2019-10-15, 07:57
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Nytt blogginlägg hos Isabella: https://www.isabellalowengrip.se/2019/10/14/nar-man-minst-behovde-det/
Processen på jobb och hemmaplan går enligt planerna. Som jag sa igår skulle jag sälja av en del i min portfölj för att bli mer likvid. Vi har ju som sagt bromsat in allt, påbörjat en avveckling av allt som inte är lönsamt (tex USA) och gått ner på sparlåga för att kunna ligga och takta på tills vi är ur allt. Jag är så tacksam över att jag har sparat så pass mycket pengar under åren. Det är mina gamla bloggpengar som jag knappt rörde tidigare. Men det innebär förändringar privat också, Anna som har lagat mat här har fått sluta. Det är en av många förändringar som väntar. Det är ingen fara, lika fort som man vänjer sig med en högre standard kan man också gå tillbaka.

Mitt största mål genom krisen är att inte behöva säga upp personal (mer än ovan) så det är det jag kämpar för. Jag har inget problem heller att byta bostad och börja om. Precis som jag sa i mitt sommarprat. Min styrka är att jag inte ger upp, jag kommer igen tack vare min ork. Men däremot så måste jag få göra det på egenhand med egna pengar. Jag är ansvarig över att situationen blev som den blev och då är jag också ansvarig över att ta mig ur den på egen hand.
Återstår att se om hon klarar av att ta sig ur situatonen på egen hand och om tvingas sälja lyxvillan på Lidingö.
Om största målet är att inte säga upp personal så låter det lite panik då man gör sig av med en som knappast är heltid och kostar särskilt mycket.
Citera
2019-10-15, 08:06
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
hon kan ju alltid sälja den till laila bagge, som var intresserad av den när det begav sig

Ptjae, med tanke på att Bella gått ut med att allt krisar så skulle nog inte Laila Bagge vara villig att betala det överpris som Bella faktiskt gav för huset. Kanske inte den smartaste idén att berätta att allt krisar om det är så illa att hon tvingas att sälja huset - nu vet ju alla att det i så fall måste bort snabbt...
Citera
2019-10-15, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om största målet är att inte säga upp personal så låter det lite panik då man gör sig av med en som knappast är heltid och kostar särskilt mycket.
Nja, det var ju också den som var mest absurd, man kan knappast tycka synd om någon som har en egen kock. Om än en helt outbildad kock.
Citera
2019-10-15, 11:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nja, det var ju också den som var mest absurd, man kan knappast tycka synd om någon som har en egen kock. Om än en helt outbildad kock.

Hon har ingen egen kock! Var har du fått det ifrån!

"Anna som har lagat mat här har fått sluta. Det är en av många förändringar som väntar."

Citera
2019-10-15, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hon har ingen egen kock! Var har du fått det ifrån!

"Anna som har lagat mat här har fått sluta. Det är en av många förändringar som väntar."

Oj, oj, stackars barnen, havregrynsgröt från morgon till kväll, eller gå ut på restaurang å käka är det som gäller från nu..
Citera
2019-10-15, 12:28
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
I ett kommentarssvar (om migrän) skriver hon att hon varit i Göteborg i helgen.
Efterhandskonstruktion.
Läs hennes tidigare blogginlägg så klarnar det nog ska du se.
Citera
2019-10-15, 12:29
Medlem
Bilen går toppen , fick ny igår 🤣🤣
Citera
2019-10-15, 13:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Efterhandskonstruktion.
Läs hennes tidigare blogginlägg så klarnar det nog ska du se.

Hoppsan! Har hon trasslat in sig i lögner igen? Kan du snabbt förklara/citera det som motsäger hennes påstående att hon var i Göteborg i helgen!
Citera
2019-10-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666

Helvete, ska man fortsatt ge Isabella "stöd" för arr att ha tillgång till bil? helt sjukt om ni frågaar mig!

helvete
Citera
2019-10-15, 13:24
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666

Vad menar du? Är det nått blogginlägg hon skrivit eller?
Citera
2019-10-15, 14:05
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hoppsan! Har hon trasslat in sig i lögner igen? Kan du snabbt förklara/citera det som motsäger hennes påstående att hon var i Göteborg i helgen!
Jag servar av princip inte er andra med citat från bloggen för att ni inte vill besöka bloggen själva. Sorry.
Notera bl a tidpunkter och det hon utelämnar.
Senast redigerad av DoraF 2019-10-15 kl. 14:08.
Citera
2019-10-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag servar av princip inte er andra med citat från bloggen för att ni inte vill besöka bloggen själva. Sorry.
Notera bl a tidpunkter och det hon utelämnar.
Det är väl snarare för att vi inte förstår vad du syftar på. Jag läser alla inlägg men förstår inte varför du säger att hon säger emot sig själv. Skulle hon inte besöka Göteborg eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in