2019-10-14, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexschulmann
alla män vill knulla henne och alla tjejer är avundsjuka på det, där har ni hela affärsiden.
Nej. Tror rätt få män attraheras av hennes typ översminkad och överviktig amerikansk lidingötant. Hur många män läser hennes blogg egentligen? Oavsett vilket så tjänar hon inte pengar på dem för all reklam är riktad mot kvinnor.
Citera
2019-10-14, 10:41
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Så han skulle alltså själv haft en privat förmögenhet på i runda slängar 100 miljoner redan i 20-årsåldern och ändå begått brott för att få mer fastän han inte behövde! Ska suga på den! Fler som känner till detta?

Nä det låter inte troligt. Men vi kanske kan släppa Ernstberger nu och koncenterar oss på Bella?
Citera
2019-10-14, 11:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Nä det låter inte troligt. Men vi kanske kan släppa Ernstberger nu och koncenterar oss på Bella?

Jäpp! Ernstebergers föräldrar skiljde sig tidigt! Farsan säljer visst hårvax efter att släktens gamla verktygsfirma konkade i 90-talskrisen.
morsans nya man blev rik på vinimport så finns det stålar att tala om så är det morsans nya man som har dem, men att han skulle stoppa 100 miljoner i Alexanders ficka bara så när han var i 20-årsåldern för att han skulle kunna köpa en 50-miljonersvilla och lite andra lyxprylar för 20 miljonet är bara fantasier!

Nog om honom i denna tråd!

Blondinbella däremot har byggt upp sitt imperium själv med hjälp av hög belåning "möte med banken" betyder tjat om utökade lån och uppskjutna amorteringar!

Välskötta framgångsrika företag har inte "möte med banken" som ett stressmoment.
Citera
2019-10-14, 11:09
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Jäpp! Ernstebergers föräldrar skiljde sig tidigt! Farsan säljer visst hårvax efter att släktens gamla verktygsfirma konkade i 90-talskrisen.
morsans nya man blev rik på vinimport så finns det stålar att tala om så är det morsans nya man som har dem, men att han skulle stoppa 100 miljoner i Alexanders ficka bara så när han var i 20-årsåldern för att han skulle kunna köpa en 50-miljonersvilla och lite andra lyxprylar för 20 miljonet är bara fantasier!

Nog om honom i denna tråd!

Blondinbella däremot har byggt upp sitt imperium själv med hjälp av hög belåning "möte med banken" betyder tjat om utökade lån och uppskjutna amorteringar!

Välskötta framgångsrika företag har inte "möte med banken" som ett stressmoment.

Gick in på hennes blogg och läste följande text:

"Nu kör vi: tredje veckan. Sälja av i min depå, leta kostnader och jobba för nya affärer."

Ser ut som hon försöker skramla ihop så mycket pengar det bara går, kanske för att få eventuellt lån hos banken? Hade jag jobbat för "världens mäktigaste kvinna" Så hade jag varit orolig om jag får nån lön den här månaden, för lite kanelbullar betalar ju inga räkningar
Citera
2019-10-14, 14:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Gick in på hennes blogg och läste följande text:

"Nu kör vi: tredje veckan. Sälja av i min depå, leta kostnader och jobba för nya affärer."

Ser ut som hon försöker skramla ihop så mycket pengar det bara går, kanske för att få eventuellt lån hos banken? Hade jag jobbat för "världens mäktigaste kvinna" Så hade jag varit orolig om jag får nån lön den här månaden, för lite kanelbullar betalar ju inga räkningar

De som "jobbar" för henne i dagsläget eller som har fordringar att utkräva borde vara oroliga, hennes tidigare historik där hon lämnat de sjunkande företagen för att satsa på "nya affärer" bådar inte gott.
Citera
2019-10-14, 14:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
I morgon börjar Krisvecka #3:

https://www.isabellalowengrip.se/

Bellsan var visst inte i helgen och nu ska hon sälja av aktier.
Ställer inte Sugardaddy upp med pengar?
Handlar det om att Imperiet kollapsar i veckan och Bellsan köps ut ur Löwengrip Beauty AB 🤔?

Bra analys av läget!

Typ tio miljoner i "lån" till Bellsan skulle vara peanuts för Balder Balle som ju är god för långt över 20 miljarder kronor! Men det kan ju vara så att Bellsan säljer av innehaven i depån för att ligga likvid om / när det kommer en kraftig nedgång! Många aktier rör sig runt ATH nu och nervositeten börjar bli påtaglig på marknaden!

Bellsan påstår sig ha, eller åtminstone ha haft, en aktieportfölj värd mellan tummen och pekfingret 10-20 miljoner kr.

Vad gäller Bellsan och Balder Balles relation så är det lite moment 22 över det hela! Vill han ha henne så är han ingen lämplig partner för henne!
Citera
2019-10-14, 16:26
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Bra analys av läget!

Typ tio miljoner i "lån" till Bellsan skulle vara peanuts för Balder Balle som ju är god för långt över 20 miljarder kronor! Men det kan ju vara så att Bellsan säljer av innehaven i depån för att ligga likvid om / när det kommer en kraftig nedgång! Många aktier rör sig runt ATH nu och nervositeten börjar bli påtaglig på marknaden!

Bellsan påstår sig ha, eller åtminstone ha haft, en aktieportfölj värd mellan tummen och pekfingret 10-20 miljoner kr.

Vad gäller Bellsan och Balder Balles relation så är det lite moment 22 över det hela! Vill han ha henne så är han ingen lämplig partner för henne!
Det är onekligen en spännande tanke att Bellsan skulle ha en svällande aktieportfölj värd någon eller några tiotals miljoner förutom innehaven i Löwengrip Beauty AB och Löwengrip Invest AB.
Imponerande med tanke på hennes burn rate det senaste året.

Så Bellsans nya persona kanske är investeringsgurun? Den nya tidens Warren Buffet, som både kan äta kakan och ha kakan kvar

Sugardaddy försöker väl slussa in Bellsan i Hand in Hand och ge henne möjlighet att flytta till något afrikanskt land? I Bellsans senaste blogginlägg tittar hon på bilder från Kenyaresan och drömmer sig bort till lyckligare dagar.
Det stora förvärv hon har möjlighet till kanske är en villa i centrala Nairobi?
Citera
2019-10-14, 16:31
Medlem
Citat:
Det är onekligen en spännande tanke att Bellsan skulle ha en svällande aktieportfölj värd någon eller några tiotals miljoner förutom innehaven i Löwengrip Beauty AB och Löwengrip Invest AB.
Imponerande med tanke på hennes burn rate det senaste året.
Om man tänker efter har hon ju inte bränt så mycket pengar ändå. Hennes kärnkompetens är ju att framstå som något helt annat än vad hon är, vilket ju nu är ”rik”. De flesta av tjänstefolket har ju subventionerade svältlöner, som säkert betalas av bolaget, och bilen är säkert leasad, om inte halvsponsrad. Båten var ju spons, och lägenheten i NYC var säkert bara hyrd i några dagar. Det enda dyra är väl huset på rivieran, i värsta fall brände hon väl en halv mille eller vad det var. Säkert oskattade, bolagspengar. Och med tanke på att hon plockade ut 2-3 miljoner i utdelning så tror jag inte ens hon gått minus. Det ser mycket värre ut än det är tror jag.
Citera
2019-10-14, 16:44
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Om man tänker efter har hon ju inte bränt så mycket pengar ändå. Hennes kärnkompetens är ju att framstå som något helt annat än vad hon är, vilket ju nu är ”rik”. De flesta av tjänstefolket har ju subventionerade svältlöner, som säkert betalas av bolaget, och bilen är säkert leasad, om inte halvsponsrad. Båten var ju spons, och lägenheten i NYC var säkert bara hyrd i några dagar. Det enda dyra är väl huset på rivieran, i värsta fall brände hon väl en halv mille eller vad det var. Säkert oskattade, bolagspengar. Och med tanke på att hon plockade ut 2-3 miljoner i utdelning så tror jag inte ens hon gått minus. Det ser mycket värre ut än det är tror jag.
Intressant. Det ser mycket värre ut än det är, skriver du.
Du ser inget problem med att finansiera en privat semester med oskattade bolagspengar?
Eller att boendestödjarna betalas av Bellsans företag?
Senast redigerad av DoraF 2019-10-14 kl. 16:47.
Citera
2019-10-14, 17:27
Medlem
Citat:
Intressant. Det ser mycket värre ut än det är, skriver du.
Du ser inget problem med att finansiera en privat semester med oskattade bolagspengar?
Eller att boendestödjarna betalas av Bellsans företag?
Det var en ren spekulation. Och i vilket fall så pratar jag inte om vad som är ohederligt eller olagligt, hela poängen är att hon i själva verket antagligen inte bränt så fasligt mycket, kanske under en mille. I den takten räcker ju pengarna rätt länge.
Citera
2019-10-14, 18:04
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Bra analys av läget!

Om man säljer av för att ligga likvid är det knappast en "krisvecka", snacka om välvillig tolkning. Å andra sidan verkar hon ju inte ha några problem med att böja sanningen lite för klick och uppmärksamhet så det kan ju bara va blaj.
Citera
2019-10-14, 18:06
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det var en ren spekulation. Och i vilket fall så pratar jag inte om vad som är ohederligt eller olagligt, hela poängen är att hon i själva verket antagligen inte bränt så fasligt mycket, kanske under en mille. I den takten räcker ju pengarna rätt länge.
Haha Då kan jag informera dig om att det inte är tillåtet att betala privata inköp och levnadskostnader med ett bolags obeskattade pengar.
Intressant att du insinuerar att Bellsan ska ha fifflat även om du kallar det för spekulation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in