Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Rätt vanligt att monoterapi med testosterontillskott orsakar kraftig nedstängning av p450 scc som leder till hormonbrister, i milda fall kan dhea och progesteron sjunka i mer allvarliga fall kan man se påverkan hela vägen till kortisol, i riktigt extrema fall är det ambulans till sjukhus pga akut kortisolsvikt.
P450 scc aktiveras via LH, FSH, ACTH och kan på konstgjort väg aktiveras med HCG, kan även bakfylla med ex: pregnenolon som kan köpas för kaffepengar från bla ebay.
Använder för tillfället pregnenolon och känns som det minskar biverkningarna från nebido.
sen minst 80-talet har man känt till att progesterontillskott kan hjälpa mot vissa prostatarelaterade besvär.
Hej Arne
Vet att det är en väldig sen fråga på ett tidigare inlägg.
Men du skriver att monoterapi på testo kan i vissa fall leda till kortisolsvikt?
Vet du vart man kan ta reda på mera om det ??
Anledning till min fråga är att jag fick nebido i första hand för att stödja binjureutmattmingen som jag hade. Nebidon har hjälpt speciellt efter tipset jag fick här på FB om att dela upp det själv i lägre doser varje vecka. Tar även arimidex 1/4-dels tablett varannan dag.
Men är inte helt okej än. Får toppar då jag mår bra men kraschlandar emellanåt med ångest och panikattacker, trötthet. Speciellt dagarna efter jag tränar igen.
Har diksuterat hcg med min läkare som lyssnar men behöver komma med en motivering till varför jag vill prova HCG med nebido och arimidex. Jag tänkte på det du skrev och undrar om jag hittar ngt att grunda mina argument på.
Då jag förstår att alltfler verkar ha fått bra resultat på nebido och HCG tillsammans.
Som sagt vet att jag skrev lite sent på ett tidigare inlägg men hoppas på svar.
Mvh /bumbis