2019-10-12, 23:58
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Hur många mål gjorde Quaison mot lillnationen Malta i egenskap av anfallare? Två, tre?

Ordnade en straff åtminstone? Isak satte upp Lill-Foppa för mål? Men Berg? Vad eh... Vad gjorde han? Satte han ett hattrick? Ett mål i alla fall?
Citera
2019-10-13, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Hur många mål gjorde Quaison mot lillnationen Malta i egenskap av anfallare? Två, tre?
Quaison hade dock en bra match.

Jag tycker Berg är väldigt nyttig mot större nationer och i matchbilder vi inte styr. Men i matcher som denna är han helte jävla meningslös istället för Isak etc. Vi styr spelet och behöver kliniska, tekniska och rörliga spelare. Inte en stark duellspelare som ska agera target med 0 målkänsla.

Syntes idag med. Berg gjorde det gamla vanliga men den verktygslåda han har är inte behövlig i sådana här matcher och så fort Isak kommer in så öppnas det och upp skapas p.g.a rörelsemönster och mer effektivt spel.
Citera
2019-10-13, 06:07
Medlem
Hur står det till rent matematiskt för oss för att ta andra platsen?
Citera
2019-10-13, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Hur står det till rent matematiskt för oss för att ta andra platsen?

Lite av ett getingbo just nu om andraplatsen mellan Sverige, Rumänien och Norge med fördel Sverige. Är många viktiga matcher kvar där Sverige ska möta Spanien och Rumänien, Rumänien ska möta Spanien, Norge och Sverige samt att Norge ska möte Rumänien då.

Hur jag tror det slutar:

Sverige 18 poäng (Förlust Spanien, oavgjort Rumänien, vinst Färöarna)
Norge 17 poäng (Oavgjort Rumänien, vinst Färöarna, vinst Malta)
Rumänien 15 poäng (Oavgjort Norge, oavgjort Sverige, förlust Spanien)

Men kan lika gärna sluta:

Norge 19 poäng (Vinst Rumänien, vinst Färöarna, vinst Malta)
Rumänien 19 poäng (förlust Norge, vinst Sverige, vinst Spanien)
Sverige 17 poäng (Förlust Spanien, förlust Rumänien, vinst Färöarna)

Jättesvårt att spå hur det kommer att gå!

Men jag tror typ Sverige 50 %, Norge 30 %. Rumänien 20 % på andraplatsen.
Citera
2019-10-13, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hur många mål gjorde Berg mot lillnationen Malta i egenskap av anfallare? Två, tre?

Hur många mål gjorde andra anfallare? Tre spelare gjorde mål, två var försvarare
Citera
2019-10-13, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Lite av ett getingbo just nu om andraplatsen mellan Sverige, Rumänien och Norge med fördel Sverige. Är många viktiga matcher kvar där Sverige ska möta Spanien och Rumänien, Rumänien ska möta Spanien, Norge och Sverige samt att Norge ska möte Rumänien då.

Hur jag tror det slutar:

Sverige 18 poäng (Förlust Spanien, oavgjort Rumänien, vinst Färöarna)
Norge 17 poäng (Oavgjort Rumänien, vinst Färöarna, vinst Malta)
Rumänien 15 poäng (Oavgjort Norge, oavgjort Sverige, förlust Spanien)

Men kan lika gärna sluta:

Norge 19 poäng (Vinst Rumänien, vinst Färöarna, vinst Malta)
Rumänien 19 poäng (förlust Norge, vinst Sverige, vinst Spanien)
Sverige 17 poäng (Förlust Spanien, förlust Rumänien, vinst Färöarna)

Jättesvårt att spå hur det kommer att gå!

Men jag tror typ Sverige 50 %, Norge 30 %. Rumänien 20 % på andraplatsen.

Nja, tror vi sier Sverige 80%, Norge 15% og Romania 5%:-)

Jeg har god tro på at Norge vil vinne de resterende kampene, men frykter at Sverige vil ta poeng mot Spania, slik at det holder med uavgjort mot Romania for Sverige.

Spania tar alltid kvalikkamper seriøst. Veldig lite sannsynlig at Romania får med seg mer enn ett poeng borte mot Spania. De bør ha minst 4 p mot Norge/Sverige.

Taper dere mot Spania og vi vinner mot Romania, kommer alt til å stå på deres bortekamp i Romania i november. Problemet er da for Norge, at Romania vil ha lite å spille for. Men de kan jo alltids håpe at vi går på en smell mot Malta/Færøyene.

For øvrig kan jo dette også skje:

Sverige 17p (L Spania, L Romania, W Færøyene)
Romania 17p (D Norge, W Sverige, L Spania)
Norge 17p (D Romania, W færøyene, W malta)
Citera
2019-10-13, 17:32
Medlem
Tror Sverige får ett kryss mot Spanien. Vinner mot Färöarna och spelar kryss mot rumänien.
Återstår att se ifall det räcker. Luktar 1-1 hemma mot Spanien på tisdag.
Citera
2019-10-14, 02:34
Medlem
johanjosefssons avatar
Vilken spännande fortsättning det blir nu i höst! Roligt att det är så jämnt och att Lagerbäck fortfarande visar att han är för jävla bra på att bygga lag med svagt material. Norge ska inte kunna sno poäng från Spanien. Men som med Island... han gör det igen!

Jag tycker nog att den där bortamatchen mot Rumänien är mer otäck än hemmamatchen mot Spanien. Eftersom Spanien i princip är klara, spelar på bortaplan och att Rumänerna jagar och spelar på sin hemmaplan mot Sverige, gör att allting känns helt vidöppet. Den bortamatchen kan bli en riktigt otäck historia.

Sen ska Spanien spela mot Rumänien på hemmaplan och Norge har Färöarna och Malta som sista matcher. Rumänerna kommer vara motiverade mot Sverige, för de vill ha andraplatsen i gruppen och definitivt inte förlora playoffmatchen till Norge.

Såklart hejar jag på Sverige, men det ska bli kul att följa alla matcher nu.
Citera
2019-10-14, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Nja, tror vi sier Sverige 80%, Norge 15% og Romania 5%:-)

Veldig lite sannsynlig at Romania får med seg mer enn ett poeng borte mot Spania. De bør ha minst 4 p mot Norge/Sverige.

Det är ovisst, men jag kan vara beredd på att gå upp till 70 % för Sverige. Man ska komma ihåg att Ludde och Claesson är skadade, även Jakob Johansson är skadad, Granqvist är inte lika bra längre, Jansson dras jämnt med skadeproblem, Lustig är inte alls lika bra längre. Sedan saknar vi också Zlatan (kanske lika bra), Wendt och Wernblom i landslaget. Sverige har tappar en hel del sista året. Samtidigt har både Norge och Rumänien gått framåt, speciellt Norge.

Tror dock inte att Rumänien kommer ha garanterat 4 poäng mot Norge/Sverige.
Citera
2019-10-14, 04:22
Medlem
Angående Berg så gillar jag hans spel utan boll. Men även jag kan inte blunda mer. Han gör inte ens mål mot Färöarna eller Malta. Det är dags att han spelar mot bättre motstånd men när vi är spelförande så plockas han bort.
Citera
2019-10-14, 08:50
Medlem
BarryHeros avatar
Fattar inte folk att Marcus Bergs roll i landslaget har ändrats sedan Ola Toivonen klev av?

När Berg och Toivonen spelade ihop så var Toivonen den som agerade target, gick ned och mötte, och höll i bollen medan Berg var beredd på att gå på djupet. Kombinationen Toivonen-Berg var enormt framgångsrik och Berg öste in mål under kvalet till VM 2018. Samarbetet fortsatte under VM 2018 där Berg inte gjorde något mål men fortsatte skapa chanser precis som i kvalspelet.

Efter att Toivonen slutat i landslaget så har Berg fått ta över flera av Toivonens uppgifter. Berg agerar numer target och bollfördelare på ett helt annat sätt än när han hade sin blonde vapendragare vid sin sida. Med detta i åtanke är det inte konstigt att Berg inte har samma målproduktion som tidigare. Toivonen var inte heller den som bombade in mål efter mål i landslaget i sin roll.
Citera
2019-10-14, 10:31
Medlem
Skall bli intressant att se vilket mittbackspar som får starta mot Spanien. Förvisso var inte motståndet av högsta klass i lördags men visst gjorde Marcus Danielsson ett förtroendeingivande intryck. Dessutom har han dominerat i allsvenskan hela säsongen. Visst bör han stå före åtminstone VNL i kön för en startplats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in