Citat:
Ursprungligen postat av
Flyktbeteende
Många verkar tycka att tråden står och trampar och snurrar runt i cirklar. Vi har även rätt delade åsikter kring KLs inblandning.
Jag är själv väldigt fascinerad över fenomenet KL och alla ’äventyr’ hon råkar ut för. Men jag kan motvilligt erkänna att det kanske är OT. Försöker därför sammanfatta läget och vad som jag tycker behöver klarna upp.
1) Det känns som att nästan alla är överens om att ’busiga Emil i Lönneberga’ FO är den som söks av polisen för potentiell skytt.
2) Många är även överens om att KL har tillräckligt starka motiv (enligt henne) för att kunna anstifta ett mord av HOL.
3) Vi är nog nästan alla överens om att KL inte misstänks som skytten. Även om domar visar på en rätt gränslös individ.
Det leder till frågor som behöver svar.
* Vad är kopplingen mellan KL och FO? Finns det ens en koppling? Utan tidigare koppling så skulle jag nog vilja helt utesluta KL som anstiftare.
* Finns det en direkt koppling mellan HOL och FO?
* Vad är FOs motiv? Beroende på svaren till frågorna ovan kan det vara alltifrån pengar till hämnd.
Den här slutsatsen begrep jag inte:
Citat:
* Vad är kopplingen mellan KL och FO? Finns det ens en koppling? Utan tidigare koppling så skulle jag nog vilja helt utesluta KL som anstiftare.
Som rotesau nyss nämnde är det slående likheter gällande den flyktbenägna FO i dagens juridik, sett till hans domslut.
Om han är skytt vet ingen, men oavsett lär väl.knappast KLs vedervärdiga bakgrundshistoria försvinna och att hon kan ha motiv som anstiftare kvarstår väl?
Advokat Salomonssons uttalande:
"hans klient inte är avskriven än och att inget är färdigt"
För övrigt kan det anstiftas utan relation till torpeden.
Hon kan likaväl ha fått nys om hans kriminella potential om hon luskar runt.
Hon säger sig ha betalat dyrt för livvakt.
Eftersom hon även ljuger är det svårt att veta när sanningar väl poppar upp.
Om så är fallet är det nog inte nån rumsren krets hon upphandlat denna.
Jag pratar om möjliga kontaktytor.
Han verkar ju anspela på både pistoler och organiserad brottslighet i sina hot.
Om han sen skrävlar eller inte vete fan.
Men jag håller med i sak. Relationer behöver klargöras hit och dit och där lär polisen ha försprång.