Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Men du är vid dina sinnes fulla bruk och har klarat dig psykiskt och själsligt, antar jag!?
Hur lyckades du med det?
På vilket vis är vi övriga förstörda också rent fysiskt?
Varför försöker du vinkla det som att jag är en narcissist som inte drabbats av det svenska samhället?
Varför är ni vänstermuppar aldrig genuina? Varför försöker ni alltid misstolka, förvrida och ljuga? Är det inte tröttsamt att alltid vara ohederlig?
Citat:
Ursprungligen postat av
TraXzman
Må hända i vissa delar av landet, framför allt södra delen av landet som stockholm osv att dom blivit helt hjärntvättade av felaktig information om vad som är rätt och vad som är fel, normalt och onormalt och vad man ska värna om, prioritera och vad man ska rata, avvisa. Egentligen back to basis grejer om att familjen går före allt i sammanhållning. Pride är ju nåt som uppstått i tex fjollträsk av nån vem det nu var, ser inte alls varför man skulle delta i detta om man inte är homo? Kvinnor tror jag även är mer dominanta i södra sverige fast de inte förtjänar det och killar är mer ja ni vet mer feministiska och kuvade att lyda kvinnan
Jag känner dock inte igen mig i detta eller att andra skulle det av många som jag känner i norrland och hur folk upplevs, deras attityd samt omgivningen. Min mor och far skilde sig när jag var 4 år så farsan bodde 6 mil längre bort. Jag har alldrig upplevt det som ett problem men vissa kanske känner så och jag fick hälsa på farsan varannan vecka eller varje helg var upplägget och så blev det
Jag tror det är viktigt för alla svenskar generellt att komma ut i olika län och se vad Sverge egentligen består av och vilken mentalitet det står för och inte bara isolerat i sin lilla eller stor stad
Absolut, helt rätt - mitt perspektiv och mina erfarenheter härstammar från de tre största städerna. Jag har begränsad erfarenhet av Norrland, men vad jag upplevt så tycks Norrlänningar har kvar sitt förnuft. Familjebanden är säkerligen starkare där uppe också.
Det kan vara så att din splittrade familj inte fått negativa konsekvenser för dig, men sannolikheten är liten. Jag tror att det är ytterst viktigt att en pojke växer upp nära en sund far.
Det finns studier som pekar på att en pojke som växer upp med bara mamma, har typ 10 gånger större chans att hamna i fängelse. Om en pojke växer upp med bara sin far, så är det lika låg risk för att han i framtiden hamnar i fängelset, som en pojke som växt upp med både far och mor.
Möjligen kan ovanstående inte appliceras på dig. Men generellt sett tror jag att det får en negativ effekt på män. Om vi tar Rotebro-conny här ovan som exempel, jag är ganska övertygad om att han växt upp med bara sin mor.