2019-10-14, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Jobbar själv med redigering, men mamma jobbar på förskola i ett segregerat område. Hon är 63, går upp varje morgon och tar hand om invandrarkvinnors barn så att de själva kan vara hemma och vila, fast de inte jobbar - för de lever på mammas skatt!! Enda glädjen jag har är att hon snart går i pension och pappa pensionsparar smart i rätt fonder, så hon blir inte fattigpensionär som många andra som jobbat i Sverige. Men att hennes arbetsmoral och godhet går till detta.

Det där är inte ovanligt och helt absurt.
Mor eller far kliver upp med ungarna, kör dom till förskolan, dagis (eller vad det nu kallas) för att sedan åka hem och lägga sig igen...
Citera
2019-10-14, 12:49
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Hur vet du vems pengar de spenderar?? De jobbar också??

Du verkar stressad?? Kanske att bli av med dina bidrag?? 😜

Arbetslösheten hos invandrare är enormt högre än bland etniskt svenska. Hade du nåt att komma med? Är du dum?
Citera
2019-10-14, 12:58
Medlem
Samma med taxi, finns knappt en taxi utan att det är en arab som kör,
Citera
2019-10-14, 13:13
Medlem
Haha maken till paranoia och tunnelseende har jag inte hört sen...tja era tidigare sinnessjuka trådar i ämnet. Åh vad jag är glad över att slippa vara så rädd för allt så jag kan fokusera på roliga saker istället. Lyft blicken för fan. Det är inte friskt.
Citera
2019-10-14, 13:20
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Det där var att ta i underkant. Snarare handlar det om en miljon sista tio åren. Vad det blir om hundra år med samma politik kan ni räkna ut själva.

*120-160.000 varje år
Citera
2019-10-14, 13:21
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Kommer 120 000 blattar varje år.

Ja, i snitt. ca 100.000 blattar fram till september i år enligt MIG senaste siffror. Då är det 3 månader kvar på året.
Citera
2019-10-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medievalchurch
Haha maken till paranoia och tunnelseende har jag inte hört sen...tja era tidigare sinnessjuka trådar i ämnet. Åh vad jag är glad över att slippa vara så rädd för allt så jag kan fokusera på roliga saker istället. Lyft blicken för fan. Det är inte friskt.

Härligt att du är så positiv! Du skulle säkert kyssa fötterna på rånarligan i Göteborg frivilligt.

https://www.expressen.se/gt/ranligan-tvingar-offret-att-kyssa-deras-fotter/
Citera
2019-10-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Härligt att du är så positiv! Du skulle säkert kyssa fötterna på rånarligan i Göteborg frivilligt.

https://www.expressen.se/gt/ranligan-tvingar-offret-att-kyssa-deras-fotter/

Nä jag skulle gnaga tårna av ungjävlarna. Men vad har min härliga antinoja med några sadistungar i gbg att göra förresten?
Citera
2019-10-14, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medievalchurch
Nä jag skulle gnaga tårna av ungjävlarna. Men vad har min härliga antinoja med några sadistungar i gbg att göra förresten?

Är bara glad för din skull. Inga problem, blir man rånad tar man det med gott humör, och ökar antalet rån för varje år som går nojar man inte över det.
Citera
2019-10-14, 15:51
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Men du är vid dina sinnes fulla bruk och har klarat dig psykiskt och själsligt, antar jag!?

Hur lyckades du med det?

På vilket vis är vi övriga förstörda också rent fysiskt?
Varför försöker du vinkla det som att jag är en narcissist som inte drabbats av det svenska samhället?

Varför är ni vänstermuppar aldrig genuina? Varför försöker ni alltid misstolka, förvrida och ljuga? Är det inte tröttsamt att alltid vara ohederlig?

Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Må hända i vissa delar av landet, framför allt södra delen av landet som stockholm osv att dom blivit helt hjärntvättade av felaktig information om vad som är rätt och vad som är fel, normalt och onormalt och vad man ska värna om, prioritera och vad man ska rata, avvisa. Egentligen back to basis grejer om att familjen går före allt i sammanhållning. Pride är ju nåt som uppstått i tex fjollträsk av nån vem det nu var, ser inte alls varför man skulle delta i detta om man inte är homo? Kvinnor tror jag även är mer dominanta i södra sverige fast de inte förtjänar det och killar är mer ja ni vet mer feministiska och kuvade att lyda kvinnan

Jag känner dock inte igen mig i detta eller att andra skulle det av många som jag känner i norrland och hur folk upplevs, deras attityd samt omgivningen. Min mor och far skilde sig när jag var 4 år så farsan bodde 6 mil längre bort. Jag har alldrig upplevt det som ett problem men vissa kanske känner så och jag fick hälsa på farsan varannan vecka eller varje helg var upplägget och så blev det

Jag tror det är viktigt för alla svenskar generellt att komma ut i olika län och se vad Sverge egentligen består av och vilken mentalitet det står för och inte bara isolerat i sin lilla eller stor stad
Absolut, helt rätt - mitt perspektiv och mina erfarenheter härstammar från de tre största städerna. Jag har begränsad erfarenhet av Norrland, men vad jag upplevt så tycks Norrlänningar har kvar sitt förnuft. Familjebanden är säkerligen starkare där uppe också.

Det kan vara så att din splittrade familj inte fått negativa konsekvenser för dig, men sannolikheten är liten. Jag tror att det är ytterst viktigt att en pojke växer upp nära en sund far.

Det finns studier som pekar på att en pojke som växer upp med bara mamma, har typ 10 gånger större chans att hamna i fängelse. Om en pojke växer upp med bara sin far, så är det lika låg risk för att han i framtiden hamnar i fängelset, som en pojke som växt upp med både far och mor.

Möjligen kan ovanstående inte appliceras på dig. Men generellt sett tror jag att det får en negativ effekt på män. Om vi tar Rotebro-conny här ovan som exempel, jag är ganska övertygad om att han växt upp med bara sin mor.
Senast redigerad av Dwight.Schrute 2019-10-14 kl. 15:56.
Citera
2019-10-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Vad tänker svenskar som ser detta som röstat för detta genom sossar etc när de står där i busskuren som ensam svensk och 8 negrer och araber och väntar på bussen ? De skulle jag vilja veta....

Ett tanke som slår mig är att vänster svenskar kanske inte gillar sig själva eftersom de inte gillar svenskar. De ser svenskar som vilken arab och neger som helst fast personlighet, intressen, intelligens, utseende och framför allt kultur kunnig om sitt land och omgivning är helt olikt mena invasionen.

Är vänster svensken inte belevad och rörts sig i svenska landet och träffat andra svenskar från olika län som har sina egna svenska sätt och traditioner ? En norrlänning är väldigt olik en skåning tex till sättet.
Varför hatar dom svenskar ?

Jag och många arbetare röstar rött för att inte få det sämre. Tänker främst på arbetsrätten och ökade klass skillander. Problemet är att det inte finns något bra alternativ för Svenska arbetare. Kan du nämna något parti som sitter i Riksdagen?

Den våta drömmen för borgarna är att vi arbetare ska vara daglönare igen och jobba 12 timmar sex dagar i veckan. Inom vissa yrken har de nästan lyckats, som taxi. LAS försämras hela tiden. A-kassan blir sämre. Almennyttan har sålt ut osv.
Citera
2019-10-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afold
1. Det är mer än 84% av somalier som är arbetslösa. Att bara säga utlandsfödda är att jämföra ruttna äpplen och dagsfärska päron.
2. Hittepåjobb som inte behövts på decennier eftersom vi har städmaskiner som gör jobbet snabbare och bättre. Men de ställer man i garaget för att i stället låta hucklepingvinerna vagga fram och i grupp hjälpas åt med att plocka upp en fimp. Skattebetalarna betalar lönen...

Bra urval där.
100% av arbetslösa wt-svenksar är också arbetslösa.
Är det på den nivån vi ska diskutera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in