Citat:
Ursprungligen postat av
FannyImlay
Om askan? Jag vet inte. Jag är ju redan död då. Kanske kan man se vad som händer med ens kropp när man är död, kanske inte. Vi vet ju inte vad som händer efter döden. För mig är det viktigt att de strör ut askan och jag vill inte ha någon urna eller kista nergrävd någonstans heller och ingen gravsten. 🙏🙂
det är väl mest bara tanken att man skulle spridas för vinden på någon fin plats i naturen den dagen , sen hur det blir kvittar , då man ändå är död .
mycket sådant går inte att påverka hur det blir , så lika bra att släppa det för att få lite mer ro i sinnet
vem önskar liksom att ligga på en soptipp , som ändå kyrkogård är . och vem vill ha en gravsten , nej när det är över så är det över , och mänskligheten får leva vidare utan mej , jag behöver inte finnas i någons minne och tynga ner det än mer än vad livet ändå gör för alla
när du känner att du kan släppa sådant här , så kommer det kännas lättare och mer fridfullt i ditt sinne , och då finns chansen att fatta ett absolut rätt beslut i det svåra ,
en alvarlig sjukdom skulle ochså göra så ett beslut enklare kunde fattas , som det är nu så kämpar man på , hur tungt det än är , för man vill ju innerst inne att allt ordnar upp sej till ett bra liv , fast man vet att det inte kommer att hända om inget jävligt otroligt händer .
man lever på hoppet liksom , den mänskliga livsgnistan är stark när det gäller , synd nog
för det orsakar väldiga lidanden
jag behöver hjälp , inte med de psykiska
utan i den praktiska verkligheten
men vet inte hur detta skulle gå till , därför har hopplösheten att förändra livet bara vuxit
till ett monster
hur det slutar ? vet inte , men troligtvis inte på ett bra sätt då jag står ensammen i min grop
och det är jävligt högt upp till ljuset där uppe
bitter , nja inte direkt , insett bara hur det ser ut irl