2019-10-15, 15:05
Medlem
Ett extremt land som mer och mer kommer att framstå som ett avskräckande exempel för omvärlden.
Citera
2019-10-15, 15:13
Medlem
Ett andra hemland för syrianerna, som gärna tar sig genom hela Europa för att komma hit.
Citera
2019-10-15, 15:19
Medlem
Vem bryr sig om folkutbytet?

Det är Idol på TV
Citera
2019-10-15, 15:20
Medlem
Mongoprofetens avatar
Detta borde räknas som etnisk rensning.
Citera
2019-10-15, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Detta borde räknas som etnisk rensning.

Det ÄR etnisk rensning!
Citera
2019-10-15, 15:27
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acemanner
Det ÄR etnisk rensning!

Instämmer, dock inga fördömanden från FN.
Det är väldigt konstigt.
Citera
2019-10-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är såklart en möjlighet/risk att det som vi i dag ser som typiskt ”svenskt” är något helt annat om 50 år. Många här på fb tycker ju att Sverige redan i mångt och mycket utvecklats till en MENA-provins. Här håller jag inte med.

Jag är övertygad om att under min livstid kommer jag kunna fortsätta leva det ”svenska” liv jag levt i drygt 30 år. Vad som händer efter det vettefan.
Du hinner uppleva rena islamistiska partier i riksdagen som gör ditt liv surt..klanröstning har man sett lite av i Sverige redan...såssarna tror att dom kan styra muslimer och stå på toppen men ack så fel dom har...
Citera
2019-10-15, 15:43
Moderator
-Info-s avatar
Man vet att det är illa ställt när enskilda MENA-länder börjar gå om finnarna:

Citat:
I augusti 2019 var det för första gången fler födda i Irak än i Finland, uppger SCB för SVT Nyheter.

Den 31 augusti fanns det i Sverige:

- 190 209 födda i Syrien
- 145 602 födda i Irak
- 145 487 födda i Finland.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/drygt-tva-miljoner-utrikes-fodda-i-sverige-fler-an-nagonsin-tidigare

Finnarna är nu bara trea.
Citera
2019-10-15, 15:45
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ortoped
Det är ju bara naturligt och korrekt enligt naturens lagar, man skall inte tro att man äger någonting.

Säg det till kurder, palestinier, etc
Citera
2019-10-15, 15:52
Medlem
sk33s avatar
Oavsett om man tycker det här är bra, dåligt, eller irrelevant är det dags att göra en reality check. Sverige är nu ett, per capita, större invandringsland än USA någonsin varit. Och mer invandring kommer det att bli ett tag till.

Härav följer att Sverige _måste_ satsa mer på att motverka segregation, få en mer jämlik skola, osv. De fattiga kan inte fortsätta ta allt ansvar, det är dags med en rejäl värnskatt på alla inkomster över genomsnittslön. Säg 75%. Sedan fastighetsskatt, högre moms, osv. Högre skatt på pensioner över genomsnittsspension.

Det krävs ett stålbad där de som har mest, och har tjänat mest samt offrat minst pga invandringen nu får dra sitt strå till stacken.
Citera
2019-10-15, 15:55
Medlem
Är själv holländsk så ingår väl i den statistiken rent tekniskt
Citera
2019-10-15, 15:58
Medlem
mats_lindqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Intressant.
...
1980 hade vi drygt 100 000 vårplatser i sverige.
2005 hade vi 26 053 vårdplatser.
nu har vi 2,2 vårdplatser per invånare. ca 22 000 vårdplatser alltså.
Och lägst antal vårdplatser per invånare i europa.

För bibehållen välfärd&välstånd skulle vi behövt ett par kärnkraftverk, ett till Göteborg, Bohuslän, Västergötland med all industri, infrastruktur, universitet, skog&jordbruksmark, ett halvt norrland med skog, gruvor & vattenkraft osv osv. Vad jag kan minnas kom det ingenting av detta i de där lämmeltågen 2015. Inget fel att hjälpa människor på flykt, men det måste vara tillåtet att diskutera vad det kostar, hur det ska göras på kostnadseffektivast sätt etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in