2019-10-15, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då är jag med, det lät något rumphugget så jag var tvungen att fråga.
Men yrkeskriminell lär hon knappast behöva vara själv för att anstifta.
Nu brast tyvärr bevisningen pga en oerhört bedrövlig hantering då Aki dog.
Däremot var Lady JM inte kriminell.
Men uppenbart störd så till den milda grad att hon frågade dottern etc.
Hon hade även märkliga diskussioner via tatueraren med sexuell anspelning.

Kvinnor verkar f.ö ha ett annat mer diffust modus. Är det inte kamouflerade förgiftningar så ska nån annan helst göra grovarbetet. Kroppsarbete sker ofta horisontalt.

Jag tror också att hon jagar i en närmre krets och om hon nu försökte 2015 så drog hon väl lärdom...
Om skyldig.

Nä, jag tror absolut hon har förmågan att anstifta utan att vara yrkeskriminell men utan yrkeskriminell saknar man de kontakter som behövs för att anlita en okänd torped.

Det är intressant hur kvinnor arbetar vs män. Kvinnor misshandlar sällan grovt (sparkar mot stående person, bett osv är ändå ’mindre’ än att slå någon medvetslös). Kvinnor får oftast någon annan att göra skiten. Kvinnor manipulerar oftare. Kvinnor jobbar mer i närmsta nätverket.

Kvinnor jobbar mer med relationer och mindre med våld.

Ja, den där torpeden 2015 - vet vi nånting om den personen?
Citera
2019-10-15, 08:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Åklagaren sade vid frågan om K fortfarande är misstänkt så svarade han inga kommentarer. Det betyder att han är så bortgjord att han inte ens kan svara på en enkel fråga. Dessutom finns det ingenting på åklagarmyndigheten mer än det äldre angående en begärd häktning den 9 september. Och den häktningsbegäran är numera ett avslutat kapitel då ingen domstol ansåg att det fanns skäl till någon häktning. Mycket ovanligt dessutom att man inte ens får en utredningsvecka på minsta misstankegraden. Så misstankarna i sig är så simpla att dom kan lämnas därhän.
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3261212&_t_id=1B2M2Y8AsgTpgAmY7PhCfg%3d%3d &_t_q=Kungsholmen&_t_tags=language%3asv%2csiteid%3 a764c28f6-3ce5-48e7-a8ec-b8f5f22e4245&_t_ip=83.226.101.226&_t_hit.id=Aklaga re_Web_Business_ScheduledJobs_CisionItem/3MtH2-yfTmamYOT0musZgg&_t_hit.pos=1

Nej, hon är inte offentligt skådebröd eftersom hon inte blev häktad. Hon är fri, och åklagaren trampar vatten med noll framgång. Det är bara att svälja och återkomma den dagen det finns något konkret i fallet HOL och skjutningen.

För att skälig misstanke ska anses vara uppnått krävs

Sannolikhetsövervikt: Det är mer troligt att den misstänkte är skyldig än oskyldig. Gärningshypotesen är mer trolig än alla andra möjliga hypoteser tillsammans.
Individualiserade bevis: Enbart grupptillhörighet är inte tillräckligt.
Robusta bevis: Det ska finnas goda grunder för slutsatsen. Det är främst en fråga om hur noggrant situationen har utretts och om mängden bevis. Detta krav är initialt lågt och ökar sedan under förundersökningens gång.

Nada här vilket är ett stort misslyckande och åklagaren bör fundera på om hans bedömning är en godtycklig egen inbillning.
Finns du på riktigt?
Jag säger ÅNYO Johanna Möller. Konstant diskuterad. Släppt ur arresten, nu på anstalten i Ystad.

Lägg ner ditt jävla gnäll och gilla läget - vad du sen anser att ingen gripits är föga av värde för diskussion.
Fullständigt ointressant. NÅN lär ha skjutit HOL och jag m.fl. diskuterar KL.

Just nu ekonomi och hur hon finansierat en torped.
Om skyldig.
Citera
2019-10-15, 08:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Nä, jag tror absolut hon har förmågan att anstifta utan att vara yrkeskriminell men utan yrkeskriminell saknar man de kontakter som behövs för att anlita en okänd torped.

Det är intressant hur kvinnor arbetar vs män. Kvinnor misshandlar sällan grovt (sparkar mot stående person, bett osv är ändå ’mindre’ än att slå någon medvetslös). Kvinnor får oftast någon annan att göra skiten. Kvinnor manipulerar oftare. Kvinnor jobbar mer i närmsta nätverket.

Ja. Jag anser att man ska ta med det i beräkningen om kvinnlig anstiftare diskuteras.
Mord (dock ovanligt) sker främst i nära relation, troligen sker torpedletande (mkt ovanligt) nästgårds likaväl.
Det är ofta en mer diffus och uttdragen bild, ett annat MO gällande brottslighet, bortom mord på fyllan.

Troligen beroende på kön. Mindre testosteron. Adrenalin. Mindre affekt och offensiv.
Med det sagt många ggr segare förlopp, mer diffust och i skymundan.
Ruvar på hämnd, surar, smågrottar. Väntar, avvaktar.
En fördel i ett visst läge vs män. Över tid kan saker förändras snarare än att agera i affekt.
Men om det finns störning med i bilden så smäller det rejält när det är tillräckligt med motgångar (alt nåt av större kaliber sker) och som upplevs mycket personligt (kränkt).
Raseri.

Undrar om torpeden 2015 var i.nära krets. Denna borde plockas in igen på förhör. Inte som misstänkt men för att erhålla mer detaljer kring KLs beteende, kretsar; om denna vet nåt nytt som kan ge vägledning.
Senast redigerad av develi 2019-10-15 kl. 09:05.
Citera
2019-10-15, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har träffat henne i båda tillstånd ett flertal gånger, så jag kan lite grann gå i god för min uppfattning. Men jag kan inte riktigt gå i god för henne.
Hon snackar vitt & brett om livsbekymren med Henrik osv, så jag skulle vara förvånad att hon lyckats knipa såpass här tätt om att blanda in minst en inhyrd torped.
Om hon trots min uppfattning är anstiftare, är det mest troligt att det är någon/några polare hon använder.
Allmänt menar jag att hon är lätt att överblicka. Hon är inget mysterium i den bemärkelsen. Samt hon och hennes nuvarande livsstil är lika känd som simpel.

Jag vill dock lägga en reservation angående ett tillfälle som jag även tidigare beskrivit i tråden.
Det är när hon iakttogs med två främmande män som hon absolut inte hörde hemma med. Hennes beteende ihop med dessa var avvikande. Dom pratade, men gick åtskilt på rad med lite distans och hon försökte att inte stå rakt framför dom osv. Som att hon inte ville synas med dom.

Visst trixar hon med det administriva i rättsprocesser, men jag ska påpeka att någon nätaktivitet har aldrig försigkommet. Hon har aldrig haft social media och hon använder bara enkla mobiler.

Hjärnblödningen 2014 var inte den första. Hon hade en riktigt elak blödning flera år tidigare, och uppgiften är kanske relevant för det var därikring hon började rämna.
Nog därför hon också använde detta tillstånd som "försvar", och som av en händelse fick hon ytterligare en, fast lindrig.

Du skriver så mycket konstigheter så jag vet knappt var jag ska tro här...
"så jag kan lite grann gå i god för min uppfattning". Que?

Du har träffat henne ett flertal gånger men ändå vet hon inte vem du är som person? Ok. Varför berättar du inte här om de tillfällena?

Du har sett henne på avstånd med muskiga män på Kungsholmen. Låter som rena fantasier. Vadå att hon inte hörde hemma med dem? Du vet inget om hur hennes umgänge ser ut.
De gick på rad med distans men samtidigt ville hon inte STÅ framför dem osv...Hade jag sett något sådant här hade jag vetat exakt var det inträffat. Utanför vilket kafé/affär etc såg du dem först?
Du skriver att du har följt efter dem och sett att de gått "ett antal kvarter". Varför följde du efter dem? Varför tog du inte kontakt om hon kanske var i en utsatt situation?

Om hon nu berättar vitt och brett om hennes problem med HOL, och du menar att hon samtidigt inte "råkar" tala om att hon vill se honom död, varför finns det då en anmälan om anstiftan 1? Den kan ju inte vara ur luften utan personen gjorde sig väl inte besväret att blanda in polisen om inte KL faktiskt fört detta på tal?

Hon hade en riktigt elak blödning många år tidigare? Vad är en elak blödning? Hur många år tidigare? Hur vet du det? Bevis?

"någon nätaktivitet har aldrig försigkommet. Hon har aldrig haft social media och hon använder bara enkla mobiler."

Nätaktivitet har aldrig försigkommet? Hur vet du det? Varför har du bevakat under alla år om hon har soc medier eller ej? Ett anonymt Instagram kan väl vem som helst ha och lägga upp bilder på hund m.m.
Uttala dig inte så tvärsäkert om saker du inte vet. Försigkommet, vad är det ens för ordval?

Hur vet du att hon bara använder enkla mobiler? Berätta hur du vet det.

Nä det är för mycket snurrigheter från din sida tyvärr. Antingen är du en attention whore eller så saknar du helt förmåga att lägga fram konkreta fakta på ett vettigt sätt som inte lämnar ett dussin följdfrågor till varje uttalande du gör.
Du kommer med uppgifter som många intresserar sig för men tala ur skägget.
Det du inte skriver i samband med uppgifterna du lämnar här är mer intressanta än det du skriver just nu. Det "försigkommer" lite för mycket luddigheter helt enkelt. Svara nu inte att du inte kan berätta hur du vet. Utveckla vad du vet istället.

Sen tycker jag du kan berätta mer om vad som hände när hon bråkade med N*ina H*auser. Vad var upprinnelsen till bråket? Berätta mer tack. Du riskerar inte din anonymitet om du berättar mer om underlag du tagit del av. Uppenbarligen har du forskat lite i fupen eftersom du vet att en medarbetare på Expressen fick ut den för tre veckor sedan. Varför var det intressant för dig att efterforska vilka som begärt ut fupen hos SU?

Sen var det ju det här med att du en gång lämnade tråden för att du inte fick gehör för din bögteori om HOL. Hur står du i den frågan idag?
Senast redigerad av Avel 2019-10-15 kl. 09:54.
Citera
2019-10-15, 09:39
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Gående ett antal kvarter ihop med två mörklädda balkan-typer i 45-50års åldern. Gående mer på rad, än ihop. Emellanåt stannar upp och samtalar. I detta försöker hon allt hon kan att inte stå rakt för dom, utan snett eller helst med ryggen till. Som att samkväm inte ska synas.

Om jag minns rätt:
Var: Kungsholmen, Fridhemsplan - Hantverkargatan/St Eriksgatan.

När:2018, första kvartalet. Kvällstid, vardag.

Dessa män har mig veterligen inte synts till efter detta, och jag vet inget mer ingående vilka dom är. Första tanken var maffia/affärer. Den tanken hänger kvar än idag.
Jag skulle finna det angenämt om detta fallet kan redas ut, men jag passar samtidigt min tunga då jag vill fortsätta vara anonym. Inte alltid det går hand i hand med att delge något av värde.
Om man antingen kan rentvå Karin eller trygga Henrik (mest pga barnen), vore jag nöjd.

Jag gissar att soppan iaf är begränsad till tre alternativ,
Karin har anstiftat med torped.
Henrik har någon hittills okänd/otippad fiende.
Någon med insyn i Karin och Henriks story har agerat på eget initiativ.

Gick dom i sydlig riktning nedför mot N.Mälarstrand eller norrut mot S:t Göransgatan ?
Frivården har just lokal brevid Åhlens, c:a 80m från din beskrivna punkt. Finns en omtalad skottlossning precis på samma ställe, som dock togs bort i denna tråd som OT, där det var en uppborrad startpistol som slängdes under en bil på S:t Göransgatan. Karin kan ju ha raggat upp person x genom att stå utanför Åhlens och tilltala en besökande till frivården.

tråd: (FB) Beskjutning på trottoar och ett kastat vapen, Fridhemsplan Stockholm 16/11 -18
I den tråden fanns det ett flashbackvittne "darrar", som är död nu efter en brandbomb detonerade i hans hall några månader senare....
(FB) Mordbrand: Explosion/brand i lägenhet, Kallhäll/Järfälla, 2019-06-02

Kan ni nu dels ge fan i att kasta skit på varandra och rp:a inlägg som ot, för det här tog jag upp för länge sedan. KL bör ju haft insyn i vilka som "måste" besöka frivården.
Senast redigerad av vittne-x 2019-10-15 kl. 09:47.
Citera
2019-10-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Gick dom i sydlig riktning nedför mot N.Mälarstrand eller norrut mot S:t Göransgatan ?
Frivården har just lokal brevid Åhlens, c:a 80m från din beskrivna punkt. Finns en omtalad skottlossning precis på samma ställe, som dock togs bort i denna tråd som OT, där det var en uppborrad startpistol som slängdes under en bil på S:t Göransgatan. Karin kan ju ha raggat upp person x genom att stå utanför Åhlens och tilltala en besökande till frivården.

tråd: (FB) Beskjutning på trottoar och ett kastat vapen, Fridhemsplan Stockholm 16/11 -18
I den tråden fanns det ett flashbackvittne "darrar", som är död nu efter en brandbomb detonerade i hans hall några månader senare....
(FB) Mordbrand: Explosion/brand i lägenhet, Kallhäll/Järfälla, 2019-06-02

Kan ni nu dels ge fan i att kasta skit på varandra och rp:a inlägg som ot, för det här tog jag upp för länge sedan. KL bör ju haft insyn i vilka som "måste" besöka frivården.

Hon har ju själv haft anledning att besöka frivården pga hennes klammeri med rättsväsendet. Hon har inte ens behövt stå utanför. Sen finns det dokumenterat att hon inte gick på några av sina möten men det kan man i förlängningen antagligen inte bara strunta i, utan konsekvenser, så hon har säkert satt sin fot inne i lokalerna. Sen om det har varit hennes rekryteringsbas kan man nog ifrågasätta.
Senast redigerad av Avel 2019-10-15 kl. 10:06.
Citera
2019-10-15, 10:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Absolut, för manipulativ - Det är hon så det rinner över.
Det är en sammantagen bild i intervjuerna som gör att hon framträder som störd.
Med störd inkluderar jag exempelvis personlighetsdrag såsom oförmåga till ånger och skuld, patologisk lögnare, megalomani, manipulativ, brist på empati, ytlig/flack. Begrepp som tangerar är arrogans samt egoism/självcentrerad (narc.)

Det här uttalandet indikerar i mitt tycke att nåt är galet och får den inre varningsklockan att börja sända signaler. Det andra såsom skönt att sitta i polisbilen är mer ett blåst uttalande - om än stört det också.
Ser du vad jag far efter?

”Hoppas du att man hittar skytten?

– Ja, självklart. Det hoppas väl alla. Inte bara de som kände den skjutne utan det blir säkert en osäkerhet för många, inte bara boende i området. Även för att ge en generell trygghet för alla i landet. Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här."
Senast redigerad av develi 2019-10-15 kl. 11:10.
Citera
2019-10-15, 12:39
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Grovt våldsbrott på Kungsholmen... Kanske ett långskott.

https://www.expressen.se/nyheter/grovt-valdsbrott-i-stockholm-en-gripen-/

Edit: Nja, detta har hänt i Fredhäll inomhus. Så troligen inget samband.
Senast redigerad av MostyBlejsX 2019-10-15 kl. 12:50.
Citera
2019-10-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende

Nja, tänk efter. Om hon umgås med kriminella så har hon precis det kontaktnät hon behöver för att få tag på en person som agerar torped. Det är bara att vifta med den virtuella sedelbunten. Någon känner någon...

Ja, kvinnor generellt har väl andra modi operandi. Även när de inte använder andra som verktyg. Fast tycker det verkar som att fysiskt våld från kvinnor blir allt vanligare och grövre.
Citera
2019-10-15, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dragit in henne i smutsen?
Hörru drama queen.
KL är fortsatt misstänkt och hon rannsakas likt andra misstänkta i abok.
Att hon är utskämd beror på henne själv.
Om hon söp mindre så skulle hon säkert slåss mindre.
Hon är offentligt skådebröd - om det så är IRL i Stockholm.eller på fb - beroende på henne själv:
Nu som misstänkt anstiftare tills nåt annat pekar i en annan riktning.

Hon kan köpa sig ett eget rehab för de inkommande miljonerna och ta tag i sitt skitliv. Inte alla förunnat med en sån nystart.

Det inte många av hyenorna i tråden förstår är ju att man också drar ner BO/HOL i denna gegga av beroende och medberoende. Vill inte utveckla det mer än så. Stackars barn med denna situation under lång tid, där båda föräldrarna bär sitt ansvar.

Det jag vänder mig mot är att detta fall i abok kommit att handla så mkt om en familj i förfall, och mindre om ett brott.
Citera
2019-10-15, 15:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Dagarna går. Inte ett smack händer.

Ingen FO gripen,
vilket måste betyda att han är helt ointressant i utredningen. Så dålig är väl ändå inte polisen att dom inte kan sy in en smågangster, även om han skulle flytt till Norge.

KL har man inte hittat ett smack på, trots en dryg månads förmodad span och avlyssning.

HOL blir skjuten, enligt tidiga uppgifter mycket allvarligt sårad. Men ganska snart återställd.
Efter att ha blivit träffad rusar han ut på gatan och utropar. ” Det är min fru som skickat en torped, ELLER SÅ VAR DET NÅGON ANNAN”

Detta uttalande från den nypåskjutne har blivit en trådsanning av stora mått, om ANSTIFTAN och KL.
Förutom detta uttalande, och det faktum att KL verkar vara totalt nedsupen och tokig finns inte mycket som pekar åt det hållet.

Jo, en sak till, Dagens Juridik har blandat ihop begreppen en aning och får det till att FO är eftersökt för skotten.
Men det har de sedan insett är fel, och inte följt upp för fem öre. Inte heller övrig media har följt upp det.

Vi kan med mycket stor sannolikhet glömma anstiftan.
Vi kan med stor sannolikhet glömma KL
Troligen kan vi också glömma FO, eftersom han varit insydd om det funnits utpekande eller andra bevis.

Vet vi om det är så egentligen? Om jag var polis så skulle jag absolut inte gå ut i media och berätta att han är gripen. Det skulle vara otroligt dumt att göra.
Citera
2019-10-15, 15:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Sådant visar väl att vi inte är vad vi arbetar med. Inte ens vi svenskar alla gånger, trots att många har en stor del av sin identitet via yrket.

Eller....tokigheterna accelererade kanske när hon inte arbetade längre. Fick hon problem med sin identitet då...? Eller är allting bara alkoholen? Så många frågor, så få svar.....
Men det är bara så. Jag hade aldrig vågat flyga om KL varit pilot. Jag hade heller inte låtit henne operera mig om hon var kirurg. Osv osv, Vissa yrkesgrupper måste man kunna ha förtroende för. Hon har så dåligt omdöme, det bör man inte ha som domare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in