Citat:
Either way works for me 
Citat:
Så varför drar du upp negerjudarna och kinesjudarna, som inte har någon som helst koppling till ashkenazijudarna, annat än religion, för att avfärda att judar är en etnisk grupp?Dessa etiopiska judar och kinesjudar må utöva den judiska relogionen, men judar är de inte. För att vara jude så måste du helt enkelt vara etnisk jude.
Och om du anser att judar varken är en religiös eller etnisk grupp, vad exakt är judar då menar du? Är judar en skum organisation som frimurare eller illuminati? Förklara för oss mindre upplysta vad exakt judar är, om de nu inte är en etnoreligiös grupp.
Citat:
Jag har faktiskt mycket bra koll på ämnet 
Självklart har judar inte "en egen gen", detta är ju en halmgubbe och ett missförstånd. Däremot har ashkenazijudar en unik genetisk profil, vilket innebär att de är en genetisk grupp.
Ja, just därför är ashkenazijudar en egen genetisk grupp. Detta är ju inte något magiskt för just dem, utan alla folkgrupper som håller ihop i biologisk mening under en lång tid, blir till slut en genetisk grupp. Svenskar är också en genetisk grupp, osv. Inga konstigheter.
Citat:
Det spelar ingen roll, eftersom tråden inte handlar om kosherlagar och liknande uråldriga religiösa koncept och idéer, utan helt enkelt om hur det kommer sig att en liten folkgrupp kan styra och ställa och ha ett sådant stort inflytande på både gott och ont, och detta måste givetvis förklaras seriöst och trovärdigt, med vetenskapliga argument och grunder.Jag hade faktiskt den här diskussionen med en old school IRL polare för några år sedan. Han är mycket politiskt korrekt, pro-mångkultur osv, men samtidigt ogillar han Israel osv. När jag försökte förklara för honom att judar har sådan makt inom världspolitiken pga att de har högre IQ, ja då blev han genast mycket upprörd och började skrika på mig att jag skulle lägga ner mina nazistteorier osv. Så sanningen är alltså nazism numera.
Citat:
Det funkar inte så. Här avslöjar du en direkt svaghet i din argumentation, att du inte förstår dig på hur den vetenskapliga metoden fungerar: man kan inte styra eller kontrollera forskningen. Visst finns det ideologiska forskare -- inte minst från judiskt håll -- som försöker injicera humanism och liknande vänsteridéer inom t.ex. antropologi osv. Men förr eller senare så vinner verkligheten, eftersom den vetenskapliga metoden är en standard för att veta, och det spelar ingen roll om vetenskapsmannen ifråga är jude, satanist, muslim, kristen eller ateist; vad som spelar roll är att metoderna som har använts för att komma fram till olika slutsatser, är korrekta, och att studien ifråga är öppen forskning.Den etniska juden och evolutionspsykologen Steven Pinker, som exempel, har till och från diskuterat och ja, till och med aggrandiserat hans folkslag i IQ frågan. Betyder det att det inte är sant att ashkenazijudar har hög IQ bara för att en judisk psykolog skryter om judisk IQ?
Citat:
Schack har med saken att göra, och styrker IQ-resultaten. Hur förklarar du annars att den bästa schackspelaren genom tiderna, Bobby Fischer, var en ashkenazijude, och att den bästa kvinnliga schackspelaren, Judit Polgar, också är en ashkenazijudinna? "Sitter det bara i huvudet" på dem?Sedan tjatar du på om schack och annat som inte har med saken att göra, som mest bara visar hur imponerad du är av deras påstådda intelligens, när det sannolikt bara är så att icke-juden är lite mer korkad, bl.a. eftersom denne inte har samma fasta mål och övertygelse. Så man behjöver inte vara mer inteeigent närt man vet vilka svaga punkter motståndaren har
Citat:
Jag blandar inte ihop dem, jag säger baserat på genetiska resultat att ashkenazim och sefardim är mer eller mindre samma folkgrupp, medan mizrahim är en annan genetisk grupp med gemensamt ursprung, med skillnaden att mizrahim stannade kvar i mellanöstern, och därför har lite admixture från andra mellanösternfolk, medan ashkenazi och sefardijudar har lite admixture från européer.
Citat:
Jaja, ashkenazijudar är en genetisk grupp oavsett vad du tycker om saken. Och de är för övrigt mycket nära besläktade med palestinier också (som i själva verket inte är araber, utan snarare etniska judar som konverterade till islam och började snacka arabiska).
Citat:
Nej det är ingen som har lurat mig; jag vet vad jag snackar om och jag har öppna ögon inom det här ämnet och alla andra ämnen jag diskuterar. Jag är alldeles för insatt, påläst, kunnig och upplyst inom populationsgenetik, för att kunna bli lurad av någon judisk skojare.Att ashkenazijudar är en genetisk grupp betyder inte att Israel är mer legitim, om det är vad du oroar dig över.
För övrigt så är ju maffiaorganisationer alltid etniska i deras natur, och i regel en blattegrej (svenskar och andra germaner håller sig till MC-klubbar eller som förr i tiden, hästridande gäng som åkte runt och krigade och plundrade osv). Du menar alltså att judar bildar maffia utan att ha en gemensam genetik, och utan något blatteursprung, är du seriös?

Citat:
Om du med riktiga judar menar totalt genetiskt isolerade invånare i Judea på 800-talet före Kristus, ja då finns det inga riktiga judar kvar idag, nej. Men Judea-folket har ju ättlingar, som i hög grad har bevarat deras judiska ursprung under omständigheterna i diasporan.
Citat:
Ja, Elhaik är en annan skojare med agenda. Konfirmeringsbias säger jag bara, att du länkar till honom. Alla som är insatta i populationsgenetik vet att Eran Elhaik är en bluff.Ganska lustigt förresten att du påstår att jag har blivit lurad av judiska forskare, samtidigt som du själv länkar till en judisk genetiker som ser ut som en människokarikatyr direkt tagen från klassisk nazistpropaganda, och ljuger hårt om judarnas genetik.
Flisa, bjälke
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-09-12 kl. 21:38.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-09-12 kl. 21:38.