2019-10-14, 08:58
Medlem
Joelfrogs avatar
Vad tycker ni om formationen 4-5-1? Har testat några matcher och känns ganska bra, men är det dåligt att köra utan defensiv mittfältare?

Mitt lag ser ut såhär nu:

MV: Oliver Baumann (82)

VB: Jerome Roussillon (82)
MB: Benjamin Pavard (79)
MB: Niklas Stark (79)
HB: Joshua Kimmich (86)

CM: Frenkie De Jong (86)
LM: Ivan Perisic (84)
CAM: Marco Reus (88)
CAM: Julian Brandt (84)
RM: Jadon Sancho (84)

ST: Timo Werner (83)

Vem tycker ni känns bäst av Havertz och Brandt?
Är de värt att köpa Akanji?
Är Lucas Hernandez värd sitt pris?
De är väl dessa spelare främst jag vill ha in och en bättre målvakt

Väldigt nöjd med flesta i laget, Reus har gjort över 100 mål för klubben och toppar skytteligan strax före Werner, dessa två har nog gjort 9/10 av mina mål. Pavard har tagit 5 röda kort vilket jag inte kan vara nöjd över.

Mest nöjd:
1. Reus
2. Werner
3. Roussillon
4. De Jong
5. Sancho
Citera
2019-10-14, 09:16
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Yes, exakt så

"Poletterna" består av speciella bronsspelar kort

Sedärja, tack! Är detta nytt för i år?
Citera
2019-10-14, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Sedärja, tack! Är detta nytt för i år?

Att man får ikoner är nytt för i år

Förra året fick man packs, Informs och andra specialkort
Citera
2019-10-14, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Ni som kör fullt PL-lag, hur löser ni backfrågan? Finns ett stort utbud av bra ytterbackar men mittbackarna är fruktansvärt långsamma om man inte har råd med Van Dijk.

Är lite inne på att hybrida in Varane i mitt lag för att få till en snabb CB och sen para ihop honom med ett budgetalternativ i Gomez.

Vad tror ni om detta: https://www.futbin.com/20/squad/9519640

Har hunnit lira några matcher med de flesta av dessa, den som överraskar mest positivt är Wijnaldum, riktigt bra på det centrala mittfältet och den jag helst kontrollerar när jag försvarar.

Laporte är nice. Rodri funkar på defensiva mittfältet ifall du behöver länk.
Citera
2019-10-14, 11:57
Medlem
Baldersways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Vad tycker ni om formationen 4-5-1? Har testat några matcher och känns ganska bra, men är det dåligt att köra utan defensiv mittfältare?

Mitt lag ser ut såhär nu:

MV: Oliver Baumann (82)

VB: Jerome Roussillon (82)
MB: Benjamin Pavard (79)
MB: Niklas Stark (79)
HB: Joshua Kimmich (86)

CM: Frenkie De Jong (86)
LM: Ivan Perisic (84)
CAM: Marco Reus (88)
CAM: Julian Brandt (84)
RM: Jadon Sancho (84)

ST: Timo Werner (83)

Vem tycker ni känns bäst av Havertz och Brandt?
Är de värt att köpa Akanji?
Är Lucas Hernandez värd sitt pris?
De är väl dessa spelare främst jag vill ha in och en bättre målvakt

Väldigt nöjd med flesta i laget, Reus har gjort över 100 mål för klubben och toppar skytteligan strax före Werner, dessa två har nog gjort 9/10 av mina mål. Pavard har tagit 5 röda kort vilket jag inte kan vara nöjd över.

Mest nöjd:
1. Reus
2. Werner
3. Roussillon
4. De Jong
5. Sancho
Över 100 mål med reus ? Hur många matcher har du lirat?😁
Citera
2019-10-14, 12:38
Medlem
Mitt lag ser ut såhär för närvarande:

https://www.futhead.com/20/squads/106719/

Schmeichel

Shaw
Lindelöf
Ake
Bellerin

Ndidi
Alli
Torreira

Felipe Anderson
Pukki
Walcott

Några tips på förbättringar lagmässigt? Formation? 4-3-3(3) i nuläget.

Har inte jättebra med stålar, men har lite som jag kan spendera, så det är inga investeringar för 50k+ i nuläget.

Om jag vill behålla Pukki och Walcott, vilken icon skulle ni satsat på? En Drogba som CAM, eller någon i backlinjen? Är sjukt nöjd med både Pukki och Walcott. Pukki är så extremt poängstark i mitt lag.
Citera
2019-10-14, 12:40
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Jag skulle säga Mertens istället.
Dybala har aldrig funkat för mig, kanske är Mertens mer min spelstil. Bättre än Insigne som du redan också har. Han är som en mini Messi.

Mertens är overklig för mig. 150 matcher, 167 mål. Merparten av dem i div 4 rivals.

Men har Dybala som släpande och de båda fungerar oerhört bra tillsammans. Han har 30 spelade och 36 mål.

Testat med lite olika på den släpande positionen, bland annat Insigne som kändes alldeles för svag där.
Citera
2019-10-14, 12:47
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynkun
Mitt lag ser ut såhär för närvarande:

https://www.futhead.com/20/squads/106719/

Schmeichel

Shaw
Lindelöf
Ake
Bellerin

Ndidi
Alli
Torreira

Felipe Anderson
Pukki
Walcott

Några tips på förbättringar lagmässigt? Formation? 4-3-3(3) i nuläget.

Har inte jättebra med stålar, men har lite som jag kan spendera, så det är inga investeringar för 50k+ i nuläget.

Om jag vill behålla Pukki och Walcott, vilken icon skulle ni satsat på? En Drogba som CAM, eller någon i backlinjen? Är sjukt nöjd med både Pukki och Walcott. Pukki är så extremt poängstark i mitt lag.

Skulle tagit zaha på CAM istället för alli . Får du lite mer fart i laget

Sen sokratis istället för ake eller lindelöf
Citera
2019-10-14, 12:51
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Behöver ju dock inte ha monsterlag, 7 spelare varav du kan byta ut 3 direkt när det startar.
Men visst säljer man av allt som går för 2k å uppåt Så fort man packar, så är det lite kasst att ea inte berättat detta förrens nu.

Monsterlag och monsterlag, spelarnas kemi ska passa också. Det är inte så att man packar så mycket spelare varje vecka att det utan problem går att få ihop ett lag som snittar över 82. Dessutom är det ju som du säger att man QS allt som man inte kan sälja vanligtvis och säljer allt som man kan sälja.
Citera
2019-10-14, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Mertens är overklig för mig. 150 matcher, 167 mål. Merparten av dem i div 4 rivals.

Men har Dybala som släpande och de båda fungerar oerhört bra tillsammans. Han har 30 spelade och 36 mål.

Testat med lite olika på den släpande positionen, bland annat Insigne som kändes alldeles för svag där.

Jag packade Son så har honom som släpande, riktigt monster skott med båda fötterna. Lyckas alltid trassla med sig bollen.
Citera
2019-10-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Skulle tagit zaha på CAM istället för alli . Får du lite mer fart i laget

Sen sokratis istället för ake eller lindelöf

Zaha CAM och ner med Alli ist för Ndidi kanske. Tack för inputen!
Vad tycker du gällande icon?

Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Monsterlag och monsterlag, spelarnas kemi ska passa också. Det är inte så att man packar så mycket spelare varje vecka att det utan problem går att få ihop ett lag som snittar över 82. Dessutom är det ju som du säger att man QS allt som man inte kan sälja vanligtvis och säljer allt som man kan sälja.

Jag har kört på untradeable rewards ett par gånger nu vid rewards. Har fått spelare som är gångbara för den utmaningen, typ Muller, Falcao, sen massa random Serie A, Ligue 1, PL, bundes osv.
Sen har du ju även sbc rewards som du kan hålla lite på, samt de här silver upgrades.

Krävs inte superbra spelare för att kunna vinna några matcher. Har själv märkt att andra har sämre lag nu sen icon challenges kom.
Citera
2019-10-14, 14:19
Medlem
Kort och gott angående SBC account.
Har fifa på skiva, är det bara att skapa nya PSN konto och kötta på konton hur som helst?
Vet inte om jag vågar skicka coins till mitt huvudkonto då jag redan lagt in någon tusing på FP, men tänkte man kanske skickar över lite då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in