2019-10-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Håller med,men nu vill vissa här på FB att det måste vara en sexuell relation så starkt att en trådsanning tas för sanning

Varför skulle de INTE haft sex om det var en kärleksrelation?

Sedan hade hon A:s sperma i sig!

Vissa verkar tro att äldre människor ABSOLUT inte kan ha sex med yngre, märkligt.
Citera
2019-10-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Vart i förundersökningsunderlaget har du läst att de haft sex regelbundet? Jag har läst polisens sammanfattning i tilläggsbilagan som grundas på hennes dagbok, men ingenstans där står något som tydligt indikerar något som helst sex - dock pekar allt på en komplicerad relation.

Tänkte också på det. Men polisen har konstaterat att de hade sex. De kanske vet nåt som saknas i Fup
Hon skriver på en tonårings nivå och hade jag skrivit som henne i mina tonår hade det inte varit detsamma som sex Vem vet egentligen. Men om de nu sexade, är det riktigt magstarkt att kalla sig ”mormor”...
Citera
2019-10-14, 16:35
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Vissa verkar tro att äldre människor ABSOLUT inte kan ha sex med yngre, märkligt.

Jag tror absolut att äldre människor kan ha en sexuell relation,sexuell lust har inget med ålder att göra,men om nu afghanen har våldtagit Ingrid innan han dödade henne eller efter hennes död så är det väl ganska logiskt att hon har hans sperma i sej,efter att ha läst både FUP och dagboksblad så hittar inte jag någonting som indikerar att dom skulle ha haft sex med varandra,med det sagt så väntar jag med spänning på domslut,kanske svaret ges där
Citera
2019-10-14, 16:37
Medlem
Citat:
Jag tror absolut att äldre människor kan ha en sexuell relation,sexuell lust har inget med ålder att göra,men om nu afghanen har våldtagit Ingrid innan han dödade henne eller efter hennes död så är det väl ganska logiskt att hon har hans sperma i sej,efter att ha läst både FUP och dagboksblad så hittar inte jag någonting som indikerar att dom skulle ha haft sex med varandra,med det sagt så väntar jag med spänning på domslut,kanske svaret ges där

Just precis! Spermier kan utlösas även vid våldtäkt Värt att lägga på minnet för den som inte visste...
Citera
2019-10-14, 16:42
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Mmm... Jag är alltså orolig för att försvaret kommer att använda den s.k. "sexuella relationen" mellan BO och MGM - att Ahmed "blev utnyttjad" av BO - för att få ett milt straff eller få psykvård, när det enligt mig troligare är så att BO blev våldtagen och mördad av en gerontofil våldsman med psykopatiska drag. Ahmeds drapor av rappakalja under förhören kan ju vara gjorda med samma beräkningar. För detta talade att undersökningen inte påvisade störning.

Jag tror inte hon blev våldtagen, men att han är en manipulerande psykopat är uppenbart. Att han hade sex med henne och raggade hårt på andra i samma ålder är inte gerontofili, utan att det är en så bra hållhake. Vid sidan om sperma injicerade han en mix av känslor av lust, skuld och tycka-synd-om, som han sen kunde spela på och få ut hur mycket resurser som helst av dessa fredsskadade käringar.

Han har inte bara mördat förut, utan manipulerat och utnyttjat förut också, psykopaten.
Citera
2019-10-14, 16:56
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Tja, visst kan de ha haft ett sexuellt förhållande, men med den ålderskillnaden skulle vara ovanligt. Mot ett förhållande talar att en samstämmig kör av anhöriga, vänner och bekannta bestämt förnekar att de skulle haft det. Bevisbördan ligger väl på dem som bestämt säger att de hade ett ömsesidigt sexuellt förhållande? Spermian kan naturligtvis kommit dit via en våldtäkt. Det är omvittnat att Ahmed gjort närmanden mot andra äldre kvinnor. Han kan vara gerontofil.

...och naturligtvis kan det förekomma djupt känslomässiga relationer mellan människor utan att det förekommer ömsesidig sex.
Senast redigerad av Clodius 2019-10-14 kl. 17:00.
Citera
2019-10-14, 17:54
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Många av deras skyddslingar anser förmodligen att det bara är att ta för sig av svenska flickor. Ingrid Guldbrandsson körde ju till och med runt Ahmad i sin bil för att han skulle få titta på tjejer. De här batikhäxorna har blod på sina händer. Lyckligtvis var det Ingrid själv som råkade illa ut den här gången och inte någon oskyldig flicka eller kvinna.

Detta var uppe tidigt i tråden där det även fanns bild på alla som varit med på midsommar. Men om jag förstod det rätt så var det inte Ahmed som ville köras runt och titta på tjejer. Det var tydligen den andre killen som också var med. Detta var samme kille som även varit elak mot hunden på tillställningen.
Men oavsett så är det beklagansvärt att en vuxen person på fullaste allvar går med på att köra runt någon som skall spana in tjejer. Så sjukt
Citera
2019-10-14, 17:57
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Detta var uppe tidigt i tråden där det även fanns bild på alla som varit med på midsommar. Men om jag förstod det rätt så var det inte Ahmed som ville köras runt och titta på tjejer. Det var tydligen den andre killen som också var med. Detta var samme kille som även varit elak mot hunden på tillställningen.
Men oavsett så är det beklagansvärt att en vuxen person på fullaste allvar går med på att köra runt någon som skall spana in tjejer. Så sjukt
Tror inte att Ahmed är särskillt intresserad av kvinnor under normal pensionsålder.
Citera
2019-10-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Okej. Oavsett om det var Ahmad eller inte visar det ju att relationen mellan en del av kvinnorna och de unga männen är osund. Att spela med och acceptera migrantmännens uppfattning att flickor i Sverige är något slags villebråd som kan spanas in (och kanske mer) är också fruktansvärt oansvarigt.
Citera
2019-10-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Okej. Oavsett om det var Ahmad eller inte visar det ju att relationen mellan en del av kvinnorna och de unga männen är osund. Att spela med och acceptera migrantmännens uppfattning att flickor i Sverige är något slags villebråd som kan spanas in (och kanske mer) är också fruktansvärt oansvarigt.

Har ett antal bekanta som tagit sig an afghanska unga män. Har aldrig sett något som tytt på att de inlett någon sexuell relation, däremot blir det jättemärkliga arrangemang. Männen ses som de biologiska barnens äldre bröder och kvinnorna blir snabbt helt absorberade av sitt uppdrag. De börjar leva för det. ”Nu lever jag för [mannens/pojkens namn].” Jag är inte säker på om detta var vad politiker och myndigheter såg framför sig. Om en stor grupp människor börjar leva för en sak kommer några också dö, tyvärr.
Citera
2019-10-14, 18:58
Medlem
Citat:
Jag läste i någon tidning att han sagt att HON våldtagit honom... Dock tror jag inte på det. Lätt att säga eftersom hon inte kan säga emot nu
Citera
2019-10-14, 19:07
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huopa
Har ett antal bekanta som tagit sig an afghanska unga män. Har aldrig sett något som tytt på att de inlett någon sexuell relation, däremot blir det jättemärkliga arrangemang. Männen ses som de biologiska barnens äldre bröder och kvinnorna blir snabbt helt absorberade av sitt uppdrag. De börjar leva för det. ”Nu lever jag för [mannens/pojkens namn].” Jag är inte säker på om detta var vad politiker och myndigheter såg framför sig. Om en stor grupp människor börjar leva för en sak kommer några också dö, tyvärr.

Kan det röra sig om ett försörjningssätt för mottagande familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in