Citat:
Ursprungligen postat av
qutm
OK Ska se om jag kan hitta motiveringen
Den enda succees jag hittat var Beauty fram till 2018
Dela med dig sa ska jag kontrollera objektivt, jag ar inte sarkastisk nu
Min professionella bedömning ar att framgångssagan kan ha varit en M/MUF/SAF-konstruktion, man anar en maktstruktur bakom
Jag har ingen personlig koppling till isabella och har absolut noll ekonomiskt intresse, t.ex. inga ekonomiska krav pa henne
Det enda information jag har haft tillgang till ar din och flashbacks, google, allabolag.se och arsredovisningen for 2018
Jag ar mer an val kvalificerad att bedöma bolag med hjalp av publik information, men det har sina naturliga begränsningar
Jag har letat och jag kan inte hitta ett enda framgångsrikt företag bland de som Bellsan grundar och drivit.
Så vitt jag vet framhåller Bellsan gång på gång sina misslyckanden och hamrar in hur viktigt det är att våga misslyckas. Jag antar att igenkänningsfaktorn är hög och att det vinner sympatier.
Men om
alla företag man startar misslyckas, hur kan man då anses vara en förebild som entreprenör 🤔?!?
Fram tills helt nyligen föreföll Löwengrip Beauty AB och Löwengrip Invest AB vara framgångsrika, men det har visat sig att de båda företagen liksom hela imperiet är nära kollaps.
Att Bellsan fått aktier som betalning i olika företag under åren kvalificerar henne inte till att vara en framgångsrik entreprenör. Inte heller om hon köpt aktier i företag gör det henne till en slipad affärsängel.
Min slutsats av Bellsan är att hon är en one hit wonder. Hon har sin blogg sedan 15 år där hon säljer annonser. Bloggen har kompletterats med IG, där hon också gör reklam för olika företag och produkter. Hon gör också mer omfattande samarbeten som det med Ellos.
Egentligen har Bellsan inte rört sig ur fläcken. Hon är fortfarande samma illusion som hon alltid varit och sociala medier har förblivit hennes stadiga inkomstkälla.
Utnämningen till Näringslivets mäktigaste kvinna är väldigt intressant.
Hur gick det egentligen till? Vilka motiv låg bakom?