Citat:
Ursprungligen postat av
Sotern
Jag har inte hittat något i TV:s nyhetssändningar om att Sveriges statsminister far med osanning. Antingen ljög han eller är han okunnig, vilket är allvarligt i båda fallen.
Är detta Nordkorea, eller?
Det är ju Statsministern som sitter på statstelevisionens budget

Han får bara valuta för pengarna nu.
Annars håller jag med om att Löfven gjorde en extremt usel insats. Till och med sämre än när han blev utskrattad av publiken den gången när han kontrade med LAS när Åkesson pratade om våldtäkter.
Skulle faktiskt inte förvåna mig alls om Aftonbladets sensationella avslöjande att Löfven är inkompetent (eller ljuger) är startskottet på någon typ av kampanj för att få bort Löfven. Det finns ju flera möjliga händelser som kan utnyttjas för att trigga ett drev nu i närtid. En möjlig trigger kan ju vara om (SD) går om (S) i en stor opinionsmätning. Det faktum att Löfven inte har koll på sin regering utan vice statsminister får gå ut offentligt och korrigera när det gäller regeringspolitiken är ju en annan anledning till att han måste bort.
Antar att närmaste veckan avslöjar om något är på gång. Kommer fler offentliga ifrågasättanden från (S)-organisationer eller företrädare nu i närtid så är det maktstrid på gång

Bara att hoppas att de sänker sig själva