Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Nej då. Inte alls. Jag såg det. Det var därför jag skrev det jag skrev.
Normalt så är man antingen för eller emot Greta redan från start och byter inte åsikt därefter. Men här har vi personer som först var väldigt för Greta men sedan bytt åsikt (i alla fall delvis) och blivit mer Greta-kritiska.
Det är mer ovanligt. De blir även något mer svårplacerade i Jof-skalan.
Greta kommer naturligtvis att få mer kritik ju mer konfrontativt och kompromisslöst hon utrycker sig.
Det ligger i sakens natur och det är därför Greta inte kommer att lyckas med sitt uppdrag.
Jag kan inte se att de makthavare jag nämnde har ändrat åsikt om Greta. De har bara tagit bladet från munnen. Så vitt jag vet har deras tidigare uttalanden om Greta varit tomma artighetsfraser.
Har Macron, Merkel och Trudeau tagit publicerade selfies med Greta?
Så vitt jag kan minnas har jag inte sett någon bild på enbart Greta tillsammans med Macron.
Det finns ett gruppfoto med Macron samt bilder där Merkel resp Trudeau samtalar med Greta.
Om jag har fel, får du gärna rätta mig.
Min poäng är att bilderna eller bristen på de samma visar att dessa makthavare inte hyllade Greta innan hennes tal i FN. En bild säger som bekant mer än tusen ord.
I demokratiska samhällen fungerar det inte att hota sig till att få som man vill.
Hon kunde tvinga sina föräldrar, men när hon använder samma sätt mot omvärlden kommer hon ofelbart att förpassa sig själv närmare periferin.