2019-10-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Haha Då kan jag informera dig om att det inte är tillåtet att betala privata inköp och levnadskostnader med ett bolags obeskattade pengar.
Intressant att du insinuerar att Bellsan ska ha fifflat även om du kallar det för spekulation
Som jag skrev, det var inte det som var poängen. Glöm det. Säg allt skötts helt lagligt. Det är ändå inte mycket pengar det handlar om.
Citera
2019-10-14, 21:45
Medlem
Charta.12s avatar
Nytt blogginlägg hos Isabella: https://www.isabellalowengrip.se/2019/10/14/nar-man-minst-behovde-det/
Processen på jobb och hemmaplan går enligt planerna. Som jag sa igår skulle jag sälja av en del i min portfölj för att bli mer likvid. Vi har ju som sagt bromsat in allt, påbörjat en avveckling av allt som inte är lönsamt (tex USA) och gått ner på sparlåga för att kunna ligga och takta på tills vi är ur allt. Jag är så tacksam över att jag har sparat så pass mycket pengar under åren. Det är mina gamla bloggpengar som jag knappt rörde tidigare. Men det innebär förändringar privat också, Anna som har lagat mat här har fått sluta. Det är en av många förändringar som väntar. Det är ingen fara, lika fort som man vänjer sig med en högre standard kan man också gå tillbaka.

Mitt största mål genom krisen är att inte behöva säga upp personal (mer än ovan) så det är det jag kämpar för. Jag har inget problem heller att byta bostad och börja om. Precis som jag sa i mitt sommarprat. Min styrka är att jag inte ger upp, jag kommer igen tack vare min ork. Men däremot så måste jag få göra det på egenhand med egna pengar. Jag är ansvarig över att situationen blev som den blev och då är jag också ansvarig över att ta mig ur den på egen hand.
Återstår att se om hon klarar av att ta sig ur situatonen på egen hand och om tvingas sälja lyxvillan på Lidingö.
Citera
2019-10-14, 21:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Hon ska alltså låna ut sina privata pengar till bolaget och överväger att sälja sitt hus?

Det är sannerligen en snål multimiljardär hon är tillsammans med!

Tror hennes varumärne peakat redan!
Hon är inte "Flavour of the month" längre som engelsmännen säger! Undrar om hon lyckas vända bolagen?
Citera
2019-10-14, 22:05
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hon ska alltså låna ut sina privata pengar till bolaget och överväger att sälja sitt hus?

Det är sannerligen en snål multimiljardär hon är tillsammans med!

Tror hennes varumärne peakat redan!
Hon är inte "Flavour of the month" längre som engelsmännen säger! Undrar om hon lyckas vända bolagen?

Han har väl inte blivit miljardär genom att ge bort 10-tals miljoner till kvinnor han precis börjat dejta. 😎
Citera
2019-10-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swinger-sthlm
Han har väl inte blivit miljardär genom att ge bort 10-tals miljoner till kvinnor han precis börjat dejta. 😎
Kan ju också vara ett sätt för henne att få honom att tycka synd om henne. Eller straffa honom för att han inte hjälpt henne.
Citera
2019-10-14, 23:27
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Återstår att se om hon klarar av att ta sig ur situatonen på egen hand och om tvingas sälja lyxvillan på Lidingö.

Den blir nog inte lättsåld faktiskt, åtminstone inte om hon ska få alla pengar tillbaka.

Som jag förstår det så låg villan ute rätt i ett par månader innan Bella köpte den och det var inte ens någon budgivning. Människor som har råd att köpa hus i den prisklassen är ju oftast inte desperata efter ett boende utan kan mycket väl vänta och vara tålmodiga i att inte bjuda något överpris.
Citera
2019-10-15, 00:01
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Kan ju också vara ett sätt för henne att få honom att tycka synd om henne. Eller straffa honom för att han inte hjälpt henne.
Javisst. Det verkar ju som att Bellsan inte åkte till Göteborg i helgen utan var ensam hemma.
Det kanske tyder på en spricka mellan henne och Sugardaddy? Eller så hade han bara något annat för sig i helgen.

De senaste inläggen osar av självömkan och vädjanden om medlidande.
Boendestödjarna är borta, depån ska säljas av, kostnader skäras ner och nu antyder hon en försäljning av huset.
Det är möjligt att hon överdriver eller bluffar, men det sätter hursomhelst press på Sugardaddy.

"Vad är han för sorts man egentligen som inte hjälper sin flickvän?!? Han är ju miljardär "

Ungefär så tror jag att Bellsan vill få oss att tänka.
Men det kan ju vara så att Sugardaddy faktiskt hjälper henne, men inte på det sätt hon önskar utan det handlar mer om hjälp till självhjälp. Tänker på projektet i Afrika i Hand in Hands regi som Bellsan uppges vara kopplad till.
Sugardaddy kanske vill hjälpa Bellsan med en ny start långt ifrån Sverige?
Bellsan antyder ju i bloggen att hon längtar tillbaka till Kenya.
Citera
2019-10-15, 01:51
Medlem
Kom m lite konkreta sanningar om läget , börjar bli en novell att bläddra sig igenom varje dag 🤣😬
Citera
2019-10-15, 01:56
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Den blir nog inte lättsåld faktiskt, åtminstone inte om hon ska få alla pengar tillbaka.

Som jag förstår det så låg villan ute rätt i ett par månader innan Bella köpte den och det var inte ens någon budgivning. Människor som har råd att köpa hus i den prisklassen är ju oftast inte desperata efter ett boende utan kan mycket väl vänta och vara tålmodiga i att inte bjuda något överpris.

hon kan ju alltid sälja den till laila bagge, som var intresserad av den när det begav sig
Citera
2019-10-15, 02:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666
Kom m lite konkreta sanningar om läget , börjar bli en novell att bläddra sig igenom varje dag 🤣😬

Konkreta sanningar i en skvallertråd? Joråsåatt! Och bilen går bra?
Citera
2019-10-15, 03:42
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666
Bellsan var inte hos Sugardaddy i Göteborg ii helgen. Är det konkret nog för dig?
Senast redigerad av DoraF 2019-10-15 kl. 03:53.
Citera
2019-10-15, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Bellsan var inte hos Sugardaddy i Göteborg ii helgen. Är det konkret nog för dig?

I ett kommentarssvar (om migrän) skriver hon att hon varit i Göteborg i helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in