska föräldrar, 75-84 år). 2018 hade vi 642 sådana personer. Vi har numera dessutom 53 som är ännu äldre, 2002 var de 0. I kategorin inrikes födda med en inrikes och en utrikes född förälder finner vi liknande oerhörda siffror, t.ex. hade vi 6 i åldersgruppen 85-94 2002, 2018 var de 1154. Allt detta illustrerar förstås de mer långsiktiga effekterna av den svenska invandringspolitiken, effekter som vi i övrigt bara börjat bli varse.

Så till svenskarna. Undantaget pensionärerna, fanns det bara en enda grupp i vilken svenskfödda med svenskfödda föräldrar ökar, och det är 0-4 år. I alla andra kategorier pågår en minskning eller ett status quo (25-34 ökar faktiskt marginellt, med 4000 personer, vilket dock inte ens blir en promille och därför inte registreras med min avrundning). 35-44 år minskade med hela 17%, eller 150000 individer. 55-64 minskade med 13%, 120000 personer.

Allt detta är illa, men vi har ju tydligen börjat föda en hel del barn de senaste åren, en ökning i 0-4 med hela 24000 personer! Jättekul, tills man inser att en icke blygsam del av dessa små barn har andra generationens invandrare till föräldrar. Dessa är ju svenskfödda, så deras barn kommer att räknas i samma grupp som traditionella svenskars barn. Hur stor andel som utgörs av dessa är svårt att veta, men det är knappast en vild gissning att tänka att etniska svenskar har minskat sedan 2002 även i gruppen 0-4. Alltså, minskning i alla grupper. Eller? Nix. I alla åldersgrupper från 65-74, ökar svenskarna. Totalt har de ökat 24% sedan 2002, eller i absoluta tal 326000 personer. Men om 20 år är flertalet av dessa borta, och hur ser det ut med återväxten?

Jag tittade på de närmast påföljande grupperna, 45-54 och 55-64, som då kommer att ha nått pensionsålder. De utgör idag 1,7 miljoner personer, lika många som idag är 65+. God återväxt, alltså? Nix. I takt med att dessa 1,7 miljoner åldras så kommer en hel del hinna dö av innan vi nått 2038. Förmodligen några hundra tusen, allra minst. Så dessa kan vi räkna på minuskontot vid det laget, svenskarna kommer då alltså ha decimerats ytterligare, utöver de 110000 vi minskat sedan 2002.

Jag räknade på hur snabbt gruppen med utländskt påbrå har ökat på 2000-talet och nådde en siffra på 4% per 6-årsperiod. Alltså: vart sjätte år har andelen svenskar minskat 4% medan gruppen med utländsk påbrå ökat lika mycket. Om vi för enkelhetens skull projicerar framåt med samma siffror så skulle vi 2042 ha följande fördelning: svenskar (och här skulle förstås inräknas en ökande mängd tredjegenerationare, alltså sådana som fötts av barn till invandrare) 51,6%; individer med utländskt påbrå 48,4%. Kort därefter skulle svenskarna inte längre vara i absolut majoritet i Sverige.

Allt detta har politikerna uppnått under en mansålder. Ofattbart.

Du bör räkna på Exponentiell tillväxt ....

Räkna exempel: T e x om varje människa på jorden ger upphov till två nya barn så tar det alltså bara knappt 1400 år för jordens befolkning att växa från två människor till c:a 8,5 miljarder....

Det går fortare än man tror....
Citera
2019-10-15, 16:39
Medlem
Vindpinads avatar
Svenskar är redan en minoritet i landet Sverige. Det är liksom ingen idé att ni trixar med procentsiffror hit o dit. Åk bara till valfri stad och bevittna gatubilden. Jag ser 10 icke europeiska män för varje svensk man på gatorna idag. Jag ser svenska tjejer mingla med afghaner och syrier varje dag på gatorna. Ofta ser man en ensam svensk tjej som fnissar i en grupp med 5-6 invandrarkillar.

Det går tio invandrare med barnvagn innan man ser en svensk med barnvagn, och hälften av gångerna man ser en svensk blondin med barnvagn tittar en mörk unge ut.

Svenskar som folk är borta för alltid. Den här utvecklingen går inte att vända. Det är en mardrömsutveckling för svenska killar, men uppenbarligen paradiset för svenska tjejer.
Citera
2019-10-15, 16:40
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är såklart en möjlighet/risk att det som vi i dag ser som typiskt ”svenskt” är något helt annat om 50 år. Många här på fb tycker ju att Sverige redan i mångt och mycket utvecklats till en MENA-provins. Här håller jag inte med.

Jag är övertygad om att under min livstid kommer jag kunna fortsätta leva det ”svenska” liv jag levt i drygt 30 år. Vad som händer efter det vettefan.

Felet är dock att "öppen svenskhet" inte är något som existerar. Vad som är "svenskt" är något som är knutet till den etniska folkgruppen svenskar vars förfäder bebott en isolerad del av Europa under tusentals år. Om denna etniska folkgrupp försvinner eller kraftigt förminskas (förlorar makt) finns det ingen anledning att något "svenskt" kvarstår. Det blir fritt fram att byta ut flagga, nationalsång, namn och det officiella språket. Kulturminnen kan förstöras och ersättas med nya. Möjligtvis kanske det i ett sådant scenario kunna finnas museum där man kan kika på hur urinvånarna hade det, en folkgrupp som då är borta sedan länge. Detta verkar de flesta inte ha några problem med, däremot är det stora problem med det om det gäller andra folkgrupper, dubbla måttstockar med andra ord. För de vars motto lyder alla människors lika värde är inte alla människor lika värda.

Det är mycket möjligt att du kommer kunna leva ut ditt liv i ett någorlunda skyddat Sverige, det vet vi dock inte i nuläget. Det vi däremot vet är att människor genom alla tider har haft otroligt svårt att samsas med människor som de ser som olika, ju mer folkgrupper som existerar på en begränsad yta ju mer konflikter leder det historiskt till. Om värdfolket för en multietnisk stat är svag såsom den är i Sverige kommer den om man ser till historien inte överleva, den kommer bli ersatt och i värsta fall förföljd och jagad på flykt. Det genetiska arv våra förfäder byggt upp under tusentals år kan komma att raseras på några få årtionden medans experter utropar att detta är naturligt och alltid hänt - vilket vi vet inte är fallet för Sverige.
Citera
2019-10-15, 16:41
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Svenskar är redan en minoritet i landet Sverige. Det är liksom ingen idé att ni trixar med procentsiffror hit o dit. Åk bara till valfri stad och bevittna gatubilden. Jag ser 10 icke europeiska män för varje svensk man på gatorna idag. Jag ser svenska tjejer mingla med afghaner och syrier varje dag på gatorna. Ofta ser man en ensam svensk tjej som fnissar i en grupp med 5-6 invandrarkillar.

Det går tio invandrare med barnvagn innan man ser en svensk med barnvagn, och hälften av gångerna man ser en svensk blondin med barnvagn tittar en mörk unge ut.

Svenskar som folk är borta för alltid. Den här utvecklingen går inte att vända. Det är en mardrömsutveckling för svenska killar, men uppenbarligen paradiset för svenska tjejer.

Det är bara i ålderdomshemmen som svenskarna fortfarande är i klar majoritet, alla i väntan på att dö.

Sverige inväntar sin död, nedskriven av byråkratiska fruntimmer. Låt oss skåla dess minne, medan vi fortfarande lever.
Citera
2019-10-15, 16:47
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayToRichness
Så om man räknar med dem extrema mängder 2:a och 3:e generationen -invandrare som är födda här samt alla blandraser (blonda med svarta) så ger det oss att etniska svensken är snart mindre än 50% redan nu?
Ja, jag brukar säga i början av 2020-talet kommer det ske. Vi är inte särskilt långt därifrån.
Citera
2019-10-15, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Vadå riskerar? Det är ett faktum. Finns inte en chans att majoriteten av svenskarna skulle vara beredda att ställa sig bakom en återvandringspolitik. Vi är ett utdöende släkte. Om 50 år kommer Ungern vara Ungern, Polen vara Polen och Danmark förmodligen Danmark. Sverige kommer att vara Libanon.

Nej, svenskar kommer inte att bytas ut. Men framtiden kommer antagligen att bli blodig istället för att problemet blivit löst på fredlig väg med återvandring. Om folk ändå bara kunde lära sig något av historien... men det kan de förstås inte.
Citera
2019-10-15, 16:48
Medlem
carminaburanas avatar
"syrianer" ... yea right. det är afghaner som ljugit om sitt ursprung.
Citera
2019-10-15, 16:50
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spongen
Siffran gäller samtliga folkbokförda personer i Sverige...
Huruvida någon blivit medborgare eller inte är irrelevant för siffrorna.

Två grupper räknas däremot inte med i dessa 20%, det är andra generationens invandrare som endast betraktas som 'svenskfödda' i statistiken, och det lär finnas en del som lever här utan att vara folkbokförda också (dock ökar dessa även totalsumman andelen räknas ut på).

Självklart är siffran inte 50% över hela landet, men däremot kan det ha överstigit 30% om vi räknar med dessa två grupper nämnda ovan tillsammans med gruppen utrikes födda. Enskilda städer kan säkert vara runt 50% dock, och enskilda områden och stadsdelar kan säkert vara runt 100%.
Hyfsat gissat, men svaret finns längre bak i tråden. 2018 var det 32,4 % som var utlandsfödda eller inrikesfödda med en eller två utrikesfödda föräldrar.

Det är svårare att uppskatta antalet som vistas här illegalt. En siffra som tidigare brukar nämnas är 50 000. Det skulle motsvara ungefär 0,5 till.

Läs för övrigt RogersRogers inlägg, #45, i den här tråden.
Citera
2019-10-15, 16:53
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Nej, svenskar kommer inte att bytas ut. Men framtiden kommer antagligen att bli blodig istället för att problemet blivit löst på fredlig väg med återvandring. Om folk ändå bara kunde lära sig något av historien... men det kan de förstås inte.
Lära av vilken historia? Att ett folk bjuder in människor från fjärran för att låta dem leva på deras välfärd saknar historiskt motstycke. Finns inga exempel på något liknande.
Citera
2019-10-15, 16:54
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
20% mina ögon ljuger inte minst 50%
Som kommer från långtbortistan.
Vänta 20 år. När skittunnan Sverige är full.
Och det värsta är att ni moderater sossar har röstat fram den här katastrofen.
Ja men det är för att du ser de yngre. Bland de som är 60 och uppåt är det nästan uteslutande svenskar, iaf i jämförelse med hur det ser ut bland de yngre.

Bland barn och tonåringar är det redan så att 50% är antingen födda utomlands eller har minst en förälder född utomlands, eller barn till någon av dessa grupper.
Citera
2019-10-15, 16:54
Medlem
Är inte det minsta förvånad. Har ni inte vart utomhus på sista tiden? Både i Stockholm och Uppsala är det fan katastrof. Kan knappt tro mina ögon...
Citera
2019-10-15, 16:55
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Ett andra hemland för syrianerna, som gärna tar sig genom hela Europa för att komma hit.

Inte syrianer, syrier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in