2019-10-11, 00:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Jag tänker att hat och längtan efter att han som förstört ALLT äntligen kan vara borta kan vara en stark drivkraft.

Självupplevt hos KL alltså. Jag menar inte att jag tror att han förstört allt, det tycks hon ha gjort bra själv. Men hon kan ha förklaringsmodeller för det.

Tror inte på pengar eller kontakt med barn som förklaring. Hat är troligare.
Män mördar allt för ofta kvinnor pga av hat när dom blir lämnade och jag förstår inte varför inte hat från Karin skulle kunna vara anledningen här?

Hat är det enda jag ser... och hon gör allt för att svärta ner HOL, falskanmäler honom gång på gång, ljuger i rätten om vad som har hänt i hemmet, som går tvärtemot vad utredningar visar.
När hon inte får vårdnaden om barnen skyller hon på att HOL ska ha påverkat dom till att inte vilja umgås med henne, allt är hans fel.
Men utredningarna visar något annat, men det blundar hon för och går på ändå.

HAT HAT HAT driver Karin och har drivit henne i över 6 år nu.
En personlighetsstörning kan ligga bakom. Hon som är van att bestämma ska vara den som lämnar, inte blir lämnad...

Men faktum är att Karin har svalt till alltihop själv. Fråga någon som har levt ihop med en alkoholist och dennes barn hur dom har haft det. Ett rent helvete... och barnen tar oftast avstånd från den föräldern som super. Ingen står ut med ett lallande fyllo!
Citera
2019-10-11, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Nej. Men jag kan nämna en annan sak istället, så får du dra dina egna slutsatser.

Karin hade en en gammal väninna som befinner/befann sig inom, ungefär, samma yrkeskår. Vi kan kalla henne Lisa. Karin och Lisa hade en opassande affärsmässig relation på många vis, rent professionellt. Lisa är den typen som skulle sälja sin mor för att upprätthålla sitt rykte. En man, som är från Asien kan man säga, har haft ihop det med Lisa trots att Lisa hade ett längre förhållande sedan länge med en annan man.

Det kom sig så att en dag så fick Lisas karl reda på affären hon haft, hur är oklart. Han bad henne dra åt helvete och det gamla vanliga relationsbråket. Bara några dagar senare åkte den asiatiska mannen, hans vän och en annan person hem till Lisas karl och de alla pratade om affärer. Man nådde i alla fall en överenskommelse och Lisas karl gick med på att skriva på vissa papper om ägarbyte kring en viss fastighet.

Lisas karl ångrade dock sin överenskommelse när han tänkte efter och anmälde händelsen, då han menade att den kanske inte var så bra trots allt. Bara man nummer 3 åtalades, varken den asiatiska killen eller hans vän. Han dömdes i tingsrätten men friades i hovrätten. Betalt för överenskommelsen ville man dock ha och för att kunna få detta lite snabbt och lätt vände sig Lisa till sin gamla vän. Därefter startade en kedja av tjänster, gentjänster, skulder och panik.
Den asiatiska mannen är på permanent semester sen länge och kommer aldrig att återkomma till Sverige.

Intressant. Ditt inlägg väcker frågor. Så KL och L var i samma bransch så att säga. Och hade en opassande affärsmässig relation. Hmm.

En av de män som som hjälpte L att bringa reda i hennes affärer fälldes i TR men friades i HR. Hmm. När kan detta ha varit? Asiaten lämnade landet men hans två kompanjoner tycks ha stannat kvar, liksom Ls karl.

L sökte stöd hos KL för att rädda den havererade transaktionen. Sedan tjänster, gentjänster, skulder och panik. Hmm.

Har någon av dem som var inblandade i fastighetsaffären diskuterats i tråden? Hur har L det i dag?
Citera
2019-10-11, 07:31
Medlem
Citat:
Jag tänker att hat och längtan efter att han som förstört ALLT äntligen kan vara borta kan vara en stark drivkraft.

Självupplevt hos KL alltså. Jag menar inte att jag tror att han förstört allt, det tycks hon ha gjort bra själv. Men hon kan ha förklaringsmodeller för det.

Jag tror inte att det är vårdnad/kontakt med barnen som är ett motiv. Det togs upp för att visa hur hennes hjärna kan fungera. För att visa stegen till hur hon tror att hon ska kunna ärva ALLT.

Men jag är verkligen redo för att släppa denna diskussion. Den uppstod ur frågan ”Vad är hennes motiv?” och ”Har hon tillräckligt starkt motiv för att just döda och inte skada?”

Det känns som att vi alla är överens om att KL, utifrån sin personlighet, har tillräckligt starkt motiv för mord. Om sen motivet är hat, hämnd eller pengar spelar inte så stor roll egentligen.

Att det är pengar som är starkaste motivet (med hämnd/hat tätt efter) är helt och hållet min egen teori och påverkar inte diskussionen OM hon har motiv och om det är tillräckligt starkt.
Citera
2019-10-11, 08:38
Medlem
dunias avatar
Kan någon göra en tldr av tråden?
Citera
2019-10-11, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Kan någon göra en tldr av tråden?

Är du dum eller bara lat?

Att kolla det pinnade första inlägget är ett hett tips.

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera
2019-10-11, 09:44
Medlem
develis avatar
Citat:

Självklart är det hat om hon vill döda sitt ex.

Ang kontakt med barnen.

Om personlighetsstörd, med empatistörningar - kan man väl räkna ut vad en sån nystart a la "god förälder" skulle handla om?
Makt, återerövra. Vinna över HOL.
Inbillar sig att hon blir en ängel i dramat, åter väl ansedd, återupprättar status.
Come to mama..
Juridiskt gick det inte.
Senast redigerad av develi 2019-10-11 kl. 10:14.
Citera
2019-10-11, 10:25
Medlem
Jag håller på och dividerar med SU ang handlingarna gällande KLs eventuella misshandel av polis vid barrikad i lägenhet. Får se hur det urartar sig.
EDIT/Update: Förundersökningen är på 105 sidor Då är det bekräftat att händelsen ägt rum i alla fall.

Sen håller jag ju ett halvt getöga öppet på SH för att se om något med koppling till KL dyker upp.

Något lite anmärkningsvärt har hänt där ute i cyber space vad gäller Kiwok där SH tidigare var VD och ordförande..
SHs tidigare engagemang i företaget Kiwok skrev jag ju om här 8/10.
"Koncernen" har nu stängt ner sin webbplats kiwok.se. Binero är webhotellet och där är domänen kiwok.se meddelad som avstängd.
Samma gäller domänen kiwoknordic.se.

Stängdes av antagligen igår eller förrgår. En eller högst två dagar efter mina inlägg om SHs funky business Kiwok. Ok att ett företag meddelar websidas uppdatering men den är alltså helt nerstängd. En tillfällighet? Hmm, ja man kan ju undra.
Senast redigerad av Avel 2019-10-11 kl. 11:12.
Citera
2019-10-11, 12:39
Medlem
Med tanke på hur geggigt detta ärende blivit så tänkte jag gegga till det ytterligare. Nånstans får jag vibbar att detta kan inbegripa kringfolket runt HOLs kvinna MN.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wP59w5/polisanstalld-kvinna-skickade-hamndporr

En kvinnlig polisanställd misstänks ha skickat en mängd underlivsbilder till en annan kvinna.
Bilderna visar bland annat könsorganet på den andra kvinnans sambo, en man som är polisbefäl.
– Det rör sig om ofredande, säger chefsåklagare Elisabeth Brandt som nu väckt åtal i ärendet.
Citera
2019-10-11, 12:39
Medlem
Vill man veta vad som står i den nedlagda förundersökningen (och bli hjälte i tråden) gällande KL och misstänkt misshandel av poliskvinna december 2017 och vilka som bevittnade misshandeln (varav en senare eventuellt blev misshandlad 2018 av KL) så är de två "enklaste" alternativen som följer.

1. Man anmäler i förväg att man vill ha förundersökningen med referens K0150-femhundraåtta-18*
sekretessprövad och sedan bokas en tid med SU, förslagsvis per mejl

arendesamordning.sarskilda-utredningar@polisen.se

och handlingen kan då senare kikas på vid Utredningsenheten på Fleminggatan Stockholm den
bokade dagen och tiden.
__

Alternativt.

__

2. Fupen går även att få postad till sig. Då kostar det 240:- + porto. Fupen är på 105 sidor.
Då måste SU ha följande uppgifter

Utlämnandeadress
Fakturaadress
Org/Personnr

Kontakt sker då lämpligen per mejl enligt ovan eller 11414 osv.

Vad som återstår efter sekretessprövningen kanske inte ens är läsbart men värt ett försök.
Värt också att dubbelkolla innan sekretessprövningen att det faktiskt är det aktuella fallet så SU inte blandar ihop det med tidigare eller senare KL-ärenden hos SU.

* Ja fast i siffror då.

Bäddat och klart alltså för den som vill give it a go.
Senast redigerad av Avel 2019-10-11 kl. 12:48.
Citera
2019-10-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Med tanke på hur geggigt detta ärende blivit så tänkte jag gegga till det ytterligare. Nånstans får jag vibbar att detta kan inbegripa kringfolket runt HOLs kvinna MN.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wP59w5/polisanstalld-kvinna-skickade-hamndporr

En kvinnlig polisanställd misstänks ha skickat en mängd underlivsbilder till en annan kvinna.
Bilderna visar bland annat könsorganet på den andra kvinnans sambo, en man som är polisbefäl.
– Det rör sig om ofredande, säger chefsåklagare Elisabeth Brandt som nu väckt åtal i ärendet.

Inte omöjligt att det rör sig om den här kvinnan som jag skrev om häromdagen. Hon har haft förhållanden kors och tvärs inom poliskåren. Vill minnas att det finns uppgift i tråden om henne att det varit misshandelsanklagelser mot hennes tidigare sambo som ska vara polis.

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

EDIT: Såg nu när jag skulle klistra in tråden om henne att en annan postare gjort samma koppling nyss:

(FB) Polischefs familj förföljd av mannens fd älskarinna (kvinnlig polis) som nu är åtalad
Citera
2019-10-11, 13:25
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vill man veta vad som står i den nedlagda förundersökningen (och bli hjälte i tråden) gällande KL och misstänkt misshandel av poliskvinna december 2017 och vilka som bevittnade misshandeln (varav en senare eventuellt blev misshandlad 2018 av KL) så är de två "enklaste" alternativen som följer.

1. Man anmäler i förväg att man vill ha förundersökningen med referens K0150-femhundraåtta-18*

och handlingen kan då senare kikas på vid Utredningsenheten på Fleminggatan Stockholm den
bokade dagen och tiden.
__

Alternativt.

__

2. Fupen går även att få postad till sig. Då kostar det 240:- + porto. Fupen är på 105 sidor.

Utlämnandeadress
Fakturaadress
Org/Personnr

Vad som återstår efter sekretessprövningen kanske inte ens är läsbart men värt ett försök.
Värt också att dubbelkolla innan sekretessprövningen att det faktiskt är det aktuella fallet så SU inte blandar ihop det med tidigare eller senare KL-ärenden hos SU.

* Ja fast i siffror då.

Tro mig, SU kommer aldrig lämna ut den till privatperson.
Den är redan sekretessprövad. Nina Svanberg på Expressen har tex fått ut den.
Citera
2019-10-11, 13:36
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

bokade dagen och tiden.
__

Alternativt.

__

Utlämnandeadress
Fakturaadress
Org/Personnr

* Ja fast i siffror då.

Visa ID-handling och skriva på att man är införstådd med och godkänner sekretessen och sedan läcka allt i tråden. Bäddat och klart för den som vill ha hembesök, beslagtagna datorer o.s.v. Jag förstår att du själv känner dig lätt tveksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in