2019-10-14, 15:52
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag skrev som sagt om det innan - men bråkat offentligt kanske skett långt innan dess.
Även om det är en annan domare som är van att bestämma...

Jäkligt skumt. Otroligt lika. Hata slumpen säger GW.😂

Jag hade svårt att acceptera att en domare betedde sig som Karin gjort och gör. Att det skulle finnas två med samma usla beteende? Nää, det går bara inte!
Citera
2019-10-14, 16:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag hade svårt att acceptera att en domare betedde sig som Karin gjort och gör. Att det skulle finnas två med samma usla beteende? Nää, det går bara inte!
Nej, det blev liksom too much och osökt kan man ju undra kring värdegrunder via den där snorkiga hatiska överklasskärringen.
Man skyller ofta på fylla men via alkoholister och barn kommer sanningen fram likaväl.

Så vad säger det om KL?
Man ser uppenbart en dubbelnatur om man ställer domar etc versus de uttalanden som ses om henne i media.
Glad, empatisk, ”ovanligt framträdande social kompetens".
Vänlig, trevlig...angenämt sätt?

Oavsett nykter framstår hon som ingetdera.
Hon måtte vara en fena på fasader.
Citera
2019-10-14, 16:29
Medlem
Spritnotas avatar
Om polisen finner skytten, FO eller någon annan, befarar jag att KL varit extremt försiktig så ord står mot ord om det är så att hon anlitat en torped som i förhör säger att KL anstiftat mordförsöket. Sannolikheten att hon med sin erfarenhet ens haft en mobil påslagen vid deras möten är låg. Hon kan vara så förslagen att hon gett sig själv digitalt alibi genom att ha mobilen igång på en annan plats.

Jag undrar hon tänkt betala för kalaset. Har KL några lösa tillgångar eller andra medel? Hon blir vräkt för att hon inte betalar hyran, vägrar återbetala en felaktig utbetalning på 100 000 så pengar verkar vara ett problem. Är löftet betala när bostaden HOL lever i blir såld, efter hans bortgång?
Citera
2019-10-14, 16:37
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Nej, det blev liksom too much och osökt kan man ju undra kring värdegrunder via den där snorkiga hatiska överklasskärringen.
Man skyller ofta på fylla men via alkoholister och barn kommer sanningen fram likaväl.

Så vad säger det om KL?
Man ser uppenbart en dubbelnatur om man ställer domar etc versus de uttalanden som ses om henne i media.
Glad, empatisk, ”ovanligt framträdande social kompetens".
Vänlig, trevlig...angenämt sätt?

Oavsett nykter framstår hon som ingetdera.
Hon måtte vara en fena på fasader.

Det är lätt att tänka att alla är vi människor med fel och brister. Men ändå, vissa yrkesgrupper ska man kunna kräva lite mer utav. De MÅSTE föregå med gott exempel och särskilt en domare vill man känna respekt för. Det är förvånansvärt att hon kunnat arbeta kvar så länge som hon gjorde. Jag undrar ofta vad det är som gör att hon beskrivs med så positiva ord?
Det är väl som du säger, hon är en fena på att hålla fasaden uppe. En del människor går på det.
Citera
2019-10-14, 16:40
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Om polisen finner skytten, FO eller någon annan, befarar jag att KL varit extremt försiktig så ord står mot ord om det är så att hon anlitat en torped som i förhör säger att KL anstiftat mordförsöket. Sannolikheten att hon med sin erfarenhet ens haft en mobil påslagen vid deras möten är låg. Hon kan vara så förslagen att hon gett sig själv digitalt alibi genom att ha mobilen igång på en annan plats.

Jag undrar hon tänkt betala för kalaset. Har KL några lösa tillgångar eller andra medel? Hon blir vräkt för att hon inte betalar hyran, vägrar återbetala en felaktig utbetalning på 100 000 så pengar verkar vara ett problem. Är löftet betala när bostaden HOL lever i blir såld, efter hans bortgång?

Jag har sett att några undrar hur Karin skulle kunna planera och genomföra det här med en lejd person? Hur svårt kan det vara? Det räcker med ett samtal öga mot öga (utan mobil eller mail) så är det klart.

Jag hoppas att hon har en skuld idag, OM hon ligger bakom detta. En torped lär inte arbeta gratis.
Citera
2019-10-14, 16:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är lätt att tänka att alla är vi människor med fel och brister. Men ändå, vissa yrkesgrupper ska man kunna kräva lite mer utav. De MÅSTE föregå med gott exempel och särskilt en domare vill man känna respekt för. Det är förvånansvärt att hon kunnat arbeta kvar så länge som hon gjorde. Jag undrar ofta vad det är som gör att hon beskrivs med så positiva ord?
Det är väl som du säger, hon är en fena på att hålla fasaden uppe. En del människor går på det.
Exakt. Ser det som rent skrämmande när det kommer till ansvarsdelen om det så är i omvårdande yrken el rättsväsendet.

Vad är eg slutbudet kring hennes yrkesliv? Hon kan väl inte gå sjukskriven i åratal utan rehab heller.
Citera
2019-10-14, 16:58
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Jag har sett att några undrar hur Karin skulle kunna planera och genomföra det här med en lejd person? Hur svårt kan det vara? Det räcker med ett samtal öga mot öga (utan mobil eller mail) så är det klart.

Jag hoppas att hon har en skuld idag, OM hon ligger bakom detta. En torped lär inte arbeta gratis.

Känner du rätt personer och de litar på att du kommer betala och finner det värt risken, så jo. Men ha ihjäl en dugligt publik person som har en mångårig infekterad konflikt med sin ex-fru (som kommer bli misstänkt) höjer prislappen.

Jag tror det är svårt finna en torped, i synnerhet finna en utan att behöva involvera mellanhänder som kan gola och kräva betalt för att förmedla tjänsten. Men inte omöjligt.

Största misstaget här, vilket tyder på en inte fullt så erfaren mördare, är att GM vad det verkar använt en för klen kaliber som knappt skadar offret fast han blir träffad i huvudet. Att exponera sig för vittnen, inte minst för brottsoffret själv. Ren flax ingen filmade, fotade eller fällde GM på väg från brottsplatsen. Fem minuter tidigare eller senare kanske någon instabrud stått med kameran framme och bara behövt vända på skärmen. Det kan indikera att GM är anlitad utan mellanhänder och att både anstiftaren och GM inte spelar i den proffsigaste ligan.
Citera
2019-10-14, 19:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota

Det första om mobilen... Det sägs i tråden att Karin använder gamla knapptelefoner och kontantkort i mobiler s.k burners och byter telefoner och nummer ofta. Går det ens att spåra det?
Karin är smart nog för att göra sig inte spårbar så genom dom går det säkert inte att få fast henne. Annan bevisning måste till för att fälla henne för anstiftan.

Det att Karin vägrar att återbetala 100.000 kr som skulle till ett annat konto, kan lika gärna vara en hämnd mot advokat Magnus Eriksson.
Hämnd har hon sysslat med länge och Eriksson har företrätt Karin i två mål som hon har förlorat.

Karin Lilja 2013-10-23 Dagboksblad äktenskapsskillnad, vårdnad mm Stockholms TR
Ombud: Advokat Magnus Eriksson
Ombud: Advokat Göran Hjalm*arsson
2015-04-28 103 Meddelande från Göran Hjalm*arsson angående att han avträtt som ombud för Karin Lilja
2015-12-07 210 DOM exp till Karin Lilja - advokat Magnus Eriksson

Karin Lilja 2016-11-28 Bodelning Lilja advokat Johan Sch*uldt bodelningsförättare.
Magnus Eriksson företräder Karin under våren 2016 men efter ett sammanträde 2016-05-09 meddelar Karin att han inte längre är hennes ombud och inte har rätt att företräda henne.

2018-12-11 STÄMNINGSANSÖKAN i Tredskodom.
TREDSKODOM 2019-04-03 Meddelad i Stockholm Mål nr T 17068-18
Karin blir ålagd att betala men begär återvinning.

2019-04-24 Ansökan om återvinning från Karin Lilja av TREDSKODOM 2019-04-03.
2019-04-25 NYTT MÅL T 5758-19 om Tredskodom som jag inte har tillgång till.
Men Karin förlorade där också och skulden gick till Kronofogden.

2019-09-16 Aktuell skuld hos Kronofogdemyndigheten 121.183 kr till Magnus Eriksson AB, tredskodom.
Se inlägg (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Så vad är det? Hämnd eller penningbrist?
Karin har en inkomst på ca 300.000 kr/år så varför betalar hon inte? Ca 25.000 kr/månad brutto.
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Enligt Ratsit 245 431 kr och runt 50 000 kr i inkomst av kapital. 2018 års deklaration,
Senast redigerad av Timeout 2019-10-14 kl. 19:36.
Citera
2019-10-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag och några vänner träffade henne i veckan på café Nero vid Torsplan. Glad och trevlig och väldigt uppåt. Hon struntade fullständigt i att polisen och åklagaren utreder henne. De kan leta i evigheter, de kommer aldrig hitta något eftersom hon inte är inblandad så hon. Det är inget bekymmer låt dom gräva. Henriks trovärdighet sjunker när han skyller på henne och hon är oskyldig.

Du har ju deklarerat din partiskhet för KL, så att du tror att hon är oskyldig är irrelevant.

Och att KL är ”glad och trevlig och väldigt uppåt” när hennes barns far just överlevt ett mordförsök talar väl för sig självt. Det undergräver inte HOL:s trovärdighet. Tvärtom.
Citera
2019-10-14, 20:05
Medlem
Citat:

Sådant visar väl att vi inte är vad vi arbetar med. Inte ens vi svenskar alla gånger, trots att många har en stor del av sin identitet via yrket.

Eller....tokigheterna accelererade kanske när hon inte arbetade längre. Fick hon problem med sin identitet då...? Eller är allting bara alkoholen? Så många frågor, så få svar.....
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Citat:
Exakt. Ser det som rent skrämmande när det kommer till ansvarsdelen om det så är i omvårdande yrken el rättsväsendet.

Vad är eg slutbudet kring hennes yrkesliv? Hon kan väl inte gå sjukskriven i åratal utan rehab heller.
Karin kan allt verkar det som och någonstans på vägen har hennes lilla hjärnblödning i mars 2014 ökat till 3 hjärnskador enligt hennes påståenden, men hon kan inte komma in med läkarintyg och mål avgörs utan hennes medverkan.
Undrar om hon fortfarande är sjukskriven, om hon nu någonsin har varit det mer än en kortare period dec 2013- början av 2014?
Efter 6 år är det inte troligt med fortsatt sjukskrivning, för vanliga normala människor brukar bli utförsäkrade. Sjukpension tror jag inte hon har fått för den lilla blödningen med god prognos gör henne in oförmögen att arbeta. Har hon frikort även där kanske?
Eller har hon levt på sitt arv efter föräldrarna..?

Min respekt för rättsväsendet är numera obefintlig
Hamnar jag någonsin i en rättssal kommer jag innan att begära ut all info om dom som sitter till doms och har någon en historia begär jag alkotest Lex Karin Lilja.

En alkoholist ska definitivt inte få vara åklagare, domare, rådman mm.
Hoppas att Karins fasad snart rasar helt samman och att hon fälls för anstiftan...

Karin är inte hjärnskadad nog för att inte kunna trilskas och begära återvinning.
Här är det senaste där Karin är så sjuk...
Karin Lilja 2019-04-03 Tredskodom dagboksblad Stockholms TR T 17068-18
2018-12-11 STÄMNINGSANSÖKAN
2019-01-22 Telefonsamtal med Karin Lilja som begär anstånd med att inkomma med svaromål till i början på mars 2019 mht sitt hälsotillstånd. Undertecknad förelägger Karin Lilja att inkomma med läkarintyg som utvisar att hon inte kan inkomma med svaromål senast den 31 januari 2019, väa t-dom. Karin Lilja uppger att hon vill att det läkarintyg som kommer att ges in i målet sekretessbeläggs

2019-03-25 Telefonsamtal med Karin Lilja som uppger att hon, på grund av sitt hälsotillstånd, inte kan närvara vid sammanträde för muntlig förberedelse den 28 mars 2019.

2019-03-25 BESLUT: Sammanträdet den 28 mars 2019 ställs in.

2019-03-25 Telefonsamtal med Karin Lilja som underrättas om beslutet i händelsenr 23.
Karin Lilja föreläggs samtidigt muntligen att senast den 2 april 2019 inkomma med ett läkarintyg som visar att hon haft laga förfall att inte inställa sig vid tingsrättens planerade sammanträde den 28 mars 2019, vid äventyr av att tredskodom annars kan komma att meddelas.

Från domen:
Karin Lilja kallades att närvara personligen eller genom ombud vid sammanträde för muntlig förberedelse den 28 mars 2019, vid äventyr av att tredskodom annars kunde komma att meddelas. Karin Lilja meddelade tingsrätten att hon, på grund av sitt hälsotillstånd, inte kunde närvara vid sammanträdet. Hon förelades därför att senast den 2 april 2019 inkomma med utredning som utvisar att hon haft laga förfall att inte inställa sig vid sammanträdet. Någon utredning har inte inkommit från Karin Lilja.

2019-04-03 TREDSKODOM - Advokatbyrån Magnus Eriksson AB, Karin Lilja
2019-04-24 Ansökan om återvinning från Karin Lilja av TREDSKODOM 2019-04-03.
2019-04-25 NYTT MÅL T 5758-19 om Tredskodom som jag inte har tillgång till.
Men Karin förlorade där också och skulden gick till Kronofogden.

2019-09-16 Aktuell skuld hos Kronofogdemyndigheten 121.183 kr till Magnus Eriksson AB, tredskodom.
Se inlägg (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera
Medlem
Ven är "busiga Emil i Lönneberga"? Tråden har vuxit alltför mycket för att gå tillbaka och leta i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in