2019-08-27, 16:43
Bannlyst
Samma här, Mehari Mandorf M=N berättade att hans syster Tove sa att dn's agenda är att skuldbelägga minsta milimeterkritik mot judar, hbtq, feminism och rasifierade. Det är den "vita rasen" som skapat det orättvisa samhället. Hon hade tydligen också skrattat när hon sa att de vita är minoritet men vi i västmedia har marknadsfört dem som majoritet.
Jag har alltid gillat dn men nu gillar jag den stenhårt.
Citera
2019-08-28, 01:11
Medlem
https://en.wikipedia.org/wiki/SUMKA

Finna flera Iranska nazist grupper, aktiva, en av dom större är aktiv i Sverige.

Araber och judar är "kusiner" bägge är semiter och roten till all ondska.
Citera
2019-08-28, 19:56
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackalackaa
https://en.wikipedia.org/wiki/SUMKA

Finna flera Iranska nazist grupper, aktiva, en av dom större är aktiv i Sverige.

Araber och judar är "kusiner" bägge är semiter och roten till all ondska.

Dagens såkallade "judar" (ashkenazi) är khazarer som konverterade. De är inte semiter.
Citera
2019-09-03, 08:18
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisstanktPedofil
Skogsvatte skriver ingenting om stolthet i övrigt.

Skogsvattes text handlade om judars IQ. Ett sammanhang som aspiehjärnor helt tycks ha förträngt.
Citera
2019-09-03, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Fy fan vad plågsamt att läsa de senaste sidornas inlägg i den här tråden.

Ett par nyreggade psyop-konton och någon som febrilt anstränger sig för att vinna en pyrrhusseger mot dom.

Skogsvatte höll sig klokt nog utanför tramset.

För att få slut på den eländiga meta-diskussionen kan vi bara kort konstatera att Skogsvatte formulerade ett eminent inlägg som bara går att missförstå om man medvetet går in för det.

Självklart garderade sig Skogsvatte bara mot den genanta projektionen från andra här inne, om att det skulle handla om en stolthetsgrej. Vilket han visade genom en enkel jämförelse, varför den typen av anklagelser faller på sin egen orimlighet.
Att tolka något bokstavligt är inte att "medvetet missförstå". Hur är det en liknelse?
Citera
2019-09-06, 13:50
Medlem
Dorniers avatar
Jag tittade lite längre bak i tråden och såg nu att EliasAlucard var den som först tog upp "stolthetsgrej". Skogsvatte svarade blott på frågan. Då är det ok faktiskt.

Hade Skogsvatte först börjat referera till stolthet som en "grej" hade man kunnat ifrågasätta honom, vilket man gjort nu i slutet av tråden. Men det kan vi glömma nu.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Fast vad är problemet med att ashkenazijudar har högst IQ i världen? Har aldrig förstått den här grejen bland många så kallade judemedvetna (som inte förstår judefrågan på djupet) att försöka framställa judarna som en IQ-mässigt medelmåttig folkgrupp. Är det en stolthetsgrej, typ, de får inte vara smartare än oss?

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag är beredd att erkänna att ashkenazijudar har bland världens högsta IQ (kanske högst), men som jag påpekade i mitt ursprungliga inlägg har ashkenazijudars IQ konsekvent felstuderats och överskattats. Det är anmärkningsvärt att du påstår att den skulle vara "underskattad", när allt snarare tyder på att den är gravt överskattad. En siffra som löpande nämnts i tråden är 115 IQ (även 110 figurerar friskt), som härrör från åtminstone en studie med tvivelaktig karaktär där författaren själv öppet erkänner att studien inte kan extrapoleras på hela den ashkenazijudiska befolkningen. Det är självklart inte en stolthetsgrej. Om så var fallet hade vi inte erkänt att vissa asiater har högre IQ än vita västeuropéer.
[...]

test
Citera
2019-09-07, 07:49
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Fast Ezzelino är ju en intelligent snubbe också, så självklart framstod några forumjudar (inbillade eller verkliga; kan ha varit vita cucks också, vi vet ju inte vem som faktiskt är ashkenazijude på ett anonymt forum) som korkade i hans ögon. Samtidigt menade Ezzelino -- influerad av Shlomo Sand's genetiskt illitterata bok -- att judarna inte är en etnisk/genetisk grupp, och vid något tillfälle körde han med khazarmyten också. Så jag skulle inte direkt åberopa Ezzelino's expertis i den här frågan, eftersom han aldrig varit särskilt genetikintresserad (IQ är ju till största delen genetiskt). Å andra sidan hade Ezzelino stor respekt för Chomsky, Kafka, Mahler och några andra intellektuella judar.

Judar är en genetisk grupp. Självklart är ashkenazijudar inte exakt samma genetiska grupp som mizrahijudar pga lite olika admixture från icke-judiska folkslag (båda delar dock mer eller mindre samma levantinska autosomalkomponent i övrigt), och etiopiska judar är inte etniska judar överhuvudtaget (finns inte mycket faktisk judisk genetik hos dem, men det är ingen heller som påstår att de etiopiska judarna är etniska judar, inte ens övriga judar i Israel erkänner dem som det), så här klustrar judar på en intra-kaukasoid PCA plot:

https://oi1006.photobucket.com/albums/af183/EliasAlucard/Genomics/West_Eurasian_ancient_DNA_PCA_plot.png

Jag postade den tidigare i tråden, men kan vara värt att posta igen. Som du kan se där, hade inte ashkenazi/sefardijudar haft lite europeisk admixture, så hade de klustrat bland palestinier och övriga levantiner (och samma gäller irakiska/iranska judar, som nästan klustrar med levantiner, men dras åt assyrier/armenier pga deras mesopotamiska admixture). Så jo, ashkenazim är en genetisk grupp. Att det sedan finns mischlingjudar som Scarlett Johansson, Sean Penn, Robert Downey Jr. osv, innebär inte att "fullblodsashkenazijudar" inte är en genetisk grupp.
Hej Elias. Länge sen vi kommunicerade nu. Hoppas du lever och frodas.

Glöm det där med "judiskt DNA." Det existerar nämligen inte. Vi har ju diskuterat det tidigare här, så det finns väl knappast någon anledning att fortsätta framföra felaktigheter. Allt judiskt sitter nämligen i deras huvuden, genom inbillning och indoktrinering via amsagor och falsifierad historieskrivning, och ingen annanstans.

Kom nu inte med någon judisk propagandaforskning och försök övertyga mig, jag köper inte lögner. Speciellt inte judiska, av förklarliga skäl.

Ha det gott.
Citera
2019-09-07, 09:53
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Kan det inte vara så att IQ-testerna är framtagna av judarna själva?
Jo exakt så är det också, lol. De populäraste IQ-testerna, WAIS-serien är judiska IQ test, designade av en ashkenazijude:

https://en.wikipedia.org/wiki/Wechsler_Adult_Intelligence_Scale
https://en.wikipedia.org/wiki/David_Wechsler

Citat:
Och ingen kan väl förneka att judarna är bäst på att tänka judiskt.
Touché

Men det finns ingen direkt judisk bias i dessa IQ-test.

Har du förresten gjort ett riktigt IQ test någon gång? Jag har själv gjort både WAIS-III och WAIS-IV. Det är inte särskilt svåra IQ test. Ska försöka ordna ett WAIS5 test också så småningom.

Citat:
Att judarna inte är korkade är såklart ganska givet. Men att avslöja deras taskspeleri inom politik och bankväsen tycker jag inte skulle behöva kräva extremt hög intellektuell kapacitet.
Nej, man behöver givetvis inte vara en Einstein för att sätta sig in i ämnet, men poängen är att detta taskspeleri inte hade varit möjligt om judarna hade arab-IQ

Citat:
Det borde egentligen i stort sett räcka med en ordinär svenneskalle. Svenskar är snarare fega och köpta, än vad de är efterblivna.
Feghet är givetvis en del av den svenska ekvationen, men precis som övriga européer så beror det i många fall även på genuina vänstersympatier, dålig smak (alltså pro-islam, pro-mulattbarn och liknande dålig smak kultur; dålig smak är mycket vanligt, kolla bara på populariteten av all skitmusik och alla fula smartphones som säljs idag, som exempel) och rent allmänt mainstreamtänk (mycket populärt!).

Citat:
Vad gäller konstnärlig kreativitet tycker jag inte att judarna har haft så mycket att komma med; vad gäller måleri införde de modernismen under slutet av 1800-talet, som i grund och botten bara är ren skit. Litteratur och musik är de i och för sig rätt hyfsade på.
Skit i konsten och kolla på hur judarna presterar i schack istället:

https://en.wikipedia.org/wiki/FIDE_world_rankings#Top_countries

^^ Israel (13) ligger visserligen under Armenien (8), men både Israel och Armenien ligger långt över de nordiska länderna (Sverige, Danmark och Finland är inte ens med på listan), som endast representeras av Norge (19). Detta trots att Norden har en befolkning på 25 miljoner och Israel + Armenien en befolkning på ca 10 miljoner (om vi exkluderar palestinierna). Även Azerbajdzjan (5) ligger bra till på listan, och azerer är ju nära genetiskt besläktade med armenier. Hade Ryssland, Kina, USA och Indien inte haft så stora befolkningar, så hade de absolut inte legat så bra till. Det är rätt klent av Indien och Kina att inte toppa listan.

Orsaken till att jag tar upp schack, beror på att schack visserligen kräver en hel del träning för att bli bra (spela mycket helt enkelt), men framförallt så är schack starkt IQ-korrelerat (särskilt på högre nivåer). Släpptes till och med en färsk studie inom ämnet för några år sedan:
Summary:

Intelligence -- and not just relentless practice -- plays a significant role in determining chess skill, indicates a comprehensive new study. The research provides some of the most conclusive evidence to date that cognitive ability is linked to skilled performance -- a hotly debated issue in psychology for decades -- and refutes theories that expertise is based solely on intensive training.

Chess skill is linked to intelligence:
https://www.sciencedaily.com/releases/2016/09/160913124722.htm
Här är studien ifråga:

The relationship between cognitive ability and chess skill: A comprehensive meta-analysis:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0160289616301593

Och sedan har ju några av världens absolut bästa schackspelare genom tiderna, varit judar (bland annat legenden Bobby Fischer, som även han trots hans briljans, hävdade dumheter som att ashkenazijudar inte är ett folk; hög IQ gör en inte immun mot ignorans) eller blandade jude-armenier (Gary Kasparov och Levon Aronian) som inte spelade för Israel.

Schack är inte ett perfekt IQ-test, men schack ger ändå ett ganska bra mått på intelligens, och är fullt jämförbart med de visuo-spatiala testerna i WAIS (tidsbaserat och olika pussel och mönster så att säga). Hur kommer det sig att judar, men inte araber och negrer (inte ens amerikanska negrer) finns med på världslistorna i schack?

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Om en Jude har ett IQ på 130 så går det statistiskt sett tusentals Europeer på samma Jude så deras individuella IQ är rent ut sagt ovidkommande.
Nja, det är inte så enkelt. Ju högre genomsnittlig IQ, desto betydligt vanligare är det med hög IQ individer inom den befolkningen. Det är alltså betydligt vanligare med ashkenazijudar som har 170+ IQ, än vita New Yorkare, som Wikipediaartikeln om ashkenaziintelligens påpekade.

Du kan lika gärna påstå att det finns lika många etiopier som har 130 IQ som det finns svenskar (Etiopien har 75 miljoner invånare; etniska svenskar i. Sverige är väl ca 6-7 miljoner eller något).

Citat:
Det är som Skogsvatte sa, deras nepotism som är helt avgörande.
Nej, deras nepotism är inte helt avgörande. Visst, judarna promotar och hjälper varandra osv, men vilken nepotism förklarar judarnas schackframgångar? Det är ju helt objektiv prestanda som gäller där, och vem som helst kan bli världsmästare i schack utan några som helst kontakter, bara personen ifråga har tillräckligt hög intelligens.

Citat:
Men vad gör egentligen det när Judarna är i grund och botten ett främmande folk och deras intressen är helt skilda från t ex Svenskar, Tyskar, Amerikaner eller valfri grupp?
Judiska intressen behöver inte vara antagonistiska mot europeiska intressen. Orsaken till att det har blivit så beror på historiska skäl, stamkonflikter, religiösa dispyter och så vidare, som i den moderna eran har översatts till vad det har blivit idag.

Citat:
Vad ger Judarna rätten att, oavsett hur intelligenta de än må vara, styra över mig eller mitt folk?
Ingen ger någon några rättigheter. De intelligentare och/eller starkare (går ofta men inte alltid hand i hand) brukar ta för sig att styra och ställa om de anser att det gynnar dem.

Vad gav vita rätten att förslava negrer, som exempel? Högre intelligens bland vita, såklart. Intelligenta individer kan få mindre begåvade att dansa efter deras pipa.

Hur som helst så är det inte bara negativt med judarnas intelligens; den är hög på både gott och ont, och de bidrar även en del positivt också.

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Hej Elias. Länge sen vi kommunicerade nu. Hoppas du lever och frodas.
Tjenixen BlizzardKing! Det var inte igår Jo tack, jag lever och klarar mig

Citat:
Glöm det där med "judiskt DNA." Det existerar nämligen inte. Vi har ju diskuterat det tidigare här, så det finns väl knappast någon anledning att fortsätta framföra felaktigheter.
Med all respekt så har jag faktiskt betydligt bättre koll på populationsgenetik än både dig och de flesta ashkenazijudar Jag vet vad jag talar mig om, det gör inte du i den här frågan.

Citat:
Allt judiskt sitter nämligen i deras huvuden, genom inbillning och indoktrinering via amsagor och falsifierad historieskrivning, och ingen annanstans.
Det är sant att det judiska sitter i deras huvuden, framförallt intelligensen, vilket inte hade varit möjligt om judarna inte vore en genetisk grupp. Att det sedan framförallt i politiska sammanhang finns en hel del självbedrägeri och manipulation osv i deras huvuden, det är en annan femma

Citat:
Kom nu inte med någon judisk propagandaforskning och försök övertyga mig, jag köper inte lögner. Speciellt inte judiska, av förklarliga skäl.
Fast det är inte propagandalögner. Ashkenazijudar är faktiskt en genetisk folkgrupp, med huvudsakligen levantinskt påbrå, sedan lite europeisk admixture, vilket ger dem en genetisk positionering bland sicilianare, mellan européer och "araber":

https://oi1006.photobucket.com/albums/af183/EliasAlucard/Genomics/West_Eurasian_ancient_DNA_PCA_plot.png

^^ Denna genetiska karta är inte sammanställd av judar och judeforskning, utan av två europeiska privatindivider (jag känner båda), baserat på rådata från genome-wide SNP tester från hundratals olika individer och projekt (kolla in GEDmatch). Och jag kan intyga/voucha för den här genetiska kartans legitimitet med all min expertis inom populationsgenetik. Denna genetiska karta är som sagt bara intra-kaukasoid genetisk variation, så positionerna skiljer sig en hel del när man tittar på en global PCA plot där icke-kaukasoid admixture tas med i ekvationen, men den här kartan är bra för att illustrera ashkenazijudarnas genetik. Att det sedan finns mischlingjudar är en annan sak; det betyder inte att ashkenazijudar inte är en genetisk folkgrupp.

Och jag menar att det här är lite problemet med många judeskeptiker, att en hel del inte vill erkänna att ashkenazijudar har högst IQ i världen och att ashkenazijudar även är en genetisk folkgrupp. Ofta finns det politiska motiv kopplat till denna resistens/faktavägran, men jag menar att man bara förlorar trovärdighet på att försöka få det till ashkenazijudar är khazarer och att de inte är smartare än någon annan folkgrupp. Anledningen till att ashkenazijudar håller på som de gör med vänsterideologier, globalism, neo-konservativa äventyrskrig osv, är just eftersom de är a) En genetisk folkgrupp, och b) smartare än alla andra. Hög intelligens är inte synonymt med positivt, godhet osv. Till och med Chomsky själv har hållit långa föreläsningar där han har likställt hög intelligens med destruktivitet.

Citat:
Ha det gott.
MVH.
Citera
2019-09-07, 13:23
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Tjenixen BlizzardKing! Det var inte igår Jo tack, jag lever och klarar mig

Med all respekt så har jag faktiskt betydligt bättre koll på populationsgenetik än både dig och de flesta ashkenazijudar Jag vet vad jag talar mig om, det gör inte du i den här frågan.

Det är sant att det judiska sitter i deras huvuden, framförallt intelligensen, vilket inte hade varit möjligt om judarna inte vore en genetisk grupp. Att det sedan framförallt i politiska sammanhang finns en hel del självbedrägeri och manipulation osv i deras huvuden, det är en annan femma

Fast det är inte propagandalögner. Ashkenazijudar är faktiskt en genetisk folkgrupp, med huvudsakligen levantinskt påbrå, sedan lite europeisk admixture, vilket ger dem en genetisk positionering bland sicilianare, mellan européer och "araber":

^^ Denna genetiska karta är inte sammanställd av judar och judeforskning, utan av två europeiska privatindivider (jag känner båda), baserat på rådata från genome-wide SNP tester från hundratals olika individer och projekt (kolla in GEDmatch). Och jag kan intyga/voucha för den här genetiska kartans legitimitet med all min expertis inom populationsgenetik. Denna genetiska karta är som sagt bara intra-kaukasoid genetisk variation, så positionerna skiljer sig en hel del när man tittar på en global PCA plot där icke-kaukasoid admixture tas med i ekvationen, men den här kartan är bra för att illustrera ashkenazijudarnas genetik. Att det sedan finns mischlingjudar är en annan sak; det betyder inte att ashkenazijudar inte är en genetisk folkgrupp.

Och jag menar att det här är lite problemet med många judeskeptiker, att en hel del inte vill erkänna att ashkenazijudar har högst IQ i världen och att ashkenazijudar även är en genetisk folkgrupp. Ofta finns det politiska motiv kopplat till denna resistens/faktavägran, men jag menar att man bara förlorar trovärdighet på att försöka få det till ashkenazijudar är khazarer och att de inte är smartare än någon annan folkgrupp. Anledningen till att ashkenazijudar håller på som de gör med vänsterideologier, globalism, neo-konservativa äventyrskrig osv, är just eftersom de är a) En genetisk folkgrupp, och b) smartare än alla andra. Hög intelligens är inte synonymt med positivt, godhet osv. Till och med Chomsky själv har hållit långa föreläsningar där han har likställt hög intelligens med destruktivitet.

MVH.
Jag har glömt hur man citerade och svarade på varje kommentar så jag fick klumpa ihop hela ditt svar. Bra att du tycks må bra i alla fall.

Du svarar helt korrekt i dina andra mening, hela judendomen sitter i judens huvud. Men sen börjar du dribbla strunt och visar att du inte begriper hur propaganda fungerar. Det har inte ett smack med genetik att göra, hur förklarar du annars afrikanska och österländska judar?

Sedan spelar det ingen roll vem som gjort "forskningen" som inte är något annat än just den propaganda jag nämner här ovan, som ska indoktrinera oss att tro att judar minsann är en homogen grupp. Så nej, de är inte mer intelligenta än oss, de har bara så pass stort inflytande och så mycket makt att deras egna propagandaorgan kan marknadsföra dom själva som mer intelligenta och dela ut priser till sig själva i "tävlingar" de själva kontrollerar och styr. Exempelvis detta med IQ. Sedan är antagligen icke-judar lite mer korkade, i vart fall har de förlorat den sammanhållning judar fortfarande har, inte minst tack vare utvaldheten som ju kommer från GT och inte från generna. Men genetiken späder förstås på det storhetsvansinniga i att vara utvald. Judisk desinformationspropaganda har förstås också bromsat icke-judens medvetenhet.

Visst härstammar de flesta judar från Khazaria, men det spelar ingen roll, vare sig geopolitiskt eller ur "religiös" synpunkt, så länge de själva anser det. De håller på med sina ideologier och annat du räknar upp för att fullfölja den profetia deras grundfundament, gamla testamentet, g-d gett i uppdrag till dem, att kontrollera och styra världen - Tikkun Olam - från Jerusalem där icke-juden ska fungera som slav åt dom i deras högmod. Ren psykopati alltså.

Chomskys så kallade "föreläsningar" är bara till för att förvilla den lättlurade icke-juden. Ungefär som de som kallar sig "True Torah Jews." Det viktiga i sammanhanget är att förstå judendomen och tekniken de använder för att lura icke-juden. Där fallerar tyvärr de flesta.

Jag hittade den gamla tråden:

Citat:
"Torah is the DNA of jewish life"

Just precis så är det.

(FB) Den judiska genen
Citera
2019-09-07, 17:00
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Jag har glömt hur man citerade och svarade på varje kommentar så jag fick klumpa ihop hela ditt svar. Bra att du tycks må bra i alla fall.
Okej.

Citat:
Du svarar helt korrekt i dina andra mening, hela judendomen sitter i judens huvud. Men sen börjar du dribbla strunt och visar att du inte begriper hur propaganda fungerar.
Nej jag gör just det: jag vet hur propaganda fungerar Och jag vet även hur man sållar agnarna från vetet

Citat:
Det har inte ett smack med genetik att göra
Klart det har, 100%.

Citat:
hur förklarar du annars afrikanska och österländska judar?
De är inte genetiska/etniska judar; de är religiösa judar och för att keepa it real, så är de ett missförstånd, lol. Palestinier och libaneser är mer genetiska judar än dem. Etiopiska och ching-chong judar har med stor sannolikhet någon eller flera judiska förfäder som bosatte sig i regionen, tog sig en lokal fru, fick en massa avkomma och uppfostrade deras ättlingar i den judiska religionen. Med åren och generationerna så blev ättlingarna till dessa små judiska bosättare i Afrika och Kina, av mer eller mindre full gojimgenetik. Noterbart är att etiopiska judar klustrar bland andra habeshafolk.

Detta gäller för övrigt också jemenitiska judar; de är inte heller genetiska/etniska judar. Dock har jag för mig om minnet inte sviker, att de har mer judiskt påbrå än etiopiska och kinesiska judar. Men det är ju inte heller etiopiska, kinesiska och jemenitiska judar som utövar intellektuellt, ekonomiskt och politiskt inflytande i Västvärlden, eller hur? Vad spelar dessa pseudo-judar för roll? De är mindre judar än vad jag är arab, och jag är 0% arab. Ashkenazijudar är en genetisk folkgrupp med eller utan dessa religiösa gojimjudar.

Sedan är inte ashkenazijudar, hundraprocentiga hebréer; de har lite europeisk admixture som sagt. Men deras övriga autosomal DNA är verkligen icke-arabisk och levantinsk. Faktum är att den icke-europeiska portionen av ashkenazijudarnas autosomal DNA, är mer eller mindre som palestinier, syrier och libaneser; precis som de "arabiska" levantinerna, delar ashkenazijudar ett visst släktskap eller affinity (shared ancestry helt enkelt) med egyptier, som vi assyrier/armenier saknar. Hur förklarar du det, om nu ashkenazijudarna är turkiska khazarer från Kaukasus? Khazarsnacket makar inte sense dude.

Citat:
Sedan spelar det ingen roll vem som gjort "forskningen" som inte är något annat än just den propaganda jag nämner här ovan, som ska indoktrinera oss att tro att judar minsann är en homogen grupp.
Okej, men jag kan ämnet betydligt bättre än du, och jag säger dig att ashkenazijudar är en genetisk folkgrupp. Detta är tight vetenskapligt bevisat av genome-wide SNP resultat. Korrektheten, exaktheten och precisionen i genome-wide SNP tester, är ungefär lika bra som att mäta ljusets hastighet: det slår aldrig fel. Du skadar bara din egen trovärdighet när du argumenterar emot rådatan.

Poängen är att man inte kan vinna mot den organiserade judenheten med lögner. Ska du övertyga den korkade gojen på gatan om vänsterjudarna så kan det ju vara bra att hålla sig till fakta och sanningen.

Citat:
Så nej, de är inte mer intelligenta än oss, de har bara så pass stort inflytande och så mycket makt att deras egna propagandaorgan kan marknadsföra dom själva som mer intelligenta och dela ut priser till sig själva i "tävlingar" de själva kontrollerar och styr. Exempelvis detta med IQ. Sedan är antagligen icke-judar lite mer korkade, i vart fall har de förlorat den sammanhållning judar fortfarande har, inte minst tack vare utvaldheten som ju kommer från GT och inte från generna. Men genetiken späder förstås på det storhetsvansinniga i att vara utvald. Judisk desinformationspropaganda har förstås också bromsat icke-judens medvetenhet.
Om vi ska gå efter schackeliten som ett hyfsat bra mått för intelligens (och kanske bättre än IQ-tester också, i alla fall korrelerar denna schacklista någorlunda väl med de nationella IQ-resultaten), så kan armenier vara den mest intelligenta etniska gruppen, tätt följt av azerer:

https://ratings.fide.com/topfed.phtml

Att Ryssland, USA, Kina, Indien och Ukraina ligger före, beror på att de har många gånger om större populationer än Armenien och Israel, vilket ökar statistiken för genier som kan etablera sig i världstoppen. Statistiken är ändå intressant här, med tanke på hur många grand masters och international masters Israel har lyckats producera i förhållande till deras befolkningsantal (och då är ändå ashkenazijudar en vad, ca 3 miljoner i Israel? Dessa bör utgöra majoriteten av schackmästarna från Israel). Armenien har ju också ca 3 miljoner invånare. Jämför till exempel med Wales, som också har 3 miljoner invånare, och ligger betydligt längre ner på listan, och för den delen Irland och Skottland, sedan kolla på England som har en betydligt större befolkning och ligger därför även bättre till bland schackeliten. Beror det på att engelsmännen har högre IQ än övriga britter? Nej, bara en lite mer än 10 gånger större befolkning, vilket gör skillnad i att avla fram genier.

Men denna statistik är ju baserad på topp 10 spelarna. Fördelningen blir ju lite annorlunda när man rankar alla professionella schackspelare, eller för den delen, topp 100.

Citat:
Visst härstammar de flesta judar från Khazaria
Nej det gör de icke. Ingen ashkenazim, sefardim eller mizrahim har khazarpåbrå.

Menar du på fullaste allvar att ashkenazijudar är samma folkgrupp som de afghanska hazarerna vi har fått in på senare år? Fo' real? Förstår du att hazarerna är rasblandade och ungefär till hälften av deras genetik är ching-chong?

Citat:
men det spelar ingen roll, vare sig geopolitiskt eller ur "religiös" synpunkt, så länge de själva anser det.
Jo det spelar roll. Varför gå runt och intala sig själv en massa verklighetsfrämmande nonsens om khazarer och att judar skulle vara en IQ-mässigt medelmåttig befolkning som avancerar och dominerar världen inte genom deras intelligens, kompetens och nära släktskap med varandra (alltså bra sammanhållning), utan religiösa profetior i gamla testamentet? Kom igen nu. Sånt är inte tillräckligt för att utöva globalt inflytande inom så många olika intellektuella ämnen. Det står liksom i koranen att muslimer ska erövra världen och slakta alla som inte håller med Muhammed, men saudiaraber kontrollerar inte Wall Street, och Saudiarabiens schackelit är allt annat än imponerande:

https://ratings.fide.com/topfed.phtml?ina=1&country=KSA

Citat:
De håller på med sina ideologier och annat du räknar upp för att fullfölja den profetia deras grundfundament, gamla testamentet, g-d gett i uppdrag till dem, att kontrollera och styra världen - Tikkun Olam - från Jerusalem där icke-juden ska fungera som slav åt dom i deras högmod. Ren psykopati alltså.
Som sagt, för att utöva sådant inflytande, så måste man ha något bakom pannbenet.

Citat:
Chomskys så kallade "föreläsningar" är bara till för att förvilla den lättlurade icke-juden.
Nja, det är en bra och viktig föreläsning faktiskt, och har inget direkt med judefrågan att göra, mycket läsvärt:

Human intelligence and the environment:
https://chomsky.info/20100930/

^^ Chomsky har inte helt rätt i faktan han jämför med (däggdjur är ju betydligt yngre än insekter, och det beror inte så mycket på däggdjurens högre intelligens att vi är färre än insekter, utan helt enkelt att insekter är mycket mindre och kräver därför mindre energi/föda och fortplantar sig mycket fortare; samma princip gäller bakteriernas numerära överlägsenhet gentemot alla djur), men kontentan av det han säger är korrekt: ju högre intelligens desto mer destruktivitet. Mycket viktig föreläsning kring miljöfrågan.

Citat:
Ungefär som de som kallar sig "True Torah Jews." Det viktiga i sammanhanget är att förstå judendomen och tekniken de använder för att lura icke-juden. Där fallerar tyvärr de flesta.

Jag hittade den gamla tråden:

Just precis så är det.

(FB) Den judiska genen
Du har för stor fokus på judar som religiös grupp. Judar är en etnisk grupp, framförallt ashkenazi- och sefardijudar det vill säga, sedan är irakiska och iranska judar också genetiska judar, skillnaden är att de har en del mesopotamisk admixture och mer eller mindre ingen europeisk admixture. Annars kan nog levantinska mizrahijudar vara de som är genetiskt närmast hebréerna.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-09-07 kl. 17:02.
Citera
2019-09-07, 17:46
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Okej.

Nej jag gör just det: jag vet hur propaganda fungerar Och jag vet även hur man sållar agnarna från vetet

Klart det har, 100%.

De är inte genetiska/etniska judar; de är religiösa judar och för att keepa it real, så är de ett missförstånd, lol. Palestinier och libaneser är mer genetiska judar än dem. Etiopiska och ching-chong judar har med stor sannolikhet någon eller flera judiska förfäder som bosatte sig i regionen, tog sig en lokal fru, fick en massa avkomma och uppfostrade deras ättlingar i den judiska religionen. Med åren och generationerna så blev ättlingarna till dessa små judiska bosättare i Afrika och Kina, av mer eller mindre full gojimgenetik. Noterbart är att etiopiska judar klustrar bland andra habeshafolk.

Detta gäller för övrigt också jemenitiska judar; de är inte heller genetiska/etniska judar. Dock har jag för mig om minnet inte sviker, att de har mer judiskt påbrå än etiopiska och kinesiska judar. Men det är ju inte heller etiopiska, kinesiska och jemenitiska judar som utövar intellektuellt, ekonomiskt och politiskt inflytande i Västvärlden, eller hur? Vad spelar dessa pseudo-judar för roll? De är mindre judar än vad jag är arab, och jag är 0% arab. Ashkenazijudar är en genetisk folkgrupp med eller utan dessa religiösa gojimjudar.

Sedan är inte ashkenazijudar, hundraprocentiga hebréer; de har lite europeisk admixture som sagt. Men deras övriga autosomal DNA är verkligen icke-arabisk och levantinsk. Faktum är att den icke-europeiska portionen av ashkenazijudarnas autosomal DNA, är mer eller mindre som palestinier, syrier och libaneser; precis som de "arabiska" levantinerna, delar ashkenazijudar ett visst släktskap eller affinity (shared ancestry helt enkelt) med egyptier, som vi assyrier/armenier saknar. Hur förklarar du det, om nu ashkenazijudarna är turkiska khazarer från Kaukasus? Khazarsnacket makar inte sense dude.

Okej, men jag kan ämnet betydligt bättre än du, och jag säger dig att ashkenazijudar är en genetisk folkgrupp. Detta är tight vetenskapligt bevisat av genome-wide SNP resultat. Korrektheten, exaktheten och precisionen i genome-wide SNP tester, är ungefär lika bra som att mäta ljusets hastighet: det slår aldrig fel. Du skadar bara din egen trovärdighet när du argumenterar emot rådatan.

Poängen är att man inte kan vinna mot den organiserade judenheten med lögner. Ska du övertyga den korkade gojen på gatan om vänsterjudarna så kan det ju vara bra att hålla sig till fakta och sanningen.

Om vi ska gå efter schackeliten som ett hyfsat bra mått för intelligens (och kanske bättre än IQ-tester också, i alla fall korrelerar denna schacklista någorlunda väl med de nationella IQ-resultaten), så kan armenier vara den mest intelligenta etniska gruppen, tätt följt av azerer:

https://ratings.fide.com/topfed.phtml

Att Ryssland, USA, Kina, Indien och Ukraina ligger före, beror på att de har många gånger om större populationer än Armenien och Israel, vilket ökar statistiken för genier som kan etablera sig i världstoppen. Statistiken är ändå intressant här, med tanke på hur många grand masters och international masters Israel har lyckats producera i förhållande till deras befolkningsantal (och då är ändå ashkenazijudar en vad, ca 3 miljoner i Israel? Dessa bör utgöra majoriteten av schackmästarna från Israel). Armenien har ju också ca 3 miljoner invånare. Jämför till exempel med Wales, som också har 3 miljoner invånare, och ligger betydligt längre ner på listan, och för den delen Irland och Skottland, sedan kolla på England som har en betydligt större befolkning och ligger därför även bättre till bland schackeliten. Beror det på att engelsmännen har högre IQ än övriga britter? Nej, bara en lite mer än 10 gånger större befolkning, vilket gör skillnad i att avla fram genier.

Men denna statistik är ju baserad på topp 10 spelarna. Fördelningen blir ju lite annorlunda när man rankar alla professionella schackspelare, eller för den delen, topp 100.

Nej det gör de icke. Ingen ashkenazim, sefardim eller mizrahim har khazarpåbrå.

Menar du på fullaste allvar att ashkenazijudar är samma folkgrupp som de afghanska hazarerna vi har fått in på senare år? Fo' real? Förstår du att hazarerna är rasblandade och ungefär till hälften av deras genetik är ching-chong?

Jo det spelar roll. Varför gå runt och intala sig själv en massa verklighetsfrämmande nonsens om khazarer och att judar skulle vara en IQ-mässigt medelmåttig befolkning som avancerar och dominerar världen inte genom deras intelligens, kompetens och nära släktskap med varandra (alltså bra sammanhållning), utan religiösa profetior i gamla testamentet? Kom igen nu. Sånt är inte tillräckligt för att utöva globalt inflytande inom så många olika intellektuella ämnen. Det står liksom i koranen att muslimer ska erövra världen och slakta alla som inte håller med Muhammed, men saudiaraber kontrollerar inte Wall Street, och Saudiarabiens schackelit är allt annat än imponerande:

https://ratings.fide.com/topfed.phtml?ina=1&country=KSA

Som sagt, för att utöva sådant inflytande, så måste man ha något bakom pannbenet.

Nja, det är en bra och viktig föreläsning faktiskt, och har inget direkt med judefrågan att göra, mycket läsvärt:

Human intelligence and the environment:
https://chomsky.info/20100930/

^^ Chomsky har inte helt rätt i faktan han jämför med (däggdjur är ju betydligt yngre än insekter, och det beror inte så mycket på däggdjurens högre intelligens att vi är färre än insekter, utan helt enkelt att insekter är mycket mindre och kräver därför mindre energi/föda och fortplantar sig mycket fortare; samma princip gäller bakteriernas numerära överlägsenhet gentemot alla djur), men kontentan av det han säger är korrekt: ju högre intelligens desto mer destruktivitet. Mycket viktig föreläsning kring miljöfrågan.

Du har för stor fokus på judar som religiös grupp. Judar är en etnisk grupp, framförallt ashkenazi- och sefardijudar det vill säga, sedan är irakiska och iranska judar också genetiska judar, skillnaden är att de har en del mesopotamisk admixture och mer eller mindre ingen europeisk admixture. Annars kan nog levantinska mizrahijudar vara de som är genetiskt närmast hebréerna.
Jag har inte tid att svara på varje kommentar för sig så det får bli som förra gången, ett klumpsvar.

Vi pratar för det första utifrån två olika vinklar. Du tycks även tro att jag har "för stor fokus på judar som religiös grupp", vilket är något du inbillar dig i eget huvud. Jag anser nämligen inte att de är religiösa alls.

Nej! Du har inte en susning om vad judendomen är och hur de arbetar. Det går INTE att fastställa att de har en egen gen. De har bara hållt ihop gruppen under väldigt lång tid. Du vet kanske mer om genetikens grunder än jag, men jag vet garanterat m,er än dig om judendomen och hur de arbetar.

Vidrae skriver du härovan att det är inte saudier som kontrollerar Wall Street men blundar för att judar till största delen även styr den forskning du tycks tro på.

Sedan tjatar du på om schack och annat som inte har med saken att göra, som mest bara visar hur imponerad du är av deras påstådda intelligens, när det sannolikt bara är så att icke-juden är lite mer korkad, bl.a. eftersom denne inte har samma fasta mål och övertygelse. Så man behjöver inte vara mer inteeigent närt man vet vilka svaga punkter motståndaren har

Att blanda upp den judiska gruppen i ashkenazi och sefaradim är inget som vi kan dra nytta av i debatten, när vi informerar om judendomens psykopati och storhetsvansinne. Det hjälper bara dom.

Som sagt; Torah är judens DNA och det är dessvärre inte mätbart. Tyvärr har judemaffian grundlurat dig och alla som tror på att judar har ett eget DNA. För övrigt finns det inga riktiga judar då hela deras historia är lögner och myter, amsagor och trams.

https://forward.com/news/israel/175912/jews-a-race-genetic-theory-comes-under-fierce-atta/?p=all
Citera
2019-09-10, 19:38
Medlem
Magnet83s avatar
Har de senaste dagarna haft en återkoppling och fördjupning i judefrågan och tänkte dela med mig av lite fakta som jag grävt upp. Det började med att jag skummade i den förträffliga Merchants of Sin vilken jag läste för något år sedan. I artikelserien nämns två stycken tongivande frontfigurer i HBT-rörelsen och feminismen, vilka faktiskt inte var judar, sexologen Alfred Kinsey och författaren Simone de Beauvoir. Kinseys vämjeliga och missvisande rapporter - om allehanda påstådda sexuella pervesioner hos den amerikanska befolkningen - var väldigt viktiga för den s.k. sexuella revolutionen och acceptansen för HBT-kulturen. Beauvoirs bok Det andra könet var en viktig inspirationskälla för andra vågens feminister under 1960-talet, med judinnan Betty Friedan i spetsen. Tidigare i tråden har jag avslöjat att ägaren av bokförlaget som gav ut hennes bok i USA var jude:
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
De flesta känner säkert till den franska marxisten och feministen Simone de Beauvoir. Beauvoirs bok Det andra könet är en välkänd feministisk klassiker från 1949 och i USA publicerades den av bokförlaget Alfred A. Knopf, Inc. vars grundare och namne var jude.

https://en.wikipedia.org/wiki/Simone_de_Beauvoir

Som om inte det vore nog framgår det i del 7 av Merchants of Sin, att det var hennes judiske älskare Nelson Algren som uppmanade henne att skriva boken. En annan av hennes älskare var en välkände marxistiske författaren Jean-Paul Sartre, som också var en stor filosemit.

Kinsey var som sagt inte heller jude, däremot föregicks han av de välkända och inflytelserika judarna Magnus Hirschfeld och Wilhelm Reich (och förstås Sigmund Freud), och i USA var det massor av judar som såg till att legitimera, uppmärksamma och normalisera honom och hans kollegor och deras arbete. Den judiske advokaten, och lobbyisten mot USA:s obscenitetslagar, Morris Ernst använde rapporterna som argument i sitt arbete, och det nämns många andra namn i del 5 av Merchants of Sin som profiterade på den perverse kvacksalvarens "forskning", exempelvis psykologen Albert Ellis.

Vad som däremot inte nämns i Merchants är att Kinsey-institutet bland annat sponsrades av Rockefeller Foundation (detta går däremot att läsa om i E. Michael Jones bok Libido Dominandi), och att i stiftelsen satt under den tiden Arthur Hays Sulzberger (ja, gissa hans etnicitet), som på den tiden var ansvarig utgivare för New York Times (tidningen ägs än i dag av den familjen). Det var också i New York Times som Kinsey-rapporterna 1948 fick en lovprisad recension och därmed blev exponerade för omvärlden.
https://merchants-of-sin.com/2017/03/01/part-v-psychoanalysis-sexology-and-the-new-left/
https://www.theoccidentalobserver.net/2012/06/06/portraits-of-masters-of-porn-the-systematic-promotion-of-recreational-sex-sexual-callousness-and-sex ual-deviancy/
https://renitenciabrasil.com/wp-content/uploads/2018/05/Libido_Dominandi_-_Sexual_Liberation__Political_Control_-_E._Michael_Jones_2000.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in