Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebetalare1975
Tycker det är riktigt roligt att se vad du skriver och skryter om. Den enda som har kontakt med media är du. Tyvärr anser jag att folkbladet har gjort bort sig för länge sedan. Vad gäller alla som jobbade med detta fall, har de arbeten att sköta, så för er som tror att världen kretsar kring er dygnet runt skaffa er ett jobb och börja betala skatt.
Fast ni är duktiga på att klistra in och kopiera 😁
Måste ge en kommentar där man tyckte att ett prov inte skulle avgöra om man var lämpad för läkarlinjen, jurist ect. Men ni tycker 170000kr ska avgöra det. Fatta och förstå att majoriteten av svenska folket tycker att detta brott liksom annat fusk och utnyttjande av svenska system skadar svenska välfärden. Samtidigt vill ingen betala miljoner för de som begått dessa brott, men tyvärr måste mina skattepengar gå till detta.
1. Jag har ingen kontakt med media överhuvudtaget.
2. Jag tycker absolut inte att 170000kr ska avgöra om någon är lämpad att bli jurist eller inte, det vore helknäppt. Men ditt påstående verkar inte vara riktat till mig eftersom du formulerar dig som du gör. Du verkar tro att de inblandade försvarar att fusk vore okej i ett samhälle, såvitt jag hört så har alla vidgått att fusk är förkastligt.
3. Åklagarna tycker inte att vi ska arbeta, de har redan försatt ett aktiebolag i konkurs, allvarligt skadat ett annat aktiebolag och yrkar på näringsförbud.
Om åklagarna inte förstört mina möjligheter att arbeta så skulle jag självklart gjort det, jag hade ett sedvanligt arbete precis som alla andra.

4. Jag betalar all skatt jag ska betala och nu betalar jag till och med mer än vad jag ska. Jag har flera miljoner hos kronofogden i obetalda skatteskulder eftersom jag fått betala långt mycket mer skatt än jag någonsin tjänat.
5. Jag kör till och med dieselbil så att jag får betala extra mycket skatt till samhället.