2019-10-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jaha, precis som Alexander Ernstberger måste ha gjort något som lyckats med tanke på hans livsstil🤔?

Till skillnad från dig vet jag följande:
It ain't over till the fat lady sings
Du missade kanske sista meningen?
Citera
2019-10-13, 14:50
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Varför pratar du om SAF hela tiden? De har inte ens hetat så på evigheter, och varför i hela friden skulle de vara intresserade av att hjälpa en bloggbrud?
Och MUF, hur länge var hon med där? Och vad tror du MUF har för makt egentligen? Ingen alls. Jag var aktiv där under många år. Det enda är ju att om man är väldigt aktiv där och lär känna folk som sedan hamnar på höga positioner i M så kan det löna sig när M sitter vid makten, men bortsett från det så finns det ju ingen poäng alls där.
Du far själv ga igenom alla poster, länkar och se om du ser samma maktstruktur
Men eftersom du erkänner att du har en personlig ideologisk koppling till Isabella och MUF och M, sa ar det ju omöjligt att vara objektiv
Nu träder du som är/varit halv positiv-postare fram som M/MUF-are och bekräftar därmed att MUF/M/SAF/Svenskt Näringsliv (och kanske mediahus) ar maktstrukturen
Det misstänkliggör dina bedömningar, men det uppskattas att du redogör för dina gamla åsikter
Varför maktstrukturen utdelade priser till Isabella ska jag kontrollera, motivering måste ha varit kreativ och något helt annan än finansiella meriter i alla fall
Jag ska börja med motiveringen och kontrollera juryn
Senast redigerad av qutm 2019-10-13 kl. 15:20.
Citera
2019-10-13, 16:14
Medlem
Sanningen är att Blondinbella var en succé och att Isabella Löwengrip är ett fiasko.
Citera
2019-10-13, 16:21
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Du missade kanske sista meningen?
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Sanningen är att Blondinbella var en succé och att Isabella Löwengrip är ett fiasko.
Mycket bra formulerat.
Exakt så ligger det till.
Citera
2019-10-13, 17:09
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Nej.
Mycket bra formulerat.
Exakt så ligger det till.
Exakt. Finansiellt sett definitivt en katastrof
Citera
2019-10-13, 18:51
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Exakt. Finansiellt sett definitivt en katastrof
Bellsans företag är korthus. Korthus rasar alltid. De har ingen inneboende stabilitet eller långsiktig framtid.
Citera
2019-10-14, 00:16
Medlem
Citat:
Det konspiratoriska jag hittar är att Veckans Affärer ägs av Bonnier Tidskrifter AB samt att motiveringen ar minst sagt obegriplig, VA verkar vilseleda kvinnor att lägga ner bolag
VA 2018-03-06 23:41 av Ulf Skarin
Motiveringen:
"Isabella Löwengrip, som när hon var fjorton år flyttade hemifrån och blev Blondinbella, har med en blogg som startkapital byggt upp en hel företagsgrupp som omsätter omkring 80 miljoner kronor."
Citat:
Isabella Löwengrip: ”Jag har också alltid ställt frågor och det jag inte har kunnat har jag alltid frågat om. Jag har alltid varit extremt prestigelös under de senaste tolv åren har jag startat tolv bolag. Åtta av de här bolagen har inte lyft men fyra har gjort det. Och det innebär också att jag måste resa på mig efter den åttonde gången och tänka ’att det var inte så farligt den här gången heller
Isabella fick alltså priset trots att åtta av tolv bolag hade gått i konkurs innan Mars 2018
Vilka fyra hade "lyft"? Mer sannolikt ett eller två och snart kanske noll
Ska undersöka det och återkomma
Ja uppenbarligen fick hon ju inte priset för att hon faktiskt är mäktig eller ens kompetent, givetvis ligger det något helt annat bakom. Men jag tror inte MUF är inblandade...

Men glöm ändå inte att även om det mesta hon gör går åt skogen så är det fortfarande fullt möjligt att hon tjänat massa pengar. Aktiebolag är ju isolerade, och en konkurs innebär ju inte att hon blir av med pengar. Så om hon startar tolv bolag och 11 går i kånken men ett går bra så tjänar hon ju pengar. Om det sedan går i konkurs senare så är det väldigt osannolikt att hon blir av med redan tjänade pengar, det skulle vara om hon begått något brott. Men nästan alla konkurser beror ju bara på inkompetens och förändrade marknader, så även med Beauty, om de nu går i konkurs. Hon har slösat något enormt på bisarra utlandssatsningar, med det är absolut inte brottsligt med det.

Om du gör en felsatsning och ditt bolag går i konkurs så drabbas ju inte din personliga ekonomi av det. Ja, hon tog ut några miljoner i utdelning, men det var efter ett väldigt framgångsrikt år. När hon gjorde det så visste hon ju inte att hon skulle sabotera bolaget året efter, det var knappast planerat. Så jag tror absolut inte att hon begick något brott där heller, och det skulle väl i vilket fall revisorn ha påpekat.
Citera
2019-10-14, 00:26
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ja uppenbarligen fick hon ju inte priset för att hon faktiskt är mäktig eller ens kompetent, givetvis ligger det något helt annat bakom. Men jag tror inte MUF är inblandade...

Men glöm ändå inte att även om det mesta hon gör går åt skogen så är det fortfarande fullt möjligt att hon tjänat massa pengar. Aktiebolag är ju isolerade, och en konkurs innebär ju inte att hon blir av med pengar. Så om hon startar tolv bolag och 11 går i kånken men ett går bra så tjänar hon ju pengar. Om det sedan går i konkurs senare så är det väldigt osannolikt att hon blir av med redan tjänade pengar, det skulle vara om hon begått något brott. Men nästan alla konkurser beror ju bara på inkompetens och förändrade marknader, så även med Beauty, om de nu går i konkurs. Hon har slösat något enormt på bisarra utlandssatsningar, med det är absolut inte brottsligt med det.

Om du gör en felsatsning och ditt bolag går i konkurs så drabbas ju inte din personliga ekonomi av det. Ja, hon tog ut några miljoner i utdelning, men det var efter ett väldigt framgångsrikt år. När hon gjorde det så visste hon ju inte att hon skulle sabotera bolaget året efter, det var knappast planerat. Så jag tror absolut inte att hon begick något brott där heller, och det skulle väl i vilket fall revisorn ha påpekat.
Nej
http://dagensopinion.se/blog_post/bonnier-borde-lamna-svenskt-naringsliv-som-leker-medier/
Svenskt Näringsliv driver sedan något år nyhetstjänsten Fplus, nyhetsbrevet Hållbart m.fl. som ger sig ut för att vara riktiga redaktioner, när man är helt styrda av Svenskt Näringslivs kommunikationsavdelning
"Svenskt Näringsliv vill ha max spridning på sina mediekanaler, det ska ju användas till att bygga opinion, ge bilder, skapa ”rätt vinkel”."
Jag drar slutsatsen att M/Svenskt Näringsliv har använt MUF-Isabella för att "bygga opinion, ge bilder, skapa rätt vinkel" och misslyckats då man vilselett och låtsas vara feministiska och folkliga
Senast redigerad av qutm 2019-10-14 kl. 00:38.
Citera
2019-10-14, 00:47
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Det jag hittar är att Veckans Affärer ägs av Bonnier Tidskrifter AB samt att motiveringen ar minst sagt obegriplig, VA verkar vilseleda kvinnor till att lägga ner bolag
VA 2018-03-06 23:41 av Ulf Skarin
Motiveringen:
"Isabella Löwengrip, som när hon var fjorton år flyttade hemifrån och blev Blondinbella, har med en blogg som startkapital byggt upp en hel företagsgrupp som omsätter omkring 80 miljoner kronor."
Citat:
Isabella Löwengrip: ”Jag har också alltid ställt frågor och det jag inte har kunnat har jag alltid frågat om. Jag har alltid varit extremt prestigelös under de senaste tolv åren har jag startat tolv bolag. Åtta av de här bolagen har inte lyft men fyra har gjort det. Och det innebär också att jag måste resa på mig efter den åttonde gången och tänka ’att det var inte så farligt den här gången heller
Isabella fick alltså priset trots att åtta av tolv bolag hade gått i konkurs innan Mars 2018
Vilka fyra hade "lyft"? Mer sannolikt ett eller två och snart kanske noll
Vidare, koppling mellan Bonnier och Svenskt näringsliv
http://dagensopinion.se/blog_post/bonnier-borde-lamna-svenskt-naringsliv-som-leker-medier/

Det handlar kanske om Nordic Tech House, Löwengrip Beauty och Löwengrip Invest och Flattered?
Sedan dess har situationen förändrats ordentligt.
Citera
2019-10-14, 00:58
Medlem
DoraFs avatar
I morgon börjar Krisvecka #3:

Citat:
Nu börjar krisvecka nummer tre. Jag hoppas få det lugnare i media så jag kan få jobba på mer ostört. Jag är van med rubrikerna men för alla anställdas skull hoppas jag bli lugn och ro.
----------------
Nu kör vi: tredje veckan. Sälja av i min depå, leta kostnader och jobba för nya affärer.

https://www.isabellalowengrip.se/

Bellsan var visst inte i helgen och nu ska hon sälja av aktier.
Ställer inte Sugardaddy upp med pengar?
Handlar det om att Imperiet kollapsar i veckan och Bellsan köps ut ur Löwengrip Beauty AB 🤔?
Citera
2019-10-14, 07:43
Medlem
alla män vill knulla henne och alla tjejer är avundsjuka på det, där har ni hela affärsiden.
Citera
2019-10-14, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brandgirl
Fast Alexander kommer från en väldigt bra familj som redan har framgångsrika företag. Så du kan juh inte jämföra de två
Dårans poäng är nog att Allra tjänade massa pengar ett tag, på att vara oärliga, men sedan kollapsade allt. Min poäng var att han ändå kunde njuta av det så länge det varade, och detsamma gäller Bella som levt gott på sina äventyr i över ett decennium nu.

Och till skillnad från Allra så finns det ingenting som tyder på att hon begått några grova brott, så även om just Beauty kollapsar så kan hon alltid starta något nytt och leva gott i några år till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in