Citat:
Ursprungligen postat av
qutm
Det konspiratoriska jag hittar är att Veckans Affärer ägs av Bonnier Tidskrifter AB samt att motiveringen ar minst sagt obegriplig, VA verkar vilseleda kvinnor att lägga ner bolag
VA 2018-03-06 23:41 av Ulf Skarin
Motiveringen:
"Isabella Löwengrip, som när hon var
fjorton år flyttade hemifrån och blev Blondinbella, har med en blogg som startkapital byggt upp en hel företagsgrupp som
omsätter omkring 80 miljoner kronor."
Citat:
Isabella Löwengrip: ”
Jag har också alltid ställt frågor och det
jag inte har kunnat har
jag alltid frågat om.
Jag har alltid varit
extremt prestigelös 
under de senaste tolv åren har
jag startat tolv bolag.
Åtta av de här bolagen har inte lyft
men fyra har gjort det. Och det innebär också att
jag måste resa på mig efter den åttonde gången och tänka ’att
det var inte så farligt den här gången heller’
Isabella fick alltså priset trots att åtta av tolv bolag hade gått i konkurs innan Mars 2018
Vilka fyra hade "lyft"? Mer sannolikt ett eller två och snart kanske noll
Ska undersöka det och återkomma
Ja uppenbarligen fick hon ju inte priset för att hon faktiskt är mäktig eller ens kompetent, givetvis ligger det något helt annat bakom. Men jag tror inte MUF är inblandade...
Men glöm ändå inte att även om det mesta hon gör går åt skogen så är det fortfarande fullt möjligt att hon tjänat massa pengar. Aktiebolag är ju isolerade, och en konkurs innebär ju inte att hon blir av med pengar. Så om hon startar tolv bolag och 11 går i kånken men ett går bra så tjänar hon ju pengar. Om det sedan går i konkurs senare så är det väldigt osannolikt att hon blir av med redan tjänade pengar, det skulle vara om hon begått något brott. Men nästan alla konkurser beror ju bara på inkompetens och förändrade marknader, så även med Beauty, om de nu går i konkurs. Hon har slösat något enormt på bisarra utlandssatsningar, med det är absolut inte brottsligt med det.
Om du gör en felsatsning och ditt bolag går i konkurs så drabbas ju inte din personliga ekonomi av det. Ja, hon tog ut några miljoner i utdelning, men det var efter ett väldigt framgångsrikt år. När hon gjorde det så visste hon ju inte att hon skulle sabotera bolaget året efter, det var knappast planerat. Så jag tror absolut inte att hon begick något brott där heller, och det skulle väl i vilket fall revisorn ha påpekat.