2019-10-14, 02:56
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Att HOL har fått stå ut med en hel del är nog rätt klart och män har svårt att erkänna att dom blir slagna av sin fru. Men kan Karin slåss med andra så har nog HOL fått ta emot en hel del också...

Barnen är födda 2002-05 och 2004-05. Karin tog med barnen för att hämta pizza och drog i sig 3 glas vin på pizzerian och drack hemma och försökte dölja vad hon drack inför barnen... och då blev det bråk...
Stackars barn och stackars karl
Här fanns ju möjlighet för HOL att backa bandet. Men de blir gravida några månader efter ”incidenten” i april 2001.
Bra grävt Time! Där rök min nattsömn
Senast redigerad av McMay 2019-10-14 kl. 03:02.
Citera
2019-10-14, 03:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Här fanns ju möjlighet för HOL att backa bandet. Men de blir gravida några månader efter ”incidenten” i april 2001.
Bra grävt Time! Där rök min nattsömn
Det finns en tidslinje på första sidan. Länk till den (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Ingen vet ju om första barnet var planerat... och det blev till i september troligen.
Dom gifter sig 2003.

Karin ska ju om det i DN stämmer med att det är hon, ha varit på rehab och kan ju ha hållit sig lugn till barnen var födda och sen gick det utför...
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, slutet på 90 träffades de. Men vete tusan om det är hon?
Isf nedlagt ärende?
"en hovrättsassessor åtalats för bland annat våld mot tjänsteman och misshandel år 2001."

Det gick till åtal enligt artikeln i DN.
Senast redigerad av Timeout 2019-10-14 kl. 03:11.
Citera
2019-10-14, 03:15
Medlem
McMays avatar
Citat:
Det finns en tidslinje på första sidan. Länk till den (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Ingen vet ju om första barnet var planerat... och det blev till i september troligen.
Dom gifter sig 2003.

Karin ska ju om det i DN stämmer med att det är hon, ha varit på rehab och kan ju ha hållit sig lugn till barnen var födda och sen gick det utför...

"en hovrättsassessor åtalats för bland annat våld mot tjänsteman och misshandel år 2001."

Det gick till åtal enligt artikeln i DN.
Dömd till vård, stämmer verkligen åldern 48 år 2001?
Ser trots alla likheter ut som att det här är en äldre stjärna. Systern, vad jobbade hon med?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VR9Gxd/domare-domd-till-vard-for-drogproblem
Senast redigerad av McMay 2019-10-14 kl. 03:27.
Citera
2019-10-14, 03:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ser trots alla likheter ut som att det här är en äldre stjärna. Systern, vad jobbade hon med?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VR9Gxd/domare-domd-till-vard-for-drogproblem
Systern ska ha jobbat med ekonomi men osäker uppgift.
Systern var 60 år när hon dog 2019-01-08. Hon söp ihjäl sig enligt info i tråden.

Nej åldern stämmer inte alls. 19681130 är Karin född så då var hon 32 år april 2001.
Men tidningar har skrivit fel ålder förut så jag tar inget för säkert.
Kan verkligen två kvinnor bete sig så lika när dom LOBas för en fylla?

Citerar delar av artikeln då dom har en förmåga att försvinna.

Domare dömd till vård för drogproblem
LÖR 20 OKT 2001
Den kvinnliga domaren som tjänstgjort vid Högsta domstolen skrek åt poliserna att de var nazister och skithögar - och spottade dem i ansiktet.
I går dömdes hon till skyddstillsyn och till att genomgå behandling för sina alkoholproblem.

Vid 18-tiden förra skärtorsdagen blev hon omhändertagen för fylla. Hon var så berusad att hon hade svårt att stå på benen. Talförmågan var det emellertid inget fel på. Redan när poliserna lyfte upp henne ur det dike hon ramlat i bemötte hon dem illa.

- Jag arbetar som domare och hatar poliser, skrek hon, enligt polisens protokoll över ingripandet.

Sparkade poliserna
Hon sa också att hon tillhörde överklassen och att polismännen var lägre stående varelser. Inne vid arrestintaget blev hon än mer aggressiv och sparkade även en av poliserna.

Nacka tingsrätt dömde henne för misshandel, förolämpning, våld mot tjänsteman, förgripelse mot tjänsteman och våldsamt motstånd.
Läs mer på länken.
Senast redigerad av Timeout 2019-10-14 kl. 04:12.
Citera
2019-10-14, 03:35
Medlem
Citat:

Nä, hon var 33 då. Så KL är alltså en copy cat?
Citera
2019-10-14, 03:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nä, hon var 33 då. Så KL är alltså en copy cat?
Nja... om det inte är Karin i artikeln så finns det en sak som INTE är en copycat... förutom beteendet då. Helt sjukt att två kvinnor kan bete sig så lika på fyllan när dom LOBas

Karin går fri från att dömas till vård trots flera domar när hon har LOBats
2013-08-01 LOBas Våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, frikänd misshandel.
Dömd 2016-03-07 Stockholms TR B 633-14. 2017-10-20 Dom överklagad Svea HR B 2795-16.
Bara böter.

2017-04-22 och 2017-05-22 LOBas Våldsamt motstånd, två tillfällen.
Dömd 2018-09-26 Södertörn tingsrätt mål nr B 13967-17.
Bara böter.

Däremellan flera LOBar och Karin döms inte till vård som kvinnan i artikeln... Varför inte?
Är inte alla lika inför lagen? Döms en domare till vård så ska den andra också dömas till vård!
Men som jag har skrivit många gånger förut... Karin har någon form av frisedel...

OM Karin hade dömts till vård redan vid domen 2016 då det fanns flera LOBar efter det tillfället 2013-08-01 när hon blev dömd för våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, så kanske hennes situation hade sett annorlunda ut nu. Tragiskt att rätten bara låter det fortgå...
Karin behöver hjälp och hon tar den inte frivilligt, men även vård under tvång kan hjälpa en person att hitta viljan att bli nykter.
Senast redigerad av Timeout 2019-10-14 kl. 04:01.
Citera
2019-10-14, 04:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Systern ska ha jobbat med ekonomi men osäker uppgift.
Systern var 60 år när hon dog 2019-01-08. Hon söp ihjäl sig enligt info i tråden.

Nej åldern stämmer inte alls. 19681130 är Karin född så då var hon 32 år april 2001.
Men tidningar har skrivit fel ålder förut så jag tar inget för säkert.

Citerar delar av artikeln då dom har en förmåga att försvinna.

Domare dömd till vård för drogproblem
LÖR 20 OKT 2001
Den kvinnliga domaren som tjänstgjort vid Högsta domstolen skrek åt poliserna att de var nazister och skithögar - och spottade dem i ansiktet.
I går dömdes hon till skyddstillsyn och till att genomgå behandling för sina alkoholproblem.

Vid 18-tiden förra skärtorsdagen blev hon omhändertagen för fylla. Hon var så berusad att hon hade svårt att stå på benen. Talförmågan var det emellertid inget fel på. Redan när poliserna lyfte upp henne ur det dike hon ramlat i bemötte hon dem illa.

- Jag arbetar som domare och hatar poliser, skrek hon, enligt polisens protokoll över ingripandet.

Sparkade poliserna
Hon sa också att hon tillhörde överklassen och att polismännen var lägre stående varelser. Inne vid arrestintaget blev hon än mer aggressiv och sparkade även en av poliserna.

Nacka tingsrätt dömde henne för misshandel, förolämpning, våld mot tjänsteman, förgripelse mot tjänsteman och våldsamt motstånd.
Läs mer på länken.
"Redan när poliserna lyfte upp henne ur det dike hon ramlat i bemötte hon dem illa."

Herregud så pinsamt. Hon fick väl slagsida pga 6 liter vin och välte ner i ett dike.
Hahaha, bena rätt i vädret men stolt proklamerande:
- jag tillhör överklassen.

You can't take away my dignity..

Prästens lilla kråka...än slank hon ner diket.
Men nu ska KL vara tacksam för det du grävt fram, hon är inte allena att spotta, bitas, sparkas, måtta knytnävsslag eller barrikadera sig om det så är ett dike.
Det kan till och med vara normalt inom skrået.

Åter till den misstänkta. Undrar varför hon glider runt som en parasit när hon inte behöver och speciellt med tanke på vårdnadstvist?
Stabilt som fan. .. Bortom fyllan så lägger hon ju egentligen inte två strå i kors för barnen.
Citat:
Skulle kunna tro det, om de delar mer än vin. Nåt i personligheten alltså.

Har inte KL nån fast tjänst? Är det därför hon kan glida bortom behandling?
Senast redigerad av develi 2019-10-14 kl. 04:31.
Citera
2019-10-14, 08:17
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Många avstängda trollkonton. Risken är stor att man trillar i 1.06 regelbrott om man kommenterar den tråden.

Nja - risken är väl att du kan åka på en 0.04 för korspostning.....

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag vet. Jag var först att kopiera in den tråden här för några veckor sedan.
Jag menade HOLs ovänner och skit han hittat på.

Är mest förvånad att fb-medlemmen "Darrar", som nu är avliden (ev mördad) efter en brandattack i sin lägenhet, har haft nära band med "Beckroth-Simmerud" som är livstids-avstängd här på fb men som uppenbart härjar här med olika nick i tid och otid.

Frågan är delikat, varför plåta 100 sidor fup om FO i januari, för att sen använda dessa efter ett mordförsök i september mot HOL, för att styra in FO i utredningen. Finns det öht något belägg att FO verkligen har samband/samröre med KL, eller har han trollats in i utredningen som en avledande manöver. Eller ser vi en ny typ av lukrativa affärer där man trollar ut skit om person x med hjälp av gamla rättsdokument, där man sen saltar friskt, om inte person-x betalar en viss summa för att slippa hängas ut. Alltså en slags utpressar-Lexbase med gammal skåpmat som redan reglerats/dömts.
Citera
2019-10-14, 09:59
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Nja - risken är väl att du kan åka på en 0.04 för korspostning.....

Är mest förvånad att fb-medlemmen "Darrar", som nu är avliden (ev mördad) efter en brandattack i sin lägenhet, har haft nära band med "Beckroth-Simmerud" som är livstids-avstängd här på fb men som uppenbart härjar här med olika nick i tid och otid.

Frågan är delikat, varför plåta 100 sidor fup om FO i januari, för att sen använda dessa efter ett mordförsök i september mot HOL, för att styra in FO i utredningen. Finns det öht något belägg att FO verkligen har samband/samröre med KL, eller har han trollats in i utredningen som en avledande manöver. Eller ser vi en ny typ av lukrativa affärer där man trollar ut skit om person x med hjälp av gamla rättsdokument, där man sen saltar friskt, om inte person-x betalar en viss summa för att slippa hängas ut. Alltså en slags utpressar-Lexbase med gammal skåpmat som redan reglerats/dömts.

Det skulle ju vara det här då:
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/advokatskjutningen-eftersokt-man-haktad-i-sin-utevaro-for-annat-brott/
Citat:
Under gårdagen publicerade Aftonbladet uppgifter om att polisen söker en man, som man tror kan vara skytten. Enligt tidningens uppgifter söks mannen av polisens spanare i Mellansverige.

Beskrivningarna av brotten som är aktuella i domstol & även domar bakåt förtäljer att det med största sannolikhet är FO det handlar om. Allt stämmer.
Citera
2019-10-14, 12:52
Medlem
Många verkar tycka att tråden står och trampar och snurrar runt i cirklar. Vi har även rätt delade åsikter kring KLs inblandning.

Jag är själv väldigt fascinerad över fenomenet KL och alla ’äventyr’ hon råkar ut för. Men jag kan motvilligt erkänna att det kanske är OT. Försöker därför sammanfatta läget och vad som jag tycker behöver klarna upp.

1) Det känns som att nästan alla är överens om att ’busiga Emil i Lönneberga’ FO är den som söks av polisen för potentiell skytt.

2) Många är även överens om att KL har tillräckligt starka motiv (enligt henne) för att kunna anstifta ett mord av HOL.

3) Vi är nog nästan alla överens om att KL inte misstänks som skytten. Även om domar visar på en rätt gränslös individ.

Det leder till frågor som behöver svar.
* Vad är kopplingen mellan KL och FO? Finns det ens en koppling? Utan tidigare koppling så skulle jag nog vilja helt utesluta KL som anstiftare.

* Finns det en direkt koppling mellan HOL och FO?

* Vad är FOs motiv? Beroende på svaren till frågorna ovan kan det vara alltifrån pengar till hämnd.
Citera
2019-10-14, 14:02
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Många verkar tycka att tråden står och trampar och snurrar runt i cirklar. Vi har även rätt delade åsikter kring KLs inblandning.

Jag är själv väldigt fascinerad över fenomenet KL och alla ’äventyr’ hon råkar ut för. Men jag kan motvilligt erkänna att det kanske är OT. Försöker därför sammanfatta läget och vad som jag tycker behöver klarna upp.

1) Det känns som att nästan alla är överens om att ’busiga Emil i Lönneberga’ FO är den som söks av polisen för potentiell skytt.

2) Många är även överens om att KL har tillräckligt starka motiv (enligt henne) för att kunna anstifta ett mord av HOL.

3) Vi är nog nästan alla överens om att KL inte misstänks som skytten. Även om domar visar på en rätt gränslös individ.

* Vad är kopplingen mellan KL och FO? Finns det ens en koppling? Utan tidigare koppling så skulle jag nog vilja helt utesluta KL som anstiftare.

* Vad är FOs motiv? Beroende på svaren till frågorna ovan kan det vara alltifrån pengar till hämnd.

Angående det fetmarkerade. Du förutsätter alltså att FO måste vara skytten?
Citera
2019-10-14, 15:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende

Den här slutsatsen begrep jag inte:
Citat:
Som rotesau nyss nämnde är det slående likheter gällande den flyktbenägna FO i dagens juridik, sett till hans domslut.
Om han är skytt vet ingen, men oavsett lär väl.knappast KLs vedervärdiga bakgrundshistoria försvinna och att hon kan ha motiv som anstiftare kvarstår väl?
Advokat Salomonssons uttalande:
"hans klient inte är avskriven än och att inget är färdigt"

För övrigt kan det anstiftas utan relation till torpeden.
Hon kan likaväl ha fått nys om hans kriminella potential om hon luskar runt.
Hon säger sig ha betalat dyrt för livvakt.
Eftersom hon även ljuger är det svårt att veta när sanningar väl poppar upp.
Om så är fallet är det nog inte nån rumsren krets hon upphandlat denna.
Jag pratar om möjliga kontaktytor.
Han verkar ju anspela på både pistoler och organiserad brottslighet i sina hot.
Om han sen skrävlar eller inte vete fan.

Men jag håller med i sak. Relationer behöver klargöras hit och dit och där lär polisen ha försprång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in