2019-10-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe
Så staten ska stå för notan för att hon har taskig ekonomi

Ja, så är det för merparten av de tilltalade i brottmål.
Citera
2019-10-11, 22:21
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Så hela familjen är kriminella förutom roberto ??
Citera
2019-10-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe
Så hela familjen är kriminella förutom roberto ??

Den yngsta dottern har väl aldrig varit i klammeri med rättvisan?
Citera
2019-10-12, 00:42
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Felicia kommer med samma hjärndöda "förklaringar" som alla tjuvar och knarkare kommer dragandes med i domstolen. "Jag mådde dåligt - ge mig inget straff!", "Någon annan måste lagt knarket och grejjerna i min väska..."

Domstolarna är vana vid hjärndöda bortförklaringar.
(det fetade.)
Det hoppas vi på. Felicia försäkrade också att det inte fanns någon risk för återfall. Den försäkran visade sig vara värdelös.
Citera
2019-10-12, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Hon har lärt sig av sin mor.

När Anna Books fd vänner i ett öppet brev tog avstånd från henne, bl.a pga att hon stulit från dem, försvarade sig Anna med att hon mådde så dåligt när hennes mamma hade dött.

Hon ”tappade bort sig själv” pga sorg, och var alltså tvungen att stjäla från sina vänner. Anna Book-logik.

Var kan man läsa detta öppna brev någonstans och vilka var vännerna?
Citera
2019-10-12, 00:45
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Det lyfter en intressant juridisk fråga. Spelar det någon roll vad gärningsmannen tror att stöldgodset är värt? Alltså att uppsåtet kan vara grov stöld eftersom GM tror att bytet är värt mycket mer än vad det är. Eller är det bara det reella värdet som någonsin spelar någon roll?
Jag håller med om att det är en intressant frågeställning. Är det någon juridisk kunnig här som kan svara på det?
Citera
2019-10-12, 00:48
Medlem
Nu har jag läst FUP ang Felicias stöld från en gammal handikappad kvinna, visserligen var det förstås inte Felicias fel att smyckena trillade ner i hennes väska och sedan så illvilligt gömde sig i tomma cigarettpaket som låg i en annan av hennes väskor. Likadant med narkotikan, det har också bara trillat in i väskor och fickor, på något mystiskt sätt. Men vad vet man om det övernaturliga?
Sen får jag läsa om en dom från 2012 om stöld och snatteri. Då tänker jag, var ihelvete finns föräldrarna? De hade väl kunnat stoppa en fortsatt kriminell utveckling vid det första tillfället.
Det är ju vi föräldrar som i första hand lär våra barn om moral och etik och beteende i vårt samhälle. Jag hade nog dött av skam om jag hade två av mina barn som betedde sig på detta viset. Tänker på sonen och hans vidriga beteende också.
Det här är en familj i behov av hjälp. Nu är ju dessa två avarter vuxna, i lagens mening, men inte vuxna i huvudet. Snälla någon, hjälp den yngre flickan.
Citera
2019-10-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskoj
Nu har jag läst FUP ang Felicias stöld från en gammal handikappad kvinna, visserligen var det förstås inte Felicias fel att smyckena trillade ner i hennes väska och sedan så illvilligt gömde sig i tomma cigarettpaket som låg i en annan av hennes väskor. Likadant med narkotikan, det har också bara trillat in i väskor och fickor, på något mystiskt sätt. Men vad vet man om det övernaturliga?
Sen får jag läsa om en dom från 2012 om stöld och snatteri. Då tänker jag, var ihelvete finns föräldrarna? De hade väl kunnat stoppa en fortsatt kriminell utveckling vid det första tillfället.
Det är ju vi föräldrar som i första hand lär våra barn om moral och etik och beteende i vårt samhälle. Jag hade nog dött av skam om jag hade två av mina barn som betedde sig på detta viset. Tänker på sonen och hans vidriga beteende också.
Det här är en familj i behov av hjälp. Nu är ju dessa två avarter vuxna, i lagens mening, men inte vuxna i huvudet. Snälla någon, hjälp den yngre flickan.

Hon har stulit länge. Hela två gånger har hon tagits av polisen. Tänk då hur ofta hon måste ha stulit, överallt då hon inte blivit tagen.
Citera
2019-10-12, 01:09
Medlem
Ja, jag blev verkligen förvånad när jag fick se hela bilden över hur Books barn beter sig. Och ledsen, de har ju inte fått de värderingar med sig som vi behöver ha för ett fungerande damhälle
Citera
2019-10-12, 02:11
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det öppna brevet finns i tråden om Anna Book. Den tråden är dock lika volumniös som Booken själv, så kan vara svårt att hitta.

Det hela utspelades för några år sedan, och bland vännerna fanns bl.a. Denise Lopez, Annas barndomsvän Carola något samt den biologiska systern Pia Book. Totalt var det sju personer, och alla bröt kontakten totalt.och uppmanade Booken att söka professionell hjälp.
Citera
2019-10-12, 04:34
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet

DeDe Lopez brev.

Ett annat inlägg av en vän där Anna anklagas för stöld.

Det går säkert att luska fram mer med lite sökningar.
Citera
2019-10-12, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
DeDe Lopez brev.

Ett annat inlägg av en vän där Anna anklagas för stöld.

Det går säkert att luska fram mer med lite sökningar.

Familjen Book är verkligen riktigt, riktigt sjuk. Inte undra på att samtliga, även kändisarna, tar fullständigt avstånd från denna avskyvärda familj.

Bor Felicia hemma nu tro? Undrar hur snacket går bland grannarna i Märsta. Folk snackar definitivt mer än man tror. Gissar att flera grannar redan påbörjat flyttplaner. Att få in knarkare, barnsexdömda, tjuvar och seriekriminella i grannskapet är inget att leka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in