2019-10-14, 21:59
Medlem
Snacket i personalrummet idag handlade typ pm en enda sak; "Har Löfven någon sjukdom? Var han full?"

Löfvens insats var bisarr.
Citera
2019-10-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Lyssnade på P1 på morgonen där förståsigpåare diskuterade debatten. Någon raljerade över att SD alltid kokar ner till att allt är invandringens fel.
.

Vilket stämmer. Invandringsproblemen spiller över på nästan alla andra sakområden.

Vänsterpolitiska SR är ett skämt.
Citera
2019-10-14, 22:03
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Snacket i personalrummet idag handlade typ pm en enda sak; "Har Löfven någon sjukdom? Var han full?"

Ändå fortsätter 47% i Ånge rösta på honom trots att han bidrar med att lägga ned landsbygden och Östavall-sågen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
Gillar att Bolund tjatar om mer pengar till psykiskt sjuka unga. Säger en del om deras kärnväljare.

Får mig att tänka på den där transan i Idol; Ellie (140 kg). Typisk MP-väljare. Psykbryt.

Frågan är om Bolunds trasiga tonåringar kollade på debatten igår. Tvek på den.
Citera
Avslutad
Citat:

Noterar även att Expressen och några till idag ger Löfven smäll på fingrarna om hans uttalande igår avseende bidraget till Turkiet. Det hade inte hänt för ett år sedan då all media i princip enhälligt arbetade för honom. Kan det vara så att han är näste sosse på väg att lämna skeppet?
Citera
2019-10-14, 22:06
Medlem
Soterns avatar
Jag har inte hittat något i TV:s nyhetssändningar om att Sveriges statsminister far med osanning. Antingen ljög han eller är han okunnig, vilket är allvarligt i båda fallen.
Är detta Nordkorea, eller?
Citera
2019-10-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
När stormade Jimmie ut?

Han tog ett steg på typ 1,5 meter från sin pulpet ett par sekunder.

SVT och Aftonbladet gör höna av en fjäder.
Citera
2019-10-14, 22:14
Medlem
Citat:

Han är som ett sjukt djur, hyenorna flockas runt för att ta för sig. Mp skämmer ut honom genom att diktera vad som gäller.
Citera
2019-10-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag har inte hittat något i TV:s nyhetssändningar om att Sveriges statsminister far med osanning. Antingen ljög han eller är han okunnig, vilket är allvarligt i båda fallen.
Är detta Nordkorea, eller?

Det är ju Statsministern som sitter på statstelevisionens budget Han får bara valuta för pengarna nu.

Annars håller jag med om att Löfven gjorde en extremt usel insats. Till och med sämre än när han blev utskrattad av publiken den gången när han kontrade med LAS när Åkesson pratade om våldtäkter.

Skulle faktiskt inte förvåna mig alls om Aftonbladets sensationella avslöjande att Löfven är inkompetent (eller ljuger) är startskottet på någon typ av kampanj för att få bort Löfven. Det finns ju flera möjliga händelser som kan utnyttjas för att trigga ett drev nu i närtid. En möjlig trigger kan ju vara om (SD) går om (S) i en stor opinionsmätning. Det faktum att Löfven inte har koll på sin regering utan vice statsminister får gå ut offentligt och korrigera när det gäller regeringspolitiken är ju en annan anledning till att han måste bort.

Antar att närmaste veckan avslöjar om något är på gång. Kommer fler offentliga ifrågasättanden från (S)-organisationer eller företrädare nu i närtid så är det maktstrid på gång Bara att hoppas att de sänker sig själva
Citera
2019-10-14, 22:17
Medlem
Skulle vara intressant att veta hur snacket går i S-leden idag, med tanke på Löfvens fullständigt katastrofala insats i debatten igår. Nog för att S har dålig sjukdomsinsikt - men efter gårdagens bisarra uppvisning av Löfven bör ju tom sossarna inse att Löfven är ett sänke.
Citera
2019-10-14, 22:21
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Skulle vara intressant att veta hur snacket går i S-leden idag, med tanke på Löfvens fullständigt katastrofala insats i debatten igår. Nog för att S har dålig sjukdomsinsikt - men efter gårdagens bisarra uppvisning av Löfven bör ju tom sossarna inse att Löfven är ett sänke.
Hade det framkommit under eller strax efter debatten att han ljög / inte hade förstått att pengar faktiskt gått till den turkiska regimen (det han gastade om 53 minuter in i sändningen: https://www.svtplay.se/video/23768402/agenda/agenda-partiledardebatt-13-okt-20-00?start=auto i ordväxlingen mot Sjöstedt) hade han antagligen hamnat sist i Demoskops mätning avseende vem som gjorde bäst insats.
Citera
2019-10-14, 22:23
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Om M + KD genomför SDs politik, som Busch Thor själv har öppnat för genom diverse uttalanden, då blir Sverige ett rasistiskt land. En S-ledd regering har hittills inte inneburit en utpräglad kommunistisk agenda. Hur verklighetsfrånvänd kan man bli?

Jag citerar bibeln, men orsaken är förstås Busch Thors många idiotiska uttalanden och politik genom åren. En kvinna, så kallad kristen, ska inte förespråka preventivmedel.

Ledsen att du känner så. Men integrationspolitik har inte med rasism att göra, det har med säkerhet, brottsförebyggande och välmående hos befolkning. Ja tyvärr är du helt verklighetsfrånvänd och förmodligen rätt bristande IQ också

Och jag bryr mig inte speciellt mycket om Ebba men vi lever i ett sekulärt samhälle. Det är förlegat att följa Kristendom efter bibelns ord och lagar. Det finns dock många fina värderingar som bör respekteras och finnas kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in