2019-10-13, 23:14
Medlem
Inte brytt mig om trading senaste åren, senast jag höll på var nog FIFA 14. Testade snipa igår på kvällen och fick ihop 20k. Fortsatt nu ikväll och har 10k på ca 30-45 min. Beroendeframkallande haha.
Citera
2019-10-13, 23:18
Medlem
Ni som kör fullt PL-lag, hur löser ni backfrågan? Finns ett stort utbud av bra ytterbackar men mittbackarna är fruktansvärt långsamma om man inte har råd med Van Dijk.

Är lite inne på att hybrida in Varane i mitt lag för att få till en snabb CB och sen para ihop honom med ett budgetalternativ i Gomez.

Vad tror ni om detta: https://www.futbin.com/20/squad/9519640

Har hunnit lira några matcher med de flesta av dessa, den som överraskar mest positivt är Wijnaldum, riktigt bra på det centrala mittfältet och den jag helst kontrollerar när jag försvarar.
Citera
2019-10-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Yes, du kan ha 5 sparade formationer med instruktioner och taktik osv

Du byter med höger/vänster styrkors i match

Och du ändrar i custom tactics ute i squad menyn

Yes thx, hittade det under dagen.
Brukadr alltid sätta på defensiv när matchen börja, så därför det ändrades haha.
Citera
2019-10-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Icon swaps handlar ju ENBART om att lura folk att köpa mer packs. Futswaps i 19 handlade ändå lite mer om att belöna folk som spelade mycket, men regeln ”du måste vara första ägare på massa spelare i startelvan” betyder ju att man måste packa spelarna man spelar med. Det betyder att man mer eller mindre måste köpa packa för att ens få ihop en av dessa icon swaps.

Riktigt fult att de marknadsför det som att ”Nu har vi gjort så fler spelare kan njuta av ikoner” osv.

Självklart kommer EAs äckliga ambassadörer med Castro i spetsen sitta och öppna massa packs för att göra dessa ”challenges” och packa superkort efter superkort samtidigt som han säger: ”Köp aldrig packs ungdomar” för att det inte ska bli så genomskinligt...

Behöver ju dock inte ha monsterlag, 7 spelare varav du kan byta ut 3 direkt när det startar.
Men visst säljer man av allt som går för 2k å uppåt Så fort man packar, så är det lite kasst att ea inte berättat detta förrens nu.
Citera
2019-10-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimpaciggen
Mitt lag ser ut så här just nu: https://www.futhead.com/20/squads/104658/

Jag har ca 190k att spendera och prio 1 för mig just nu är att ta in Dybala men funderar även att byta formation till 4-2-2-2. Hur skulle ni formera laget?

Jag skulle säga Mertens istället.
Dybala har aldrig funkat för mig, kanske är Mertens mer min spelstil. Bättre än Insigne som du redan också har. Han är som en mini Messi.
Citera
2019-10-13, 23:48
Medlem
UnEasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxnbm
Inte brytt mig om trading senaste åren, senast jag höll på var nog FIFA 14. Testade snipa igår på kvällen och fick ihop 20k. Fortsatt nu ikväll och har 10k på ca 30-45 min. Beroendeframkallande haha.

Snyggt! Now your fucked
Citera
2019-10-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnEasy
Snyggt! Now your fucked

Väldigt svårt sluta ju haha. Gjort 50k nu.ca 2 timmar igår, 2 ikväll. Känns ändå värt. Rätt kul också när man väl gör 2k profit på en spelare.
Citera
2019-10-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Fattar det, men personligen får jag inte samma adrenalinpåslag och kick av att lira rivals som med wl. Rivals är endast latch o lir , wl är lite mer allvar, försöka bli bättre och ta så många segrar som möjligt. Fattar inte bara om man legat i div1 borde man ha någon form av tävlingsmode inom sig, inte bara latcha omkring i en död serie.

Visst är det så. Jag gör nog entré i wl kommande helg. Har inte nött speciellt mkt rivals, så först nu jag nått 2000points.
Men borde relativt smidigt ta sig till guld 3 åtminstone, för att få hyfsade packs. Sen får vi la se hur svettigt wl är i år.

Skönt slippa tävlingsinstinkten när det gäller fut dock 😂 den blir lätt överdriven 😏
Senast redigerad av Krokofant12 2019-10-14 kl. 00:40.
Citera
2019-10-14, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediekrati
Någon som har använt Futbin updater? Har läst att vissa blivit bannade av att använda det.

Vad är Futbin updater?

Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Ni som kör fullt PL-lag, hur löser ni backfrågan? Finns ett stort utbud av bra ytterbackar men mittbackarna är fruktansvärt långsamma om man inte har råd med Van Dijk.

Är mittbackar som Sokratis, Sanchez, Bailly och Rudiger "fruktansvärt långsamma"..?

Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Behöver ju dock inte ha monsterlag, 7 spelare varav du kan byta ut 3 direkt när det startar.
Men visst säljer man av allt som går för 2k å uppåt Så fort man packar, så är det lite kasst att ea inte berättat detta förrens nu.

Exakt. Jag har redan löst tre av fem ligor och jag har då inte lirat med några monsterlag.
Citera
2019-10-14, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Märkligt att du inte lirar i WL om du låg i div 1 på förra spelet. Då Plockar du hem guld 1/2 utan konstigheter och får hyfsade packs och coins. Inte vill man enbart spela rivals och scuad battle?. Förstår inte riktigt dem som inte vill spela wl.

Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Skulle ju vara att man inte vill offra sina helger för att nöta WL.
Utan Rivals och SB kan du ju lattja utan att ditt liv offras

Som krokofanten skriver.. har lirat WL 9 helger av 10 i 2 år, suttit och skrikit och svurit. Det är helt enkellt inte värt det.

Varje år säger jag till mig själv att jag skall ta det lugnt och bara försöka ha roligt med fifa, sen sitter man där i WL ändå

I år SKALL det inte bli så.. lirade iofs wl förra helgen, 🤣 men nu får det va

Jag tycker Fifa är för dåligt för att "tävla" i helt enkelt
Citera
2019-10-14, 08:19
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Aldrig riktigt gett mig in på att hålla på med SBC, och detta är säkert en dum fråga som redan svarats på.
Men detta med Icon swaps, hur funkar det?
Finns en objective där man ska göra 20 mål med en förstaägd spelare samt spela 20 matcher med en förstaägd.
Får man då en ”polett” som sen går att byta mot en icon när man samlat på sig tillräckligt många, eller hur fungerar det?
Citera
2019-10-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Aldrig riktigt gett mig in på att hålla på med SBC, och detta är säkert en dum fråga som redan svarats på.
Men detta med Icon swaps, hur funkar det?
Finns en objective där man ska göra 20 mål med en förstaägd spelare samt spela 20 matcher med en förstaägd.
Får man då en ”polett” som sen går att byta mot en icon när man samlat på sig tillräckligt många, eller hur fungerar det?

Yes, exakt så

"Poletterna" består av speciella bronsspelar kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in