Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
TS är på min topptio-lista över möjliga misstänkta vid sidan om ektemannen. De kan t o m vara i maskopi. VG verkar i alla fall ha försäkrat sig om att fotografera av skorna, så vi är inte helt ensamma om våra tankar. Det är ju vanligt att folk annars återges i midjehöjd och så, men det kan ju handla om kontraster odyl pga avsaknaden av kanariska soltimmar. Man vet aldrig hur pressen tänker, riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spikra
Jag förstår precis hur du tänker, funderar i de banorna själv, men att det finns fler grannar, vänner, bekantskaper och hantverkare. Bilen som genade kan först ha stått parkerad vid Elveveien så att han kunde se när TH var på väg till jobbet. Sen var genvägen det snabbaste. En grej med hantverkare nuförtiden är att dom ofta har gps och logga, för att motverka svartjobb. I alla fall om dom är anställda i en firma. Från "sista säkra livstecken" till elkillens obesvarade samtal är det bara 34 minuter och ingen har lagt märke till nåt speciellt.
Myntet har fallit på plats för mig nu, och TS er för mig MGM nummer 1.
Det luktar bränd fågel lång veg, och nu hoppas jag att en dusör kommer att få kanariefåglane att prata, nu när polisen genomför nya förhör i närmaste krets.
TS passar in i min hypotes om att polisen och Holden/familjen har samarbetat om en strategi ("opplegget"), sedan fallet publicerades den 9. januari förra året - där TH har accepterat en "misstänkt stämpel" eftersom det gynnar fallet.
Samtidigt som TS dök upp i media, och hans tystnadsplikt upphördes, kom nyheten om buntbandet ("elektriker-stripset") i media. Brøske meddelade att det var ödeläggande för fallet, att informationen hade läckt till pressen.
Jag vill tro att det var en del av "opplegget", att TS skulle bli lite extra svett i pannan, och att han därför fick ett extra trött drag runt ögonen.
Lite cola kunde ju inte heller förklara tändernas färg...