2019-10-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dagböckerna tyder på att dom hade haft sex flera gånger tidigare.

Vart i förundersökningsunderlaget har du läst detta? Jag har läst polisens sammanfattning i tilläggsbilagan som grundas på hennes dagbok, men ingenstans där står något som tydligt indikerar något som helst sex - dock pekar allt på en komplicerad relation. Gör mig fundersam...
Citera
2019-10-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Ja, otroligt naivt. Inte bara visar FUPen att de hade sex regelbundet, de hade även en destruktiv parrelation i smyg. Men att omgivningen verkligen inte anade något köper jag inte. Men ensamkommade och vurmandet för dessa är en för helig ko i dessa grupper för att de ska våga avslöja sina egna missförhållanden. Fullt fokus på hur de kommer dö vid en eventuell utvisning, vilka fina killar de är och hur fantastiska medborgare de själva är som engagerar sig.

Vart i förundersökningsunderlaget har du läst att de haft sex regelbundet? Jag har läst polisens sammanfattning i tilläggsbilagan som grundas på hennes dagbok, men ingenstans där står något som tydligt indikerar något som helst sex - dock pekar allt på en komplicerad relation.
Citera
2019-10-14, 14:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Vart i förundersökningsunderlaget har du läst detta? Jag har läst polisens sammanfattning i tilläggsbilagan som grundas på hennes dagbok, men ingenstans där står något som tydligt indikerar något som helst sex - dock pekar allt på en komplicerad relation. Gör mig fundersam...
Åsikten att det här inte förekom sex får nog anses vara en konspirationsteori vid det här laget.

Men rättegången lär nog kasta ännu mer ljus över det hela.
Citera
2019-10-14, 15:07
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Vart i förundersökningsunderlaget har du läst att de haft sex regelbundet? Jag har läst polisens sammanfattning i tilläggsbilagan som grundas på hennes dagbok, men ingenstans där står något som tydligt indikerar något som helst sex - dock pekar allt på en komplicerad relation.

Ren logik och sunt förnuft. Vill du boktavstolka dagboksanteckningarna som att avsaknaden av en explicit handling innebär att den inte har skett, att IGs anteckningar ska tolkas som att 100 % av vad hon gjorde under dagen står med, så är det upp till dig.

Räcker att jag går till mig själv så har jag inte dokumenterat mina samlag i stil med "27/8: knullade med min partner, doggy i sängen innan vi somnade" då det inte är minnesantecknar som en inköpslista eller matsedel, utan en ventil för känslostämningen och det allmänna måendet.
Citera
2019-10-14, 15:37
Medlem
Antonov14s avatar
Citat:
Åsikten att det här inte förekom sex får nog anses vara en konspirationsteori vid det här laget.

Jag funderade redan ifrån början på vad det är som driver dessa oftast kvinnor att till den milda grad vurma för afghanerna.
Bl.a att sex var något som kunde spela gissade jag på direkt.
Citera
2019-10-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Kan någon utbildad (eller inte) förklara för mig hur en 79-årig kvinna med tre barn vill ha sex med en tonårig afghan? Och ett barn gillade inte detta. Suck. Ännu fler miljoner till ingen nytta 🙈🙄

Kvinnan var född år 1950; således var hon 69 år gammal.
Citera
2019-10-14, 15:51
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det blir ett problem, när förundersökningen slår fast att det varit fråga om en kärleksrelation -- samtidigt som -- som du faktiskt har rätt i! -- man måste läsa mellan raderna och slå ihop två och två för att "få ihop det".

Det går sammantaget inte att utesluta att "din" version av händelseförloppet är den rätta. Jag litar väl i slutändan framför allt mer på den sammanfattande analysen från dagboken, helt enkelt.
Mmm... Jag är alltså orolig för att försvaret kommer att använda den s.k. "sexuella relationen" mellan BO och MGM - att Ahmed "blev utnyttjad" av BO - för att få ett milt straff eller få psykvård, när det enligt mig troligare är så att BO blev våldtagen och mördad av en gerontofil våldsman med psykopatiska drag. Ahmeds drapor av rappakalja under förhören kan ju vara gjorda med samma beräkningar. För detta talade att undersökningen inte påvisade störning.
Citera
2019-10-14, 15:54
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:

Kanske du kan vara hygglig att motivera detta genom citat ur dagboken? Jag har hittills bara sett sådant som myskvällar, tedrickande och förvisso andra skrivningar om att hon varit känslomässigt engagerad i Ahmed. Jag må vara trög, men jag kan inte se att en ömsesidig sexuell relation är bevisad med det som hittills kommit fram.
Senast redigerad av Clodius 2019-10-14 kl. 16:04.
Citera
2019-10-14, 16:00
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Kanske kan motivera detta genom citat ur dagboken? Jag har hittills bara sett sådant som myskvällar, tedrickande och förvisso andra skrivningar om att hon varit känslomässigt engagerad i Ahmed. Jag må vara trög, men jag kan inte se att en ömsesidig sexuell relation är bevisad med det som hittills kommit fram.

Håller med,men nu vill vissa här på FB att det måste vara en sexuell relation så starkt att en trådsanning tas för sanning
Citera
2019-10-14, 16:07
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Trevligt du kan föra en diskussion utan personliga påhopp eftersom så många i denna tråden saknar det.
Jag tycker som polisen att det sammantagna i det jag skrev tillsammans med GM uppgifter gör att det är omöjligt att inte tro det fanns en sexuell relation. Jag tycker att massor av påståenden i det jag citerade bevisar just detta.
Sen kan man ju alltid dra det till sin spets att du skulle blivit överbevisad om hon skrivet hans lem var i mig?
Jag känner att eftersom hon uppenbart inte ville kalla det sex utan istället för att älska så känns det troligt att hon uttrycker sin sexuella lycka såsom texten anger
Mmmm... Du sätter fingret på en besvärlig sak. En kvinna i den generationen skriver nog inte rent ut i en dagbok om att hon hade sex, men ändå skulle jag vilja ha något tydligare än tedrickning och att hon känner sig beroende av honom, innan jag ser det som bevis på en ömsesidig sexuell relation.
Citera
2019-10-14, 16:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Ett av flera inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Gärningsmannens sperma hittades i den döda kvinnans allra heligaste, står i fup:en. Hon skrev dessutom dagbok som polisen läst, där tror jag dock inte att det finns fotat eller citerat.
Citera
2019-10-14, 16:26
Medlem
Det har av allt att döma utvecklats en mycket osund och påtagligt fysisk kultur bland #vistårinteut-tanterna och pojkmännen från Afghanistan. Fallet Ahmad Nazari illustrerar detta med all önskvärd tydlighet. Det ringer många varningsklockor när man läser FUP:en. Några citat:

Citat:
Anita uppfattade Ahmad som "väldigt hjälpsam, väldigt go, kramig, mysig och det var bara positivt runt omkring honom".
Citat:
Enligt Ann-Kristin så knackade Ahmed på dörren precis när hon skulle gå hem ifrån jobbet på kvällen. Detta var några dagar innan händelsen. Hon hälsade på Ahmed och kramade om honom.
Citat:
Ann-Kristine gick sedan iväg men kommer inte ihåg om hon sa någon till honom men något måste hon sagt. Dagen innan hade hon kramat Ahmed när hon gick ifrån honom men denna gången gjorde hon inte det då det inte kändes som att det passade varför vet hon inte.
Citat:
Då Lisa känner sig obekväm så rör hon på sig och hon går mot skafferiet. När hon vänt om för att gå tillbaka så kommer han och håller om henne. Han har gått några steg från spisen mot Lisa när hon gått från skafferiet, de möts ansikte mot ansikte. Han ställde sig i vägen säger Lisa. Hon tolkar det först som en kram. Hon känner hans hjärta, som slår hårt och snabbt. Han håller henne hårt. Hon frågar om han är ledsen. Nej, svarar han. Han får ett spänt leende. Han håller fortfarande hårt om henne. Hon kommer sedan loss men hon vet inte hur. Han backar och står kvar vid vedspisen. Hon kom loss på något vis som hon inte vet. Hon har aldrig varit med om en sådan situation tidigare. Det var en lugn situation men väldigt intensiv. Lisa kände att något inte var okej. Han håller henne hårt igen. Hon frågar igen; - vad är det, är du ledsen? Han svarar nej. Lisa handlar rent instinktivt, hon är inte rädd, hon får upp sin hand. Han har sina händer uppe mot hennes hals och axlar. Hon har försökt rekonstruera men är inte säker hur varken hon själv eller han har sina händer. Hon får upp vänster hand. Hon fick krångla för att få upp den. Hon tar upp handen och smeker honom över kinden. Hon har ögonen direkt i hans på ett avstånd av ungefär 20 cm, hon tror de är lika långa. Hon säger; - du vet att du är en väldigt bra och fin pojk. Ja säger han. Han släpper taget om henne och går upp på vinden.
Citat:
Greppet eller på det sättet han höll om Lisa var som en hård kram. Armarna var runt om henne. Han höll inte bakifrån. Hennes armar var låsta. Hon fick krångla upp sin hand. Hon har en känsla av att han hade sin ena hand på ena skuldran. Hon är osäker hur han exakt höll.
Citat:
Lisa berättar vad som hänt och Berbel säger då att det var åtrå som Ahmed visade. Det är ju förbjudet säger Lisa med tanke på åldersskillnaden och att han var bonussonens kompis. Det Lisa varit med om har återkommit i drömmar och stunder då hon suttit ned och tagit det lugnt. Hon är säker på att det inte handlade om åtrå. Underliven var inte emot varandra säger hon. Det var från magen och uppåt som det var kontakt.
Citat:
Smekningen på kinden har hon inte gjort tidigare utan det var stundens ingivelse. Den var räddningen för henne tror Lisa. Den som var i hennes kök var ingen snäll människa säger hon.

Det allvarligaste i sammanhanget tycker jag är hur dessa kladdande tanter i hög grad bidragit till att ge afghanmännen en skruvad bild av förhållandet mellan kvinnor och män i Sverige. Det är redan problematiskt i sig att vi har så stor invandring av män från misogyna länder vilket lett till en kraftig ökning av antalet våldtäkter. #Vistårinteut-tanternas öppet promiskuösa alternativt tanklösa beteende gör det ännu värre. Många av deras skyddslingar anser förmodligen att det bara är att ta för sig av svenska flickor. Ingrid Guldbrandsson körde ju till och med runt Ahmad i sin bil för att han skulle få titta på tjejer. De här batikhäxorna har blod på sina händer. Lyckligtvis var det Ingrid själv som råkade illa ut den här gången och inte någon oskyldig flicka eller kvinna.

För att förtydliga: I en svensk kontext är en kram oftast helt odramatisk. Kvinnor och män kramar ofta varandra helt utan sexuella konnotationer. Svenska kvinnor måste dock förstå att det inte funkar att vara fysisk på det här sättet med män från kulturer som t.ex. den afghanska.
Senast redigerad av Nebeltag 2019-10-14 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in