2019-10-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Ja, kul att se. Synd bara att trovärdigheten är låg. Hon trivs nog fint i opposition så där kommer hon förbli.

.

Säg inte det: efter nästa val kanske hon styr med Jimmie
Citera
2019-10-13, 22:46
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlasboken
Dessa debatter hade varit så mycket mer underhållande med AFS och en Jeff Ahl i högform i studion.

Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Åkesson bra och trycker till Lööf på slutet om flyktingkostnaderna. Han är realtietsanpassad medan Lööf bara snackar. Åkesson var bra även tidigare i debatten.

Mja,

Åkesson gör helt fel och står och rabblar det gamla vanliga. Det han och SD bör göra är snarare att ta upp t ex de som inte får t ex vård för att det saknas pengar. Dvs fler "nära" exempel istället för att bara rabbla siffror och prata om makroekonomi. Visst är det viktiga saker och man bör alltid se allt i ett makroperspektiv, men det finns också en anledning att få kvinnor röstar på SD. De vill ha mikroperspektivet, inte makroperspektivet. Där blir det dessvärre så att utopistpartier som C ofta vinner över SD och alla andra som har en mer pragmatisk syn på saker.
Citera
2019-10-13, 22:47
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Var finns "Vem vann?"-omröstningen som Flashback kan styra upp?

Om inte Ebba vann kan alla "experter" dra åt helvete.
Citera
2019-10-13, 22:47
Medlem
__Alez__s avatar
Vågar varken Expressen eller Aftonbladet ha en omröstning på nätet om vem man tyckte vann denna debatt?

Såg bara Expressen undersökning .
Citera
2019-10-13, 22:48
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Enligt Expressens läsare (Demoskop):

Topp 3:

1. EBT
2. Kristersson
3. Åkesson

Mitten:

4. Löfven
5. Sjöstedt

Botten 3:

6. Lööf
7. Sabuni
8. Bolund

Lite förvånad över Kristersson faktiskt men annars ganska väntade placeringar. Om man är ett stort parti får man givetvis automatiskt högre placering. Om Löfvén hade företrätt MP hade han nog varit i botten med.

Frågan är om detta påverkar kommande opinionsundersökningar och hur. SD fortsätter ta S väljare och blir störst? Kanske? Löfvén var otroligt svag i min åsikt.
Citera
2019-10-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Om det nu är så att vi ska värna om asylrätten och det finns en miljard människor med asylrätt, ska vi då släppa in en miljard människor till Sverige?

För om vi inte släpper in en miljard människor så har vi alltså nekat människor med asylrätt. Om vi nekar människor med asylrätt, varför ska vi då värna om asylrätten överhuvudtaget?
Asylrätt i dag är något helt annat än det var när det skapades av FN efter WWII.
Den som nu finns kommer att avvecklas då den inte är ”hållbar”. Frågan är hur mycket Annie och de andra galningarna i den egensinniga randstaten kommer att förstöra landet innan det sker.
Citera
2019-10-13, 22:49
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Enligt Expressens läsare (Demoskop):

Topp 3:

1. EBT
2. Kristersson
3. Åkesson

Mitten:

4. Löfven
5. Sjöstedt

Botten 3:

6. Lööf
7. Sabuni
8. Bolund
Ganska väntat, personligen tycker jag Kristersson ska flyttas till 5e och Sabuni byta plats med lövet. Listan funkar iom att Bolund var så kass att en extra tom 8e plats bör läggas till och han således hamnar på 9e.
Citera
2019-10-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jodå, tämligen väntade siffror
Jag var ändå något förvånad att Kristersson fick så pass bra respons. Jag tyckte själv han var ovanligt rak och bra men han brukar inte få utdelning för det.

Skrev inte ut poäng men det var väldigt jämnt i toppen:

EBT 3,05
UK 2,98
JÅ 2,90

SL 2,72
JS 2,67
AL 2,67
NS 2,64
Bolund 2,18

Bolund alltså lååååångt efter.
Citera
2019-10-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Hon tog upp mängdrabatten och inte straffrabatten som enligt mig är viktigare.
Är det sagt 10 år så ska tio år gälla om brottslingen sköter sig. Missköter sig fången så ska straffet förlängas. Mängdrabatt är ngt helt annat.

Straffrabatt som i t.ex Kina är mycket viktigare.
Normalstraffet för mord är villkorligt dödsstraff med 2 års prövotid.
Den som misskött sig i fängelset avrättas efter de 2 prövoåren.
Den som inte begått något lagbrott men ändå inte positivt utmärkt sig, omvandling till livstids fängelse..
Den som utmärkt sig föredömligt får ett straff på ca 7-10 år.
Citera
2019-10-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
För att hon inte var partiledare då kanske?

Helt rätt från dig och jag hade lite bråttom.
Dock borde frågan varit varför Kd inte införde allt detta under sin tid i regeringen ?
Partiet är ju detsamma även om ansiktet utåt är bytt
Citera
2019-10-13, 22:51
Medlem
zurfarns avatar
När Jonas började skrika "rasister" pallade jag inte längre. Vilken jävla idiot. Dom skulle ha slängt ut honom.

Den här polariseringen som vi nu har i Sverige förespråkar nog en snar undergång av riket. Ett enda minsta lilla frågetecken om den massiva invandringen och dess effekter bemöts med rasist-uttalanden. Av en rik snubbe som bor på Östermalm med en extremt högavlönad fru som sitter i Vietnam. Och typiskt nog bemöttes den inte i den senare debatten om kriminaliteten.

En minsta lilla reflektion angående Greta och hennes kunskaper möts med att man är "klimatförnekare".

Men för helvete.

Vi kan inte ha det så här.
Citera
2019-10-13, 22:52
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Jag var ändå något förvånad att Kristersson fick så pass bra respons. Jag tyckte själv han var ovanligt rak och bra men han brukar inte få utdelning för det.

Skrev inte ut poäng men det var väldigt jämnt i toppen:

EBT 3,05
UK 2,98
JÅ 2,90

SL 2,72
JS 2,67
AL 2,67
NS 2,64
Bolund 2,18

Bolund alltså lååååångt efter.

Märks tydligt att svenska folket vill ha en ny regering. Dvs M+KD+SD. Otroligt jämt i toppen och hoppar en del till Löfvén.

Tror det har med politikerföraktet att göra, folk är trötta på teatern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in