2019-10-13, 22:38
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Om det enda skälet till att få asyl i Sverige är att de har en anhörig här, så kan återföreningen lika gärna ske i deras hemländer.

Håller med här.

Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Självklart ska Sverige ta emot flyktingar, men ännu mer självklart är att de ska återvända hem så snart som möjligt.

Håller inte med här. Sverige är fullt och överbelastat. Det behövs inte fler flyktingar.
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Bara jag som reagerade på att Annie inte var sådär hysterisk som alltid brukar vara? Hon försvann typ. Sämst var miljö nissen och Jonas. Jonas är så jävla barnslig ibland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är skrämmande vilka idioter som sitter i Sveriges riksdag. Många verkar i princip sakna förmåga till logiskt tänkande. Totalt styrda av känslor och extrema ideologier. Sedan vet vi också att personliga karriärer och pengar driver många. Väldigt fä verkar egentligen bry sig om Sverige och Svenska folket. Snarare verkar de förakta de som röstar och betalar deras löner. Folket skall bara hålla käften och lyda.

Det finns ingen moral, det kan man lugnt säga. Många gånger undrar jag lite över moralen i övriga svenska folket. Kan vara så att många i folket känner igen sig mer personligen än ideologiskt i dessa partiledare och därmed varför Sverige befinner sig i den situationen den gör.

Jimmie Åkesson är helt klart en idealist och som hyser hög moral, och det är helt klart en bristvara i svensk politik.
Citera
Medlem
DaChiefs avatar
Fyfan blir äcklad när man hör annie prata. Vad hon förespråkar kostar, och det är du och jag som betalar. Bla bla bla, jag annie har jättebra åsikter. Med det är du som betalar.

Man vill bara spy.
Citera
2019-10-13, 22:39
Medlem
Zloths avatar
Om det nu är så att vi ska värna om asylrätten och det finns en miljard människor med asylrätt, ska vi då släppa in en miljard människor till Sverige?

För om vi inte släpper in en miljard människor så har vi alltså nekat människor med asylrätt. Om vi nekar människor med asylrätt, varför ska vi då värna om asylrätten överhuvudtaget?
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Var finns "Vem vann?"-omröstningen som Flashback kan styra upp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Fan, Ebba var het i debatten får man säga ändå..

Men varför införde hon inte allt hon nu vill införa under tiden som alliansen satt i regering ??
Citera
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Den här listan känns hel rätt. Dock var Löfven tätt före Kristersson sämst. Lööf var sett till framförande ngt bättre än placeringen. Kristersson var absolut sämst

Ja den mytomspunna Kristerssoneffekten har kommit av sig. Kommer faktiskt inte ihåg ett enda ord av vad han sa. Hela partiledardebatten var ärligt talat ganska tråkig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Bolund just nu "Jag tyckte det gick bra".

nja....

Har någon i Mp någonsin visat minsta vink om sjukdomsinsikt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Man blir ju så jävla avtänd av Löfvens stönande i bakgrunden under hela debatten. Kommer inte vara sugen på sex på veckor efter det här.
Jaså? Min reaktion blev snarare tvärtom!
Citera
2019-10-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Men varför införde hon inte allt hon nu vill införa under tiden som alliansen satt i regering ??

För att hon inte var partiledare då kanske?
Citera
2019-10-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Har det varit en debatt? Hade ingen aning om det men hade jag vetat hade jag ändå inte pallat kolla, man sitter ju för fan med skämskudden framme så fort en politiker uttalar sig i dagens Sverige. Nivån är pinsamt låg, spelar politikerna eller är de så jävla dumma egentligen?

Och med tanke på kommentarerna här inne, är det inte dags att stänga av TV'n och sluta bry sig om dessa hjärndöda debatter/politiker? Tiden är knapp och vi har inte tid för teater. Snart kommer en rejäl ekonomisk kollaps och då är det bäst att använda tiden till något produktivt, för en sån här debatt ger i bästa fall lite underhållningsvärde.

Har slutat att se på debatter. Det är allt färre tittare vilket gör att det inte blir särskilt utslagsgivande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in