2019-10-14, 01:40
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Absolut vi borde motarbeta kriminaliteten, förtrycket och korruptionen inom alla branscher där det förekommer mycket hårdare än vi redan gör. Ja till och med förbjuda och bojkotta vissa.

Nej vi ska förbjuda dom. Faktum är att vi borde förbjuda alla verksamheter där man upptäckt oredlighet eller brott. Kasta ut barnet med badvattnet så att säga.
Citera
2019-10-14, 01:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Varför skulle det föra med sig organiserad kriminalitet?

Om staten står för bordellen och tjejerna kan sälja sig och behålla alla sina pengar då finns det inga pengar in i "organiserad kriminalitet".

Lite skatt kan ju köpare och säljare betala kanske så får staten tillbaka pengarna för bordellen.

Ja absolut. Skulle bordellerna drivas statligt som vilka andra statliga inrättningar som helst med transparens och kontroller så hade det varit det bästa.
Citera
2019-10-14, 01:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Nej vi ska förbjuda dom. Faktum är att vi borde förbjuda alla verksamheter där man upptäckt oredlighet eller brott. Kasta ut barnet med badvattnet så att säga.

Här kan jag faktiskt hålla med dig, många banker borde, efter alla kapitalismens regler, vara satta i konkurs.
Citera
2019-10-14, 01:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej det måste det inte betyda.

Kvinnor och män vill kanske inte ha lagliga bordeller eftersom det för med sig mycket skit i form av ökad organiserad kriminalitet tex.

Jag postade också bland annat en intervju med en "delstats"polischef i Tyskland som berättade om ökad människohandel, ökat tvång och större otrygghet för sexsäljarna.

Det kan möjligtvis vara sådant som kvinnor och män i Sverige vill undvika.

Haha vilket jävla skitsnack. Att sexsäljarna på t ex FKK i Tyskland skulle vara otrygga är skrattretande. Exakt vad menar du skulle kunna hända där?
Citera
2019-10-14, 01:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja absolut. Skulle bordellerna drivas statligt som vilka andra statliga inrättningar som helst med transparens och kontroller så hade det varit det bästa.

Ja, det är väl typ det vi argumenterat för hela tiden.

Men du verkar ändra dig lite fram och tillbaka i frågan.
Citera
2019-10-14, 01:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Eller snygga tuttar och fint långt hår.

Ja, dessa saker är ju i alla fall en del av personen till skillnad från de saker jag räknade upp.
Citera
2019-10-14, 02:02
Medlem
Tråden har ju helt spårat ur. En jävla massa tjafs bara har det blivit. Den handlade om att det inte är det lättaste för män att träffa tjejer i dagens Sverige. Klart män då söker sig till ställen där det finns tjejer. Sen är det mycket lustigt att feminister som aldrig träffat och pratat med prostituerade på klubbar i Tyskland tror att dom vet mer hur saker ligger till. Allt dom kan göra är googla fram skräckhistorier om ligor, ökad otrygghet, knark och elände. Dom vet inte ett skit, dom bara föreställer sig en massa grejer.
Citera
2019-10-14, 02:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Absolut vi borde motarbeta kriminaliteten, förtrycket och korruptionen inom alla branscher där det förekommer mycket hårdare än vi redan gör. Ja till och med förbjuda och bojkotta vissa.

Mm, förbjud pizzerior helt och hållet eftersom det förekommer kriminalitet inom några av dem.

För övrigt är det fascinerande vilken syn ni har på kvinnorna som är prostituerade. Ni ser på dem som barn. Ni ser definitivt inte på dem som vuxna människor kapabla att fatta egna beslut och ta ansvar för sina egna liv. Är det inte bäst att vi bara tar och omyndigförklarar kvinnor? Eller kanske bara de kvinnor som gör felaktiga livsval?

Många här säger att horor föraktar sina kunder. Jag tror att de de flesta horor föraktar är andra människor som talar för dem, och som förminskar dem och ser på dem som utsatta små barn som måste räddas. Det finns garanterat mängder med horor som tycker ni är fruktansvärt löjliga.
Citera
2019-10-14, 02:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Haha vilket jävla skitsnack. Att sexsäljarna på t ex FKK i Tyskland skulle vara otrygga är skrattretande. Exakt vad menar du skulle kunna hända där?

Vad fick dig att tro att jag "pratade" om några enskilda klubbar?
Citera
2019-10-14, 02:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnfitta
Sen är det mycket lustigt att feminister som aldrig träffat och pratat med prostituerade på klubbar i Tyskland tror att dom vet mer hur saker ligger till. Allt dom kan göra är googla fram skräckhistorier om ligor, ökad otrygghet, knark och elände. Dom vet inte ett skit, dom bara föreställer sig en massa grejer.

Exakt, så är det.

De vill inte höra vad prostituerade har att säga heller. Jag länkade t ex till en intervju med en svensk prostituerad för att tag sedan både en, två och tre gånger. Sedan länkade någon annan samma intervju. Ingen kommentar. Sedan transkriberade jag den och klistrade in här. Inget svar.

De ser på prostituerade som små barn som inte kan tala för sig själva.
Citera
2019-10-14, 02:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vad fick dig att tro att jag "pratade" om några enskilda klubbar?

Om det fungerar utmärkt på vissa klubbar, ska de ändå förbjudas då för att andra klubbar fungerar sämre?
Citera
2019-10-14, 02:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja, det är väl typ det vi argumenterat för hela tiden.

Men du verkar ändra dig lite fram och tillbaka i frågan.

Är du säker på att det är det "vi" diskuterat hela tiden?

När jag föreslog det för tex WordWarrior (forumets största prostitutionsförespråkare med 11 års kunskap om frågan) fick jag frågan när jag blev så torr och gammal.

Jag har fortfarande inte fått svar på varför jag blev ställd den frågan.

Som om det ligger något i att om efterfrågan eventuellt skulle öka att den inhemska tillgången inte skulle räcka och vad det isf skulle leda till. Har jag inte heller fått svar på.

Bara att det handlar om principer, vilket är ett icke-svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in