2019-10-12, 12:21
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Någon här som fått problem med huvudvärk, tät näsa, ont i kroppen och att ögonen känns konstiga på nebido? Man blir väll snart treo missbrukare pga huvudvärken man har i stort sett varje dag.

Huvudvärk KAN vara högt HB som det är känt att Nebido ökar.
Du kanske måste tappa dig på blod
Citera
2019-10-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Huvudvärk KAN vara högt HB som det är känt att Nebido ökar.
Du kanske måste tappa dig på blod

Hb värdet var på 170 sist, så det hade sjunkit några enheter trots kortat intervall. Kanske beror på treo konsumtionen haha. Vad vet jag.
Citera
2019-10-12, 12:35
Medlem
Citat:
Har mätt trycket hemma och haft högt undertryck och vilopuls på ca 80-90 efter varit still 30 minuter. Har varit på vc och tagit blodtrycket, men där tar dom det tre gånger och tar medel värdet. På vc så är trycket perfekt av någon konstig anledning.

Skumt. Dock jävligt hög vilopuls?

Kan du blivit allergisk?
Citera
2019-10-12, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Skumt. Dock jävligt hög vilopuls?

Kan du blivit allergisk?

Inte en aning.
Får ta ett snack med en dr jag träffat som inte håller i min behandling och slå näven i bordet.
Behöver man ett intervall på 7 veckor så är inte nebido ett bra alternativ, peaken blir för stor.
Känns som man gått på en kur dom tre fyra första veckorna, får ett sånt jävla tryck. Funkar väll bra om man är ute efter att bygga, men det är inte det jag är ute efter.
Citera
2019-10-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag kör HCG och ligger på 28 nmol, känner mig ändå trött och hängig. Får inte till östrogenet
trist. Ska ta östrogrenprov om typ 12 veckor så får jag se, men jag har aldrig varit känslig för östro eller så tidigare så jag kanske har tur där, får se när jag tagit provet.

tänkte själv ha HCG hemma och köra vid behov, kanske 1250IU en gång i veckan eller 500ui e3d vecka 6 och 7 innan nya sticket. Tror det är bra för bollarna att vakna till lite ibland med.
Citera
2019-10-12, 20:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Typ kronisk bihåleinflammation ungefär, känns ibland som huvudvärken kommer därifrån. Huvudvärken kan släppa lite med nässpray, men nässprayen blir man ju också beroende av tyvärr.
Så försöker vara sparsam med den, men måste ta innan man ska sova annars känns det som man snarkar som fan.
Ok jag har haft problem med torra slemhinnor i näsan ett tag inte samma sak då, kanske skulle ta ett snack med önh-läkare en enkel operation för att krympa näsmusslan kan i vissa lägen göra underverk.
Citera
2019-10-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ok jag har haft problem med torra slemhinnor i näsan ett tag inte samma sak då, kanske skulle ta ett snack med önh-läkare en enkel operation för att krympa näsmusslan kan i vissa lägen göra underverk.

Detta har börjat i samband med nebidon, såg även att det är en utav biverkningarna.
Har ju fått nebido i ca fyra år nu och problemen började ganska omgående.
Citera
2019-10-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag kör HCG och ligger på 28 nmol, känner mig ändå trött och hängig. Får inte till östrogenet

Hur länge ska du ta hcg?
Var det din läkare som skrev ut clomid?
Citera
2019-10-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Hur länge ska du ta hcg?
Var det din läkare som skrev ut clomid?

Jag ska ta HCG i 20 dagar till, då har det gått 4 månader sedan jag började. Sen ska jag försöka hålla mig naturlig. Jag köpte Clomid illegalt
Citera
2019-10-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Rätt vanligt att monoterapi med testosterontillskott orsakar kraftig nedstängning av p450 scc som leder till hormonbrister, i milda fall kan dhea och progesteron sjunka i mer allvarliga fall kan man se påverkan hela vägen till kortisol, i riktigt extrema fall är det ambulans till sjukhus pga akut kortisolsvikt.

P450 scc aktiveras via LH, FSH, ACTH och kan på konstgjort väg aktiveras med HCG, kan även bakfylla med ex: pregnenolon som kan köpas för kaffepengar från bla ebay.

Använder för tillfället pregnenolon och känns som det minskar biverkningarna från nebido.

sen minst 80-talet har man känt till att progesterontillskott kan hjälpa mot vissa prostatarelaterade besvär.

Hej Arne

Vet att det är en väldig sen fråga på ett tidigare inlägg.

Men du skriver att monoterapi på testo kan i vissa fall leda till kortisolsvikt?

Vet du vart man kan ta reda på mera om det ??

Anledning till min fråga är att jag fick nebido i första hand för att stödja binjureutmattmingen som jag hade. Nebidon har hjälpt speciellt efter tipset jag fick här på FB om att dela upp det själv i lägre doser varje vecka. Tar även arimidex 1/4-dels tablett varannan dag.
Men är inte helt okej än. Får toppar då jag mår bra men kraschlandar emellanåt med ångest och panikattacker, trötthet. Speciellt dagarna efter jag tränar igen.

Har diksuterat hcg med min läkare som lyssnar men behöver komma med en motivering till varför jag vill prova HCG med nebido och arimidex. Jag tänkte på det du skrev och undrar om jag hittar ngt att grunda mina argument på.

Då jag förstår att alltfler verkar ha fått bra resultat på nebido och HCG tillsammans.

Som sagt vet att jag skrev lite sent på ett tidigare inlägg men hoppas på svar.

Mvh /bumbis
Citera
2019-10-13, 21:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbis
Hej Arne

Vet att det är en väldig sen fråga på ett tidigare inlägg.

Men du skriver att monoterapi på testo kan i vissa fall leda till kortisolsvikt?

Vet du vart man kan ta reda på mera om det ??
Googla på "p450 scc" och vad brist på pregnenolon kan leda till.

Citat:
Men är inte helt okej än. Får toppar då jag mår bra men kraschlandar emellanåt med ångest och panikattacker, trötthet. Speciellt dagarna efter jag tränar igen.
Mätt östradiol?

Citat:
Har diksuterat hcg med min läkare som lyssnar men behöver komma med en motivering till varför jag vill prova HCG med nebido och arimidex. Jag tänkte på det du skrev och undrar om jag hittar ngt att grunda mina argument på.
hcg aktiverar p450 scc, ett alternativ är tillskott med pregnenolon det är inte på långa vägar likvärdigt men hos vissa män har det positiv effekt och relativt lätt att få tag på.
Citera
2019-10-14, 10:58
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixerstaven
Jo för att om du skall medicinera resten av livet så kan det vara bra att gå den "rätta" vägen istället för att sitta och skjuta UG oljor och kanske torska ett par gånger på kuppen. Har man nebido utskrivet så öppnar det sig flera dörrar.

Tycker dock som du att var 3e månad är för dåligt, skulle inte ens testa en sån behandling. Max 6-7v mellan sticken och sen kan man ha lite HCG hemma ifall man skulle känna sig hängig.

dalvärde runt 26-28nmol/ml skall du ha efter 6-7v och jag mår så himla mycket bättre än jag gjorde när jag började med nebido.

Torska pga 0.3ml olja varje måndag jo tjena.
Kör på vårdens alternativ och ha ojämna nivåer pga för långa intervaller mellan sticken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in