2019-10-13, 08:31
Bannlyst
Hur fan kan man läsa hennes blogg och ta något på allvar där?

Jag har tittat in i bloggen kanske 3-4 gånger på 10 år. Det jag noterat vid senaste besöket är vad som är bra. Det som är bra är stiliga fotografier på henne ute i något snyggt kvarter eller inne i en bostad eller på ett kontor. Blondinbella själv passar fortfarande in på bilderna men det brukar 85-åriga tanter göra också. Det beror på fotografen och på kläderna.

Det är liksom hela behållningen. Att det ser snyggt ut. Och det är inte mycket att komma med.
Citera
2019-10-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Hur fan kan man läsa hennes blogg och ta något på allvar där?

Jag har tittat in i bloggen kanske 3-4 gånger på 10 år. Det jag noterat vid senaste besöket är vad som är bra. Det som är bra är stiliga fotografier på henne ute i något snyggt kvarter eller inne i en bostad eller på ett kontor. Blondinbella själv passar fortfarande in på bilderna men det brukar 85-åriga tanter göra också. Det beror på fotografen och på kläderna.

Det är liksom hela behållningen. Att det ser snyggt ut. Och det är inte mycket att komma med.
Nej det är litet av ett mysterium. Det finns så litet substans. Nu när bloggerskor verkar vara det på heltid blir det ju meta och cirkulärt och meningslöst. Bella bloggar om sitt liv som bloggare. Om de haft riktiga jobb eller fortfarande gick i gymnasiet och festade och intrigerade hade det ju varit litet mer intressant, men när deras jobb har blivit att ta modell-wannabe-foton av sig själva och skriva om det, och skriva om arbetet med att skriva om det, så blir det bara helt meningslöst.

Men så är ju den postmoderna existensen rätt meningslös.

Antagligen är det mest unga kvinnor som läser, och överlag måste det ju vara folk som inte är så intelligenta. För övrigt är ju den språkliga nivån i Bellas blogg som en tioåring.
Citera
2019-10-13, 10:40
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
OK Ska se om jag kan hitta motiveringen
Den enda succees jag hittat var Beauty fram till 2018
Dela med dig sa ska jag kontrollera objektivt, jag ar inte sarkastisk nu
Min professionella bedömning ar att framgångssagan kan ha varit en M/MUF/SAF-konstruktion, man anar en maktstruktur bakom
Jag har ingen personlig koppling till isabella och har absolut noll ekonomiskt intresse, t.ex. inga ekonomiska krav pa henne
Det enda information jag har haft tillgang till ar din och flashbacks, google, allabolag.se och arsredovisningen for 2018
Jag ar mer an val kvalificerad att bedöma bolag med hjalp av publik information, men det har sina naturliga begränsningar
Jag har letat och jag kan inte hitta ett enda framgångsrikt företag bland de som Bellsan grundar och drivit.
Så vitt jag vet framhåller Bellsan gång på gång sina misslyckanden och hamrar in hur viktigt det är att våga misslyckas. Jag antar att igenkänningsfaktorn är hög och att det vinner sympatier.
Men om alla företag man startar misslyckas, hur kan man då anses vara en förebild som entreprenör 🤔?!?

Fram tills helt nyligen föreföll Löwengrip Beauty AB och Löwengrip Invest AB vara framgångsrika, men det har visat sig att de båda företagen liksom hela imperiet är nära kollaps.
Att Bellsan fått aktier som betalning i olika företag under åren kvalificerar henne inte till att vara en framgångsrik entreprenör. Inte heller om hon köpt aktier i företag gör det henne till en slipad affärsängel.

Min slutsats av Bellsan är att hon är en one hit wonder. Hon har sin blogg sedan 15 år där hon säljer annonser. Bloggen har kompletterats med IG, där hon också gör reklam för olika företag och produkter. Hon gör också mer omfattande samarbeten som det med Ellos.
Egentligen har Bellsan inte rört sig ur fläcken. Hon är fortfarande samma illusion som hon alltid varit och sociala medier har förblivit hennes stadiga inkomstkälla.

Utnämningen till Näringslivets mäktigaste kvinna är väldigt intressant.
Hur gick det egentligen till? Vilka motiv låg bakom?
Citera
2019-10-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Vad hände med alla som var så säkra på att hon var gravid? Är hon eller är hon inte?

Hon är inte gravid och jag tror inte heller Erik går med på det även om hon velat det
Senast redigerad av Tavlan20 2019-10-13 kl. 10:48.
Citera
2019-10-13, 10:46
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Intressant. Jag har ingen insyn eller vana att värdera bolag överhuvudtaget, men kan bidra med några succéförlag till din koll-lista. Hennes blogg var en otrolig succé, så allt började ju med en dundersuccé från början. Och jag tycker hon verkar ha ett gott öga för investeringar:
Bloggen:
https://www.dagensps.se/it-innovation/blondinbella-lagger-ned-satsar-pa-ny-karriar/
https://www.breakit.se/artikel/7519/blondinbella-ar-dod-har-ar-isabella-lowengrips-plan-for-varldsherravalde
Löwengrip Invest:
https://www.isabellalowengrip.se/2017/10/17/mina-investeringar/
Wavy:
https://www.affarslivgotland.se/ekonomi/blondinbella-gar-in-med-miljoner-i-gotlandskt-bolag-hg13808824.aspx
https://www.affarslivgotland.se/ekonomi/succn-fortsatter-for-gotlandskt-bokningsbolag-hg15048910.aspx
https://get-wavy.com/
Stylelevel
https://www.stylelevel.com/our-story
Brandambassador
https://www.brandbassador.com/about/
Guldkula:
https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/guldkula-7307701
Några är gamla och vissa finns redan med på listan over inaktiva och nedlagda bolag och projekt
Finansiell succé definieras som positivt fritt kassaflöde, jag (och Dora ser jag nu) har inte hittat något positivt fritt kassaflöde hittills
Investmentbolaget betraktar jag som en 50 m2 bostadsrätt i Stockholm
Google ranking och priser räknas inte som finansiell succé
Det finns 100-tusentals exempel på prisade bolag med negativt fritt kassaflöde som samlar skulder och går under
Isabellas egna positiv-postare får posta om förra årets priser, jag ska kontrollera bättre men priserna verkar konstruerade och sakna finansiell substans
En maktstruktur (delvis bekräftat MUF/M/SAF) framträdde som har resurser att utdela fina priser och hedersutmärkelser till vem som helst i Sverige som arbetar och riskerar sitt rykte för deras syften när man går igenom listan
Senast redigerad av qutm 2019-10-13 kl. 11:03.
Citera
2019-10-13, 11:00
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavlan20
Hon är inte gravid och jag tror inte heller Erik går med på det även om hon velat det
Hej Tavlan!
Skrev inte du ditt sista inlägg i går kväll?
Uppenbarligen sitter du själv på flashback och fördriver tiden eftersom du högg på inlägget om en ev graviditet

Citat:
Bra där! Förstår inte hur man orkar sitta här på flashback och fördriva tiden !
Detta blir mitt sista inlägg 🙂

Ha en fin kväll!

Det är bra om det stämmer att Bellsan inte är gravid. Hon verkar ju knappt vara kapabel att ta hand om de två hon redan har utan hjälp från boendestödjare och/eller barnflicka.
Citera
2019-10-13, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hej Tavlan!
Skrev inte du ditt sista inlägg i går kväll?
Uppenbarligen sitter du själv på flashback och fördriver tiden eftersom du högg på inlägget om en ev graviditet

Det är bra om det stämmer att Bellsan inte är gravid. Hon verkar ju knappt vara kapabel att ta hand om de två hon redan har utan hjälp från boendestödjare och/eller barnflicka.

Kan tyvärr inte uttala mig hur hon är som mamma, men jag tror nog att alla föräldrar gör sitt bästa även hon !

Har absolut ingen lust heller klanka ner på någon, jag använder inte heller nätet för det!
Jag svarade bara på frågan, så slipper ni undra

Detta blir mitt sista post här😂
Citera
2019-10-13, 12:23
Medlem
qutms avatar
Citat:
Kan tyvärr inte uttala mig hur hon är som mamma, men jag tror nog att alla föräldrar gör sitt bästa även hon !
Har absolut ingen lust heller klanka ner på någon, jag använder inte heller nätet för det!
Jag svarade bara på frågan, så slipper ni undra
Detta blir mitt sista post här😂
ursäkta attityden i denna trad till postiv-postare, och ar misstänksamma speciellt mot nyregistrerade pps, traden hade problem med postiv-postare
Du verkar helt OK, jag tror pa vad du skrivit
Senast redigerad av qutm 2019-10-13 kl. 12:28.
Citera
2019-10-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Några är gamla och vissa finns redan med på listan over inaktiva och nedlagda bolag och projekt
Finansiell succé definieras som positivt fritt kassaflöde, jag (och Dora ser jag nu) har inte hittat något positivt fritt kassaflöde hittills
Investmentbolaget betraktar jag som en 50 m2 bostadsrätt i Stockholm
Google ranking och priser räknas inte som finansiell succé
Det finns 100-tusentals exempel på prisade bolag med negativt fritt kassaflöde som samlar skulder och går under
Isabellas egna positiv-postare får posta om förra årets priser, jag ska kontrollera bättre men priserna verkar konstruerade och sakna finansiell substans
En maktstruktur (delvis bekräftat MUF/M/SAF) framträdde som har resurser att utdela fina priser och hedersutmärkelser till vem som helst i Sverige som arbetar och riskerar sitt rykte för deras syften när man går igenom listan
Varför pratar du om SAF hela tiden? De har inte ens hetat så på evigheter, och varför i hela friden skulle de vara intresserade av att hjälpa en bloggbrud?

Och MUF, hur länge var hon med där? Och vad tror du MUF har för makt egentligen? Ingen alls. Jag var aktiv där under många år. Det enda är ju att om man är väldigt aktiv där och lär känna folk som sedan hamnar på höga positioner i M så kan det löna sig när M sitter vid makten, men bortsett från det så finns det ju ingen poäng alls där.
Citera
2019-10-13, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag har letat och jag kan inte hitta ett enda framgångsrikt företag bland de som Bellsan grundar och drivit.
Så vitt jag vet framhåller Bellsan gång på gång sina misslyckanden och hamrar in hur viktigt det är att våga misslyckas. Jag antar att igenkänningsfaktorn är hög och att det vinner sympatier.
Men om alla företag man startar misslyckas, hur kan man då anses vara en förebild som entreprenör 🤔?!?

Fram tills helt nyligen föreföll Löwengrip Beauty AB och Löwengrip Invest AB vara framgångsrika, men det har visat sig att de båda företagen liksom hela imperiet är nära kollaps.
Att Bellsan fått aktier som betalning i olika företag under åren kvalificerar henne inte till att vara en framgångsrik entreprenör. Inte heller om hon köpt aktier i företag gör det henne till en slipad affärsängel.

Min slutsats av Bellsan är att hon är en one hit wonder. Hon har sin blogg sedan 15 år där hon säljer annonser. Bloggen har kompletterats med IG, där hon också gör reklam för olika företag och produkter. Hon gör också mer omfattande samarbeten som det med Ellos.
Egentligen har Bellsan inte rört sig ur fläcken. Hon är fortfarande samma illusion som hon alltid varit och sociala medier har förblivit hennes stadiga inkomstkälla.

Utnämningen till Näringslivets mäktigaste kvinna är väldigt intressant.
Hur gick det egentligen till? Vilka motiv låg bakom?
Det var väl någon som hade en crush på Bella, eller så var det Bonnier som ordnade det, eller Bella själv gjorde någon deal med någon. Sådana småpriser ges ju nästan aldrig till någon som faktiskt förtjänar det, det finns alltid andra motiv, politiska, nepotism, korruption etc. Gäller väl stora pris också för den delen. Obama fick knappast fredspriset för att han bringat fred till världen.

Angående Bellas företagsamhet så måste hon ju gjort något som lyckats, annars skulle hon inte ha råd med sin livsstil. Visst kanske det kollapsar snart, men ändå.
Citera
2019-10-13, 13:33
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Angående Bellas företagsamhet så måste hon ju gjort något som lyckats, annars skulle hon inte ha råd med sin livsstil. Visst kanske det kollapsar snart, men ändå.

Det funkade väl bra med bloggen och IG, dom drog väl in annonsintäkter och hon tjänade väl rätt bra. Problemet var att Blondinbella blev fartblind, började lajva företagare och byggde upp en bild av sig själv som hon sedan började tro på. Hade hon fokuserat på lite krämer och sådant så hade hon säkert kunnat göra bra med pengar på sådant.

Jag skrev samma sak i tråden om hon Schulman, det kräver lite mer blod, svett och tårar än vad dom tror att starta och driva företag. Det räcker inte att hålla några strategimöte och sedan åka på semester.
Citera
2019-10-13, 13:37
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det var väl någon som hade en crush på Bella, eller så var det Bonnier som ordnade det, eller Bella själv gjorde någon deal med någon. Sådana småpriser ges ju nästan aldrig till någon som faktiskt förtjänar det, det finns alltid andra motiv, politiska, nepotism, korruption etc. Gäller väl stora pris också för den delen. Obama fick knappast fredspriset för att han bringat fred till världen.

Jaha, precis som Alexander Ernstberger måste ha gjort något som lyckats med tanke på hans livsstil🤔?

Till skillnad från dig vet jag följande:
It ain't over till the fat lady sings
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in