Citat:
Ursprungligen postat av
Against-modernity
Jag tänkte skaffa en parabolantenn. Är det någon slags box man ska ha också, utöver parabolantennen?
Får man in en massa gratiskanaler från hela världen? Engelskspråkiga? Även om det kanske är få engelskspråkiga satellitkanaler, finns det kanske konceptkanaler (som alltså INTE i så fall är engelskspråkiga. Och gratis) som visar musikvideos, sport, naturfilmer, osv?
Om man ska få in så många kanaler som möjligt ska man ha en parabol som typ är 2 meter i diameter?
Vad finns det för tekniska aspekter att tänka på?
Jag har även för att jag har läst något om att man kan betala vissa skumma personer som kan typ "parabolkodning" (?), att programmera så att man även får in betalkanaler, fast gratis (dvs olagligt). Stämmer det?
Tack på förhand för alla tips och all info jag kan få i detta ämne.
Mvh
Du är typ 25 år för sent ute.... För kort-programmering.
Du måste ha söderläge, köpa en Europa-parabol, men det finns typ inget å se, om man inte är en inbiten fan av nyheter från CNN, MSNBC och BBC World News, annars finns det bara ett par kanaler med polska brudar man kan ringa för en massa uro i minuten, ryskt polsk italienska skitkanaler. Gillar man tyska musikprogram finns det gott om dessa oxå.