2019-10-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
För det första är det Saudi, inte Turkiet, och investeringar i Ryssland är långt ifrån några militärbaser i Saudi eller Turkiet.
Tack, jag vet att det är olika länder. Du tänker alltså att det är en ren slump att upplösningen av det 8 år långa kriget i Syrien och Putins första statsbesök i Saudi på 12 år råkar inträffa samtidigt?
Citera
2019-10-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Du tänker alltså att det är en ren slump att Putins första statsbesök i Saudi på över ett decennium råkar inträffa just nu?
Nej, alla förstår att deras samarbete beror på Trumps ovilja att agera.
Citera
2019-10-15, 00:35
Medlem
Yaskos avatar
USAs vicepresident Pennan ska till Turkiet "snart" för att förhandla om eld upphör. Turkarna hinner nog måla om kartan lite till fram till dess...
Citera
2019-10-15, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Trump ska införa sanktioner mot Turkiet. Han ska frysa turkiska regeringsmedlemmarnas icke-existetande tillgångar i USA. Han ska stoppa en icke-existerande handelsavtal som ska vara värt 100 miljarder dollar samt tariffen på stålvska höjas till 50%.

Förutom det sista är resten krimskrams och det sista är inget avgörande för turkisk ekonomi.

Jag förväntar mig liknande fake-motsanktioner från Turkiet.

De sanktioner som man befarar är ju inte av Trump, snarare av kongressen - vilka kommer vara avgörande för turkisk ekonomi som dessutom är väldigt sårbar. Det billiga kapitalflödet till Turkiet har täppts igen och med kraftigare sanktioner kommer de strukturella utmaningar i ekonomin vara omöjliga att lösa. Har man någon som helst anknytning till Turkiet vet man redan att läget är illa - vilket det har varit i lite mer än ett år.
Citera
2019-10-15, 00:45
Medlem
Citat:
USAs vicepresident Pennan ska till Turkiet "snart" för att förhandla om eld upphör. Turkarna hinner nog måla om kartan lite till fram till dess...

Av nyfikenhet, ni turkar som är så "patriotiska", varför flyttar ni inte hem? De minoriteter som idag finns i Sverige har jag förståelse för, men just ni turkar som verkar sätta Turkiet över allt förstår jag mig inte på. Vad är problemet?
Citera
2019-10-15, 00:49
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyserSozemdf
De sanktioner som man befarar är ju inte av Trump, snarare av kongressen - vilka kommer vara avgörande för turkisk ekonomi som dessutom är väldigt sårbar. Det billiga kapitalflödet till Turkiet har täppts igen och med kraftigare sanktioner kommer de strukturella utmaningar i ekonomin vara omöjliga att lösa. Har man någon som helst anknytning till Turkiet vet man redan att läget är illa - vilket det har varit i lite mer än ett år.
Är i Turkiet just nu, vad skulle vara illa? Jag märker inte mycket av lågkonjunkturen här. Vad många missar är att TR har lyckats att minimera handelsunderskottet mot omvärlden på samma tid. Dessutom bestämde tyska Wolksvagen att satsa på en ny fabrik i Turkiet istället för EU bara för nån vecka sen.

Kongressen kan inte införa sanktioner, det Är Trump som kan det. Antagligen så har turkarna skapat sin zon fram till att blondie skriver på "sanktionerna" .
Citera
2019-10-15, 00:51
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Av nyfikenhet, ni turkar som är så "patriotiska", varför flyttar ni inte hem? De minoriteter som idag finns i Sverige har jag förståelse för, men just ni turkar som verkar sätta Turkiet över allt förstår jag mig inte på. Vad är problemet?

Är i Turkiet just nu. Jag gillar Kina också, måste jag flytta dit för det?
Citera
2019-10-15, 01:04
Medlem
Citat:
Är i Turkiet just nu. Jag gillar Kina också, måste jag flytta dit för det?

Ja, helst gärna. Står en bakom diktatur och islamism så finns det allvarliga grunder till att ifrågasätta ens medborgarskap. Ironin i det hela är att du säkert röstar på S i Sverige, men det är klart, man ska ju sno åt sig de otrognas pengar så snabbt som man kan.
Citera
2019-10-15, 01:19
Medlem
arbetets avatar
SAA in, USA ut. Unik video där SAA-fordon möter USA-fordon på motorvägen. Undrar om de vinkar åt varandra (video):

Maxim A. Suchkov
@MSuchkov_ALM
This is a remarkable and truly historic episode:
#Syria/n Army meets #US troops on a highway as the former move in and the latter move out from #Kobani. No clashes, no nothing, seems like routine traffic.
I wonder how they looked at each other.
https://twitter.com/MSuchkov_ALM/status/1183847936368828419?s=20

Och SAA rullar in i Raqqa:

Rojava Network
@RojavaNetwork
+++Military convoy of Syrian army has entered Raqqa city now.

#Twitterkurds #Rojava #SDF #SAA #Syria #Turkey
https://twitter.com/RojavaNetwork/status/1183874858138124288?s=20
Senast redigerad av arbetet 2019-10-15 kl. 01:23.
Citera
2019-10-15, 01:21
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ja, helst gärna. Står en bakom diktatur och islamism så finns det allvarliga grunder till att ifrågasätta ens medborgarskap.

Märkligt beteende från dig att be folk flytta höger och vänster i ett diskussionsforum där hela poängen är att just diskutera med folk som har olika åsikter. Du får nog lära dig att hålla dig till sakfrågan. Dina fantasier om min medborgarskap är jag inte heller särskilt intresserad av att höra...

Citat:
Ironin i det hela är att du säkert röstar på S i Sverige, men det är klart, man ska ju sno åt sig de otrognas pengar så snabbt som man kan.

Har aldrig röstat på S, vart hittar du det ifrån?Det finns kristna och judar i Turkiet. De har egna skoler och kyrkor&tempel. Naturligtvis så ska de ha rätten till det. Det samma gäller muslimer och Sverige. Blanda nu inte mig med Sd:are här...
Senast redigerad av Yasko 2019-10-15 kl. 01:23.
Citera
2019-10-15, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Tsk är inne i Syrien i en begränsad omfattning

Spelar ingen roll, det är fortfarande Turkiet som officiellt går in.

Citat:
man använder rebeller.

Spelar ingen roll, det är fortfarande Turkiet som officiellt går in.
Citera
2019-10-15, 01:47
Medlem
arbetets avatar
Lägesrapport i Syrien. Det går framåt med blixtens hastighet. Sannerligen omvälvande:

Canthama

As the day went through, here are the areas confirmed that the SAA and the Syrian Government have taken full control :

1) I won’t name hundreds of villages that the SAA forces have passed by and now those have free access to all liberated Syria already.
Repeat again, all Manbij pocket is now in total control of the SAA, all of it.

2) Key cities under total control by the Syrian Gov.
al Hasaka
Al Qamishli
Manbij
Raqqa
Tabqa
Ayn Issa
Tell Tamr
Ayn al Arab
Ras al Ayn – fighting is on here but the SAA came to calm down the situation.

3) Key sites
Qarah Qawzaq bridge – the only bridge left over the Euphrates.
Tishrim Dam
Tabqa Dam
Tabqa Airbase – to be operation in 2 weeks max, work is on it already today.
Brigade 93
Division 17

There are over 40,000 SAA soldiers being sent to all corners of North, NE and Easter Syria, have seen videos of SAA forces going one direction and the US forces going the other direction, hilarious indeed to see it happening.

The oil and gas fields will have a group of SAA to defend each one of them, and SAA soldiers are already on the way, these are top priority for the Syrian Gov.

There is already effort within the Syrian Gov to evaluate all oil and gas pipelines to see how quickly they can be used to pump oil and gas to the coast, this is urgent and critical due to the up coming winter approaching, last winter Syrians suffered terribly due to the criminal sanctions on the ordinary people.

There is a NFZ in northern Syria, mostly Manbij pocket, and all northern Raqqa all the way to Qamishili. RuAF and SAAF have put over 30 jets to stay 24×7 on the skies there.

Last but not least, in every place the SAA arrived in northern and NE Syria so far, the ordinary people flocked to embrace the SAA, they know who they can trust, it shows how strong was the support to the Syrian Gov and the only army that can protect all Syrians, the mighty SAA.
https://www.syrianperspective.com/2019/09/mileikowski-netanyahu-desperate-for-any-diversion.html#comments

Enl. rapporten ska det alltså etablerats en NO-FLY Zon i norra Syrien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in