Citat:
Om största målet är att inte säga upp personal så låter det lite panik då man gör sig av med en som knappast är heltid och kostar särskilt mycket.
Nytt blogginlägg hos Isabella: https://www.isabellalowengrip.se/2019/10/14/nar-man-minst-behovde-det/
Processen på jobb och hemmaplan går enligt planerna. Som jag sa igår skulle jag sälja av en del i min portfölj för att bli mer likvid. Vi har ju som sagt bromsat in allt, påbörjat en avveckling av allt som inte är lönsamt (tex USA) och gått ner på sparlåga för att kunna ligga och takta på tills vi är ur allt. Jag är så tacksam över att jag har sparat så pass mycket pengar under åren. Det är mina gamla bloggpengar som jag knappt rörde tidigare. Men det innebär förändringar privat också, Anna som har lagat mat här har fått sluta. Det är en av många förändringar som väntar. Det är ingen fara, lika fort som man vänjer sig med en högre standard kan man också gå tillbaka.Återstår att se om hon klarar av att ta sig ur situatonen på egen hand och om tvingas sälja lyxvillan på Lidingö.
Mitt största mål genom krisen är att inte behöva säga upp personal (mer än ovan) så det är det jag kämpar för. Jag har inget problem heller att byta bostad och börja om. Precis som jag sa i mitt sommarprat. Min styrka är att jag inte ger upp, jag kommer igen tack vare min ork. Men däremot så måste jag få göra det på egenhand med egna pengar. Jag är ansvarig över att situationen blev som den blev och då är jag också ansvarig över att ta mig ur den på egen hand.