2019-10-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Men hallå. Det vet väl alla att FO är skytten. Det har ju polisen sagt i förtroende till den pålitlige E08

Du tyckte frågan var så svår att förstå? Jiiz...
Citera
2019-10-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Artikeln i Dagens Industri och Picasso2s grävande övertygade mig.

Och vad stod det där om anledningen till misstankarna?
Citera
2019-10-12, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Visa ID-handling och skriva på att man är införstådd med och godkänner sekretessen och sedan läcka allt i tråden. Bäddat och klart för den som vill ha hembesök, beslagtagna datorer o.s.v. Jag förstår att du själv känner dig lätt tveksam.

Jag är lite sugen på att gå dit och läsa denna FUP men har inte koll på vad som gäller.

Jag har bara begärt ut domar tidigare och de är ju helg offentliga och ingen skretess.

Men har FUP:ar alltså en sekretess? Dvs om man får den skickad till sig eller om man läser den så får man inte sprida innehållet?

Får man inte vara anonym när man går dit och läser den?
Citera
2019-10-12, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag är lite sugen på att gå dit och läsa denna FUP men har inte koll på vad som gäller.

Jag har bara begärt ut domar tidigare och de är ju helg offentliga och ingen skretess.

Men har FUP:ar alltså en sekretess? Dvs om man får den skickad till sig eller om man läser den så får man inte sprida innehållet?

Det du får att läsa om du går dit är ett sekretesskyddat ex. Myndigheter har inte rätt att fråga vem du är eller varför du vill se en offentlig handling. Något de gärna struntar högaktningsfullt i.
Citera
2019-10-12, 17:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Mike eller Alex som är den egentliga ägaren till gymmet var FO:s vän och som var en av FO:s tidigare arbetsgivare och referens.

Dömd för massa narkotikabrott och sysslar med dopning.
Nu börjar det blir mer än löjligt
FO är narkoman och känner en jäkla massa narkomaner/kriminella och dom som säljer skiten.
Nu ska väl vartenda skott, sprängning mm mot narkomaner och kriminella dras in här för att försöka härleda det till FO.
LÄGG NER DUMHETERNA!!!
Citera
2019-10-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende

Klart du ska!

Dra iväg en mejl eller ring och kolla sekretessprövningen med K-numret innan så den biten är klar och boka sedan en tid. Vill du inte ha kopia på fupen så ladda mobilen och kör E08 style och fota av eller med lämplig skanner-app.

Riktigt avundsjuk. Jag hade också velat knalla in på SU med ett ärende. Tyvärr för långt därifrån just nu.
Tror adressen är Fleminggatan 20 men bäst dubbelkolla.

Behöver du legitimera dig för att komma in på kontoret eller av annat skäl så ta reda på det i förväg.
Senast redigerad av Avel 2019-10-12 kl. 17:18.
Citera
2019-10-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu börjar det blir mer än löjligt
FO är narkoman och känner en jäkla massa narkomaner/kriminella och dom som säljer skiten.
Nu ska väl vartenda skott, sprängning mm mot narkomaner och kriminella dras in här för att försöka härleda det till FO.
LÄGG NER DUMHETERNA!!!

Människor som inte bor i Stockholm inser inte hur liter Stockholm är. Speciellt i vissa grupper.

Gym, narkotika, dopning, domar, fotvård, bostadslös, svartjobb osv FO har varit aktiv i dessa saker.
Citera
2019-10-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Berätta för oss varför en reporter på en tidning får ut den och inte en privatperson?

Därför att myndigheter brukar tillämpa andra rutiner för reportrar än för privatpersoner. Finns otaliga exempel på detta. Lagstridigt eller inte kan såklart diskuteras men det är så det förhåller sig.
Senast redigerad av CRFRP 2019-10-12 kl. 19:37.
Citera
2019-10-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Därför att myndigheter brukar tillämpa andra rutiner för reportrar än för privatpersoner. Finns otaliga exempel på detta. Lagstridigt eller inte kan såklart diskuteras men det är så det förhåller sig.

Det är så det förhåller sig skriver du. Värst vad tvärsäker du var då.

Berätta om några av de otaliga gånger reportrar fått ut allmänna handlingar (likt de vi diskuterar här) som en privatperson inte skulle kunna begära ut och få ut?
Citera
2019-10-12, 20:01
Medlem
Citat:
Människor som inte bor i Stockholm inser inte hur liter Stockholm är. Speciellt i vissa grupper.

Gym, narkotika, dopning, domar, fotvård, bostadslös, svartjobb osv FO har varit aktiv i dessa saker.

Han har varit aktiv i fotvård?

Berätta nu hur du vet var han jobbat tack. Och skriver du att det beror på att han sökte det där extrajobbet så köper jag inte det svaret förrän du viftar med kopia på hans CV. Tack på förhand.
Citera
2019-10-12, 20:09
Medlem
Citat:
Det är så det förhåller sig skriver du. Värst vad tvärsäker du var då.

Berätta om några av de otaliga gånger reportrar fått ut allmänna handlingar (likt de vi diskuterar här) som en privatperson inte skulle kunna begära ut och få ut?

Tar bara upp ett exempel nu eftersom tråden inte ska gå OT:
(FB) Mohammed våldtog på kristet läger – men personalen vägrade ingripa (läs inlägg #610 i den tråden)

Journalisten på tidningen fick alltså FUP omaskad och allmänheten fick den maskad. Du får skicka mig PM om du vill ha fler exempel.
Citera
2019-10-12, 20:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Citat:
Han har varit aktiv i fotvård?

Berätta nu hur du vet var han jobbat tack. Och skriver du att det beror på att han sökte det där extrajobbet så köper jag inte det svaret förrän du viftar med kopia på hans CV. Tack på förhand.
08 plantera lite mer skit här bara så vi kommer bort från fokus, skotten mot HOL och Karin är fortfarande INTE avförd från misstankarna och den misstänkta skytten som söks är FO.

Tror du vi är helt korkade? Fotvård Behövde han den för att kunna sparka sina kvinnor ordentligt eller var det efter skador på fötterna efter alla sparkar?

Det här är ju skrattretande, Stockholm är så litet
Sthlms tätort har cirka 1,5 miljoner invånare och Storstockholm cirka 2,4 miljoner invånare.
Sveriges minsta stad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in