2019-10-14, 13:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Naturligtvis har han inte Sproxskorna på, de köptes för tillfället och är borta nu.
Edit:
Jag har inte heller någon magisk kula, för den delen. Det var bara ett ordspel för att illustrera att det är "vad jag tror".

Du kan inte läsa, så det förklarar allt.
Jag beskrev inte TS som expert på något sätt - tvärtom...

Jag skrev:
- Att kryptoexperten var hyresgäst i källaren i TS:s barndomshem.
- Att kryptoexperten introducerade TS till den "kryptiska världen".

TS är på min topptio-lista över möjliga misstänkta vid sidan om ektemannen. De kan t o m vara i maskopi. VG verkar i alla fall ha försäkrat sig om att fotografera av skorna, så vi är inte helt ensamma om våra tankar. Det är ju vanligt att folk annars återges i midjehöjd och så, men det kan ju handla om kontraster odyl pga avsaknaden av kanariska soltimmar. Man vet aldrig hur pressen tänker, riktigt.
Citera
2019-10-14, 14:39
Medlem
Citat:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar

Nu har jag tagit fram min magiska kula, och i röken stiger upp en elektriker, Tomm* Skanse* (y, n) är hans namn. Han har amfetamin-tänder, men med sin huvudform, ser han ändå inte bättre ut i profil. Han har just (2013) byggt på huset i Sloraveie* 10, och står i sina nya Sprox-skor, till knä i skulder. I alla landets tidningar visas han tillsammans med solbruna grannar, medan han själv är vit som et spöken.

Kryptovaluta-experten Vegar* Wikeb* (d, y) har varit hyresgäst i källarlägenheten hos TS:s föräldrar i Sloraveie* 7, och således introducerades Tomm* Skanse* för den kryptiska världen.

- TS undrade varför AE inte ringde tillbaka, för det gjorde hon alltid, säger han.
Men hur ofta hade AE och TS vanligtvis telefonkontakt?

Min magiska kula säger att TS ljuger...

Jag förstår precis hur du tänker, funderar i de banorna själv, men att det finns fler grannar, vänner, bekantskaper och hantverkare. Bilen som genade kan först ha stått parkerad vid Elveveien så att han kunde se när TH var på väg till jobbet. Sen var genvägen det snabbaste. En grej med hantverkare nuförtiden är att dom ofta har gps och logga, för att motverka svartjobb. I alla fall om dom är anställda i en firma. Från "sista säkra livstecken" till elkillens obesvarade samtal är det bara 34 minuter och ingen har lagt märke till nåt speciellt.
Citera
2019-10-14, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
TS är på min topptio-lista över möjliga misstänkta vid sidan om ektemannen. De kan t o m vara i maskopi. VG verkar i alla fall ha försäkrat sig om att fotografera av skorna, så vi är inte helt ensamma om våra tankar. Det är ju vanligt att folk annars återges i midjehöjd och så, men det kan ju handla om kontraster odyl pga avsaknaden av kanariska soltimmar. Man vet aldrig hur pressen tänker, riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Jag förstår precis hur du tänker, funderar i de banorna själv, men att det finns fler grannar, vänner, bekantskaper och hantverkare. Bilen som genade kan först ha stått parkerad vid Elveveien så att han kunde se när TH var på väg till jobbet. Sen var genvägen det snabbaste. En grej med hantverkare nuförtiden är att dom ofta har gps och logga, för att motverka svartjobb. I alla fall om dom är anställda i en firma. Från "sista säkra livstecken" till elkillens obesvarade samtal är det bara 34 minuter och ingen har lagt märke till nåt speciellt.
Myntet har fallit på plats för mig nu, och TS er för mig MGM nummer 1.

Det luktar bränd fågel lång veg, och nu hoppas jag att en dusör kommer att få kanariefåglane att prata, nu när polisen genomför nya förhör i närmaste krets.

TS passar in i min hypotes om att polisen och Holden/familjen har samarbetat om en strategi ("opplegget"), sedan fallet publicerades den 9. januari förra året - där TH har accepterat en "misstänkt stämpel" eftersom det gynnar fallet.

Samtidigt som TS dök upp i media, och hans tystnadsplikt upphördes, kom nyheten om buntbandet ("elektriker-stripset") i media. Brøske meddelade att det var ödeläggande för fallet, att informationen hade läckt till pressen.

Jag vill tro att det var en del av "opplegget", att TS skulle bli lite extra svett i pannan, och att han därför fick ett extra trött drag runt ögonen.

Lite cola kunde ju inte heller förklara tändernas färg...
Citera
2019-10-14, 17:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det luktar bränd fågel lång veg, och nu hoppas jag att en dusör kommer att få kanariefåglane att prata, nu när polisen genomför nya förhör i närmaste krets.

TS passar in i min hypotes om att polisen och Holden/familjen har samarbetat om en strategi ("opplegget"), sedan fallet publicerades den 9. januari förra året - där TH har accepterat en "misstänkt stämpel" eftersom det gynnar fallet.

Samtidigt som TS dök upp i media, och hans tystnadsplikt upphördes, kom nyheten om buntbandet ("elektriker-stripset") i media. Brøske meddelade att det var ödeläggande för fallet, att informationen hade läckt till pressen.

Jag vill tro att det var en del av "opplegget", att TS skulle bli lite extra svett i pannan, och att han därför fick ett extra trött drag runt ögonen.

Enligt svenska forskningsrön behövs det åtminstone 61 norska elektriker för att skruva i en glödlampa... Hur många som krävs för att skriva ett trusselbrev på gebrokkenes norsk är inte känt, men han kan ha behövt lite hjälp av faren där kanske. Jag är inte fullt beredd att kasta mig framför det här tåget, jag tror kanske att operationen skulle ha varit för svår. Motivbilden känns lite oskarp också.

Tacksam att du ger fiskarna lite andrum i ditt zoogyna (det blev fel kanske..?) eller miszooiska bildspråk.
Citera
2019-10-14, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Er du full? Eller bare dum? Det er absurd å se at du skriver totalt grunnløse og grove løgner om navngitte personer!

Løsepengekravet på 9 millioner Euro i Monero kan umulig komme fra noen kryptovaluta-ekspert, eller fra noen som har rådført seg med en kryptovalutaekspert.

Det kommer fra en med kun overfladisk kunnskap om kryptovaluta, og hensikten bak å fremme kravet i Monero er at konto-id'en den angivelige kidnapperen har oppgitt, aldri skal kunne spores! Et forsøk på å gi autensitet og troverdighet til dekkhistorien.

Må si meg enig med deg her. Virker veldig søkt at denne elektrikeren i nr.10 skal ha noe med saken å gjøre. Jeg lo godt for meg selv første gangen jeg leste det der. Her er det virkelig snakk om å dra noe så langt det går ann for å lage en konspirasjonsteori.
Senast redigerad av Orderud. 2019-10-14 kl. 18:35.
Citera
2019-10-14, 18:20
Bannlyst
Citat:

Glem det stripset, det kommer ikke fra elektrikeren. Elektrikere bruker ikke strips i bolighus normalt sett, dem bruker disse hvite stiftene når dem skal feste kabelen til veggen: https://www.elektroimportoren.no/apk-23-nh-m-18mm-stift/1314123/Product.html
Inni veggene bruker dem disse hvise fleksirørene. https://www.elektroimportoren.no/k-roer-16mm-50m-korrugert-plastroer-norsk-wavin/1211110/Product.html?Event=hotnow
Strips brukes bare for å stripse kabelen fast til kabelgater som man finner i taket på butikker eller industribygg. Disse kabelgatene ser ut som en aluminiumsstige.
Citera
2019-10-14, 19:05
Medlem
Lonnrots avatar
Jaha vad tror ni. En gryningsräd en tisdag morgon arla, lätt lagom före allhelgona o årsdagen — eller blir det snarare efter höstlovet? Jag ser inte nu just några lösa ändar att peta med. Samtidigt är trycket mot nmgm rimligen ganska kännbart. Inget talar väl för ngn medhjälp. Inget har framkommit. Inget talar för att polisen söker eller finner kroppen. Vi närmar oss väntans tider...

Vad stundar härnäst? Vad återstår? Blir det inburande eller fortsatt att beta av detaljer? Stripsen leder inget vart syns det.

Tidpunkten är också dunkel. Det blir väl ett rasande hallå när det smäller sen. Och julhandeln riskerar bli påverkad.

Vad tror ni?
Citera
2019-10-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jaha vad tror ni. En gryningsräd en tisdag morgon arla, lätt lagom före allhelgona o årsdagen — eller blir det snarare efter höstlovet? Jag ser inte nu just några lösa ändar att peta med. Samtidigt är trycket mot nmgm rimligen ganska kännbart. Inget talar väl för ngn medhjälp. Inget har framkommit. Inget talar för att polisen söker eller finner kroppen. Vi närmar oss väntans tider...

Vad stundar härnäst? Vad återstår? Blir det inburande eller fortsatt att beta av detaljer? Stripsen leder inget vart syns det.

Tidpunkten är också dunkel. Det blir väl ett rasande hallå när det smäller sen. Och julhandeln riskerar bli påverkad.

Vad tror ni?

Mediene har samlet opp alt de har, og venter i spenning på hvor langt de kan gå i sine kavalkader.
Politiet må på et tidspunkt prøve ut det de har. For min del blir jeg overrasket om saken innehar dagens status når vi bikker 2020.

"Angstens rappe såler."
Citera
2019-10-14, 19:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Mediene har samlet opp alt de har, og venter i spenning på hvor langt de kan gå i sine kavalkader.
Politiet må på et tidspunkt prøve ut det de har. For min del blir jeg overrasket om saken innehar dagens status når vi bikker 2020.

"Angstens rappe såler."

Ja man bör kunna räkna med en exponentiell utvecklingskurva. Atomklyvning.

Har man vissa saker klara för sig så finns det ju ingen anledning att ha honom gående lös över storhelgerna. Utan låta friden sänka sig över de andra. Låt säga att man har kontot (via herr Monero selv) och alibit som ihåligt och något av inköpen via vittne, och inga motstridiga uppgifter i form av andra iakttagna personer eller fordon. Då räcker väl det en bra bit. Man ska väl gärna upp i sannolika skäl förstås. Eller inom kort. Krävs det mer?

Det är stilla i lannet.
Citera
2019-10-14, 19:33
Medlem
What-the-hecks avatar
Vem ärver fru Falkevik Hagen?

Hur dyr skulle en skillsmässa bli?
Citera
2019-10-14, 19:55
Medlem
Monsens avatar
VG nå:

Politiet om Lørenskog-forsvinningen: Mål om å løse saken i løpet av 2019

Øst politidistrikt mener de kan få svar på hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen før året er omme. Nå venter de svar på sentrale undersøkelser.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GG8KL9/politiet-om-loerenskog-forsvinningen-maal-om-aa-loese-saken-i-loepet-av-2019?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2019-10-14, 19:56
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GG8KL9/politiet-om-loerenskog-forsvinningen-maal-om-aa-loese-saken-i-loepet-av-2019?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Øst politidistrikt mener de kan få svar på hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen før året er omme. Nå venter de svar på sentrale undersøkelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in