2019-10-12, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Ja men inte vilka som helst.

Den jag tagga dig för en stund sedan tar 99mm och 44 magnum, den borde ta alla typer av hugg, ser även smidig ut med zippen
Citera
2019-10-12, 15:47
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoooooo
Vad säger du om denna? https://www.safeguardclothing.com/overt-ballistic-vests/cordura-with-front-zip-carriers/cordura-iiia-bullet-2-stab-2-spike-zip/ Ser smidig ut, enkel att ta på sig samt tar 9mm och 44 magnum vilket är toppen.

Ja... som sagt det är svårt. Jag vill se bilder på hur den är uppbyggt inuti. Men det är sällan dom visar sånt..
Tror ju dock inte att du blir totalt lurad på den där.
Citera
2019-10-12, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Ja... som sagt det är svårt. Jag vill se bilder på hur den är uppbyggt inuti. Men det är sällan dom visar sånt..
Tror ju dock inte att du blir totalt lurad på den där.

Läste på deras hemsida och det stod In the European Union, ballistic protection that is considered ‘for main military usage’ is restricted to civilians.
kan ej beställa.
Citera
2019-10-12, 15:51
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Läste på deras hemsida och det stod In the European Union, ballistic protection that is considered ‘for main military usage’ is restricted to civilians.
kan ej beställa.

Mmm såklart.. Det lät för bra för att va sant alltså, haha..
Citera
2019-10-12, 15:52
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Den jag tagga dig för en stund sedan tar 99mm och 44 magnum, den borde ta alla typer av hugg, ser även smidig ut med zippen

Ett kroppsskydd som klarar pistolammunition behöver inte nödvändigtvis klara stick.

Det är inte det minsta smidigt att bära sånt. Och det syns. Vill man spela allan är det ju toppen, men då hugger väl din ovän dig i skrevet eller halsen istället
Senast redigerad av Luxus 2019-10-12 kl. 15:55.
Citera
2019-10-12, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Ett kroppsskydd som klarar pistolammunition behöver inte nödvändigtvis klara stick

Ok jag tack för infon.
Citera
2019-10-12, 15:54
Medlem
Citat:
Jag har tänkt köpa in en kvin väst...
Hur är den väst om den är kvin? Har aldrig hört det adjektivet.
Citera
2019-10-12, 16:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Jävla tungt de fåtal gånger man haft en skyddsväst på. Inte kul på sommaren när det är +30 grader.

Om jag fick välja skulle jag ju dock välja en skottsäker väst före en knivsäker sådan.
Citera
2019-10-12, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jävla tungt de fåtal gånger man haft en skyddsväst på. Inte kul på sommaren när det är +30 grader.

Om jag fick välja skulle jag ju dock välja en skottsäker väst före en knivsäker sådan.

Heller tungt än att bli huggen. Men man kan ha en väst som tar allt? Kniv och skott, jag länka en innan, det var reko. Dock olaglig..
Citera
2019-10-12, 16:06
Medlem
orvarens avatar
Är det specifikt KNIV du vill ha skydd mot så skulle jag titta på ringbrynja,givetvis med nitade ringar..
Citera
2019-10-12, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Är det specifikt KNIV du vill ha skydd mot så skulle jag titta på ringbrynja,givetvis med nitade ringar..

Men om någon som jag har något osagt med skickar några jävlar med knivar i min trapp, dom kan allt från en kvin från ikea eller en militär kniv? Jag vill skydda mot allt.
Citera
2019-10-12, 16:27
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Men om någon som jag har något osagt med skickar några jävlar med knivar i min trapp, dom kan allt från en kvin från ikea eller en militär kniv? Jag vill skydda mot allt.
Det en riktig ringbrynja har problem med är något väldigt spetsigt,som en ishacka till exempel. Normala knivar,bajonetter,köksknivar,butterfly (😄&#128516 är nog inget att oroa sig för.
Kolla exempelvis Skallagrim på Youtube, han kör en hel del om mail,som det kallas på engelska eg. Chainmail.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in