2019-10-14, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Var Karin igång med fylla och blir LOBad och slåss med poliser redan 2001
Jag googlade full rådman slogs med polis och hittade detta i AB men i DN finns en artikel att kvinnan jobbade som hovrättsassessor och det stämmer in på Karin.

Full domare tagen av piketpolis
LÖR 21 APR 2001
Strax före klockan 18 på skärtorsdagen såg en piketpatrull hur en kvinna ramlade i backen vid en busshållplats i Nacka, söder om Stockholm.
När polisen kom fram konstaterade patrullen att hon var märkbart berusad och otrevlig. I en kasse hade hon sex enlitersförpackningar med vin.

Domaren blev våldsam
- Jag arbetar som domare och hatar poliser, skrek hon, enligt polisens protokoll över ingripandet.
Polismännen beslöt sig då för att omhänderta henne enligt lagen om berusade, LOB. Då blev hon otrevlig och våldsam.
Under färden till polisens fylleceller på Södermalm förklarade hon för poliserna att hon var från överklassen och att poliserna i bussen var lägre stående varelser.
Hon underströk sina påståenden vid ett flertal tillfällen genom att kalla den församlade piketpatrullen för "grisar" och "skithögar".

När hon klev ut ur piketbussen vid arrestintaget var hon högljudd och bråkig.
Det slutade med att den kvinnliga domaren sparkade en polisman två gånger på låret och spottade honom i ansiktet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ddm9Pw/full-domare-tagen-av-piketpolis

Få dömda domare blir av med jobbet
PUBLICERAD 2005-06-05
Samma preliminära bedömning gjorde Ansvarsnämnden när en hovrättsassessor åtalats för bland annat våld mot tjänsteman och misshandel år 2001. Tingsrätten bad Statens ansvarsnämnd bedöma om hon skulle kunna förlora sitt arbete vid en fällande dom. Nej, svarade Ansvarsnämnden, som i beslutet påpekade att gärningarna hade samband med alkoholmissbruk och att domaren var under rehabilitering.

Och full var domaren definitivt när en polispiket plockade upp henne ur ett dike i ett välbärgat villaområde en aprileftermiddag 2001. Men domaren ville inte bli omhändertagen enligt lagen om omhändertagande av berusade personer. Hon lät poliserna veta att hon tillhörde överklassen och att poliser var lägre stående varelser. Dessutom var de nazister och fascister, enligt domaren. När hon fördes ut ur polisbussen sparkade hon en av poliserna i knävecket. När han sedan vände sig om spottade hon honom i ansiktet.
Vid ett senare tillfälle slog domaren sin sambo och gjorde våldsamt motstånd mot de poliser som kom till platsen.

Eftersom denna domare inte var fast anställd utan hovrättsassessor var det inte Statens ansvarsnämnd som slutligen avgjorde hennes ärende, utan Domstolsverkets personalansvarsnämnd. Men innan den hade sagt sitt hade hovrättsassessorn sagt upp sig.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/fa-domda-domare-blir-av-med-jobbet/

Det måste gå att ta reda på om denna person är KL. För mycket likheter och modus operandi som passar in. Skärtorsdagen 2001 blir då alltså 12 april.

Ett tag arbetade hon vid Högsta domstolen. Hon har även arbetat med ett flertal fall och utredningar där poliser begått brott och straffats.

Hon kan ju ha haft nån praktik eller liknande på HD.
Har KL jobbat på Särskilda åklagarkammaren?

Fan jag orkar inte om detta skulle visa sig vara hon.
Senast redigerad av Avel 2019-10-14 kl. 02:18.
Citera
2019-10-14, 02:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det måste gå att ta reda på om denna person är KL. För mycket likheter och modus operandi som passar in.

Ett tag arbetade hon vid Högsta domstolen. Hon har även arbetat med ett flertal fall och utredningar där poliser begått brott och straffats.

Haha, jag kan inte sluta skratta - fast det är ett seriöst ämne.
Det måste vara hon.
För finns det TVÅ sådana här kräks jag rätt ut. All tilltro till rättsväsendet har fått sig en törn..

Hon har inte alla liljor i buketten.

Tyvärr betalvägg men inledningen bådar inte gott om frikostigheten.
"Sexköp går bra. Likaså olaga hot och ofredande av en före detta smabo. DN har synat vart gränsen går för hur kriminell en domare får vara och fortfarande behålla sin tjänst."
Senast redigerad av develi 2019-10-14 kl. 02:33.
Citera
2019-10-14, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

.. efter den här tråden ska jag be varenda snut blåsa själv i trafikkontroll - och domare, rådmän, åklagare likaså om vägar möts.

KL kan ju skapa samhällsdebatt rent av: Rätt osäkert i rätten?
Även om det finns ännu en kvinnlig domare..
Skrämmande inställning:
"- Jag arbetar som domare och hatar poliser, skrek hon"
" hon var från överklassen och att poliserna i bussen var lägre stående varelser."

F.ö. fina Karin upp i dagen, samma Modus.
Sagt upp sig.... Är det därför hon valsar runt som t.f (om det nu är hon)?
Inte undra på att armen gått av 8 ggr isf - 6 liter vin är nog tungt att kånka på och inte ville hon avlastas av nazistgrisarna till poliser heller.

Lobad med sex vinare i påse. Bra jobbat. Snälla låt det nu vara hon det skrevs om.
Citera
2019-10-14, 02:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Lobad med sex vinare i påse. Bra jobbat. Snälla låt det nu vara hon det skrevs om.
Våld mot sambon.

Jeesssus, hur mycket mer finns det isf om det är redan 2001? När föddes första barnet?
Citera
2019-10-14, 02:33
Medlem
Citat:
Våld mot sambon.

Jeesssus, hur mycket mer finns det isf om det är redan 2001? När föddes första barnet?

2002 va? Enligt Flyktbeteende mfl sammanställning i trådstart.

Nattens sista tankar här går till Stefan vid piketpolisen 2001.

Jag har blivit slagen och hånad i tjänsten tidigare, men det här var det mest förnedrande jag råkat ut för, säger Stefan som arbetar på piketen i Stockholm.

Hahahahaaa😂
Citera
2019-10-14, 02:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det måste gå att ta reda på om denna person är KL. För mycket likheter och modus operandi som passar in.

Jag höll på att välta ur fåtöljen när jag läste detta
Ja det är för mycket likheter och Karin jobbade som hovrättsassessor 2001 men slutade och började som åklagare. Är inte det en s.k. nerköp i rang inom juristlivet?

I artikeln i DN står "gärningarna hade samband med alkoholmissbruk och att domaren var under rehabilitering" och det finns luckor i Karins arbetsliv både innan och efter barnen.

Kan någon gräva fram den domen för hon blev ju åtalad 2001.
"Samma preliminära bedömning gjorde Ansvarsnämnden när en hovrättsassessor åtalats för bland annat våld mot tjänsteman och misshandel år 2001"
1999 tf hovrättsassessor, fortsatt vid Svea Hovrätt.
2000 hovrättsassessor, Svea Hovrätt.
2001 var hon tjänstledig därifrån.
2002 ... ska hon då ha bytt domstolen mot Åklagarmyndigheten.

Nu blir jag ännu mer nyfiken på vad som står i Dagens Juridik 2016 för där ska man kunna läsa mellan raderna att det handlar om att hon är ordentligt alkad.
Citat:
Det finns en artikel i Dagens Juridik från 2016 jag är nyfiken på, men den är låst.
Har någon inloggning och kan citera lite från den?

Omhändertagen rådman slogs med polis – ”vi fick lyfta ut henne från polisbilen”
Publicerad: 2016-03-10
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/omhandertagen-radman-slogs-med-polis-vi-fick-lyfta-ut-henne-fran-polisbilen/

Hamilkar har kommenterat den artikeln i den andra tråden om Karin.
(FB) Kvinnlig rådman slogs med polis
Citat:
Hur fan man kan jobba kvar i det läget är ofattbart, otroligt pinsamt.
Det framgår väl mellan raderna i DJ att hennes huvudproblem nog är att hon är ordentligt alkad...
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Vi får väl se om denna skarpa info drunknar i flödet av försvarstal och jag är mäkta förvånad att det inte uppmärksammats tidigare, och uppgifterna borde ha kommit till medias kännedom...

KL har mellan 2001 (vet ej månad) och 2007 (vet ej månad) haft en anställning vid Åklagarmyndigheten i Stockholm. Dels vid 3:e kammaren (ca 2 år) och dels vid city-kammaren (ca 4 år).

Under 2007 och/eller 2008 är hon noterad som tjänstledig från Åklagarmyndigheten. Hon figurerar i en dom från 2007 som tillförordnad rådman vid Stockholms Tingsrätt.

2010 är KL omnämnd som hovrättsassessor i en dom från Svea Hovrätt. Det finns en del luckor i hennes karriär 2009, 2011 och 2012. November/december 2013 kan ha varit hennes sista insatser vid Svea Hovrätt.
Senast redigerad av Timeout 2019-10-14 kl. 02:52.
Citera
2019-10-14, 02:40
Medlem
develis avatar
Citat:
2002 va? Enligt Flyktbeteende mfl sammanställning i trådstart.

Nattens sista tankar här går till Stefan vid piketpolisen 2001.

Jag har blivit slagen och hånad i tjänsten tidigare, men det här var det mest förnedrande jag råkat ut för, säger Stefan som arbetar på piketen i Stockholm.

Hahahahaaa😂

"Hon spottade dem i ansiktet och förklarade att hon hatade poliser."

"På Svenska Polisförbundet ser man ytterst allvarligt på händelsen.

- Detta ger en bild av den vardag som poliser ofta möter, men man kan förvänta sig betydligt mer från en person med den här bakgrunden och den skolning som hon har, säger Jan Karlsen, ordförande i Svenska Polisförbundet."

Men om det anmäldes gick det väl till rätten? Det kan väl inte vara nedlagt?
Det kanske finns en hel flock såna här galna domare.
Citera
2019-10-14, 02:41
Medlem
McMays avatar
Citat:
Våld mot sambon.

Ja, jösses! Hade hon träffat HOL vid den här tiden?
Kan inte sluta fundera på hur gravt systerns missbruk måste ha varit om detta är KL. Deras mor skrev väl in ett villkor i testamentet, som gällde systern men inte KL. Förbryllande...
Senast redigerad av McMay 2019-10-14 kl. 02:45.
Citera
2019-10-14, 02:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Ja, jösses! Hade hon träffat HOL vid den här tiden?
Kan inte sluta fundera på hur gravt systerns missbruk måste ha varit om detta är KL. Deras mor skrev väl in ett villkor i testamentet, som gällde systern men inte Karin. Förbryllande...
Ja, slutet på 90 träffades de. Men vete tusan om det är hon?
Isf nedlagt ärende?
Citera
2019-10-14, 02:48
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ja, slutet på 90 träffades de. Men vete tusan om det är hon?
Isf nedlagt ärende?
Two of a kind? Knappast...
Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Citera
2019-10-14, 02:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Våld mot sambon.

Att HOL har fått stå ut med en hel del är nog rätt klart och män har svårt att erkänna att dom blir slagna av sin fru. Men kan Karin slåss med andra så har nog HOL fått ta emot en hel del också...

Barnen är födda 2002-05 och 2004-05. Karin tog med barnen för att hämta pizza och drog i sig 3 glas vin på pizzerian och drack hemma och försökte dölja vad hon drack inför barnen... och då blev det bråk...
Stackars barn och stackars karl
Citera
2019-10-14, 02:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Att HOL har fått stå ut med en hel del är nog rätt klart och män har svårt att erkänna att dom blir slagna av sin fru. Men kan Karin slåss med andra så har nog HOL fått ta emot en hel del också...

Barnen är födda 2002-05 och 2004-05. Karin tog med barnen för att hämta pizza och drog i sig 3 glas vin på pizzerian och drack hemma och försökte dölja vad hon drack inför barnen... och då blev det bråk...
Stackars barn och stackars karl
Ja, jag skrev som sagt om det innan - men bråkat offentligt kanske skett långt innan dess.
Även om det är en annan domare som är van att bestämma...
Citat:
Redan 2013 så tror HOLs kompis (som anmälde att hon bet honom ) att det är fara för HOL s liv, "kan ha ihjäl honom" om "det fortsätter så här."
HOL vill inte medverka i den utredningen. Tycker det doftar domestic violence vilket inte är enkelt att tala om för mäns del.
Sen ger hon sig på barnen fysiskt.
Då har hon gått rejält överstyr.

KL slåss sen offentligt.
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Two of a kind? Knappast...
Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Jäkligt skumt. Otroligt lika. Hata slumpen säger GW.😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in