Citat:
Ursprungligen postat av
Condottieri
Kan det inte vara så att IQ-testerna är framtagna av judarna själva?

Jo exakt så är det också, lol. De populäraste IQ-testerna, WAIS-serien är judiska IQ test, designade av en ashkenazijude:
https://en.wikipedia.org/wiki/Wechsler_Adult_Intelligence_Scale
https://en.wikipedia.org/wiki/David_Wechsler
Citat:
Ursprungligen postat av
Condottieri
Och ingen kan väl förneka att judarna är bäst på att tänka judiskt.

Touché
Men det finns ingen direkt judisk bias i dessa IQ-test.
Har du förresten gjort ett riktigt IQ test någon gång? Jag har själv gjort både WAIS-III och WAIS-IV. Det är inte särskilt svåra IQ test. Ska försöka ordna ett WAIS5 test också så småningom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Condottieri
Att judarna inte är korkade är såklart ganska givet.

Men att avslöja deras taskspeleri inom politik och bankväsen tycker jag inte skulle behöva kräva extremt hög intellektuell kapacitet.

Nej, man behöver givetvis inte vara en Einstein för att sätta sig in i ämnet, men poängen är att detta taskspeleri inte hade varit möjligt om judarna hade arab-IQ
Citat:
Ursprungligen postat av
Condottieri
Det borde egentligen i stort sett räcka med en ordinär svenneskalle. Svenskar är snarare fega och köpta, än vad de är efterblivna.
Feghet är givetvis en del av den svenska ekvationen, men precis som övriga européer så beror det i många fall även på genuina vänstersympatier, dålig smak (alltså pro-islam, pro-mulattbarn och liknande dålig smak kultur; dålig smak är mycket vanligt, kolla bara på populariteten av all skitmusik och alla fula smartphones som säljs idag, som exempel) och rent allmänt mainstreamtänk (mycket populärt!).
Citat:
Ursprungligen postat av
Condottieri
Vad gäller konstnärlig kreativitet tycker jag inte att judarna har haft så mycket att komma med; vad gäller måleri införde de modernismen under slutet av 1800-talet, som i grund och botten bara är ren skit.

Litteratur och musik är de i och för sig rätt hyfsade på.

Skit i konsten och kolla på hur judarna presterar i schack istället:
https://en.wikipedia.org/wiki/FIDE_world_rankings#Top_countries
^^ Israel (13) ligger visserligen under Armenien (8), men både Israel och Armenien ligger långt över de nordiska länderna (Sverige, Danmark och Finland är inte ens med på listan), som endast representeras av Norge (19). Detta trots att Norden har en befolkning på 25 miljoner och Israel + Armenien en befolkning på ca 10 miljoner (om vi exkluderar palestinierna). Även Azerbajdzjan (5) ligger bra till på listan, och azerer är ju nära genetiskt besläktade med armenier. Hade Ryssland, Kina, USA och Indien inte haft så stora befolkningar, så hade de absolut inte legat så bra till. Det är rätt klent av Indien och Kina att inte toppa listan.
Orsaken till att jag tar upp schack, beror på att schack visserligen kräver en hel del träning för att bli bra (spela mycket helt enkelt), men framförallt så är schack starkt IQ-korrelerat (särskilt på högre nivåer). Släpptes till och med en färsk studie inom ämnet för några år sedan:
Summary:
Intelligence -- and not just relentless practice -- plays a significant role in determining chess skill, indicates a comprehensive new study. The research provides some of the most conclusive evidence to date that cognitive ability is linked to skilled performance -- a hotly debated issue in psychology for decades -- and refutes theories that expertise is based solely on intensive training.
Chess skill is linked to intelligence:
https://www.sciencedaily.com/releases/2016/09/160913124722.htm
Här är studien ifråga:
The relationship between cognitive ability and chess skill: A comprehensive meta-analysis:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0160289616301593
Och sedan har ju några av världens absolut bästa schackspelare genom tiderna, varit judar (bland annat legenden Bobby Fischer, som även han trots hans briljans, hävdade dumheter som att ashkenazijudar inte är ett folk; hög IQ gör en inte immun mot ignorans) eller blandade jude-armenier (Gary Kasparov och Levon Aronian) som inte spelade för Israel.
Schack är inte ett perfekt IQ-test, men schack ger ändå ett ganska bra mått på intelligens, och är fullt jämförbart med de visuo-spatiala testerna i WAIS (tidsbaserat och olika pussel och mönster så att säga). Hur kommer det sig att judar, men inte araber och negrer (inte ens amerikanska negrer) finns med på världslistorna i schack?
Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
Om en Jude har ett IQ på 130 så går det statistiskt sett tusentals Europeer på samma Jude så deras individuella IQ är rent ut sagt ovidkommande.
Nja, det är inte så enkelt. Ju högre genomsnittlig IQ, desto betydligt vanligare är det med hög IQ individer inom den befolkningen. Det är alltså betydligt vanligare med ashkenazijudar som har 170+ IQ, än vita New Yorkare, som Wikipediaartikeln om ashkenaziintelligens påpekade.
Du kan lika gärna påstå att det finns lika många etiopier som har 130 IQ som det finns svenskar (Etiopien har 75 miljoner invånare; etniska svenskar i. Sverige är väl ca 6-7 miljoner eller något).
Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
Det är som Skogsvatte sa, deras nepotism som är helt avgörande.
Nej, deras nepotism är inte helt avgörande. Visst, judarna promotar och hjälper varandra osv, men vilken nepotism förklarar judarnas schackframgångar? Det är ju helt objektiv prestanda som gäller där, och vem som helst kan bli världsmästare i schack utan några som helst kontakter, bara personen ifråga har tillräckligt hög intelligens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
Men vad gör egentligen det när Judarna är i grund och botten ett främmande folk och deras intressen är helt skilda från t ex Svenskar, Tyskar, Amerikaner eller valfri grupp?
Judiska intressen behöver inte vara antagonistiska mot europeiska intressen. Orsaken till att det har blivit så beror på historiska skäl, stamkonflikter, religiösa dispyter och så vidare, som i den moderna eran har översatts till vad det har blivit idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
Vad ger Judarna rätten att, oavsett hur intelligenta de än må vara, styra över mig eller mitt folk?
Ingen ger någon några rättigheter. De intelligentare och/eller starkare (går ofta men inte alltid hand i hand) brukar ta för sig att styra och ställa om de anser att det gynnar dem.
Vad gav vita rätten att förslava negrer, som exempel? Högre intelligens bland vita, såklart. Intelligenta individer kan få mindre begåvade att dansa efter deras pipa.
Hur som helst så är det inte bara negativt med judarnas intelligens; den är hög på både gott och ont, och de bidrar även en del positivt också.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlizzardKing
Hej Elias. Länge sen vi kommunicerade nu. Hoppas du lever och frodas.
Tjenixen BlizzardKing! Det var inte igår

Jo tack, jag lever och klarar mig
Citat:
Ursprungligen postat av
BlizzardKing
Glöm det där med "judiskt DNA." Det existerar nämligen inte. Vi har ju diskuterat det tidigare här, så det finns väl knappast någon anledning att fortsätta framföra felaktigheter.
Med all respekt så har jag faktiskt betydligt bättre koll på populationsgenetik än både dig och de flesta ashkenazijudar

Jag vet vad jag talar mig om, det gör inte du i den här frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlizzardKing
Allt judiskt sitter nämligen i deras huvuden, genom inbillning och indoktrinering via amsagor och falsifierad historieskrivning, och ingen annanstans.
Det är sant att det judiska sitter i deras huvuden, framförallt intelligensen, vilket inte hade varit möjligt om judarna inte vore en genetisk grupp. Att det sedan framförallt i politiska sammanhang finns en hel del självbedrägeri och manipulation osv i deras huvuden, det är en annan femma
Citat:
Ursprungligen postat av
BlizzardKing
Kom nu inte med någon judisk propagandaforskning och försök övertyga mig, jag köper inte lögner. Speciellt inte judiska, av förklarliga skäl.
Fast det är inte propagandalögner. Ashkenazijudar är faktiskt en genetisk folkgrupp, med huvudsakligen levantinskt påbrå, sedan lite europeisk admixture, vilket ger dem en genetisk positionering bland sicilianare, mellan européer och "araber":
https://oi1006.photobucket.com/albums/af183/EliasAlucard/Genomics/West_Eurasian_ancient_DNA_PCA_plot.png
^^ Denna genetiska karta är inte sammanställd av judar och judeforskning, utan av två europeiska privatindivider (jag känner båda), baserat på rådata från genome-wide SNP tester från hundratals olika individer och projekt (kolla in GEDmatch). Och jag kan intyga/voucha för den här genetiska kartans legitimitet med all min expertis inom populationsgenetik. Denna genetiska karta är som sagt bara intra-kaukasoid genetisk variation, så positionerna skiljer sig en hel del när man tittar på en global PCA plot där icke-kaukasoid admixture tas med i ekvationen, men den här kartan är bra för att illustrera ashkenazijudarnas genetik. Att det sedan finns mischlingjudar är en annan sak; det betyder inte att ashkenazijudar inte är en genetisk folkgrupp.
Och jag menar att det här är lite problemet med många judeskeptiker, att en hel del inte vill erkänna att ashkenazijudar har högst IQ i världen och att ashkenazijudar även är en genetisk folkgrupp. Ofta finns det politiska motiv kopplat till denna resistens/faktavägran, men jag menar att man bara förlorar trovärdighet på att försöka få det till ashkenazijudar är khazarer och att de inte är smartare än någon annan folkgrupp. Anledningen till att ashkenazijudar håller på som de gör med vänsterideologier, globalism, neo-konservativa äventyrskrig osv, är just eftersom de är a) En genetisk folkgrupp, och b) smartare än alla andra. Hög intelligens är inte synonymt med positivt, godhet osv. Till och med Chomsky själv har hållit långa föreläsningar där han har likställt hög intelligens med destruktivitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlizzardKing
Ha det gott.
MVH.